תפריט עמוד

טיפים והמלצות על שטוקהולם – בירת התרבות של סקנדינביה

שטוקהולם בירת שוודיה, שילוב של היסטוריה עשירה, תחכום תרבותי ויופי טבעי, מציעה חוויה מגוונת למטיילים שמחפשים יעד מעניין ומיוחד לחקור ולטייל בו. מציוני הדרך האייקוניים שלה והמוזיאונים הרבים שיש לעיר להציע ועד לשכונות התוססות והתענוגות הקולינריים שלה, שטוקהולם תבטיח לכם מסע בלתי נשכח ובעיקר מפתיע. יוני סנדרוביץ, מדריך המתגורר בעיר, משתף אותנו בטיפים

שטוקהולם, הנחשבת לשער הכניסה לסקנדינביה, היא בירתה של ממלכת שוודיה ושוכנת בין 14 איים שונים שמחוברים על ידי לא פחות מ-57 גשרים. ניתן למצוא בה שילוב של היסטוריה עשירה, תרבות עתיקה ויופי טבעי.

בזמן שאתם מתכוננים לצאת למסע שלכם לבירת שוודיה, אשמח לשתף אתכם בטיפים חשובים לפני ההגעה שלכם ובזמן שהותכם בשטוקהולם ממדריך מקומי מוסמך שחי וגר בעיר, כדי שתפיקו את המרב מהטיול שלכם.

העיר העתיקה גמלה סטאן, במבט מלמעלה. צילום: שאטרסטוק

העיר העתיקה גמלה סטאן, במבט מלמעלה. צילום: שאטרסטוק

נוף לשטוקהולם ממסעדת Freyja. צילום: יוני סנדרוביץ

נוף לשטוקהולם ממסעדת Freyja. צילום: יוני סנדרוביץ

טיפים כלליים

מתי לבקר בשטוקהולם? עונת השיא לביקור בעיר היא במהלך חודשי הקיץ יוני-אוגוסט, חודשים אלה נחשבים לזמן האידיאלי לחקר האטרקציות החיצוניות והפסטיבלים של העיר". המפורסם ביותר הוא ה-Midsummer, חגיגות אמצע הקיץ שנחגגות בחודש יוני, ביום הארוך ביותר בשנה. השמש כמעט ולא שוקעת, החגיגות נערכות בכל שוודיה והחג כולל: ריקודים ומוזיקה עם זרי פרחים על הראש, אוכל שוודי מסורתי ופעילויות רבות למבוגרים ולילדים בהחלט חוויה שוודית אותנטית ומומלצת.

מה לארוז? אם אתם מגיעים בקיץ: משקפי שמש, נעלי הליכה נוחות, בגדים קלים, חולצות טריקו וז'קט. באביב או בסתיו: נעליים נוחות (נעלי ספורט ו/או מגפיים), ז'קט קל, מעיל, מכנסיים, חולצות עם שרוולים ארוכים וסוודרים. בחורף: מגפיים טובים, סוודרים, גרביים חמות, צעיף, כפפות, כובע חם ומעיל חורף.

אין צורך במזומן: אין צורך להחליף הרבה מטבעות או יותר נכון לא להחליף בכלל – שטוקהולם היא בחלקים גדולים עיר נטולת מזומנים. למרות שתמצאו מכשירי כספומט (המוכרים על ידי שלטים בצבע צהבהב/כחול-ירוק עם הכיתוב "Bankomat"), מסעדות, חנויות ומלונות רבים אינם מקבלים שטרות או מטבעות. אל תשכחו להביא את כרטיס החיוב או האשראי שלכם.

כולם מדברים אנגלית: שוודים מתחילים ללמוד אנגלית בבית הספר לפני גיל 10, והם אף פעם לא מפספסים הזדמנות לתרגל את האנגלית שלהם. למעשה, אומרים לעתים קרובות שהם כל כך אוהבים לדבר אנגלית, שלאנשים שעוברים לכאן קשה ללמוד שוודית. חשוב לציין שהשוודים מאוד נכונים לעזור בכל שאלה שתהיה לכם.

– שטוקהולם היא עיר ידידותית לצמחונים וטבעוניים וניתן למצוא בה מגוון אפשרויות של מאכלים

– שטוקהולם בנויה על איים וגשרים והדרך הכי טובה שכדאי לטייל בה זה כמובן ברגל, אז הקפידו לארוז נעלי הליכה נוחות כדי לנווט ברחובות המרוצפים שלה ובשטח ההררי, זאת הדרך הכי מומלצת וטובה לבקר בעיר.

