תפריט עמוד

כל מה שרציתם לדעת על תה מאצ'ה

תה מאצ'ה מגיע מיפן שבה הוא נחשב לחלק בלתי נפרד מהמסורת. החל מהקטיף המיוחד, דרך הטחינה ועד האופן שבו ניתן לשלב אותו במתכונים ובמשקאות חמים – הנה כל מה שאתם צריכים לדעת עליו

שתיית תה ירוק תורמת לתחושת השובע ומרגיעה את הגוף. עם זאת, לא כולם יודעים שיש סוגים שונים של תה כזה ואחד מהם מכונה "מאצ'ה". מאצ'ה היא אבקת תה ירוק יפני שאותה מפיקים מעלים צעירים של שיח התה – לפני שמעבירים לתהליך טחינה איטי וקפדני. התוצאה שונה מהתה הרגיל גם מבחינת הטעם וגם מבחינת האפקט, התחושה וההשפעות.

האמת שההבדל בין תה רגיל ותה מאצ'ה מתחיל עוד טרם הקטיף. בשדות התה מכסים את הצמחים בבדים כדי למנוע חשיפה לשמש וכך שומרים על הטעם והמרקם שלהם. בהמשך, העלים נקטפים ידנית, עוברים אידוי קצר שעוצר את תהליך התסיסה ולאחר מכן מגיעים לשלב של ייבוש ודישון בקירור ובמטרה להעמיק את הטעם.

כיצד טוחנים את התה ומאיפה הוא הגיע?

ראשית, כדאי לדעת שאת טחינת העלים של תה מאצ'ה מבצעים עם אבני ריחיים ובאופן שמאפשר שמירה על הערכים התזונתיים. כתוצאה מכך, תה מאצ'ה מכיל בתוכו את כל היתרונות של התה הירוק אך בגלל שהוא נטחן לאבקה אפשר לשתות את העלה כולו ולא רק את המיצוי. בפועל, זה אומר שבשתיית תה מאצ'ה משיגים יותר רכיבים מועילים.

שנית, במסורת היפנית משתמשים בתה מאצ'ה כדי לערוך טקסים תרבותיים ומסורתיים. זה התה שאותו שותים נזירים בודהיסטיים, הוא תורם למצב נפשי ולרוגע ויש מחקרים שמוכיחים קשר בינו לבין האטת תהליכי הזדקנות, מניעת מחלות לב ועוד.

ביפן אף משתמשים בכלים שונים על מנת להכין משקה מאצ'ה. אצל מדינת המקור ניתן לראות הבדלים בין ספל מאצ'ה עשוי קרמיקה, כפית או מקציף מאצ'ה מבמבוק ואפילו מפית מיוחדת שהיא חלק בלתי נפרד מהטקס.

כך שותים תה מאצ'ה

מאצ'ה מתאים לבישול ואפייה ובעזרתו ניתן להעניק למנות מסוימות צבע, מרקם וטעם מעט שונה מהרגיל. עלי מאצ'ה מכילים כמות גבוהה של נוגדי חמצון, מה שהופך אותם לאופציה מועדפת על גברים ונשים בטווח רחב של גילאים, אך הם גם יכולים להצטרף לתפריט היום יומי של הקפה והתה.

בשביל להכין מאצ'ה מניחים חצי כפית של תה בקערה ומוסיפים 150 מ"ל מים בטמפרטורה של 60 מעלות. לאחר מכן מקציפים את הבלילה עם מקצף מיוחד או מקצף חשמלי, עד שמגיעים למרקם אחיד. את המאצ'ה שותים בלגימות קטנות על מנת להפיק ממנו ערך מוסף וכדי להתענג על הטעם והחוויה המלאה.

לסיכום, מאצ'ה הוא סוג של אבקה שנמסה במים ומאפשרת לשתות את כל חלקי עלה התה. לתה מאצ'ה נוכחות בתרבות היפנית וגם לנו יש מה להרוויח ממנה.

יום בבית ספר ביפן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מיפן

נגיעות: יפן, להתאהב עד אין קץ
נגיעות: יפן, להתאהב עד אין קץ

הטיול ביפן אינו דומה ואף לא מזכיר מדינה כלשהי בה דרכה כף רגלי. בכלל נדרשו לי ימים לא מועטים כדי להכיל גודלו של המסע. יפן הינה מדינת איים מבודדת. מציאות שחייבה את היפנים להקים תרבות מיוחדת האופיינית רק ...

מסע צילום באזורים הכפריים של יפן
מסע צילום באזורים הכפריים של יפן

זה לא היה הביקור הראשון שלנו ביפן, ובכל זאת, הביקור הזה היה אחר. בעוצמות, ברמת ההתרגשות, במפגשים הצילומיים שנוצרו, בטבע המופלא שקיבל את פנינו, בעומק החוויה ובאופן שבו הכל התחבר לכדי הטיול המושלם. רפי קורן ואורית גוטרבוים-פרטוק, זוג ...

יאקיטורי, מטבח ההפתעות
יאקיטורי, מטבח ההפתעות

רעבים בטוקיו? מהיום כבר לא. אחרי עשרות שנים שהקדיש לצרפת, שגמלה לו באזרחות, הסתקרן אביטל ענבר לחוות עולם חדש. הספר "רעבים בטוקיו" הוא פרי התשוקה החדשה. במסעותיו לטוקיו גילה שהגסטרונומיה היפנית היא הטובה ביותר בעולם, שוות ערך למטבח ...