תפריט עמוד

טיולים באזור הכנרת

סביב הכנרת יש המון אתרי טיול מזמינים: מצוקים דרמטיים, מערות, כנסיות, נחלים, מפלים ושמורות שופעות מים. המלצות לכמה אתרי טיול שווים במיוחד סביב הכנרת ולמלון שמהווה בסיס מצוין לטיולים בכל אלה

הכנרת אמנם מזמינה לחופשה נינוחה, עם ימים נעימים שעוברים בין החוף למזרן הים ובחזרה, אבל מסביב לה יש כל כך הרבה אתרי טבע ואטרקציות, שחבל לא לצאת לטייל בסביבה. ליקטנו כאן כמה הצעות לאטרקציות ולמסלולי טיול נהדרים סביב הכנרת, ויש לנו גם המלצה על מלון נעים עם אווירה כפרית, שממוקם במרחק קצר מכל האתרים הללו.

שמורת הארבל

שמורת הארבל, עם מצוקי הגיר המרשימים שלה ובראשם מצוק הארבל שמזדקר לגובה של כ-390 מטר מעל הכנרת, היא יעד מושלם לטיול מקסים שכולל נוף חלומי, מערות והרבה אתגר. גולת הכותרת של השמורה היא מצוק הארבל, ממנו נשקף נוף עוצר נשימה (וזו לא קלישאה) של הכנרת, הגולן והחרמון. במצוק יש כ-350 מערות טבעיות, אשר בחלקן התבצרו תושבי ארבל והסביבה בשנת 38 לפנה"ס ונלחמו עד מוות בצבאו של הורדוס. במאה ה-17 נבנה במקום מבצר המערות ששימש כמאחז צבאי בשל מיקומו החולש על בקעת הארבל. בשמורה יש כמה מסלולי טיול בדרגות קושי שונות. אם אתם מסתפקים בנוף, תוכלו לטייל למצפור החרוב, הליכה של כחצי שעה הלוך ושוב בשביל מונגש חלקית שתוביל אתכם לנקודת תצפית נפלאה על כל האזור. מיטיבי לכת יוסיפו טיול אל המבצר והמערות, מסלול מעגלי של כשלוש שעות שכולל ירידה מהמצוק בידיות אחיזה ודריכה הקבועות בסלע ובהמשך טיפוס בשביל תלול בו קבועים מאחזי יד. בשטח הגן הלאומי נמצא גם בית הכנסת העתיק, אשר מתוארך למאות ה-4-2 לספירה, ומומלץ לבקר גם בו. בחורף ובאביב אפשר ליהנות בארבל מפריחה מרשימה.

מבצר המערות במצוק הארבל בשעת שקיעה

מבצר המערות במצוק הארבל בשעת שקיעה

הר האושר, טבחה וכפר נחום

אזור צפון מערב הכנרת מוכר גם כאזור בו ישו נשא את דרשותיו הראשונות, אסף מאמינים וחולל ניסים. טיול בין כנסיות האזור מאפשר להכיר פן אחר של הכנרת, זה שמושך לפה המוני צליינים. כל אחד מן האתרים פה שווה ביקור אבל אם זמנכם מוגבל תוכלו להסתפק רק בכנסיה אחת או שתיים. הכנסייה היפה מכולם היא כנסיית הר האושר, אשר שוכנת בפסגת הר נחום ומשקיפה על הכנרת, הגליל והגולן.  הנוצרים מאמינים שבפסגת הר נחום נשא ישו בפני מאמיניו את הדרשה על ההר, אשר נחשבת לדרשה שמכילה את עיקרי הנצרות. הכנסייה עצמה נבנתה ב-1936 בתמיכת ממשלת איטליה, במבנה מרשים דמוי מתומן שבמרכזו כיפת נחושת. הכנסייה מוקפת בגן יפה ומטופח עם צמחייה ופסלים, המשקיף לכנרת.