– כמה טיפ נהוג להשאיר? נהוג בשוודיה לתת טיפ במסעדות של כ-10%. הטיפ אינו מוגדר כחובה אבל הוא מאוד מוערך על ידי השוודים.

בטיחות: שטוקהולם נחשבת עיר בטוחה להסתובב בה, אך תמיד כמו בכל עיר גדולה, צריך להישאר ערניים מפני כייסים, במיוחד באזורי תיירות צפופים.

צילום יוני סנדרוביץ

צילום יוני סנדרוביץ

כיכר Sergels torg המפורסמת: צילום יוני סנדרוביץ

כיכר Sergels torg המפורסמת: צילום יוני סנדרוביץ

לינה

בשטוקהולם יש מגוון מקומות ללינה באזורים שונים של העיר וגם אם תבחרו במקומות שהם רחוקים מהמרכז, עם התחבורה הציבורית תוכלו להגיע לכל מקום בעיר. אלו ההמלצות שלי לאזורים לישון בהם:

גמלה סטאן (העיר העתיקה)

ממש בלב נתיבי המים של שטוקהולם, גמלה סטאן שוכנת בין Norrmalm ו-Södermalm. עם נופים יפים של הנמל, תהיו באחת מערי ימי הביניים השמורות ביותר באירופה ותהיו במרחק הליכה מ-Kungliga Slott (הארמון המלכותי), מוזיאון הנובל וקתדרלת שטוקהולם ומכיוון שזה אזור מאוד מרכזי, תהיה לכם גישה נוחה לחלקים אחרים של העיר, במעבורת או במטרו (Tunnelbana). האזור מטופח במיוחד לתיירים, עם שפע של מסעדות וחנויות.

נורמאלם

Norrmalm נמצאת ממש במרכז שטוקהולם, מעט צפונית לגמלה סטאן. במרחק קל נמצאים בית האופרה המלכותי, המוזיאון הלאומי של שוודיה ומרכז התרבות של העיר. מהתחנה המרכזית של שטוקהולם הסמוכה, תוכלו להגיע בקלות אל שדה התעופה ארלנדה וממנו, ולעלות על כל קווי המטרו. מיקום מרכזי זה הופך את הכניסה והיציאה מהעיר לנוחה מאוד, ומיקום זה נחשב לאחד ממקומות הלינה המובילים בשטוקהולם. אבל שימו לב שקישורי התחבורה הנהדרים נוטים להפוך את האזור הזה לקצת יותר יקר מגמלה סטאן.

סודרמאלם

כפי ששמה מרמז, סודרמאלם נמצאת דרומית למרכז ולגמלה סטאן. מכאן תוכלו להגיע בקלות למוזיאון העיר, פארק טנטולונדן והאי לונגהולמן. אזור זה מאוד מגניב וטרנדי, ופופולרי בקרב צעירים שטוקהולם ומבקרי סוף שבוע. יש המון אפשרויות לינה לבחירה, החל מספות ודירות, ועד למלונות יוקרה ובוטיק. יש גם שפע של מסעדות ובתי קפה, כמו גם חנויות מגניבות, ברים וגלריות לאמנות. אם לא בא לכם להישאר באזור זה, אני ממליץ בכל זאת לבקר כאן כדי לספוג קצת מהתרבות המודרנית של שטוקהולם.

Djurgården

דיורגורדן נמצאת מזרחית למרכז העיר ואחד המקומות השקטים יותר לשהות בהם בשטוקהולם. זה יכול להיות מיקום מושלם בשבילכם אם אתם מגיעים כמשפחה ותרצו לבקר במוזיאון להקת אבבא, סקאנסן, ספינת המלחמה ואסה או המוזיאון הנורדי, מכיוון שכולם נמצאים במרחק קצר משם. הרבה משפחות בוחרות באזור זה, לא רק בגלל המוזיאונים המופלאים והמהנים, אלא בגלל המרחבים הפתוחים וההזדמנויות שלו לטייל, להירגע, לשחק משחקים ופיקניק בקיץ. ישנם מעבורת וחשמלית טובים יחסית להגעה למרכז העיר, אך שימו לב שאין תחנת מטרו.

