תפריט עמוד

יעד חדש? סוריה מחזרת אחרי תיירים מהמערב

לסוריה יש דימוי מאוד ברור וחד משמעי עבורנו הישראלים, ודאי לא המקום שהיינו בוחרים לבלות בו את החופשה השנתית שלנו. אבל מסתבר שיש מי שחושב שאפשר לפתח את הפוטנציאל התיירותי של שכנתנו מצפון-מזרח. היומון הלונדוני הגרדיאן מדווח כי סוריה פתחה באחרונה בקמפיין נמרץ שמטרתו להכפיל את מספר התיירים המבקרים בשטחה עד לשנת 2012. אחד האתגרים המרכזיים הוא לשנות את התפישה המערבית הרווחת, כי סוריה היא מדינה מוסלמית קיצונית שהביטחון האישי בה נמצא בשפל מדרגה. "האם האמריקאים יודעים שסוריה היא ערש הנצרות?", שואל סגן ראש הממשלה, עבדאללה דרדרי, ומוסיף כי הדרך לדמשק היא מקום בטוח לגמרי.

במטרה לעמוד ביעד התיירותי השאפתני, הממשלה הסורית לוקחת על עצמה, בין השאר, לשווק לשאר העולם את העובדה שבתחומה ישנה אתרים ארכיאולוגיים חשובים ומבנים צלבניים מרשימים. ואכן, בסוריה יש כמה אתרים היסטוריים מרתקים, בהם קראק דה שבלייה, מבצר צלבני שמור להפליא במערב המדינה, שהוכרז בשנת 2006 כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

על פי החישובים, בשנת 2009 יגיעו לסוריה שישה מיליון מבקרים, רובם ממדינות ערב וכן סורים לשעבר שחוזרים לביקורי מולדת. מספר האירופאים המבקרים בסוריה יגיע השנה ככל הנראה ליותר מ-250,000 – גידול של 24% מהשנה שעברה. ומה עם האמריקאים? אלה כמעט שאינם מגיעים, אלא אם כן מחשיבים את הביקור של שחקני הקולנוע אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט, במסגרת סיור שערכו לאחרונה בכמה ממדינות המזרח התיכון. השניים, שדילגו על ישראל במסעם האחרון, ביקרו פליטים עירקאיים השוהים בסוריה ונפגשו עם הנשיא בשאר אסד.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.