תפריט עמוד

חצי האי נוטו וקנזאווה, יפן

חצי האי נוטו שבים יפן, מזמן למבקרים כפרי דייגים, מעיינות חמים וצוקים מרהיבים. העיר קנזאווה, המובילה אליו, היא אחת הערים היפות והפחות מוכרות ביפן ומהווה מרכז תרבותי חשוב זה מאות שנים

מעבר למסלולי הטיול והאתרים המוכרים ביפן, יש מקום ייחודי המזדקר לתוך ים יפן: חצי האי נוטו (Noto). אל חצי האי, המשתרע לאורך כ-100 ק"מ במערב הונשו, הגדול באיי יפן, מגיעים מהעיר קנזאווה (Kanazawa), אחת הערים היפות והפחות מתוירות ביפן. במשך מאות שנים קנזאווה היתה מרכז תרבותי חשוב, במיוחד בתחום האמנות. בעידוד הסמוראים והדאמיו המקומי הגיעו לקנזאווה אמנים בתחום הפורצלן, המשי ועלי הזהב. הם התיישבו בעיר והכינו את העבודות הייחודיות ביותר שלהם כאן, כי פה היה מי שיקנה אותן.


גינת בית סמוראי בקנזאווה

כאשר מסתובבים ברובע הסמוראים המשוחזר, שהקיף את מבצר הדאמיו, אפשר להיכנס לאחת מחנויות הפורצלן, שם נוכל לראות אגרטלים וכוסות עתיקים, לעיתים קרובות ברמה שכל מוזיאון היה שמח להחזיק. סגנון הפורצלן של קנזאווה אינו מה שהיינו יכולים לדמיין כ"יפני". בקנזאווה עבודות הפורצלן צבעוניות מאוד, מלאות בפרטים ולעיתים קרובות מעוטרות בזהב – ניגוד גמור לסגנון המינימליסטי הנפוץ יותר בשאר חלקי יפן. כל זאת, בשל ההשפעה הסינית שהגיעה לכאן במאה ה-16, ואשר נתנה גם דחיפה לעיצוב גן קנרוקואן (Kenrokuen), אחד הגנים המרשימים ביותר ביפן.


רחוב באזור הסמוראים שהקיפו את מבצר קנזאווה

גם אזור היגשי צ'איה, שהיה בעבר אזור הגיישות של קנזאווה, שוחזר לאחרונה וניתן לבקר בו בסדנאות ציור על משי (לקימונו, כמובן) וסדנאות של עבודה בעלי זהב. ההליכה בין תעלות המים וגשרוני העץ יפה במיוחד בתקופת פריחת הדובדבן, ומשום שהעצים נטועים לאורך הגדה.


פריחת הדובדבן ליד בית תה בגן קנרוקואן

מקנזאווה נוסעים מזרחה, ואז עולים לאורך חוף צ'יניהרה, לתוך חצי האי נוטו. החוף הופך ל"כביש" מוכרז כל השנה, למעט בעונת הרחצה.

מה שמייחד את חצי האי נוטו הוא הפשטות והכפריות שלו. בתי העץ הקטנים מוגנים בחומות עץ בשל הרוחות החזקות המגיעות מהים, והאורנים נוטים על צידם באופן קבוע. הטיול כאן עובר בכבישים מקומיים בין כפרי דייגים קטנים, ומשולבים בו טיולי הליכה לאורך מצוקים.


בחצי האי נוטו יש שבילי הליכה עם נקודות תצפית מרהיבות על הים והמצוקים

האגדה מספרת, שבין המצוקים המזדקרים הללו הסתתר במאה ה-12 שוגון ממשפחת טאירה, אשר ברח מפני הטוען לכתר, מינמוטו יוריטומו, שרדף אחריו ורצה להורגו. לאורך המצוקים בצידו המערבי של נוטו יש שביל הליכה יפה, עם נקודות תצפית על הים הרחב ועל המצוקים היוצרים צורות מעניינות.