סתיו באי דיורגורדן. צילום: יוני סנדרוביץ

סתיו באי דיורגורדן. צילום: יוני סנדרוביץ

מוזיאון להקת אבבא. צילום: שאטרסטוק

מוזיאון להקת אבבא. צילום: שאטרסטוק

אוסטרמאלם

נמצאת צפונית מזרחית לגמלה סטאן, לכן מעט מזרחית למרכז, אוסטרמאלם היא החלק האלגנטי והאקסקלוסיבי ביותר של שטוקהולם. כמו גם פארקים ומוזיאונים רבים (כולל מוזיאון הצבא, האורוות המלכותיות, מוזיאון ההיסטוריה של שוודיה ועוד…) האזור ידוע במגוון החנויות שבו (מרחוב מרכזי ועד יוקרה) ובידור (רובע מועדוני הלילה Stureplan). תוכלו למצוא כאן גם את שוק האוכל Östermalmshallen המפורסם.

Vasastan

צפונית-מערבית למרכז, Vasastan הוא עוד אזור מוביל לשהות בו בשטוקהולם. הידועה בזכות סצנת הברים והמסעדות שלו, אבל תוכלו למצוא כאן גם מרחבים פתוחים ויפים כמו Vasaparken. תוכלו לטייל בחנויות עתיקות, לחפש מציאות בחנויות יד שנייה, או לבקר בספריית העיר.

רובע נורמאלם. צילום: רפי קורן

רובע נורמאלם. צילום: רפי קורן

הגעה, תחבורה והתמצאות

– התחבורה הציבורית בשטוקהולם יעילה ונרחבת, ומציעה גישה נוחה לכל פינות העיר והאזורים הסובבים אותה. ניתן גם לקנות כרטיס "הכל כלול" לכניסה ללא הגבלה לאטרקציות מובילות וכרטיס נוסף בלתי מוגבל בתחבורה הציבורית.

– נמל התעופה שטוקהולם ארלנדה, הממוקם כ-40 קילומטרים מצפון למרכז העיר, הוא השער הראשי לשטוקהולם. משדה התעופה ניתן להגיע למרכז העיר באפשרויות שונות. האופציה היקרה: באמצעות הרכבת ארלנדה אקספרס שתוכלו להגיע איתה לעיר בתוך 20 דקות בלבד, או האופציה היותר זולה: אוטובוסים מיוחדים שעושים הסעות מנמל התעופה לשטוקהולם בשם Flygbussarna ומגיעים בתוך 40 דקות לעיר.

כמובן שניתן גם להזמין Uber וBolt- למי שמעדיף לנסוע במונית לשטוקהולם.

– אפשרויות התחבורה הציבורית בשטוקהולם כוללות: אוטובוסים, חשמליות, מעבורות וכמובן המטרו החדשני של שטוקהולם, המכונה Tunnelbana שנחשבת לגלריית האומנות הארוכה ביותר בעולם. לכל תחנה יש את העיצוב והסיפור שלה, ויש אנשים המגיעים לבקר בשטוקהולם רק כדי לרדת בתחנות השונות ולטייל בהן. רכשו כרטיס SL Access לנסיעה חלקה בכל אמצעי התחבורה הציבורית.

המטרו של שטוקהולם. צילום - יוני סנדרוביץ

המטרו של שטוקהולם. צילום – יוני סנדרוביץ

האי וקסהולם. צילום רפי קורן

האי וקסהולם. צילום רפי קורן

מה לראות

– התחילו את הטיול שלכם בשטוקהולם בגמלה סטאן (Gamla Stan), העיר העתיקה ההיסטורית, שבה רחובות מרוצפים וצרים מובילים לאטרקציות אייקוניות כגון הארמון המלכותי, המוזיאון היהודי, מוזיאון פרס נובל, קתדרלת Storkyrkan ועוד הרבה מקומות מיוחדים ומסקרנים ברחובותיה העתיקים של העיר.

– אל תחמיצו את ההזדמנות לבקר באי Djurgården, ביתם של מוזיאונים רבים ונחשבים, הכוללים בין היתר את: מוזיאון ואסה, מוזיאון ABBA, המוזיאון הפתוח סקאנסן בו ניתן ללמוד על התרבות השוודית ולהנות מגן חיות שבו ניתן למצוא חיות שאופייניות לסקנדינביה ולונה פארק כייפי בשם Gröna Lund עם המון מתקנים והופעות חיות.

