תפריט עמוד

טיול בגליל המערבי למקומות מיוחדים

לצד מסלולי הטיול המוכרים והאהובים של הגליל המערבי, יש גם מקומות הרבה פחות מוכרים. הצעה לטיולים לאתרים המשלבים טבע, היסטוריה ואפילו מסתורין, והמלצה על מלון מטיילים מושלם בלב כל הירוק (תוכן שיווקי)

הגליל המערבי מציע מסלולי טיול מוכרים ואהובים, כמו נחל כזיב, מערת קשת וחוף אכזיב, אבל באזור יש עוד המון אתרים ומסלולים הרבה פחות מוכרים. הנה כמה מקומות מיוחדים בגליל המערבי, מעט מחוץ למסלול הרגיל, שאל כולם אפשר להגיע בקלות אם אתם לנים במלון שמופיע בסוף הכתבה. אז בואו נצא לדרך:

חרבת דנעילה

הטיול לחרבת דנעילה מציע שילוב מנצח של סיפור היסטורי מרתק ומיקום מקסים, בלב חורש טבעי סבוך. בתקופה הביזנטית היה כאן כפר גדול, אבל ההתחלה היתה מוקדמת יותר: חווה חקלאית מהתקופה הרומית, בסביבות שנת מאה לספירה, אשר התרחבה וגדלה עד שהיתה לכפר רחב ידיים בשנת 500 לספירה. תושבי הכפר התפרנסו בעיקר מגידול זיתים לשמן זית, כפי שמעידים שלושת בתי הבד אשר נחשפו במקום. בראשית התקופה המוסלמית הקדומה (סביבות 750 לספירה) הכפר ננטש, ויושב שוב רק מאות שנים לאחר מכן, בתקופה הממלוכית, בסביבות 1400 לספירה.

חרבת דנעילה. בתי בד ובורות מים מסתתרים בסבך החורש הטבעי

חרבת דנעילה. בתי בד ובורות מים מסתתרים בסבך החורש הטבעי

האתר ננטש פעם נוספת ועמד עזוב במשך מאות שנים, והמבנים כוסו כמעט כליל על ידי הצמחייה. בשנות השמונים נערכו במקום חפירות שחשפו את בתי הבד ואת שרידיה של העיר האבודה, אשר בתיה, למרות הזמן הרב שחלף, נשמרו היטב. קירות המבנים שומרו והאתר שוחזר, אבל הקירות המכוסים טחב והצמחייה מסביב עדיין מקנים לו מראה פראי ומלא מסתורין. חרבת דנעילה נמצאת בשטח יער הילד היהודי, חורש שקק"ל נטעה לכבוד 30 שנים למדינת ישראל. מעבר לטיול ביער וביקור בחרבת דנעילה, כדאי מאוד לטייל גם בנחל שרך ובפארק גורן הסמוכים.

איך מגיעים? נוסעים בכביש 899 משלומי לכיוון מזרח, וכמאה מטר ממזרח ליישוב גרנות הגליל פונים צפונה בעקבות השילוט לנחל שרך. חונים ברחבת החניה הגדולה שנמצאת כקילומטר אחרי הפנייה ומשם יוצאים למסלול.

חרבת צונאם

חרבת צונאם היא עיר אבודה נוספת, מסתורית וסודית אף יותר. היא הסתתרה במשך מאות שנים בסבך היער, ממתינה שיגלו אותה, וגם לאחר שנחשפה, עדיין רב הנסתר על הגלוי. בלבו של יער עבות של עצי אלון התולע וער אציל מסתתרים מבני אבן, קשתות אבן מרשימות, בורות מים ומאגרים תת קרקעיים, אשר מעידים על הכפר שהיה כאן בעבר. לפי ההערכות, הכפר הוקם ושגשג במהלך התקופה הצלבנית, והמשיך להתקיים גם בתקופה הממלוכית. בהמשך הכפר ננטש, איש אינו יודע את הסיבה. למעשה, אפילו מי היו תושביו של הכפר ובמה עסקו נותר בגדר חידה. שימו לב: יש להיזהר מבורות פתוחים בשטח.

רב הנסתר על הגלוי בחרבת צונם: לא ידוע מי גר כאן או מדוע תושבי העיר נטשו אותה

רב הנסתר על הגלוי בחרבת צונם: לא ידוע מי גר כאן או מדוע תושבי העיר נטשו אותה

איך מגיעים? נוסעים על כביש 899 מקיבוץ אילון לכיוון מזרח. בצומת אבן מנחם פונים דרומה בדרך אספלט צרה ומשובשת  אחרי כקילומטר הדרך מתפצלת לדרך כורכר לבנה. ממשיכים בנסיעה של  כ-1.2 ק"מ בדרך הכורכר עד שמגיעים למכלאת בקר, שם מחנים את הרכב ומתחילים בהליכה בשביל הצר בתוך היער לכיוון מערב, לתככי העיר האבודה – ההליכה נמשכת כעשר דקות.

קירות מדברים במושב שתולה

סיור גרפיטי הוא לרוב חוויה אורבנית השמורה לערים גדולות. אבל במושב שתולה שבגליל המערבי תוכלו לצאת לסיור מרתק של אמנות רחוב. פרויקט קירות מדברים נחנך בקיץ 2018: החומה שמפרידה בין בתי המושב לגדר הגבול, ממוקמת בסמוך לקו דיווח 105, מקום חטיפתם של אהוד גולדווסר ואלדד רגב ז"ל, כוסתה בציורי קיר מרהיבים. בשונה מחומות גבול אחרות בעולם, הציורים על החומה, שציירו שמונה אמני גרפיטי בינלאומיים, הם לא ציורי מחאה כי אם ציורים צבעוניים שמעבירים מסר של שלום, אחווה ותקווה לעתיד טוב יותר. היזמה לפרויקט היא של עמותת Artists 4 Israel, הכוללת כ-5,000 אמנים מכל העולם שמציירים ויוצרים בקהילות שנמצאות באזורי סכסוך.

