תפריט עמוד

טיפים למדריד: ההמלצות הכי שוות

מדריד, בירת ספרד, היא עיר נפלאה שתענוג לבלות בה חופשה קצרה. יש בה ארכיטקטורה מרשימה, מוזיאוני אמנות מהמובילים בעולם, פארקים ירוקים, אוכל משובח וחיי לילה סוערים. היום, עם היצע גדול של טיסות זולות למדריד, קל מתמיד להגיע לכאן, גם בלי תכנון מוקדם. כדי שתוכלו להפיק את המירב מחופשה, אספנו עבורכם כמה טיפים והמלצות למדריד.

מתי כדאי לנסוע?

מדריד היא עיר נהדרת בכל עונה. עונת השיא, כמו במקומות אחרים באירופה, היא יולי-אוגוסט, אבל דווקא בחודשים אלה פחות מומלץ להגיע כי חם מאוד, העיר עמוסה בתיירים והמחירים גבוהים יותר. הסתיו, בספטמבר ואוקטובר, והאביב, בין מרץ למאי, הן עונות נהדרות לביקור במדריד, ובייחוד במאי ובאוקטובר. בתקופה זו מזג האוויר לרוב נעים למדי, העיר לא עמוסה, והמראות יפים במיוחד, עם פריחה באביב ושלכת בסתיו. בחורף, בין נובמבר לפברואר, מזג האוויר קר אך לרוב הטמפרטורות לא יורדות מתחת לאפס ואם מתלבשים בהתאם, בהחלט אפשר לטייל ברגל ברחובות. בחורף מדריד מתרוקנת ממבקרים, התורים באתרים ובאטרקציות קצרים, מחירי הלינה יורדים ובחנויות יש מבצעים מיוחדים.

פלאזה מאיור, הכיכר המרכזית של מדריד

פלאזה מאיור, הכיכר המרכזית של מדריד | צילומים: שאטרסטוק

איך להתנייד?

התחבורה הציבורית במדריד מצוינת והמטרו נקי, יעיל ומודרני. מחירה של נסיעה בודדת הוא 1.5 אירו. כדי להוזיל עלויות, כדאי לרכוש כרטיס תייר לתחבורה הציבורית. הכרטיס, שתקף ליום, יומיים, שלושה ימים, חמישה ימים או שבוע, מאפשר נסיעה בחינם במטרו, באוטובוס וברכבת בתוך מדריד ובסביבתה הקרובה. אפשרות נוספת היא לרכוש כרטיסייה של 10 נסיעות באזור A, שתקפה למטרו ולאוטובוס. הכרטיסייה ניתנת להעברה, כך שגם בן הזוג או בני המשפחה יכולים להשתמש בה.

איך לחסוך זמן וכסף?

זמן וכסף הם שני מצרכים חשובים בכל חופשה, והבשורה המשמחת היא שיש דרכים להוריד עלויות וגם לחסוך בזמן יקר. במדריד יש הרבה דברים שאפשר לעשות בחינם, כמו ביקור בפארק רטירו ובפארק קאסה דה קמפו, ביקור במוזיאון טאורינו המוקדש למלחמות שוורים, ביקור במקדש המצרי Templo de Debod ועוד. בנוסף, בהרבה מהמוזיאונים יש ימים ושעות בהם הכניסה חופשית. מוזיאון הפראדו, למשל, פתוח בחינם בימים שני-שבת בשעות 20:00-18:00 ובימי ראשון ובחגים מ-19:00-17:00. מוזיאון המלכה סופיה פתוח בחינם בימים שני ורביעי עד שבת בשעות 21:00-19:00 ובימי ראשון מ-19:00-13:30.

הכניסה למוזיאון הפראדו, אחד המוזיאונים החשובים בעולם

הכניסה למוזיאון הפראדו, אחד המוזיאונים החשובים בעולם

אם תרצו לקצץ בסעיף האוכל, אכלו את הארוחה הגדולה בשעות הצהריים, שכן ארוחות הצהריים זולות משמעותית בהשוואה לארוחת הערב. במסעדות רבות מוצעת ארוחת צהריים עסקית (menu del dia) הכוללת שתי מנות וכוס יין בימים שני-שישי. מחיר של ארוחה עסקית כזאת נע סביב 12 אירו.