– לנוף פנורמי של העיר, פנו אל Monteliusvägen או Fjällgatan ב-Södermalm נקודות תצפית אלו מציעות נופים מדהימים של קו הרקיע של שטוקהולם והאיים שמסביב.

– חקרו את השכונות התוססות של Södermalm, Östermalm ו-Vasastan, כל אחת מתהדרת בקסם הייחודי שלה, בבוטיקים אופנתיים וסצנת אוכל תוססת.

– צאו מחוץ לשטוקהולם כדי לגלות פנינים סמוכות כמו העיירה ההיסטורית Sigtuna, העיר האוניברסיטאית אופסלה, או שייט לארכיפלג של שטוקהולם, שבו לכל אי יש את הייחוד שלו ופעילויות שונות שהוא מציע כגון: קייאקים, הפלגות, סדנאות אומנות ונגרות, טיולים בטבע וישיבה במסעדות שוודיות אותנטיות ששוכנות באיים.

סקאנסן. צילום: אורית גוטרבוים-פרטוק

סקאנסן. צילום: אורית גוטרבוים-פרטוק

סקאנסן - בעלי מלאכות עתיקות. צילום: רפי קורן

סקאנסן – בעלי מלאכות עתיקות. צילום: רפי קורן

קניות

שטוקהולם עומדת כמגדלור של תחכום בין מטרופולינים עולמיים, עם סצנת עיצוב שמשדרת יצירתיות וחדשנות. למרות המוניטין שלה בעלויות גבוהות יותר ניתן למצוא כאן הכל מהכל, קניונים גדולים ויוקרתיים לצד בוטיקים ושווקים תוססים שמשתלבים בנוף העירוני של העיר עם חלונות ראווה מושקעים ברחובות ההיסטוריים של העיר.

כמה מהמקומות שכדאי לבקר בהם לקניות:

NK

במרכז העיר ניתן לבקר בחנות הכלבו המפורסמת בשוודיה כולה – NK, שנפתחה לראשונה בשנת 1915 ואליה מגיעים כ-12 מיליון אנשים בשנה. קל לזהות את המקום בגלל שלט ה-NK המסתובב שלו על הגג. ניתן למצוא מגוון של אפשרויות כאן, החל מבשמים וקוסמטיקה ועד בגדים, נעליים, תכשיטים, אביזרים לבית ואוכל משובח וגם חנויות של בתי אופנה מוכרים נמצאים בפנים כמו: Hermès, Balenciaga ו-Loewe .

כתובת: Hamngatan 18-20 Stockholm

Gallerian

מעבר לרחוב מ-NK תראו את אחד הקניונים העתיקים ביותר בשטוקהולם, Gallerian. קניון שמאוד נוח ונעים להסתובב בו. ניתן למצוא בו חנויות ומסעדות רבות וגם חנות גדולה של איקאה השוודית שנפתחה בו לא מזמן והיא החנות הראשונה שהוקמה בתוך קניון במרכז העיר, למרות שניתן למצוא חנויות איקאה נוספות גדולות יותר אבל הן ממוקמות הרחק ממרכזה של העיר שטוקהולם.

כתובת: Hamngatan 37, Stockholm

Biblioteksstan

כשתצאו מ-NK, פשוט פנו שמאלה ועקבו אחר הרחוב לכיוון Norrmalmstorg ותגיעו ל-Biblioteksgatan והרחובות שמסביב, תוכלו למצוא שפע של חנויות מגוונות אל תשכחו לקחת הפסקת קפה בדרך באחד מבתי הקפה באזור לFika  שוודית אמיתית.

Åhléns

כלבו זה בן ארבע קומות ממוקם הן ב-Vasastan, Östermalm ובצומת ב-Hamngatan ו-Drottninggatan והוא חלק בלתי נפרד מהנוף הקמעונאי של שטוקהולם מאז ההקמה בשנת 1899, Åhléns מייצג את הסגנון והנוחות השוודית. חנות הכלבו האייקונית הזו, עם מיקומה של ספינת הדגל שלה בלב העיר, מציעה מגוון רחב של מוצרים הכוללים אופנה, יופי, מוצרים לבית ועוד. אוהלנס, ידועה במחויבותה לאיכות ובמחיר סביר, נותנת מענה לקהל לקוחות מגוון, ממעצבי טרנדים ועד למשפחות. עם אווירה מסבירת פנים וצוות בעל ידע מקצועי ורחב, הוא מספק חווית קניות חלקה המשלבת בצורה חלקה מסורת עם מודרניות. בין אם אתם מחפשים את הטרנדים האופנתיים העדכניים ביותר או פריטים חיוניים לבית, Åhléns נשאר יעד אהוב על תושבי שטוקהולם ומבקרים כאחד.

