תפריט עמוד

לאורך החוף – המקומות הכי שווים

מראש הנקרה ועד זיקים, בחרנו עבורכם כמה מהמקומות הכי שווים לאורך רצועת החוף הישראלית: שמורות טבע, חופים יפים במיוחד, אתרים ארכיאולוגיים, פארקים עירוניים, מתחמי בילוי, מלונות ומסעדות, והכל - ממש על קו המים

196 ק"מ של חופים לאורך הים התיכון הופכים את ישראל לגן עדן לאוהבי ים. לצד רביצה נעימה על החוף, שחייה בים הפתוח, משחק מטקות או פשוט תצפית על השקיעה, יש לחופי ארצנו עוד המון מה להציע: משמורות טבע יפהפיות, דרך אתרים היסטוריים ועד פארקים עירוניים שמתאימים מאוד לבילוי משפחתי. ומי שרוצה לבלות עוד קצת ליד הים ימצא כמה מלונות נהדרים ומסעדות חוף מצוינות. לפניכם הצעות לחופים מקסימים, אטרקציות מיוחדות, מלונות מומלצים ומסעדות מוצלחות – והכל ממש על קו המים.


רצועת החוף הישראלית מציעה תענוגות מכל הסוגים, ממשחקים וטיולים ועד מלונות ומסעדות על קו המים | צילום: אבי גנור

חופים ואטרקציות לאורך חוף הים

נקרות ראש הנקרה
אין מי שלא מכיר את אתר ראש הנקרה, ובכל זאת, מדובר בפינת חמד רומנטית ובאחד מהמקומות היפים בישראל. הנקרות הן מערות ימיות שנוצרו כתוצאה משחיקת המים את הסלע. כדי להגיע למקום, יש לרדת ברכבל קצרצר (למעשה הרכבל הקצר והתלול ביותר בעולם), וכבר במהלך הנסיעה שנמשכת דקותיים נשקף נוף מרהיב. מכאן ניתן לטייל במסלול הנקרות שאורכו 200 מטר, ולהתרשם מהמים שמכים בעצמה בסלע וחודרים אל בין נקיקיו. כשיוצאים מן המסלול מגיעים לרגל הפיל – המשך של המצוק הלבן שיורד אל הים, אשר צורתו מזכירה את צורת רגלו של הפיל. הביקור במקום מומלץ במיוחד בשעת השקיעה ובעת סערה, אז המראה דרמטי במיוחד. להשלמת החוויה של הביקור במקום, ניתן לשכור אופניים (כולל משפחתיים) או רכבים חשמליים, ולנסוע בהם על טיילת החוף לכיוון חוף אכזיב.
איפה? בקצה הצפוני של כביש 4, מצפון לנהריה, אתר אינטרנט


ראש הנקרה. במסלול הנקרות אפשר להתרשם מהמים שמכים בעצמה בסלע וחודרים אל בין נקיקיו | צילום: שאטרסטוק

חוף אכזיב
את הביקור בראש הנקרה מומלץ מאוד לחתום בחוף אכזיב, אשר ראוי מאוד לביקור גם בפני עצמו. החוף הוא אחד מהחופים היפים ביותר בארץ, הודות לשילוב של סלעי כורכר, בריכות כחולות עם מים צלולים וכמה איים קטנים שנמצאים ממול לחוף. הבריכות הקטנות שבמקום הופכות את חוף אכזיב לגן עדן לילדים קטנים שיכולים לשכשך ולשחק בבטחה במים. בצמוד נמצא גן לאומי חוף אכזיב, שהכניסה אליו בתשלום, ובו חוף יפהפה ואתר ארכיאולוגי.


