תפריט עמוד

טיול ליפן: ערים, מקדשים וטבע

יפן היא אחת המדינות היפות והמרתקות בעולם. יש בה הכל - ערים מודרניות עם גורדי שחקים ומרכזי קניות חדישים, מקדשים מסורתיים, גני זן יפים, כפרים מסורתיים, הרים ואגמים ונופים געשיים. מכל אלה אפשר להתרשם במהלך טיול ביפן. ועכשיו, לראשונה - בטיסה ישירה

טיול ליפן הוא הפנטזיה של רבים, ובצדק. יש ביפן שילוב של תרבות יוצאת דופן, ערים מדהימות, נופים נפלאים וקדמה ומסורת שמתקיימות זו לצד זו. השילוב של כל אלה יוצר מדינה אחת ויחידה, שאין דומה לה בעולם.

אחת הסיבות לכך שיפן נשארת בגדר חלום לא ממומש עבור מטיילים רבים היא ההגעה הארוכה והמייגעת, שכן בהיעדר טיסות ישירות ליפן (נכון לכתיבת שורות אלה), הטיסות וההמתנה ביעד הביניים יכולות לארוך יממה שלמה. לא משימה קלה. הבשורה המשמחת היא שבקרוב חברת רימון טיולים מוציאה טיולים מאורגנים ליפן בטיסה ישירה, דבר שמקצר מאוד את משך ההגעה והופך את החלום לבר השגה.

גן יפני בקיוטו, בסתיו | צילום: cowardlion / Shutterstock.com

גן יפני בקיוטו, בסתיו | צילום: cowardlion / Shutterstock.com

כדי שתדעו למה לצפות, הנה כמה מהמקומות, המראות והחוויות שתגלו במהלך טיול ליפן:

טוקיו: העיר המסחררת

טוקיו, בירת יפן, היא עיר מסחררת. מצד אחד היא סמל לקדמה ולטכנולוגיה, ומצד שני יש בה רבעים עתיקים עם בנייה מסורתית, מקדשים וגני זן שלווים. למרות שטוקיו היא כרך הומה (עם תחנת הרכבת העמוסה בעולם), היא גם עיר נעימה, בטוחה, אסתטית ונקייה להפליא.

בטוקיו יש משהו לכל אחד, בין אם אתם חובבי ארכיטקטורה, תרבות, קניות או אוכל. בין המקדשים המפורסמים של טוקיו ניתן למנות את מקדש אסאקוסה קאנון, המוכר גם בתור מקדש סנסו ג'י (Sensō-ji). המקדש, שממוקם ברובע אסאקוסה המסורתי, נבנה במאה השביעית לספירה, מה שהופך אותו לעתיק ביותר בטוקיו ואחד העתיקים ביפן. ברחוב המוביל אליו, רחוב נמקיסה, תמצאו דוכני מזכרות, עבודות יד ומטעמים מקומיים. מקדש מייג'י (Meiji), מקדש שינטו מודרני הנמצא ברובע הרג'וקו, מוקדש לרוחות של הקיסר מייג'י ואשתו והוא מוקף בגנים יפים. הצצה נוספת ליפן המסורתית אפשר לקבל בארמון הקיסרי, מתחם מוקף גנים בלב העיר המשמש מעון המגורים הרשמי של קיסר יפן.

מקדש סנסו ג'י, העתיק ביותר ביפן

מקדש סנסו ג'י, המקדש העתיק ביותר בטוקיו | צילומים: שאטרסטוק

חוויה מסוג אחר לגמרי מצפה למבקרים באודייבה (Odaiba). זהו אי מלאכותי גדול ומשגשג, המשמש כמרכז קניות ובילוי. באי יש קניוני ענק ואטרקציות לכל המשפחה, דוגמת מרכז המבקרים של יצרנית המכוניות טויוטה. הטיול בטוקיו לא יהיה שלם בלי ביקור בכמה מהרבעים השוקקים של העיר, כמו הרג'וקו (Harajuku), מרכז של תרבות הצעירים ואפנת הרחוב היפנית, שם יש שפע של גדוש בבוטיקי אופנה, חנויות יד שנייה, רשתות בינלאומיות ועוד. רובע שיבויה (Shibuya), מושך גם הוא צעירים רבים והוא מפורסם בחיי הלילה התוססים ובמעבר החציה המפורסם שנמצא בחזית תחנת הרכבת ונחשב למעבר החציה העמוס בעולם.

גם את זה רואים בטוקיו: נערות לבושות כדמויות אנימה (אנימציה יפנית) באזור הרג'וקו

גם את זה רואים בטוקיו: נערות לבושות כדמויות אנימה (אנימציה יפנית) באזור הרג'וקו | צילום: Sean Pavone / Shutterstock.com

במהלך השהות בטוקיו כדאי מאוד לבקר גם ברובע גינזה (Ginza), אחד הרבעים היוקרתיים בעיר, הגדוש בחנויות ומסעדות, באקיהברה (Akihabara), המכונה "העיר האלקטרונית" הודות למבחר עצום של חנויות אלקטרוניקה ובשינג'וקו (Shinjuku) הפופולרי, שבו אינספור מסעדות. כשתרצו לנוח קצת מהמולת העיר, תוכלו לבקר בפארק אואנו (Ueno) רחב הידיים, שהמונים מגיעים אליו באביב כדי לצפות בפריחת הדובדבן ובסתיו כדי ליהנות מצבעי השלכת. הפארק מקסים בכל עונות השנה ויש בו מוזיאונים רבים, בהם המוזיאון הלאומי.