קירות מדברים במשוב שתולה: מסר של תקווה ושלום 

קירות מדברים במשוב שתולה: מסר של תקווה ושלום

איך מגיעים? נוסעים בכביש 899 מקיבוץ אילון לכיוון מזרח, לאחר כ-7.5 ק"מ פונים שמאלה לכביש 8933 וממשיכים בכביש זה עוד כשני ק"מ ואז פונים שמאלה לכביש 8994 לכיוון המושב שתולה. הקירות המדברים נמצאים במזרח היישוב.

שמורת חוף ראש הנקרה

שווה לבקר באתר ראש הנקרה גם אם הייתם בו פעמים רבות, שכן זהו אחד מאתרי הטבע היפים בישראל. אבל אל תעצרו רק כאן. כדאי מאוד להמשיך לטיול בשמורת חוף ראש הנקרה. השמורה הימית, כמשתרעת בין ראש הנקרה לאכזיב, מציעה חופים מהיפים בארץ, איים סלעיים, צמחייה ים תיכונית וצמחי חוף נדירים, צבי ים ועופות מים. באזור נמצא גם חוף בצת, חוף הרחצה הצפוני ביותר בישראל, שבו ניתן להתרשם מצמחי חוף, דוגמת חבצלת החוף ועדעד כחול, ולהשקיף על האיים שחף, נחליאלי ותכלת, המשמשים כאתר קינון לעופות מים.

פינת חמד בשמורת חוף ראש הנקרה

פינת חמד בשמורת חוף ראש הנקרה

איפה ישנים?

מלון מטיילים אילון משמש בסיס מצוין לטיול בכל המקומות שהוזכרו פה, וכמובן גם לאתרי טבע רבים ברחבי הגליל המערבי, דוגמת נחל בצת, פארק גורן ומערת קשת. המלון נמצא בקיבוץ אילון, הסמוך לפארק גורן, בין נחל כזיב לנחל בצת. הסביבה הירוקה והפסטורלית, עם שפע של מדשאות, עצים וערוגות פורחות, מספקת את הרוגע והשלווה הנחשקים כל כך בסופו של יום טיול. ואם אתם מתלבטים לאן בדיוק לטייל, הצוות הידידותי והמקצועי ישמח לייעץ לכם על מסלולי טיול, אתרים מיוחדים ואטרקציות משפחתיות ולתת טיפים על סוגי פעילויות המתאימות לכם. לצד ההמלצות, כל אורח מקבל מפה של האזור והנחות לאטרקציות בסביבה.

מלון מטיילים אילון. אי של שלווה ורוגע בלב אזורי הטיול של הגליל המערבי

מלון מטיילים אילון. אי של שלווה ורוגע בלב אזורי הטיול של הגליל המערבי

במלון יש שמונה חדרים זוגיים, עשרה חדרי סטודיו ועשר דירות אירוח מרווחות, אחת מהן מונגשת לנכים. כל החדרים ממוזגים, מעוצבים בסגנון נקי ונעים, עם רצפת פרקט והרבה אור טבעי. בכל אחד מהם יש מטבחון עם קומקום חשמלי, מיקרוגל ומיני בר. האורחים נהנים מארוחת בוקר עשירה בחדר האוכל של המלון ומאינטרנט אלחוטי בחינם. בקיץ, האורחים יכולים להיכנס ללא עלות לבריכת השחייה של קיבוץ אילון, בחורף, כניסה בחינם לבריכה בקאנטרי עברון בקיבוץ עברון הסמוך. במרחק הליכה מהמלון יש מסעדה ובית קפה, פינת חי, אולם קונצרטים וחנויות וגלריות ייחודיות. לפרטים נוספים על מלון מטיילים אילון לחצו כאן >>

חדר עם חלונות ענקיים הצופים אל הנוף הגלילי

חדר עם חלונות ענקיים הצופים אל הנוף הגלילי

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל המערבי

מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל
מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל

בין המושבים היהודים אלקוש ואבן מנחם, הכפר הערבי נוצרי פסוטה, מצפה אבירים והכפר הדרוזי הגדול חורפייש נמצא אחד האזורים המרתקים ביותר בארץ ישראל בכלל ובגליל בפרט. זהו אזור של חורש ים תיכוני צפוף וקוצני, ובו בליל של שמורות ...

אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב
אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב

הגליל המערבי מציע לא רק נופים מרהיבים ואתרים היסטוריים, אלא גם מפגשים רב תרבותיים, מיזמים קולינריים, סדנאות עם בעלי מלאכה ועוד המון הפתעות. פסטיבל אביב בגליל המערבי הוא הזדמנות נהדרת להיחשף לכל העושר שיש לאזור להציע

בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי
בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי

בגליל המערבי קיימות מספר "ערים אבודות" - ישובים עתיקים והרוסים המבצבצים מהיער המקנה להן מראה מסתורי ומסקרן. יואב יעקובי לוקח אותנו לכמה מהן, לטיולים רכובים עם קטעי הליכה קצרים. מתאים גם למשפחות