גן לאומי חוף אכזיב. אתר ארכיאולוגי וחוף יפהפה | צילום: שאטרסטוק

פארק הכט חיפה
פארק הכט ההחיפאי הוא אחד מהפארקים העירוניים המוצלחים בארץ, במידה רבה הודות למיקומו בסמוך לים, בין תל שקמונה וגן לאומי תל שקמונה לבין חוף דדו. הפארק, שמשתרע לאורך קילומטר ומאתיים, כולל מדשאות ירוקות, פינות מנוחה ופיקניק, מתקני משחק לילדים, מתקני כושר, מסלולי הליכה וריצה ועוד. מכל אלה ניתן ליהנות תוך תצפית נהדרת על הים, והעובדה שהפארק נקי, מטופח ומתוחזק היטב תורמת לחוויה.

טיול בחוף הבונים-דור
שמורת הטבע חוף דור הבונים ממוקמת באחת מרצועות החוף היפות בארץ, עם חופים חוליים קסומים, אשר חלקם גדושים בצדפים, מפרץ סלעי, רכס כורכר, תצפיות נוף מרהיבות ושרידים ארכיאולוגיים. מומלץ במיוחד לצאת לטיול רגלי באזור, לאורך החוף, שכולל את כל מוקדי העניין שיש לשמורה להציע. המסלול המעגלי במקום עובר, בין היתר, במערה הכחולה, מערה טבעית המלאה במי ים אשר למים הצלולים שבה יש צבע כחול מהפנט; במפרץ הצדפים, מפרצון יפהפה אשר מרופד בשכבה עבה של צדפים; בנקודת התצפית שבראש רכס הכורכר שממנה נשקף נוף נהדר של הים ושל אזור הכרמל ובטבלאות הגידוד שעל רכס הכורכר, שם ניתן להבחין ביצורים ימיים כמו סרטנים, רכיכות ועוד. משם אפשר להמשיך לתל-דור, שם נמצאים השרידים של העיר הנמל העתיקה תל דור. רבים מהממצאים שנמצאו במקום מוצגים במוזיאון המזגגה שבקיבוץ נחשולים, ובהם רצפות פסיפס, עוגנים, שחזור של ספינת מלחמה ועוד. את הטיול ניתן לחתום ברחצה באחד מן החופים היפים של האזור, כמו חוף דור.


צדפים בשמורת חוף הבונים | צילום: נמרוד גזית, פליקר

נמל קיסריה
הגן הלאומי קיסריה, בו אפשר להתרשם משרידיה של עיר הנמל הרומית המפוארת שבנה הורדוס, הוא מאתרי העתיקות היפים והשמורים בישראל, ומיקומו ליד הים הופך אותו לאטרקטיבי במיוחד. כאן ניתן להתרשם מהעיר הצלבנית, מההיפודרום, מהתיאטרון, משרידי מקדש אוגוסטוס ועוד. גם אם כבר ביקרתם כאן בעבר, תמיד תוכלו לשוב לבילוי בנמל העתיק, שאליו ניתן להיכנס בנפרד מן הביקור בהיפודרום ובתאטרון. הנמל היפה, שתמיד נעים לטייל בו, הוא מתחם בילוי שמשלב גלריות עם מסעדות ובתי קפה, תצפית על העתיקות ונוף מרהיב לים. בחצר היוצרים שבנמל יש גלריות של אמנות זכוכית, פסיפס וציור לצד חנויות תכשיטים ועתיקות. מלבד זאת הנמל גדוש בבתי קפה, מסעדות, בר וגלידריה, ובסופי שבוע מתקיימות בו הופעות חיות. מומלץ במיוחד להגיע לבילוי במקום בשעת שקיעה. מי שלא מסתפק בזה יכול לצאת לצלילה במועדון הצלילה של נמל קיסריה, אל מעמקי הפארק הארכיאולוגי התת ימי הייחודי שבמקום. אתר אינטרנט