דרך נוספת לחסוך היא ברכישה של כרטיס מדריד סיטי פס. הכרטיס, התקף לשנה, מעניק המון הטבות: הסעה בחינם משדה התעופה, נסיעה בחינם באוטובוס תיירים ברחבי העיר, כניסה חופשית וללא תור למוזיאון הפראדו ולסיור בסנטיאגו ברנבאו, אצטדיון הבית של קבוצת הכדורגל ריאל מדריד, ו-20% הנחה לאטרקציות המובילות בעיר.

מה לעשות במדריד?

כמו כל עיר גדולה, גם למדריד יש רשימה של אתרים שלא כדאי להחמיץ את הביקור בהם. אחד מהם הוא הארמון המלכותי (Palacio Real), אשר שימש כמקום מושבו הרשמי של מלך ספרד והיום משמש לאירועים רשמיים. בארמון המפואר יש מאות חדרים שבהם אפשר להתרשם מריהוט תקופתי, יצירות אמנות ואוסף מרשים של 2,500 שטיחי קיר. מסביב לארמון יש גנים מטופחים. לחובבי האמנות מציעה מדריד שלושה ממוזיאוני האמנות המובילים בעולם: מוזיאון הפראדו שבו יצירות מופת של גויה, רפאל, רובנס ואחרים; מוזיאון ריינה סופיה עם עבודות אמנות מהמאה ה-20, שהמפורסמת שבהן היא גרניקה של פיקאסו, ומוזיאון תיסן בורנמיסה עם יצירות של רמברנדט, ואן גוך, מונה ואחרים. במדריד יש עוד כמה מוזיאונים מרתקים, כמו המוזיאון לארכאולוגיה והמוזיאון הימי.

הארמון המלכותי של מדריד

הארמון המלכותי של מדריד

כמו בכל עיר גדולה, גם במדריד חלק גדול מהכיף הוא טיול רגלי ובילוי בכיכרות היפות. פלאזה מאיור (Plaza Mayor), שנמצאת בלב העיר העתיקה, היא כיכר מרשימה שהוקמה במאה ה-17. סביב הכיכר תמצאו הרבה בתי קפה, טאפאס ברים ומסעדות. נעים מאוד לשבת ביום שמש בשולחן המשקיף על הכיכר, אבל קחו בחשבון שהמחירים כאן גבוהים למדי. ברחובות הצרים הסמוכים לכיכר יש הרבה בניינים עתיקים וכנסיות לצד חנויות קטנות, מסעדות וברים. לא רחוק מכאן נמצאת הכיכר התוססת והמפורסמת של מדריד, פוארטה דל סול (Plaza Puerta del Sol) שבה כל ערב מופיעים אמני רחוב ונגנים. סביב לכיכר יש בתי כלבו וחנויות בגדים ונעלים במחירים נוחים מאוד. בפוארטה דל סול נערכים אירועים רבים, כמו חגיגות השנה החדשה. בכל מקרה, אל תעזבו את מדריד לפני שטעמתם את המעדן המקומי עתיר הקלוריות – צ'ורוס ושוקולטה, מקלות בצק מטוגנים בשמן עמוק, מעוטרים בסוכר, ולצדם ספל של שוקולטה, משקה שוקולד חם וסמיך, שכל קשר בינו לבין השוקו הישראלי מקרי בהחלט…

צ'ורוס ושוקולטה, מעדן מקומי עתיר קלוריות וטעים להפליא

צ'ורוס ושוקולטה, מעדן מקומי עתיר קלוריות וטעים להפליא

כשתרצו לנוח מהמולת העיר, תוכלו לעשות זאת באחד מעשרות הגנים והפארקים. הפארק המרכזי הוא פארק דל בואן רטירו (Parque del Buen Retiro), או בקיצור רטירו. יש כאן עצים גדולים, מדשאות, שבילי הליכה, פסלים, אגם מלאכותי (אפשר לשכור שירת משוטים ולחתור באגם) ועוד. הפארק הגדול ביותר בעיר הוא קאסה דה קמפו (Casa de Campo), שנראה יותר כמו יער מאשר פארק עירוני ובתוכו יש אגמים, פארק שעשועים פופולרי וגן חיות גדול ומוצלח. כל אלה הופכים את הפארק למקום אידיאלי לבילוי משפחתי. אחת הדרכים המהנות להגיע לפארק הזה היא ברכבל, הנקרא Teleferico, שיוצא מ- Parque de Oeste ועובר מעל צמרות העצים, עם תצפית נהדרת על העיר.