העיר המרכזית בחצי האי נוטו היא וואג'ימה (Wajima) ויש בה מעיינות חמים, אשר בשילוב עם לינה במלון מסורתי (ריוקאן) מהווים פינוק אמיתי. מיאג'ימה היא מרכז לאומנות לכה, ויש בה מספר רב של אומנים היוצרים כלי לכה ומציירים עליהם. כלי הלכה של וואג'ימה מפורסמים בכל יפן ונמכרים בהרבה מאוד כסף, אך בוואג'ימה עצמה ניתן לרכוש אותם כמעט בחצי מחיר.

ועוד תצפית מפעימה על הים בחצי האי נוטו צילום: Adam Kahtava

לאורך החוף, ממזרח לוואג'ימה, נמצא את "אלף טרסות האורז", הר ובו (כך אומרים) אלף טרסות קטנות שמשתפלות עד הים. אמנם אנשי המקום הפסיקו לעבד אותן, אך מתנדבים ממשיכים לעבד את שדות האורז הקטנים, כדי לשמור על המסורת. עוד מזרחה נמצא את טוקיקוני קה, בית משפחת טאירה. אותו מינמוטו יוריטומו לא רק רדף אחר השוגון, אלא תכנן להרוג את כל בני המשפחה, על מנת שאיש מהם לא יהיה שוגון. אחד מבני המשפחה ברח עד לכאן, שינה את שם משפחתו לטוקיקוני, ובנה את ביתו במקום הזה. מבחוץ הבית נראה רגיל, אך מבפנים ניתן לראות את עבודות גילוף העץ הייחודיות שבו.


הר אלף טרסות האורז, המוני טרסות קטנות שמשתפלות אל הים

עירית להב – מדריכה בחברת איילה גאוגרפית

לחצו להגדלה

 

לקריאה נוספת:

נימוסים ביפן - חשיבותה של רצינות
נימוסים ביפן – חשיבותה של רצינות
איילת אידלברג
יפן היא מדינה של עבודה, וטוקיו הבירה ממלאת את תפקידה ביעילות – כולם עובדים בה, והרבה. כולם גם מנומסים מאוד, ממש הפולנים של המזרח. כשישראלי מגיע ליפן לעשות עסקים, כדאי שיתכונן לימי עבודה ארוכים־ארוכים שמתנהלים לפי הלכות נימוסים סבוכות

יום בבית ספר ביפן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מיפן

נגיעות: יפן, להתאהב עד אין קץ
נגיעות: יפן, להתאהב עד אין קץ

הטיול ביפן אינו דומה ואף לא מזכיר מדינה כלשהי בה דרכה כף רגלי. בכלל נדרשו לי ימים לא מועטים כדי להכיל גודלו של המסע. יפן הינה מדינת איים מבודדת. מציאות שחייבה את היפנים להקים תרבות מיוחדת האופיינית רק ...

מסע צילום באזורים הכפריים של יפן
מסע צילום באזורים הכפריים של יפן

זה לא היה הביקור הראשון שלנו ביפן, ובכל זאת, הביקור הזה היה אחר. בעוצמות, ברמת ההתרגשות, במפגשים הצילומיים שנוצרו, בטבע המופלא שקיבל את פנינו, בעומק החוויה ובאופן שבו הכל התחבר לכדי הטיול המושלם. רפי קורן ואורית גוטרבוים-פרטוק, זוג ...

יאקיטורי, מטבח ההפתעות
יאקיטורי, מטבח ההפתעות

רעבים בטוקיו? מהיום כבר לא. אחרי עשרות שנים שהקדיש לצרפת, שגמלה לו באזרחות, הסתקרן אביטל ענבר לחוות עולם חדש. הספר "רעבים בטוקיו" הוא פרי התשוקה החדשה. במסעותיו לטוקיו גילה שהגסטרונומיה היפנית היא הטובה ביותר בעולם, שוות ערך למטבח ...