כנסיית הר האושר הצופה אל הכנרת

כנסיית הר האושר הצופה אל הכנרת

כנסיית הלחם והדגים שוכנת בעין שבע בצפון-מערב הכנרת ונחשבת לאחד האתרים הקדושים ביותר לנצרות בארץ, משום שכאן חולל ישו את נס הלחם והדגים, כאשר לפי המסורת הוא הצליח להאכיל 5,000 איש בחמש כיכרות לחם ושני דגים. הכנסייה מעוטרת בפסיפסים שמתארים את הנס וכן בעלי חיים וצמחים. בסמוך לכנסיית הלחם והדגים, סמוך לקו המים בעין שבע, נמצאת כנסיית הבכורה של פטרוס. הנוצרים מאמינים שכאן התגלה ישו לשבעה משליחיו לאחר שקם מן המתים והעניק לפטרוס הקדוש את הבכורה. הכנסייה בנויה מאבני בזלת וחלונותיה מעוטרים בוויטרז'ים יפים.

הפסיפס בכנסיית הלחם והדגים | צילום: eFesenko Shutterstock.com

הפסיפס בכנסיית הלחם והדגים | צילום: eFesenko Shutterstock.com

הגן הלאומי כפר נחום כולל את כנסיית פטרוס, כנסייה מתומנת אשר לפי המסורת הנוצרית היא ביתו של פטרוס, אחד משנים עשר השליחים של ישו. במקום יש גם שרידים של בית כנסת עתיק, מהמפוארים שנחשפו בארץ.

עין איוב

בסמוך לגן הלאומי כפר נחום נמצאת אחת מפינות חמד המלבבות היותר באזור. מדובר בעין איוב, מעיין אשר קרוי על שמו של איוב אשר על פי המסורת נרפא בו מהשחין שהוכה בו. מעל המעיין בנויה בריכת אבן עתיקה וגדולה בצורת גליל. גולת הכותרת של המקום היא דווקא המפל אשר נוצר במקום בעקבות קידוחי מים של מקורות. המפל נופל בשצף מגובה ארבעה מטרים לכמה בריכות התחומות באבני בזלת ומוקפות בצמחייה יפה. בימי קיץ רגועים, כשלא עמוס פה במטיילים, תענוג לרחוץ מתחת למפל ולהשקיף על הכנרת הפרושה מול העיניים.

המפל בעין איוב, פינת חמד אמתית ליד הכנרת

המפל בעין איוב, פינת חמד אמתית ליד הכנרת | צילום: Hanay, CC BY-SA 3.0

שמורת מג'רסה (בקעת בית צידה)

שמורת הטבע מג'רסה היא הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות לעצמכם ולילדים כשאתם נמצאים ביום קיץ חם באזור הכנרת. בקעת בית צידה מנקזת לתוכה כמה מהנחלים הגדולים של הגולן בדרכם אל הכנרת, ויוצרת מעין דלתא שופעת מים וצמחייה. בשמורה יש פלגי מים ובריכות אשר יוצרים ביחד את השמורה גדולה בארץ של נופי מים מתוקים. בנוסף למים יש פה סבך של עצים וצמחים שכולל, בין היתר, ערבה מחודדת, הרדוף הנחלים, מילה סורית ופטל קדוש, והתחושה היא של טיול בג'ונגל סבוך עם המון מים וצל בימים החמים. המים עצמם משמשים בית גידול לדגי אמנון לצד שפמנונים, סרטנים וצבי ביצות,  ובשמורה ניתן לראות גם מינים רבים של עופות מים כמו ברווזים, אנפות ואגמיות. בשמורה מוצעים כמה מסלולי טיול, כשהפופולרי מכולם הוא המסלול הרטוב במג'רסה, מסלול שכולל הליכה במים ומחייב שחייה. יש גם מסלול יבש שמאפשר ליהנות מנופי השמורה בלי להירטב. מסלול נוסף הוא המסלול בנחל זאכי, מסלול לא קל שעובר במים עמוקים ומחייב גם הוא שחייה.