נמל קיסריה. עתיקות, מסעדות וחוף מקסים | צילום: שאטרסטוק

החוף הסיני, גבעת אולגה, חדרה
החוף הסיני, שמדרום לחוף גבעת אולגה, היה בעבר סוד שמור היטב הידוע רק ליודעי דבר. היום כבר יותר ויותר אנשים מכירים את המקום, אבל החוף עדיין לא איבד מקסמו. זוהי רצועת חוף יפהפייה שקיבלה את שמה הודות לקבוצה של יהודים עולים מסין שהתגוררו במעברה שבאזור בסוף שנות הארבעים ונהגו לבלות בחוף. בחוף יש מפרצונים קטנים וקסומים המוקפים בסלעים ואבני כורכר. במים ובין הסלעים ניתן לחזות בשלל יצורי ים, ובהם סרטנים וקיפודי ים. בסמוך נמצא חוף גבעת אולגה, חוף מוסדר ומטופח עם מדשאות ומתקני משחקים לילדים, מה שהופך אותו לפופולרי במיוחד בקרב משפחות מהאזור.


שקיעה בחוף הסיני בגבעת אולגה. מפרצונים יפים מוקפים בסלעים | צילום: דותן סימון

גן לאומי חוף השרון
שמורת טבע יפהפייה עם נופי ים מרהיבים שאחד מיתרונותיה הבולטים טמון במיקומה המרכזי, בסמוך לשפיים ולגעש. השמורה משתרעת בראשו של מצוק כורכר מעל החוף, כאשר המסלול עובר בחלקו בסמוך לשפת המצוק, עם תצפית מרהיבה על הים, ובחלקו באזור חולי שבו ניתן לראות מינים רבים של עצים ושיחים, ובהם שיטה כחלחלה, איקליפטוס וחרוב, לצד פריחה עונתית של אירוסים בחורף וחבצלות החוף בסתיו. אחת מהפינות הכי רומנטיות במסלול היא מרפסת התצפית, דק עץ עם פינות ישיבה ממנו נשקף נוף נפלא של הים. את הסיור במקום ניתן לשלב עם רחצה בחוף געש הסמוך שלמרגלות השמורה. זהו חוף צר, ארוך ויפה אשר לרוב אינו עמוס בנופשים ומציע אווירה שלווה ונעימה.


גן לאומי חוף השרון. מרפסת תצפית עם נוף לים | צילום: ד"ר אבישי טייכר, פיקיוויקי

גן לאומי אפולוניה ובית הכורכר של ניסים בחוף סידנא אלי
גן לאומי נוסף שמספק תצפית נהדרת על הים במיקום מרכזי הוא הגן הלאומי אפולוניה, בסמוך להרצליה. הגן הלאומי שוכן בראשו של מצוק כורכר מעל הים, ובו שרידים של מבצר צלבני מרשים עם שלוש מערכות ביצורים. באתר שרידים מרשימים נוספים כמו שרידים של וילה רומית הצופה לים. לצד העתיקות, גולת הכותרת של המקום היא תצפית הנוף היפה, שמאפשרת להשקיף על רצועת החוף ועל ים בצבע כחול מדהים. את הסיור באפולוניה כדאי לחתום בטיול ורחצה בחוף סידנא עלי. יש חופים יפים ממנו באזור, אבל טיול רגלי לכיוון דרום יוביל אתכם אל בית הכורכר של ניסים. בבית הזה חי כבר למעלה מ-40 שנה ניסים כחלון, אשר חצב בשנות השבעים של המאה הקודמת את ביתו במצוק הכורכר. הבית הלא שגרתי הזה נראה כמערה, עם פתחים החצובים בסלע, ומעוטר בצדפים ובפסיפס צבעוני שכחלון יצר מפסולת ושברי בקבוקים שמצא בחוף. בשל מראהו הייחודי הבית זכה לכינוי "בית הפלאות". אם יתמזל מזלכם, כחלון יסכים להכניס אתכם לסיור בביתו, אשר מבפנים הוא נראה לא פחות מרשים מאשר מבחוץ.


