תפריט עמוד

טיולים ואטרקציות בגליל

חוף יפהפה, מבצר מרשים, מערת נטיפים, כפר הררי וסלעים מסתוריים - מתוך המגוון האינסופי של טיולים בגליל הכנו מקבץ של כמה אתרי טיול נהדרים. ובסופו של יום טיול, אין כמו להירגע אל מול הנוף הגלילי באכסניה נעימה במחיר שווה לכל כיס

הגליל הוא מאזורי הטיול האהובים בארץ, וזה לא מקרי. הנופים הירוקים, הנחלים השופעים, החופים היפהפים, האתרים ההיסטוריים, הישובים הכפריים והנוף האנושי מושכים לפה את המטיילים בהמוניהם. אבל גם בגליל המתויר אפשר למצוא פינות שלוות ופחות עמוסות. אספנו כאן הצעות לטיולים בגליל המערבי והעליון, חלקם מוכרים ופופולריים, אחרים מעט מחוץ למסלול. חלק מהם מתאימים לטיול קליל עם כל המשפחה, אחרים דורשים קצת יותר מאמץ ואתגר. בכולם – ההנאה מובטחת.

וכיוון שהגליל משופע באתרי טיול ואטרקציות, הטוב ביותר הוא להגיע לאזור לכמה ימים, כשבסופו של כל יום טיול חוזרים ללון במקום מזמין ונעים, שאפשר לנוח בו ולאגור כוחות, במחירים נוחים במיוחד. ההמלצה שלנו: שתי אכסניות מצוינות מרשת אנ"א, שישכיחו מכם את כל מה שאתם יודעים על אכסניות. האחת מהן ממוקמת בשלומי, סמוך לכל אתרי הטיול בגליל המערבי, השנייה – בפקיעין, מיקום מצוין למטיילים בגליל העליון.

עוד אטרקציות בצפון
עוד טיולים בישראל

חוף אכזיב

הגליל המערבי התברך בכמה מהחופים היפים בארץ, ואחד מהם הוא חוף אכזיב , שמעטים החופים בארץ המתחרים בקסמו. יש כאן רצועות חוף עם חול רך, מפרצונים סלעיים וברכות טבעיות רדודות, ואת התמונה משלימים דייגים שמטילים חכה אל המים. אפשר לבלות כמה שעות מהנות בחוף – ילדים קטנים ייהנו במיוחד מהבריכות הרדודות, ואפשר לבקר (בתשלום) בגן לאומי אכזיב, שם, לצד החוף המטופח, ניתן להתרשם משרידי הכפר הערבי א-זיב, שהוקם על שרידיו של כפר פיניקי.

שרידים ארכאולוגיים, בריכות טבעיות וים צלול בגן הלאומי אכזיב

שרידים ארכאולוגיים, בריכות טבעיות וים צלול בגן הלאומי אכזיב

אפשרות נוספת היא לצאת לטיול מאכזיב לראש הנקרה, מסלול שאורכו כשישה קילומטרים ואפשר לעשותו ברגל או באופניים. ההליכה לאורך המים קלה ומתאימה גם למשפחות (שימו לב שהמסלול אינו מעגלי וכדאי להקפיץ את הרכב לחניון של ראש הנקרה). פה ושם לאורך הדרך תוכלו לטבול במים וליהנות מהלגונות היפות. האזור כולו הוכרז כשמורת טבע כדי לשמר את החי והצומח. לטיול רומנטי במיוחד תזמנו את ההגעה לראש הנקרה בשעת השקיעה.

הכי רומנטי שיש: ראש הנקרה בשקיעה

הכי רומנטי שיש: ראש הנקרה בשקיעה | צילום: שאטרסטוק

נחל נמר ומערת הנמר

רבים שמעו על הנמרים באזור עין גדי, אבל האם ידעתם שגם בצפון הארץ הסתובבו נמרים? במרחק נסיעה קצרה מנהריה ומשלומי נמצא נחל יפהפה, שני נמרים אשר ניצודו בו בשנות השלושים של המאה הקודמת העניקו לו את שמו  – נחל נמר. היום כבר אין פה נמרים, אבל יש מסלול מקסים עם נוף גלילי ירוק וכמה מערות מעניינות.

פארק אדמית, ממנו מתחיל מסלול הטיול בנחל נמר

פארק אדמית, ממנו מתחיל מסלול הטיול בנחל נמר | צילום: ד"ר אבישי טייכר

המסלול מתחיל מהחניון של פארק אדמית ויורד במורד ההר. לאורכו יש כמה מערות שאינן פתוחות למבקרים. גולת הכותרת היא מערת נמר, מערת נטיפים מרשימה שהתגלתה בשנות החמישים. הטיול בתוך המערה מאתגר ודורש זחילה והסתייעות ביתדות ומגרעות ברזל, וחשוב מאוד להצטייד בפנסים שכן המערה חשוכה. בחורף, בין נובמבר למרץ, אסור להיכנס למערה, על מנת לשמור על אוכלוסיית העטלפים שמתגוררת במקום. אחרי הטיול במערה אפשר להמשיך ללכת במורד השביל התלול אל עבר ערוץ הנחל. הירידה קשה ומלאת מהמורות, אבל עוברת דרך חורש טבעי מוצל ויפה עם עצי אדר סורי.