Drottninggatan

רחוב הומה בלב שטוקהולם, מגלם את הדופק של סצנת הקמעונאות והתרבות של העיר. הרחוב האייקוני הזה, משתרע מחוף הים של Riddarfjärden ועד לרובע התוסס של Norrmalm, הוא אבן שואבת לקונים וסועדים עם שילוב של מותגי רחוב, בוטיקים מקומיים ובתי קפה מזמינים, Drottninggatan מתאים לכל טעם ותקציב. האווירה התוססת והאווירה ההיסטורית שלו הופכים אותו ליעד מועדף על מקומיים ותיירים. Drottninggatan מבטיח חוויה אורבנית בלתי נשכחת בלב בירת שוודיה.

שוק רחוב. צילום: רפי קורן

שוק רחוב. צילום: רפי קורן

Mall of Scandinavia

הקניון החדש והגדול ביותר בשוודיה הוא קניון סקנדינביה שהפך במהרה למקום האהוב ביותר בשטוקהולם. הוא ממוקם בסולנה, שבע דקות ממרכז העיר שטוקהולם וכולל הרבה מאוד חנויות, משרדים, מסעדות ותיאטרון קולנוע IMAX.

כדי להגיע לכאן, עלו על רכבת הנוסעים לכיוון אופסלה וצאו בתחנת סולנה הסמוכה לקניון. אפשר גם לקחת את קו הרכבת התחתית הכחול, לצאת בסולנה סנטרום, וללכת כעשר דקות.

Stjärntorget 13 C, Solna

אוכל ומסעדות

– התענגו על התענוגות הקולינריים של שטוקהולם בשווקי אוכל ידועים כמו Östermalmshallen או

Hötorgshallen שנחשב למגוון מאוד, ניתן למצוא בו מוכרים שוודיים מסורתיים שמציעים את מרכולתם, מאכלים מקומיים משוודיה ומהעולם: אמריקה הלטינית, צפון אפריקה, פינלנד, מרכז אירופה והמזרח התיכון. התורים לפעמים ארוכים אבל האיכות טובה מאוד, למוכרים בחוץ יש גם פטריות ופירות יער טובים שכדאי לטעום מהם. מקום נוסף הוא האי ההיפסטרי והאופנתי Södermalm, שם תוכלו לטעום מעדנים מקומיים ומאכלים בינלאומיים.

– התנסו בסצנת האוכל החדשנית במסעדות בעלות כוכבי מישלן כמו Frantzén או  Adam/Albin הידועים במטבח הנורדי היצירתי ובדגש על מרכיבים מקומיים.

– לחוויית אוכל נוספת, בקרו ברובע ההיסטורי של גמלה סטאן, שבו בתי קפה מקסימים ומסעדות שוודיות מסורתיות מגישים קלאסיקות דשנות כמו כדורי הבשר השוודים ודג ההרינג המקומי.

מאפים קלאסיים. צילום: רפי קורן

מאפים קלאסיים. צילום: רפי קורן

חיי לילה בשטוקהולם

חיי הלילה של שטוקהולם מהנים ומגוונים. תוכלו למצוא את רוב מועדוני הלילה של העיר סביב Stureplan, בעוד שלאלו שאוהבים פאבים היפסטריים או רק לשתות בירה טוב הנוכחות החזקה ביותר תהיה באזור – Södermalm. שטוקהולם היא גם ביתם של כמה ברי קוקטיילים ברמה עולמית, והברים המפורסמים שלה על הגג יקחו את הלילה שלכם לרמה אחרת. הנה כמה מקומות מומלצים:

ברים עם גג פתוח ונוף

ברים על הגג הם תוספת חדשה יחסית לחיי הלילה של שטוקהולם. אף אחד מהברים הבאים על הגג לא היה קיים לפני עשר שנים.

Freyja Söder המסעדה המקורה מגישה מאכלים סקנדינביים והבר החיצוני הוא תערובת של גרפיטי, נקניקיות בגריל, קוקטיילים עשויים היטב ונופים פנורמיים.

SUS הוא גג עונתי הממוקם מעל Hotel At Six. השטח הענק כולל מסך קולנוע ודי ג'יי, מספר ברים ואווירה תוססת.