מבט מהאוויר על גבעת הכורכר באפולוניה ובראשה שרידי המבצר הצלבני

השוק המקורה בנמל תל אביב
נמל תל אביב הוא ממתחמי הבילוי הפופולריים בעיר, ובשנים האחרונות הוא נמצא בתהליך מתמיד של התחדשות. בין היתר, לפני  שנים ספורות נפתח פה השוק המקורה, שגם אם היומרות להציגו כמקבילה התל אביבית של לה בוקריה קצת מוגזמות, עדיין מדובר בפנינה קולינרית ומהנה. השוק שוכן בהאנגר בן שתי קומות ובו חנויות ודוכנים של יצרני מזון מהמובילים בארץ – ירקות אורגניים מנטעים, ירקות ייחודיים כמו גזר לבן או תפוחי אדמה סגולים של אורי רבינוביץ מצופית, דגים טריים של פישנזון, נקניקים של לבקוביץ, גבינות של לה פרומז'רי ועוד. לצד אלה יש בשוק דוכני אוכל כמו דוכן ההרינג המפורסם של שרי אנסקי, פסטה בעבודת יד של פיורי ועוד. בנוסף, יש בשוק שתי מסעדות – רוקח שוק של אייל רוקח וקיטשן מרקט של השף יוסי שטרית שמציעה נוף מרהיב לים. לצד השוק, מתחם הנמל מציע עוד שפע של מסעדות לצד בתי קפה, ברים ומועדונים. זהו גם מקום בילוי החביב במיוחד על משפחות, כשעל דק העץ הגדול שלצד הים אפשר לראות רוכבי אופניים, מחליקי רולר בליידס והמון ילדים על בימבות. בנמל יש כמה מוקדי משיכה לילדים כמו ארגז החול הגדול שעל הדק, הקרוסלה העברית הראשונה ומגרשי המשחקים הרבים שביריד המזרח הצמוד.

פארק מדרון יפו

לא רק לחיפה יש פארק מושקע ליד הים. ביפו, בפאתי שכונת עג'מי וקרוב לנמל, נמצא פארק מדרון יפו, פארק רחב ידיים ירוק, יפה ומטופח שנושק לחוף הים, ובו מדשאות רחבות, שבילי הליכה ואופניים, מצפור, שולחנות פיקניק, מתקני משחק מושקעים לילדים וגם מרפסת דק מול הים, שממנה ניתן להשקיף לא רק על הגלים אלא גם על הבתים של יפו ועל הנמל הסמוך. במרחק דקות הליכה ספורות מהפארק נמצא נמל יפו המתחדש, שבו, לצד המזח הציורי עם סירות הדייגים והיאכטות, נפתחו בשנים האחרונות מסעדות רבות, בתי קפה, ברים, גלריות וחנויות שהופכים את המקום למתחם בילוי מוביל ומלא אווירה.


מדרון יפו. מדשאות, שבילי הליכה ואופניים ותצפית לים | צילום: אבישי טייכר

חוף זיקים
חוף זיקים, החוף הדרומי ביותר ברצועת החוף הישראלית, הוא אחד החופים הבתוליים האחרונים שנותרו בארץ, ורבים באים לפה כשהם חשים געגועים לסיני. זהו חוף רחב ידיים, באורך 4.2 ק"מ, עם חול זהוב ורך, צמחיית חולות ומקבצי דקלים. בסמוך נמצאת שמורת החולות של זיקים עם דיונות חול רחבות ובוסתנים מבודדים. בעבר רבים מתושבי האזור נהגו לפקוד אותו בשבתות, אבל מאז נסיון החדירה של מחבלים לחוף במהלך מבצע צוק איתן, מספר המבקרים בו ירד משמעותית. דווקא הנתון הזה הופך את החוף למקום המושלם למתבודדים ואוהבי השקט.

