תפריט עמוד

כרתים: הרפתקה באי האלים

טיול ג'יפים ברחבי כרתים, הגדול מבין איי יוון, עובר בדרכי עפר מרשימות שמטפסות אל פסגות נישאות, בכפרים ציוריים ובאתרים היסטוריים מרתקים, ומפגיש עם כל הטוב שיש לאי להציע: אוכל נפלא, מוזיקה נהדרת, נופים מקסימים ותושבים מקומיים מסבירי פנים. אי שהוא הרבה יותר מרק שמש, ים וחופים יפים

איי יוון מעלים אסוציאציות של שמש, ים ושכיבה עצלה על החוף. אפשר לבלות באופן כזה גם בכרתים, אבל חבל לוותר על כרתים האחרת, הסוערת והמרתקת, האותנטית והפראית. אל כרתים הזאת כדאי לצאת בטיול ג'יפים שייקח אותנו אל הנופים ההרריים, הכפרים הציוריים, המוזיקה הנהדרת, ההיסטוריה המרתקת, מאכלי הים המצוינים, התושבים המקומיים מאירי הפנים.

כרתים הוא הגדול באיי יוון ומקום הולדתו של זאוס, אבי האלים, וביתה של התרבות המינאית, אחת התרבויות העתיקות בעולם. ריכוזי האוכלוסייה נמצאים בעיקר לאורך החופים הצפוניים והמזרחיים, בעוד שהחלק הדרומי והמערבי של האי נותר פראי ומפורץ. לכרתים יש טופוגרפיה מיוחדת ונופים מגוונים: רכסי הרים גבוהים (חלקם מושלגים בחורף), עמקים, קניונים, נחלים ואגמים. השילוב בין חופים יפים, נופים הרריים, אתרים היסטוריים ותרבותיים ושמחת החיים האופיינית לאיי יוון הופכים את הטיול בכרתים לחוויה נהדרת, והכל במרחק קצרצר מהארץ.

דרך עפר בכרתים. מכל עבר נשקפות תצפיות יפות אל הים הכחול

מפרצים קסומים והרים לבנים
הטיול בכרתים נפתח בהרקליון (Irakleion), בירת כרתים, לשם מגיעות הטיסות. מכאן עולים על הג'יפים ויוצאים בכיוון מערב, על הכביש הראשי המחבר את הרקליון לעיר כניה (Chania). דרכי עפר יפהפיות מובילות אל הים ואל מפרצים קסומים. הדרך מובילה אל העיר הוונציאנית רת'ימנון (Rethymno). העיר העתיקה כוללת סמטאות צרות ויפות ובהן טברנות המציעות ראקי – משקה אניס מקומי – אוכל, ריקודים והרבה מוזיקה כרתית מיוחדת. הביקור ברת'ימנון אינו מושלם ללא שתייה ממעיין הנעורים. אם לא יועיל, ודאי שלא יזיק…

למחרת נוסעים מערבה ועולים לעבר רכס ההרים הלבנים (לפקה אורי). דרכי עפר מרשימות שמהן נשקפים נופים מרהיבים עוברות דרך כפרים אותנטיים. זוהי הזדמנות פז לפגוש בתושבים המקומיים, לשבת בצל עצי הדולב לקפה מקומי או כוסית ראקי עם מעט מים. את ארוחת הצהריים אוכלים בעמק אומלו הגבוה, ולא מוותרים על מסלול הליכה קצר המוביל אל עבר תצפית אל קניון סמריה המרשים. דרך עפר ממשיכה משם אל בקתה אלפינית, ממנה משקיפים דרומה, אל הקניון והים. ממשיכים דרך ה"מדבר האלפיני" עד לירידה לעיר כניה. זוהי העיר היפה ביותר בכרתים, והיא בנויה מסביב לנמל דייגים עתיק. בערב, כשהאורות העיר נדלקים ומאירים את סמטאות האבן הצרות והיפהפיות, יוצאים המקומיים והתיירים לבלות עד השעות הקטנות של הלילה.

ספינלונגה, אי המצורעים. עד לפני כחמישים שנה חיה פה קהילה של מצורעים, האחרונה באירופה

אל הדיונות הגדולות והים הכחול
את הבוקר פותחים אל מול נמל הדייגים הציורי של כניה, מראה שיגרום לכם להחסיר פעימה. מכאן נוסעים שוב לעבר ההרים, הפעם לכיוון הכפר היפהפה ספילי. יורדים לתוך קניון פרבלי, עוצרים את הג'יפים והולכים בתוך נהר לחוף הדקלים, שם אפשר לשוט בסירות פדלים. ממשיכים לעבר הכפר אגיוס פבלוס שנמצא על חוף ים ובו דיונות אדירות. הולכים אל הדיונות, מתגלגלים עליהן ומחליקים אתן עד לים, תענוג אמיתי שאינו נפוץ באיי יוון. את הלילה מעבירים בכפר הדייגים לנדאס או בעיר אגיה גליני. כך או כך, מסיימים את היום בארוחה יוונית נהדרת בטברנה מקומית.

הבוקר הבא נפתח בביקור בחוף של טריפיטי, אחד החופים היפים ביוון – בילוי שהוא הנאה צרופה. כאן אפשר לשחות אל הצנירים העמוקים, להשתזף בשמש ולהתפעל ממי הטורקיז הצלולים. מפה עולים בתוך קניון אדיר אל רכס אסטרוסיה וממשיכים בנסיעה אל הפסגה שנישאת מעל הים. הדרך חזרה צפונה לעבר הרקליון חושפת עוד ועוד תצפיות יפות אל הים הכחול.

אחרי לילה בחרסוניסוס (Chersonissos), מזרחית להירקליון, מנצלים את היום האחרון של הטיול לנסיעה לעבר הכפר פלאקה, משם אפשר לשוט בסירת דייגים אל אי המצורעים – ספינלונגה. ביקור ב"אי של סופיה" מאפשר תצפית אל מפרץ אלונדה היפהפה. וכך, עם הזכרונות של מראות כחולים בעיניים ומוזיקה יוונית באזניים, מסתיימים חמישה ימים קסומים באי האלים. יאסו!

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.