תפריט עמוד

יפן: המלונאים לא רוצים תיירים זרים

ממשלת יפן מעוניינת להגדיל את מספר התיירים הזרים במדינה, אבל היא נתקלה במכשול לא צפוי: בסקר שתוצאותיו פורסמו לאחרונה נמצא כי מאות מלונאים ובעלי אכסניות לא מעוניינים לארח תיירים זרים. מרבית העסקים ה"סרבנים" הם מלונות קטנים ואכסניות מסורתיות

לסוכנות התיירות היפנית יש שאיפות גדולות. בסוכנות ציינו לאחרונה כי בכוונתם להגדיל מספר התיירים הזרים המבקרים ביפן ל-10 מיליון בשנת 2010 (לשם השוואה, בשנה שעברה ביקרו ביפן 8.35 מיליון תיירים). בסוכנות מקווים להגדיל את מספר התיירים המבקרים במדינה ל-20 מיליון עד סוף 2020.

השאיפות הללו מתנגשות, למרבה הצער, עם רצונם של המלונאים היפנים. בסקר שערכה ממשלת יפן בקרב 7,068 מלונות ואכסניות נמצא כי 62% מהעסקים קיבלו לפחות תייר זר אחד בשנה החולפת, בעוד ש-38% (2,655 מלונות ואכסניות) לא אירחו אף תייר זר. מבין אלה, 72% ציינו כי הם מעדיפים שדלתותיהם יישארו סגורות בפני תיירים זרים.

הסיבות בעטיין מלונאי יפן לא רוצים תיירים זרים מגוונות, והמרכזית שבהן היא קשיי שפה. רבים אחרים ציינו שאין להם את השירותים המתאימים לתיירים זרים, אך לא ציינו מה בדיוק חסר. מלונאים אחרים טענו שהם לא יהיו מסוגלים להגיב כראוי אם בעיות בהן מעורבים תיירים זרים יתרחשו.

בעלי המלונות הקטנים (פחות מ-30 חדרים) והריוקנים הם המסויגים ביותר מאירוח תיירים זרים. הריוקנים הן אותן אכסניות מסורתיות שכה חביבות על תיירים בשל האותנטיות שלהן. הריוקנים ממוקמים בדרך כלל באזורים ההרריים ובאזורי הכפר, ומציעים לאורחים חדרים עם מחיצות נייר ומחצלות טאטאמי, אונסן (מרחצאות חמים משותפים), מאכלים יפנים מסורתיים וגם הכנסת אורחים חמה ואישית, לפחות כלפי התיירים המקומיים.

"הסקר שופך אור על צד אפל של יפן", אומר דביטו ארודו, אזרח יפני יליד ארה"ב. ארודו חיבר ספר על אפליה על רקע גזעי ביפן, המדינה בה בחר לחיות. הוא קורא לממשלת יפן לאכוף חוקים שנועדו למנוע את האפליה הזו ולבטל את רישיון העסק של מלונות ואכסניות של מלונות נוהגים בצורה מפלה כלפי תיירים זרים.

גורמים רשמיים מ-Visit Japan, קמפיין תיירותי במימון ממשלתי שהחל ב-2003, מודים שאין להם הרבה מה לעשות כדי לשכנע את המלונאים לשנות את יחסם כלפי התיירים הדרים.. "ההחלטה את מי לארח נתונה בידי בעלי המלונות הפרטיים והאכסניות, אבל אנחנו רוצים שהם יבינו שהגל של התיירים הזרים מייצג הזדמנות עסקית עצומה", כך אמר דאיסקו טונאי, דובר של ארגון התיירות הלאומי של יפן.

"אנחנו לא יכולים לכפות עליהם זאת, אבל אנחנו מעוניינים שהמלונות והאכסניות יעשו מאמצים גדולים יותר כדי לגרום לאורחים שמעבר לים להרגיש רצויים".

המאמצים המחודשים לחזר אחר תיירים מעבר לים התחילו בצורה מביכה בחודש שעבר, כאשר שר התחבורה היפני, נאריאקי נאקאימה, נאלץ להתפטר לאחר שאמר שיפן היא "הומוגנית מבחינה אתנית" ושהיפנים, באופן כללי, "לא אוהבים זרים".

מחליפו, קזויושי קנקו, הודה שזרים לא מתקבלים באהדה בחלק מהמקומות ביפן. "חלק מהאנשים לא אוהבים את הרעיון של אירוח תיירים זרים", אמר קנקו ל"יפן טיימס". למרות שזו לא מטרתנו לשנות את דרך המחשבה של האנשים, מטרתה העיקרית של סוכנות התיירות תהיה למשוך מספר גדול של תיירים זרים".

למרות שמספר התיירים הזרים עלה משמעותית מ-5.21 מיליון לפני חמש שנים ל-8.35 מיליון בשנה שעברה, ליפן יש מדיניות ויזה והגירה קשוחה והיא ספגה לא פעם ביקורת על יחסה הקר כלפי תיירים זרים.

יום בבית ספר ביפן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מיפן

נגיעות: יפן, להתאהב עד אין קץ
נגיעות: יפן, להתאהב עד אין קץ

הטיול ביפן אינו דומה ואף לא מזכיר מדינה כלשהי בה דרכה כף רגלי. בכלל נדרשו לי ימים לא מועטים כדי להכיל גודלו של המסע. יפן הינה מדינת איים מבודדת. מציאות שחייבה את היפנים להקים תרבות מיוחדת האופיינית רק ...

מסע צילום באזורים הכפריים של יפן
מסע צילום באזורים הכפריים של יפן

זה לא היה הביקור הראשון שלנו ביפן, ובכל זאת, הביקור הזה היה אחר. בעוצמות, ברמת ההתרגשות, במפגשים הצילומיים שנוצרו, בטבע המופלא שקיבל את פנינו, בעומק החוויה ובאופן שבו הכל התחבר לכדי הטיול המושלם. רפי קורן ואורית גוטרבוים-פרטוק, זוג ...

יאקיטורי, מטבח ההפתעות
יאקיטורי, מטבח ההפתעות

רעבים בטוקיו? מהיום כבר לא. אחרי עשרות שנים שהקדיש לצרפת, שגמלה לו באזרחות, הסתקרן אביטל ענבר לחוות עולם חדש. הספר "רעבים בטוקיו" הוא פרי התשוקה החדשה. במסעותיו לטוקיו גילה שהגסטרונומיה היפנית היא הטובה ביותר בעולם, שוות ערך למטבח ...