תפריט עמוד

טיול ג'יפים באלבניה: הצד הפראי של אירופה

אלבניה היא מאזורי הפרא האחרונים של אירופה, עם נופים בראשיתיים, דרכי שטח בתוליות שמתאימות לטיולי ג'יפים ותושבים מסבירי פנים שעדיין שמחים לקראת כל תייר שמגיע. הנה כמה מהדברים שתראו במהלך טיול ג'יפים באלבניה

באירופה נותרו מעט מאוד מקומות בתוליים שאפשר לחוות בהם את הטבע הפראי בשיאו וליהנות ממפגש תרבותי מרתק. אחת מהמדינות שעדיין מאפשרת לחוות את זה היא אלבניה. המדינה הקטנה בדרום מזרח אירופה, על שפת הים האדריאטי, היתה נתונה במשך שנים רבות מסוגרת תחת משטר קומוניסטי נוקשה, הקדמה בוששה להגיע אליה. משמעות הדבר, שנותר בה עדיין משהו מהקסם של פעם. התושבים, שעדיין לא רגילים לתיירות המונית, שמחים עם כל מטייל שבא מבחוץ ומזכים אותו בקבלת פנים חמה וידידותית. הנופים הטבעיים של אלבניה הם חלק בלי נפרד מהטיול במדינה: רכסי הרים מרשימים, יערות אלונים, קניונים דרמטיים, נהרות, מעיינות ובריכות טבעיות, חופי ים בתוליים ומפרצים חבויים. אל כל היופי הזה, שעד לפני שנים אחדות היה חבוי וכמעט סודי, אפשר כיום להגיע בטיסה ישירה מישראל, מה שהופך את הטיול באלבניה לנגיש ופשוט מתמיד.

עוד טיולי ג'יפים כאן

יופייה של אלבניה, שהיה חבוי במשך שנים רבות, נגלה במלוא הדרו למטיילים כאן

יופייה של אלבניה, שהיה חבוי במשך שנים רבות, נגלה במלוא הדרו למטיילים כאן | צילום: דורון הרי

הדרכים והתשתיות, שבאזורים מסוימים עדיין נמצאות בחיתוליהן, הופכים את אלבניה ליעד אידיאלי לטיול ג'יפים. עם הג'יפ אפשר להגיע לפינות הכי יפות ללא כל קושי וליהנות מכל הטוב הנופי והאנושי שאלבניה מציעה. הנה כמה מקומות שתוכלו לראות במהלך טיול ג'יפים באלבניה:

שני ילדים וגדי. המפגש עם התושבים המקומיים הוא חלק בלתי נפרד מהנאות הטיול

שני ילדים וגדי. המפגש עם התושבים המקומיים הוא חלק בלתי נפרד מהנאות הטיול | צילום: עידית אופיר

אלבשן

אלבשן (Elbasan), העיר השלישית בגודלה באלבניה, שוכנת במרכז המדינה, לגדות נהר שקומבין. יש לה היסטוריה ארוכה ומפוארת, וכל מי שעבר כאן, הסרבים, הבולגרים, האיטלקים ואחרים – הותיר בה חותם וניתן להתרשם מהארכיטקטורה הייחודית ברובע העתיק.

איך אפשר להישאר אדישים מול נופים שכאלה? הטבע האלבני במיטבו

איך אפשר להישאר אדישים מול נופים שכאלה? הטבע האלבני במיטבו | צילום: עידית אופיר

פשקופי ועמק דרין

הדרך מאלבשן לפשקופי (Peshkopi) רצופה בנופים מקסימים ובכפרים נידחים ושכוחי אל. פשקופי עצמה היא עיירה הררית, הממוקמת ממזרח לנהר הדרין השחור בצפון-מזרח אלבניה, והיא מהווה בסיס מצוין לטיולים בנופים ההרריים של האזור. זהו גן עדן לאוהבי טבע ונופים, עם יערות של עצי ערער, אשוח ואורן שחור ושפע של מקורות מים.

הטבע הפראי של אלבניה משמח את העין וכובש את הלב

הטבע הפראי של אלבניה משמח את העין וכובש את הלב | צילום: דורון הרי

עמק וולבונה

עמק וולבונה (Valbonë) נחשב לאחד משיאיו של הטיול באלבניה, הודות לנופים אלפיניים עוצרי נשימה של פסגות נישאות, סלעי דולומיט ואבן גיר בשלל צורות מיוחדות, יערות, מפלים ומעיינות. בעמק זורם נהר הוולבונה, מהנהרות הנקיים והצלולים באלבניה. בעמק יש הרבה מסלולי הליכה נעימים במיוחד ואפשר ליהנות מהנוף גם בנסיעה בג'יפ, שמסתיימת בפיקניק באחת מפינות החמד הקסומות. לאורך כל הטיול באזור נהנים מהטבע הבראשיתי והלא נגוע.

טיול באלבניה עובר דרך פינות חמד בלתי נשכחות

טיול באלבניה עובר דרך פינות חמד בלתי נשכחות | צילום: דורון הרי

שקודרה

אגם שקודרה (Shkodra), בצפון אלבניה, הוא האגם הגדול ביותר בחבל הבלקן, והוא נמצא בשטחן של אלבניה ומונטנגרו. האגם ידוע במגוון הביולוגי הגדול שלו, ומהווה יעד נפלא לתיירות אקולוגית, סיורי צפרות, שייט ודיג. העיר הגדולה ביותר על שפת האגם, הנקראת אף היא שקודרה, מהווה בסיס לטיולים באגם ובסביבתו.

שייט באגם

שייט באגם | צילום: עידית אופיר

טאט

ככל שמעמיקים בטיול באלבניה הנופים הופכים להיות יותר דרמטיים, והדבר נכון שבעתיים בדרך לטאט (Theth), שעוברת בנופים אלפיניים עם נהרות צלולים, מפלים, כפרים מבודדים ויערות שנצבעים בסתיו בשלכת מרהיבה. כשמגיעים לטאט מגלים את אחת הפנינים הסודיות של אלבניה – כפר עם בתי אבן עתיקים, אשר מרבית השנה הוא נטוש אבל באביב ובקיץ, עם הפשרת השלגים, הוא מתעורר לחיים. בתי הכפר הציוריים פזורים באחו הירוק, נהר טאט זורם ביניהם והפסגות המחודדות החולשות על הכפר משלימות את תמונת הנוף.

העין הכחולה | צילום: דורון הרי

העין הכחולה, בריכת טורקיז יפהפייה | צילום: דורון הרי

כאן גם נמצא אחד מאתרי הטבע המפעימים באלבניה (והתחרות לא קלה) – העין הכחולה. זהו מעיין קרסטי הנובע לתוך בריכת טורקיז יפהפייה. האזור כולו הוא מקום נפלא לצאת לטיולים רגליים בטבע, לגלות את אתרי הכפר כמו הכנסייה ומגדל השמירה, ומעל הכל – לפגוש את התושבים המקומיים ולהכיר טוב יותר את החיים בכפר קטן ונידח באלבניה.

אלבניה - חופשה בדרך שלך

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.