מלונות לאורך חוף הים

פנחס וגסטון,  שבי ציון
זהו אחד ממלונות הבוטיק היוקרתיים (והיקרים) ביותר בארץ, אבל מי שיוכל להרשות לעצמו ייהנה פה מחופשה מענגת במיוחד במרחק 50 מטר מקו המים. המלון, ששוכן בחוף שבי ציון, הוא למעשה וילה ובה 4 סוויטות בלבד. בסוויטות יש מיטה ענקית, אמבט זוגי מעוצב, קמין עצים, מכונת אספרסו ומרפסת שמשקיפה אל החוף הצמוד. בחצר – מדשאות מטופחות שביניהן פזורות מיטות שיזוף, פינות ישיבה וריחופיות, בריכת שחייה מחוממת והוט טאב.
איפה? במושב שבי ציון, טלפון: 04-9526000, אתר אינטרנט

עכוטל, עכו
מלון בוטיק הבנוי בתוך חומת עכו העתיקה. המלון המשופץ להפליא הוא בעל היסטוריה ארוכה ומרתקת. במקור הוא נבנה על ידי העות'מאנים ושימש למגורי קצינים, בתקופת המנדט הבריטי הפך לבית ספר לבנים ולאחר קום המדינה שימש בתחילה כמחסן טבק ולאחר מכן הפך לבית משפט השלום של עכו. המלון משלב בחן רב בין העבר להווה, עם קשתות אבן ואלמנטים היסטוריים נוספים לצד רהיטים בעבודת יד. אבל גולת הכותרת נמצאת בגג המלון, משם נשקף נוף מדהים של העיר העתיקה, הנמל והים – עד חיפה והכרמל.
איפה? רחוב סלאח א דין 1 (ליד שער היבשה), עכו, טלפון: 04-9877100, אתר אינטרנט

מגג מלון עכוטל שבחומות עכו העתיקה נשקף נוף מדהים של הנמל והים

האפנדי, עכו
מלון הבוטיק האפנדי, ששוכן בסמטאות הציוריות של עכו העתיקה הוא אולי אינו מלון חוף קלאסי – כזה שמציע גישה ישירה לחוף הים – אבל נוף הים הנשקף מחלונותיו, העיצוב הייחודי והאווירה הרומנטית מפצים על כך. במלון, אשר שוכן בשני בתים עתיקים שעברו תהליך שיפוץ ושימור מקיף, יש 12 חדרים בלבד, כל אחד מהם נבדל ממשנהו. כל החדרים מעוצבים בסגנון ייחודי – בחלקם תקרות עץ משוחזרות, באחרים תקרה מצוירת, יש חדרים עם אמבטיית פריסטנדינג, ויש כאלה עם חלונות מקושתים שמשקיפים לים. החדרים מציעים הרבה פינוקים ותשומת לב לפרטים הקטנים, כמו מצעים מכותנה מצרית, שמיכות פלומת אווזים, מכונת נספרסו, מיני בר מצויד ועוד. בחלקו הצפוני של המלון יש מרפסת גדולה עם פינות רביצה שמשקיפה אל הים. בנוסף יש במלון חמאם תורכי ומרתף רומנטי עם בר יין שבו מוגשת ארוחת טעימות בימי חמישי ושישי.
איפה? רחוב לואי התשיעי, עכו, טלפון: 074-7299799, אתר אינטרנט


חדר במלון האפנדי. בחלק מהחדרים יש חלונות מקושתים שמשקיפים אל הים | צילום: אסף פינצ'וק