טיול בסבך של צמחייה ומים בשמורת המג'רסה

טיול בסבך של צמחייה ומים בשמורת המג'רסה

נחל צלמון

נחל צלמון,  אשר זורם לאורך 30 ק"מ מהר מירון ועד לכנרת,  נחשב לאחד מהנחלים היפים בגליל התחתון. הנחל, בחלקיו האיתנים, מציע כל מה שצריך לטיול שליו: שרידי טחנות קמח, כרמי זיתים, בוסתני תאנה ורימון, מעיינות נובעים ומים זורמים. ניתן ללכת בנחל במסלול קליל של כשלושה ק"מ הלוך ושוב, מנקודת המוצא שנמצאת על כביש 804 בין צומת רמה לצומת חילזון. בדרך ניתן לטבול במעיינות ובמימי הנחל. לפני הטיול במקום כדאי לוודא שיש מים זורמים כי יש שנים בהן הנחל יבש.

מים, שרידי טחנות קמח והרבה ירוק בנחל צלמון

מים, שרידי טחנות קמח והרבה ירוק בנחל צלמון

המלצה על מקום לינה

מלון נוף גינוסר שוכן על שפת הכנרת, במרחק נסיעה קצרה מכל האתרים המוזכרים. מבני המלון פזורים בין גנים מטופחים ומדשאות רחבות ידיים, מקום מצוין לתפוס בו שלווה אחרי יום טיול או בילוי בכנרת. מתחם נוף גינוסר כולל את המלון ואת כפר הנופש (הווילג') עם חדרים צמודי קרקע. המתחם מוקף ב-40 דונם של צמחים, פרחים ודשא. החדרים מרווחים, מאובזרים היטב ומעוצבים בעיצוב רענן ומזמין.

מתחם נוף גינוסר טובל בשטחים ירוקים ובמדשאות

מתחם נוף גינוסר טובל בשטחים ירוקים ובמדשאות | צילום באדיבות נוף גינוסר

אורחי נוף גינוסר נהנים מרצועת חוף, בריכת שחייה, מסעדה, מגרשי ספורט ועוד. בחגים ובחופשות מתקיימות מגוון פעילויות לכל המשפחה, בהן קומזיצים, טיולי טרקטור, סיורים ברפת ועוד. לאורך כל השנה מתקיימים בנוף גינוסר אירועים מוזיקליים ותרבותיים, בהם פסטיבל סולם יעקב למוזיקת עולם, כנס גינוסר לחובבי האירובי ו"מחזירים את הרעש", פסטיבל רוק לזכרו של גיא בוילנד ז"ל, שנפל בצוק איתן.

רצועת החוף הפרטית של נוף גינוסר

רצועת החוף של נוף גינוסר

האווירה הארץ ישראלית, הסביבה הירוקה וכמובן הכנרת – כל אלה הופכים את מלון נוף גינוסר לבסיס אידיאלי לטיולים באזור. פרטים נוספים בטלפון: 04-6700300, אתר אינטרנט

בתמונה הפותחת: מצוק הארבל והנוף הנשקף ממנו

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהכנרת וטבריה

ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית
ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית

התגלות האלוהים בדמות אדם נחגגה בסוף השבוע הקודם בטקס האפיפניה שהתקיים הפעם באתר הטבילה "הירדנית" סמוך לכנרת. לידתו של ישוע היתה ההתגלות הפיזית שלו, אך ההתגלות השנייה והחשובה ביותר בנצרות, היתה באותם הרגעים בהם ירד ישוע כנער לטבול ...

פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית
פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית

הפסטיבל, אשר ייפתח בחמישי 23.3, ייערך בבית גבריאל ויתפרש על פני ארבעה ימים. בין השאר יכלול הפסטיבל סדנאות אמן, הרצאות, הצגות, סיורים ייעודיים, מופעים מיוחדים והופעות חיות. שילוב מושלם של נופש, טבע ותרבות

סיור סוף חורף באזור הכנרת
סיור סוף חורף באזור הכנרת

אוהבי היציאה לטבע מתחלקים לשתי קבוצות – אלו העומדים בפקקים בדרך לחרמון כדי לתפוס שאריות אחרונות של שלג ואלו העומדים בפקקים בדרך לדרום האדום מכלניות יפהפיות.  אנחנו בחרנו לצאת לטיול לכיוון אחר ואז לעמוד פחות בפקקים - יצאנו ...