Urban Deli Sveavägen – בר מקורה הפתוח כל השנה עם נוף על העיר שטוקהולם הבר ממוקם בקומה ה-9 של המבנה קיימת גם מסעדה בקומה הראשונה ובית מלון.

Le Hibou הוא עוד בר שפתוח בכל ימות השנה, הממוקם על גבי מלון BANK. תפריט הקוקטיילים השאפתני כולל משקאות לא אלכוהוליים רבים למי מכם שמעדיף משקאות לא אלכוהוליים ובאיכות טובה, הפנים מעוצבים בהשראת סוויטה פריזאית, עם ורדים אדומים שמעטרים את המרפסת.

ברים לקוקטיילים

ברי הקוקטיילים של שטוקהולם הם שילוב של מקומות מפורסמים בעולם עם יצירתיות רבה.

Röda Huset: מספר 31 ברשימה היוקרתית של 50 הברים הטובים בעולם ומנוהל על ידי Hampus Thunholm, זוכה פעמיים בפרס הברמן הטוב ביותר של שוודיה. פרט לחלק מהמשקאות החריפים, כל המרכיבים המשמשים ב-Röda Huset הם ברי קיימא ושוודים.

Tjoget: שילוב שוקק של בר קוקטיילים, יין, בית קפה בירה וחדר אוכל. תפריט הקוקטיילים שואב השראה מדרום אירופה, צפון אפריקה והמזרח התיכון.

Pharmarium: בר קוקטיילים מוזר ואלגנטי בהשראת בית המרקחת הראשון בשוודיה.

מועדונים:

בשטוקהולם יש מגוון מועדונים עם קהלים שונים. רובם נסגרים ב-3 לפנות בוקר, אך חלקם פתוחים עד 5 לפנות בוקר. Stureplan היא כבר מזמן מוקד חיי הלילה של שטוקהולם – אבל יותר מועדונים צצים ב'Slakthusområdet' בדרום שטוקהולם.

Spy Bar הוא אחד ממועדוני הלילה הידועים והמפורסמים ביותר שהוקם בשנות ה-90 ונמצא ב-Stureplan. כדאי להגיע מוקדם כי התורים ארוכים.

Berns מקדש בידור ארט נובו ייחודי ושמור היטב משנות ה-60, הממוקם במרכז העיר. יש בו רחבת ריקודים גדולה בה תוכלו לרקוד כל הלילה תחת נברשות ענקיות, פאטיו פופולרי, חדר אוכל רחב ידיים ומספר ברים. ברנס משמש גם כמלון ומקום קונצרטים, עם מגוון אמנים בינלאומיים המופיעים בו כל השנה.

Debaser – התחיל את דרכו כמועדון רוק, אבל עכשיו מארגן ערבי נושא שונים – מאפרו רייב ואינדי פופ ועד דיסקו והופעות חיות.

Trädgården –  מועדון חיצוני פופולרי במיוחד הממוקם מתחת לגשר Skanstull ב-Södermalm. אם אתם משתוקקים לתחושת פסטיבל אותנטית, זה המקום שבו אתם צריכים לבלות את השעות המאוחרות שלכם. כאן תוכלו לשתות בירה, לרקוד, לצפות בהופעות חיות ולשחק טניס שולחן או פטאנק. יש להגיע מוקדם כדי להימנע מתורים ארוכים. Trädgården פתוח בעונת הקיץ בלבד, אבל המקום המקורה שלו Under Bron פתוח כל השנה.