מלון חוף נחשולים
מעט מאוד מלונות בארץ מציעים גישה ישירה לחוף הים, בלי שום הפרעה בדרך. אחד מהמלונות האלה הוא מלון חוף נחשולים, שממוקם על אחת מרצועות החוף היפות בארץ. המלון חדרים ברמות שונות – חדרי האירוח הכפרי הפשוטים, שמרוחקים כ-350 מטר ומוקפים במדשאות, כמיטב האירוח הקיבוצי, יחידות משפחתיות מרווחות שבהן חדרי שינה וסלון ומחוץ להן מדשאות וערסלים וחדרי ים שמיועדים לזוגות וממוקמים מול רצועת החוף, עם נוף לים שנשקף מהמרפסת. יוקרתיים במיוחד הם חדרי הבוטיק, שלהם דלתות זכוכית ענקיות שמאפשרות לראות את הים מכל פינה בחדר. חדרים אלה מעוצבים באפור-טורקיז, בהשראת הים, וכוללים אלמנטים מהים כמו מנורות לילה בדמות חלוקי נחל. בנוסף למקלחת שבתוך החדר, יש גם אחת בחצר קטנה המוקפת חומה ומעוצבת בסגנן יפני. הסוויטות, הממוקמות במרחק נגיעה מהים, הן גולת הכותרת של המלון, ובנוסף לעיצוב אלגנטי בהשראת הים, מרפסת שמשקיפה לים ופינוקים כמו מכונת אספרסו, יש בהן בריכה פרטית אשר נראית כמתמזגת עם הים.
איפה? קיבוץ נחשולים, טלפון: 04-6399533, אתר המלון


חדר עם בריכה פרטית מול הים במלון נחשולים | צילום: אסף פינצ'וק

מלון איילנד, נתניה
בטיילת של נתניה יש לא מעט מלונות, אבל אחד המרשימים שבהם הוא מלון איילנד, מלון סוויטות חדש ומעוצב שהים נשקף מכל חדריו. במלון סוויטות מרווחות עם סלון, חדר שינה (או שניים), שני חדרי אמבט, מטבח מאובזר, ובעיקר – מרפסת ענקית שמשקיפה לים. מעבר לכך, המלון מציע כל מה שצריך בנופש מפנק – בריכת שחייה יפה בצמוד לים, ספא, חדר כושר ומועדון ילדים מאובזר.
איפה? שדרות עובד בן עמי 10, נתניה, טלפון: 077-2666666, אתר אינטרנט

מסעדות

אל באבור והים, עכו
רשת המסעדות הערביות אל באבור, אשר ידועה באוכל המצוין שלה, פתחה לאחרונה סניף בטיילת של עכו, ממש על הים, ובניגוד לסניפים האחרים שלה, שממוקמים מצוין על אם הדרך אבל חסרים את האווירה המיוחדת, כאן אפשר ליהנות גם מהרבה קסם ונוף יפה לים. לצד המנות הקלאסיות של אל באבור, שמוכיחות שאוכל ערבי הוא לא חומוס-צ'יפס-סלט, כמו סיניה עם טחינה, מנסף עם אורז, מחמר וקבב חלבי, יש פה גם מנות של דגים ופירות ים, כמתבקש מהמיקום, ובהן משוושה קלמארי, או סינייה של פילה דג עם טחינה וצנוברים.
איפה? רחוב ההגנה 16, טיילת עכו, טלפון: 04-6289115


קלמארי ממולא בפריקי במסעדת אל באבור והים | צילום: אנטולי מיכאלו

הלנה בנמל, קיסריה
מסעדת הלנה בנמל, ששוכנת במיקום מושלם בנמל קיסריה, היא המקום המושלם לחגוג בו אירוע מיוחד או להביא אליו אורחים מחו"ל. מלבד המיקום האידיאלי, עם הים והנמל שנשקפים מהמרפסת ומהחלונות הענקיים של המסעדה, מי שמגיע לפה נהנה גם מאווירה אלגנטית ובעיקר, מאוכל מצוין. יש פה מנות מופלאות כמו בורקס סרטנים וגבינת סנט מור על עגבניות שטח מרוסקות עם ביצה חצי קשה, מרק דגים ופירות ים בניחוח תפוז ושומר, ופילה בס אורגני ברוטב טרגון עדין על ניוקי תוצרת בית בקרם תרד. לקינוח, אל תחמיצו את קרמבל התפוחים הנפלא. העובדה שבתפריט מקפידים לסמן את המנות שלא מכילות גלוטן נותנת למקום נקודות זכות נוספות.
איפה? נמל קיסריה, טלפון: 04-6101018, אתר אינטרנט