מבט מלמעלה על מעבר החצייה הסואן בעולם ברובע שיבויה

מבט מלמעלה על מעבר החצייה הסואן בעולם ברובע שיבויה

קיוטו: בחזרה לעבר

אם טוקיו היא בראש ובראשונה מטרופולין שמייצג קדמה, הרי שקיוטו היא חלון ליפן המסורתית, וטיול ביפן לא יהיה שלם בלי ביקור בשתי הערים הללו, שמשלימות זו את זו. קיוטו שימשה כבירת ממלכת יפן במשך למעלה מאלף שנים, ועד היום ניתן להתרשם מהעושר התרבותי וההיסטורי שבה. אחד האתרים המפורסמים ביותר הוא טירת השוגון ניג'ו. הטירה האדירה נבנתה במאה ה-17 על ידי מייסד שושלת השוגונים טוקאגווה, ויש בה ציורי  קיר מרהיבים וכ-800 מחצלות טאטאמי. מחוץ לטירה יש גן יפה עם אגם.

המקדש המוזהב בקיוטו משתקף במימי אגם המראה

המקדש המוזהב בקיוטו משתקף במימי אגם המראה

קיוטו מפורסמת במקדשיה היפים, בהם המקדש המוזהב (Kinkaku-ji), ששתי קומותיו העליונות מצופות זהב טהור. בגן היפהפה יש אגם המראה, שהמקדש משתקף במימיו. מקדש קיומיזו (Kiyomizu) מהמאה השמינית לספירה הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. הוא ממוקם בראש גבעה מיוערת וממרפסת העץ שלו נשקף נוף מרהיב של עצי דובדבן ומייפל.

כדי לחוות את קיוטו באופן שונה, מומלץ לבקר בגיון (Gion), רובע הגיישות של קיוטו. במועדונים, במסעדות ובבתי הקפה ברובע אפשר לראות גיישות בלבוש מסורתי.

רחוב בגיון, רובע הגיישות של קיוטו

רחוב בגיון, רובע הגיישות של קיוטו

האקונה: נופים הרריים ומעיינות חמים

ואחרי שביקרנו בשתי הערים המרכזיות של יפן, טוקיו וקיוטו, אפשר לצאת לטייל באזורים נוספים. טיול יום מומלץ מטוקיו הוא טיול הוא להאקונה (Hakone), עיירה הררית למרגלות הר פוג'י, עם נופים הרריים נפלאים ומעיינות חמים. העיירה מאפשרת טעימה מנופים היפים של יפן במרחק נסיעה קצרה מטוקיו. בהאקונה ובסביבתה יש כמה מוקדי עניין בולטים, כמו אגם אשי, הנמצא בלוע של הר געש, במהלך שייט באגם נשקף המראה היפהפה של הר פוג'י. אטרקציה נוספת שלא תרצו להחמיץ היא טיפוס ברכבל לאזור ההררי אווקודאני (Owakudani), אזור געשי עם בריכות מבעבעות ואדי גופרית. מהרכבל אפשר להשקיף על לוע הר הגעש. ביום יפה אפשר לראות מלמעלה את הר פוג'י.

גם בהאקונה, כמו באזורים נוספים ביפן, יש שילוב אופטימלי בין טבע לתרבות. וכך, לצד מעיינות חמים ונופים געשיים, יש בעיר מוזיאון פתוח ובו אוסף פיסול מהטובים בעולם של אמנים מקומיים ובינלאומיים המוצגים על רקע הנופים ההרריים שמסביב. במוזיאון יש גם גלריות פנימיות ובהן תצוגה של שתי קומות המוקדשת לפיקאסו.

מאגם אשי בהאקונה יש תצפית נהדרת על הר פוג'י | צילום: Krishna.Wu / Shutterstock.com

מאגם אשי בהאקונה יש תצפית נהדרת על הר פוג'י | צילום: Krishna.Wu / Shutterstock.com

האלפים היפנים

האלפים היפנים מספקים טעימה נוספת מאזורי הכפר ומהנופים הנפלאים של יפן. העיר מצומוטו (Matsumoto) מהווה את שער הכניסה לאזור זה, והאטרקציה המרכזית בה היא טירת מצומוטו, המכונה גם "טירת העורב" בשל צבעה השחור. הטירה מהמאה ה-16 שמורה היטב, וכדאי לעלות לקומה השישית, שם יש מרפסת המשקיפה על כל האזור.