חיי הלילה של שטוקהולם מהנים ומגוונים. צילום: שאטרסטוק

חיי הלילה של שטוקהולם מהנים ומגוונים. צילום: שאטרסטוק

אירועים בשטוקהולם

  1. שבוע האופנה בשטוקהולם: אירוע דו-שנתי זה מציג את הטרנדים האחרונים באופנה השוודית, מתקיים בפברואר ואוגוסט.
  2. פסטיבל הסרטים הבינלאומי בשטוקהולם: פסטיבל הסרטים הנודע הזה, חוגג קולנוע מרחבי העולם, מתקיים בדרך כלל בנובמבר.
  3. טקס ומשתה פרס נובל: מתקיים מדי שנה ב-10 בדצמבר, אירוע יוקרתי זה מכבד חתני פרס נובל בקטגוריות שונות, כולל שלום, ספרות ופיזיקה.
  4. מצד הגאווה: אחד מפסטיבלי ה-LGBTQ+ הגדולים בסקנדינביה, סטוקהולם פרייד מתקיים בדרך כלל בסוף יולי או תחילת אוגוסט, וכולל מצעדים, מסיבות ואירועי תרבות.
  5. חגיגות אמצע הקיץ: מתקיימות בסוף השבוע הקרוב ביותר להיפוך הקיץ (בדרך כלל סוף יוני), חגיגות אמצע הקיץ כוללות ריקודים סביב העמוד, אוכל מסורתי ופעילויות חוצות.
  6. מרתון שטוקהולם: אירוע ריצה למרחקים ארוכים פופולרי זה מתרחש בדרך כלל בסוף מאי או בתחילת יוני, ומושך אליו אלפי משתתפים מרחבי העולם.
  7. ליל התרבות של שטוקהולם (Kulturnatt): מציע תוכנית מגוונת של אמנות, מוזיקה והופעות, ליל התרבות מתקיים מדי שנה באפריל או מאי, ומאפשר למבקרים לחקור את הסצנה התרבותית של העיר עד מאוחר בלילה.
  8. פסטיבל מוזיקה ואומנויות בשטוקהולם: פסטיבל זה כולל שילוב של מוזיקה, אמנות חזותית והופעות, בדרך כלל מתקיים באוגוסט, מושך אמנים ומשתתפים מקומיים ובינלאומיים כאחד.
  9. שווקי חג המולד: לאורך דצמבר, שטוקהולם מתעוררת לחיים עם שווקי חג המולד חגיגיים, המציעים אומנות מסורתית, אוכל ובידור במקומות שונים ברחבי העיר, כולל גמלה סטאן וסקנסן.
  10. פסטיבל המים הבינלאומי של שטוקהולם: אירוע זה חוגג את הקשר של העיר לנתיבי המים שלה, בדרך כלל מתקיים באוגוסט, וכולל מירוצי סירות, ספורט מים וחגיגות על שפת המים.

אירועים אלה מציעים הזדמנויות ייחודיות לחוות את התרבות התוססת, האמנויות והמסורות של שטוקהולם לאורך כל השנה.

מפת האטרקציות של שטוקהולם:


———–

יוני סנדרוביץ – מתגורר בשטוקהולם ומשמש מדריך תיירים מוסמך בשוודיה. אתם מוזמנים לעקוב אחריו בפייסבוק ובאינסטגרם או ליצור איתו קשר במייל.

איימיל: Jonivitch@gmail.com

פייסבוק כאן

אינסטגרם כאן

אגם הורנבורגה, שוודיה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. כתבה מצויינת!
    מתכננת לבקר בשטוקהולם בקרוב והכתבה נתנה לי הרבה אינפורמציה חשובה. כרגע לא מצאתי טיסות ישירות כנראה בגלל המלחמה אבל מקווה שהטיסות הישירות יחזרו.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מסטוקהולם

שטוקהולם – צלילי אבבא בניחוח הל וקינמון
שטוקהולם – צלילי אבבא בניחוח הל וקינמון

אורית ורפי ביקרו בשטוקהולם היפה, פגשו אנשים מסבירי פנים, דוברי אנגלית משובחת, נסעו בתחבורה ציבורית נפלאה, נהנו משילוב הרמוני של עיר מודרנית עם הצצה למסורת עתיקה, אתרים מרתקים, וטבע פראי. חזרו עם טעם של עוד. ואולי זה הטעם ...

מסע בשטוקהולם לחובבי עיצוב
מסע בשטוקהולם לחובבי עיצוב

כעיר שחיה ונושמת עיצוב, שטוקהולם הפכה בשנים האחרונות ליעד החדש עבור כל אוהבי העיצוב. רבות מהאטרקציות שלה נגישות בקלות כל השנה. העיר העתיקה המרוצפת והגבעה - "גמלא סטן" בשוודית - ושכונת SoFo היצירתית ברובע סודרמאלם של העיר, כל ...

מסלול בסקנדינביה
מסלול בסקנדינביה

פיורדים, הרים, יערות ומפלים, ערים עתיקות, ארמונות מפוארים, מוזיאונים משובחים - הטיול בסקנדינביה מציע חוויה בלתי נשכחת של טבע ותרבות. המלצה לטיול בסקנדינביה, כולל קפיצה לרוסיה השכנה, שכולל את כל הטוב שיש לאזור להציע