הלנה בנמל, אוכל מצוין במיקום מושלם – ממש על קו המים

מנטה ריי
מסעדת מנטה ריי הוותיקה שומרת כבר שנים על מעמדה כאחת ממסעדות החוף הטובות בישראל. המסעדה, ששוכנת על חוף הים, סמוך לגן צ'רלס קלור, מציעה תצפית מושלמת על הים ועל סצנת החוף התוססת במקום. חוץ מנוף, יש פה גם אוכל מצוין. ארוחת הבוקר של מנטה ריי מהווה פתיח מושלם ליום מוצלח – מלבד ארוחות הבוקר השגרתיות מגישים פה גם פנקייקים עם פירות, מייפל וקרם פרש, שקשוקה עם גבינת חלומי, אומלטים ופריטטות עם שלל תוספות, אגז בנדיקט וגם מנה פופולרית בשם מר קראנצ'י – חלה קלויה עם ליבת חציל קלוי, האם וגבינת קצ'וטה עם איולי ועלי רוקט. החגיגה ממשיכה גם בשעות אחר הצהריים והערב, עם מאזטים מצוינים לפתיחה ושלל מנות משובחות של דגים ופירות ים – מפילה דניס על אורז אורגני אדום עם אננס וחמאת צ'ילי, ועד שרימפס עם ניוקי, עלי בייבי תרד ורוטב סרטנים. יש גם תפריט צמחוני וטבעוני עשיר במיוחד.
איפה? רחוב יחזקאל קויפמן 703 תל אביב, טלפון: 03-5174773, אתר אינטרנט

מנטה ריי. אחת ממסעדות החוף הטובות בארץ, שוכנת ממש על חוף הים בין תל אביב ליפו | צילום: אבי גנור

פרנצ'סקה, ראשון לציון
לאורך חופי ארצנו לא חסרות מסעדות שמגישות דגים ופירות ים, אבל מה עם מי שחשקה נפשו בארוחה איטלקית טובה עם נוף לים? מסתבר שגם לזה יש ביקוש, וזו בדיוק הסיבה שמסעדת פרנצ'סקה שעל חוף ימה של ראשון זוכה להצלחה רבה כבר יותר מעשור. כדאי לדעת שלא מדובר במסעדה איטלקית אותנטית, כי אם בתפריט מגוון שמבוסס בעיקר על פיצות שנאפות במקום ופסטות במגוון רטבים לצד דגים, פירות ים ובשרים. המנות נדיבות מאוד, ומתוכן מומלץ לנסות רביולי בטטה בקרם שמנת, לזניה עגל, ניוקי רוזה ופילה ביקר עם ריזוטו.
איפה? טיילת חוף הים, ראשון לציון, טלפון: 03-9414151, אתר אינטרנט

לקריאה נוספת:

קטלוג חופי הים בישראל
באיזה חוף תמצאו הכי הרבה מתעמלים בחמש בבוקר, איפה יש מסלול יפה לאורך החוף, איזה חוף מתוחזק היטב ובחינם, מהו חוף מיתולוגי. מדריך לחופי ישראל

 

חופים באילת
הקישור בין אילת לים הוא טבעי וברור, וכל אחד ימצא כאן את מבוקשו: יש חופים מבודדים ושלווים וחופים עמוסי פעילויות, חוף עם שונית אלמוגים יפהפייה וחופים שמציעים ספורט ימי מלהיב. הנה כמה מהחופים היפים של אילת ומה אפשר למצוא בכל אחד מהם

 

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...