אחד הכפרים היפים ביותר באלפים היפנים הוא שירקאווה-גו (Shirakawa-go), אשר בתיו בנויים מעץ ולהם גגות קש מחודדים ומשופעים, העמידים בפני השלגים הכבדים היורדים באזור. כפר, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו שמר במידה רבה על אופיו החקלאי ויש בו נקודות תצפית יפות ומוזיאון פתוח.

בתי עץ וקש מסורתיים בשירקאווה-גו

בתי עץ וקש מסורתיים בכפר שירקאווה-גו

אחת העיירות היפות באזור האלפים היפנים היא טאקיאמה (Takayama), עיירה עתיקה עם בתי עץ מסורתיים, שווקים ציוריים ומוזיאון שבו אפשר להתרשם מהמרכבות היפהפיות המוסעות ברחובות העיירה בפסטיבלי האביב והסתיו. על פי המסורת, במרכבות הללו נוסעות רוחות האלים.

בתי עץ מסורתיים בעיירה טאקיאמה

בתי עץ מסורתיים בעיירה טאקיאמה | צילום: Omongkol / Shutterstock.com

נארה: מקדשים, ארמון ואיילים

במרחק נסיעה  קצרה מקיוטו נמצאת נארה (Nara), שהייתה בירת יפן בשנים 784-710. התקופה ההיא עדיין מורגשת היטב בשלל המונומנטים והמקדשים בעיר. ברובע העתיק של נארה נמצאים כמה מהמקדשים החשובים ביפן,ובהם מקדש טודה-ג'י (Todai-ji). המקדש הזה מחזיק בכמה שיאים: היכל הבודהה שלו הוא מבנה העץ הגדול בעולם, והפסל של בודהה שנמצא בתוכו הוא פסל הארד הגדול בעולם. מקדש מרשים נוסף הוא מקדש קאסוגה, שהוקם כככל הידוע במאה השמינית. אתר מעניין נוסף הוא ארמון הייג'ו, ששימש את משפחת המלוכה היפנית. סיבה נוספת להגיע לנארה היא הפארק היפה שבו מסתובבים באופן איילים נקודים. אפשר להאכיל את האיילים באוכל שקונים במקום.

בין המקדשים של נארה אפשר לראות איילים שמסתובבים חופשי

בין המקדשים של נארה אפשר לראות איילים שמסתובבים חופשי

אוסקה

אוסקה (Osaka), העיר השלישית בגודלה ביפן ובירתה הכלכלית, מציעה חוויה שונה לחלוטין מזו של נארה. אוסקה היא ביתם של כמה מהתאגידים הגדולים ביפן (ובעולם) כמו סוני ושארפ. זוהי עיר סואנת עם גורדי שחקים רבים ומרכזי קניות גדולים, אשר חלקם נמצאים מתחת לאדמה. למרות כל אלה, לאוסקה יש היסטריה מפוארת והיא שימשה כעיר נמל ומסחר חשובה כבר לפני מאות שנים.

במרכז המודרני של העיר תגלו אטרקציה מפתיעה: טירת אוסקה (Osaka Jo) שהוקמה במאה ה-16 על ידי הסמוראי הידיושי. הטירה מוקפת בחומה ובה שערים הבנויים גושי סלע ענקיים. הטירה המרשימה, המעוטרת בעיטורי זהב, מוקפת בגן זן מקסים.

טירת אוסקה, מאטרקציות הבולטות בעיר

טירת אוסקה, מאטרקציות הבולטות בעיר

יום בבית ספר ביפן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. נשמח לקבל עדכון באשר למספר ימי הטיול וכן מחירי( אפילו משועירם).וכן דרגת הקושי של הטיול.( 70 +)
    תודה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מיפן

נגיעות: יפן, להתאהב עד אין קץ
נגיעות: יפן, להתאהב עד אין קץ

הטיול ביפן אינו דומה ואף לא מזכיר מדינה כלשהי בה דרכה כף רגלי. בכלל נדרשו לי ימים לא מועטים כדי להכיל גודלו של המסע. יפן הינה מדינת איים מבודדת. מציאות שחייבה את היפנים להקים תרבות מיוחדת האופיינית רק ...

מסע צילום באזורים הכפריים של יפן
מסע צילום באזורים הכפריים של יפן

זה לא היה הביקור הראשון שלנו ביפן, ובכל זאת, הביקור הזה היה אחר. בעוצמות, ברמת ההתרגשות, במפגשים הצילומיים שנוצרו, בטבע המופלא שקיבל את פנינו, בעומק החוויה ובאופן שבו הכל התחבר לכדי הטיול המושלם. רפי קורן ואורית גוטרבוים-פרטוק, זוג ...

יאקיטורי, מטבח ההפתעות
יאקיטורי, מטבח ההפתעות

רעבים בטוקיו? מהיום כבר לא. אחרי עשרות שנים שהקדיש לצרפת, שגמלה לו באזרחות, הסתקרן אביטל ענבר לחוות עולם חדש. הספר "רעבים בטוקיו" הוא פרי התשוקה החדשה. במסעותיו לטוקיו גילה שהגסטרונומיה היפנית היא הטובה ביותר בעולם, שוות ערך למטבח ...