האגם בפארק רטירו. אפשר לשכור סירה ולחתור באגם המוקף עצים ושבילי הליכה

האגם בפארק רטירו. אפשר לשכור סירה ולחתור באגם המוקף עצים ושבילי הליכה

שופינג ובילויים

חובבי קניות יבואו על סיפוקם ברחוב המרכזי, Gran Via, שמשני צדדיו יש אינספור חנויות, כולל סניפים של רשתות האופנה הספרדיות האהובות על הישראלים – זארה ופול אנד בר, עם מחירים נמוכים להפליא. גם ברחובות היוצאים מכיכר סול אפשר למצוא מחירים מצוינים לבגדים, נעלים ואקססוריז. אם אתם מעדיפים לרכז את כל הקניות תחת קורת גג אחת, ברחבי העיר יש לא מעט סניפים של El Corte Inglés, רשת בתי הכלבו הספרדית הגדולה ביותר באירופה ואחת הגדולות בעולם. חנות הדגל במדריד נמצאת בכתובת 9 Calle Raimundo Fernández Villaverde.

רחוב גראן ויה, מקום אידיאלי לאוהבי שופינג

רחוב גראן ויה, מקום אידיאלי לאוהבי שופינג | צילום: Christian Mueller / Shutterstock.com

מדריד היא עיר של בילויים וחיי הלילה הם חלק בלתי נפרד מחוויית הביקור כאן. ברובע Barrio de Las Letras תמצאו מועדוני ג'אז, פלמנקו ואינדי רוק, ב- Barrio de Malasaña יש אווירה מחתרתית ומועדוני רוק ופאנק, לצד ברים טרנדים. באזור Princesa יש הרבה ברים ומועדונים של מוזיקה עכשווית ואילו ב-Barrio de Salamanca יש מועדונים יוקרתיים. להשלמת הבילוי, מומלץ בחום לצפות בהופעת פלמנקו באחד ממועדוני הפלמנקו הרבים שבעיר, ובעונת הכדורגל, כשריאל או אתלטיקו מדריד משחקות בבית, כדאי מאוד לרכוש כרטיסים למשחק, לתצוגה מסחררת של כדורגל ספרדי.

להשלמת הבילוי במדריד, מומלץ לצפות במופע פלמנקו באחד המועדונים בעיר

להשלמת הבילוי במדריד, מומלץ לצפות במופע פלמנקו באחד המועדונים בעיר

טיולים מחוץ לעיר

אם יש לכם זמן, כדאי לטייל קצת גם מחוץ לעיר. במרחק כשעה נסיעה מצפון למדריד נמצאת סגוביה (Segovia), עיר עתיקה ויפהפייה עם אמת מים רומית מרשימה, מבצר המתנשא מעליה וקתדרלה גותית מרשימה. כ-70 ק"מ מדרום למדריד נמצא טולדו (Toledo), שהיתה בירת ממלכת ספרד במשך 500 שנה. העיר העתיקה מוקפת חומה שמורה היטב. מומלץ לבקר במבצר המרשים, בקתדרלה הגותית מהמאה ה-13 ובבתי הכנסת המפוארים, שמהווים עדות לקהילה היהודית המשגשגת שהיתה פה בעבר.

העיר העתיקה טולדו, הנמצאת מדרום למדריד, היא יעד נהדר לטיול יום מחוץ לעיר

העיר העתיקה טולדו, הנמצאת מדרום למדריד, היא יעד נהדר לטיול יום מחוץ לעיר

מפת מדריד:

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.