מבצר יחיעם

מבצר יחיעם, אחד מהמבצרים היפים בארץ, הוקם על ידי הצלבנים במאה ה-12, והפך למבצר של מסדר האבירים הטבטוני. ב-1256 הוא נהרס על ידי הממלוכים ובמאה ה-18 נבנה מחדש על ידי דאהר אל-עומר, שליט הגליל באותה תקופה. הביקור כאן הוא בגדר מסע אל העבר, כשבין האתרים המרשימים אפשר למנות את שער המבצר, המגדל הצלבני עב הקירות, המגדל העגול אשר נותר כמעט בשלמותו ואולם העמודים ששימש לקבלת הפנים. מרשימים לא פחות הם הנופים הנשקפים מכאן. מהמגדל הצלבני יש תצפית על הרי הגליל המערבי וממרפסת התצפית המערבית אפשר לראות את קו החוף, מרכס סולם ועד עכו והכרמל. בחגים ובחופשות בתי ספר מתקיימים במבצר סיורי עששיות, חוויה מהנה במיוחד למשפחות.

מבצר יחיעם. מבנה מרשים המוקף בנופים מרשימים לא פחות

מבצר יחיעם. מבנה מרשים המוקף בנופים מרשימים לא פחות | צילום: Bukvoed, cc-by 3.0

איפה ישנים?

אכסניית אנ"א שלומי היא מקום אידיאלי למשפחות, זוגות וקבוצות חברים שמטיילים בגליל המערבי. האכסניה ממוקמת למרגלות רכס חניתה, מוקפת בנופים ירוקים יפהפים. החדרים נוחים ונעימים, מעוצבים בפשטות ובצבעים בהירים. החדרים ממוזגים ויש בהם מקלחת ושירותים, אינטרנט אלחוטי, טלוויזיה, מקרר וערכת קפה ותה.

ארוחת בוקר מול הנוף באכסניית אנ"א שלומי

ארוחת בוקר מול הנוף באכסניית אנ"א שלומי

אם נשאר לכם מרץ אחרי הטיול, תוכלו לשחק במגרשי הכדורגל והכדורסל, ואם התעייפתם שבו על המרפסת ותיהנו מהנוף המרהיב. אפשר גם לצפות בסרטים בחדר הווידאו. עוד באכסניה: בית כנסת, קפטריה ועמדת אינטרנט. ארוחת הבוקר הגלילית, הכלולה במחיר, תיתן לכם אנרגיה לקראת יום של טיולים. פרטים נוספים תמצאו בקישור הבא >>

פינת ישיבה נעימה ומוארת באכסניית אנ"א שלומי

פינת ישיבה נעימה ומוארת באכסניית אנ"א שלומי

בית ג'אן

הכפר הדרוזי בית ג'אן שבגליל העליון, מרחק נסיע קצרה מפקיעין, התברך באחד המיקומים היפים בארץ, על הר צפריר, בגובה 1,046 מטר, עם נופי הר מירון הירוקים ומטעי זיתים שניבטים מכל פינה. הדרך לכפר, בעיקר אם מגיעים מהיישוב חורפיש, היא חוויה בפני עצמה. זוהי אחת מדרכי הנוף היפות בישראל, אבל שימו לב: הנהיגה בכביש הצר והמפותל דורשת משנה זהירות.

בית ג'אן. הכפר נמצא במיקום נפלא ומציע פעילויות שונות למטיילים

בית ג'אן. הכפר נמצא במיקום נפלא ומציע פעילויות שונות למטיילים | צילום: ד"ר אבישי טייכר

הכפר, עם הסמטאות הצרות והמפותלות ובתי האבן העתיקים עם הגפנים המשתרגות ועצי התאנה בחצר הוא מקום נהדר לטיול קצר. מראש הר ארי הסמוך ליישוב, בגובה 930 מטר, נשקפת תצפית עוצרת נשימה על אזור הצפון, מחיפה ועד רמת הגולן, מהים התיכון ועד לים כנרת. בבית ג'אן יש גם שרידים ארכאולוגיים וכמה מרכזי מבקרים המבוססים על התוצרת הטבעית של האזור. במרכז המבקרים של מפעל הקוסמטיקה איה נטורל, שמייצר מוצרי קוסמטיקה טבעיים על בסיס שמן זית, אפשר לשמוע הסברים על תהליך הייצור, להתרשם ממטעי הזיתים האורגניים שמהם מפיקים את השמן, וכמובן לקנות. מרכז המבקרים נוסף הוא של מפעל הקוסמטיקה מעבדות ד"ר דבור, שבו מכינים מוצרי קוסמטיקה המבוססים על צמחי מרפא גליליים. בתיאום מראש, קבוצות יכולות להשתתף בסדנאות במקום. בבית ג'אן פועלות כמה חברות שמציעות פעילויות מלהיבות, כמו טיולי טרקטורונים, מצנחי רחיפה ורכיבה על סוסים.

פארק הסלעים

ממערב לפקיעין נמצאת המועצה המקומית כסרא-סמיע, שמורכבת משני כפרים דרוזים הרריים מבודדים. נסיעה במעלה כביש תלול מובילה לפארק הסלעים, אחד האתרים הקסומים והפחות מוכרים בצפון. בלבו של חורש ים תיכוני סבוך מסתתרים סלעי גיר עצומים בשלל צורות, שמסעירות את הדמיון. על חלק מהסלעים אפשר לטפס, ויש גם סלע עם חלל גדול, המכונה "נחירי הממותה", אשר ניתן להיכנס בפתח אחד שלו, לזחול ולצאת מהפתח השני. אפשר פשוט לשוטט  בין הסלעים ואפשר ללכת באחד השבילים המסומנים, כמו שביל היערון, שביל הקטלב או שביל הממותות. עם קצת מזל, תראו פה גם שפני סלע. עצי האלון המצוי והקטלב המצלים מקלים על הטיול גם בימי הקיץ החמים.

פארק הסלעים של כסרא

פארק הסלעים של כסרא | צילום: ד"ר אבישי טייכר

איפה ישנים?

מקום מומלץ למטיילים בגליל העליון הוא אכסניית אנ"א פקיעין, ששוכנת בלבו של הכפר המרתק פקיעין, המהווה יעד טיול מומלץ בפני עצמו (צוות האכסניה ישמח לעזור לארגן סיורים בכפר). באכסניה יש 50 חדרים מרווחים, מודרניים, ממוזגים ומצוחצחים, בכולם חדר רחצה פרטי, טלוויזיה, שולחן כתיבה, מקרר וקומקום חשמלי. גולת הכותרת היא הנוף של הכפר ושל שמורת הר מירון שנשקף מכל חדר.

אכסניית אנ"א פקיעין, מוקפת בצמחייה ירוקה

אכסניית אנ"א פקיעין, מוקפת בצמחייה ירוקה

הנוף המרהיב ילווה אתכם בחדר האוכל, שם מוגשת ארוחת הבוקר, הכלולה במחיר. תוכלו ליהנות כאן מאינטרנט אלחוטי בחינם, עמדת אינטרנט, מכונה לממכר משקאות ועוד. באכסניה יש גם חדרי מעונות המתאימים לצעירים ולקבוצות. פרטים נוספים בקישור הבא >>

קשה להסיר את העיניים מהנוף הנשקף ממרפסת החדר באכסניית אנ"א פקיעין

קשה להסיר את העיניים מהנוף הנשקף ממרפסת החדר באכסניית אנ"א פקיעין

מידע על שתי האכסניות המוזכרות בכתבה ואכסניות אנ"א נוספות ברחבי הארץ, כולל פעילויות ומבצעים, תמצאו באתר האינטרנט

בתמונה הפותחת: הנוף הנשקף ממבצר יחיעם | צילום: Chenspec, ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל המערבי

מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל
מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל

בין המושבים היהודים אלקוש ואבן מנחם, הכפר הערבי נוצרי פסוטה, מצפה אבירים והכפר הדרוזי הגדול חורפייש נמצא אחד האזורים המרתקים ביותר בארץ ישראל בכלל ובגליל בפרט. זהו אזור של חורש ים תיכוני צפוף וקוצני, ובו בליל של שמורות ...

אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב
אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב

הגליל המערבי מציע לא רק נופים מרהיבים ואתרים היסטוריים, אלא גם מפגשים רב תרבותיים, מיזמים קולינריים, סדנאות עם בעלי מלאכה ועוד המון הפתעות. פסטיבל אביב בגליל המערבי הוא הזדמנות נהדרת להיחשף לכל העושר שיש לאזור להציע

בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי
בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי

בגליל המערבי קיימות מספר "ערים אבודות" - ישובים עתיקים והרוסים המבצבצים מהיער המקנה להן מראה מסתורי ומסקרן. יואב יעקובי לוקח אותנו לכמה מהן, לטיולים רכובים עם קטעי הליכה קצרים. מתאים גם למשפחות