תפריט עמוד

חמשושי אנ"א: אירוח עם רוח

אם אתם אוהבים את הארץ ורוצים להוסיף לטיול בה עניין ועומק, החמשושים של אנ"א הם הפתרון המושלם בשבילכם. חבילות האירוח, הכוללות לינה וארוחת בוקר באכסניות אנ"א נבחרות ברחבי הארץ, משלבות טיולים מודרכים בפינות חמד נסתרות ובאתרים נפלאים מחוץ למסלול המוכר

אם בעיניכם אכסניה היא מקום המשמש ללינה בטיול שנתי או בטיול של תנועה נוער, הגיע הזמן להכיר את האכסניות המשודרגות של אנ"א. הרבה מאוד השתנה בתחום הזה בשנים האחרונות, וכיום אכסניות מהוות מקום אידיאלי  למשפחות ולזוגות הרוצים ללון בלב אזורי טיול. החדרים הפרטיים מרווחים, נעימים ומרוהטים בחן ויש בהם מיזוג אוויר, מקרר מטיילים ואינטרנט אלחוטי חופשי. בחדר האוכל מוגשות ארוחות בוקר עשירות ומגוונות, תמיד תמצאו פינה מקסימה לבלות בה ברוגע אחרי יום טיולים עמוס. בחלק מהאכסניות יש מגרשי ספורט ולעתים גם בריכה. והמחירים? שווים לכל נפש.

וזאת רק ההתחלה. האכסניות של אנ"א פרושות בכל רחבי הארץ, מתל חי ועד לאילת. הן ממוקמות בקרבת אזורי טיול, לפעמים ממש במרחק הליכה מהאתרים הכי יפים בסביבה. אבל באנ"א לא מסתפקים במיקום המצוין של האכסניות, וכך תמצאו ברבות מהאכסניות חבילות אירוח ותוכן הנקראות חמשושים – אידיאלי למי שמחפש חופשה עם ערך מוסף. החבילות, המתקיימות בימי חמישי-שישי, כוללות לינה ביום חמישי באכסניה, ארוחת בוקר למחרת וסיורים, הרצאות וסדנאות בחמישי בערב ובשישי בבוקר בהדרכת מדריכים מנוסים ומוסמכים, והכל במחירים אטרקטיביים מאוד. הסיורים עצמם כוללים הליכה רגלית ונמשכים כשעתיים-שלוש. ניתן להגיע גם עם ילדים, ואפשר להאריך את השהות באכסניה ולגלות בעצמכם עוד מנפלאות האזור.

מבט מהים אל נמל הדייגים של עכו. אכסניית אנ"א עכו במרחק קצרצר מכל אתרי העיר העתיקה

נמל הדייגים של עכו. אכסניית אנ"א עכו במרחק קצרצר מכל אתרי העיר העתיקה | צילומים: שאטרסטוק

אז איפה יש חמשושים?

בתשע אכסניות אנ"א שונות תוכלו ליהנות מחמשושים. הפיזור של האכסניות, מצפון לדרום, והמיקום שלהן – אזורי טבע נופיים או מרכזי ערים תוססות, מאפשר לכם לבחור בין סוגים שונים של סיורים: עירוניים או בלב הטבע, היסטוריים, תרבותיים, אמנותיים ועוד. הבעיה היחידה היא איך לבחור בין כל האפשרויות… יש לנו הצעה: פשוט נסו חמשושים במקומות שונים ועם דגשים אחרים, וכך תוכלו ליהנות ממגוון סיורים מרתקים. הנה כל האפשרויות, (פרטים נוספים תמצאו כאן):

בית שאן

באכסניית אנ"א בית שאן, אכסניה משודרגת הכוללת גם בריכת שחייה, מתקיימים חמשושים שמשלבים שתיים מהאטרקציות הבולטות באזור – עתיקות בית שאן ופארק המעיינות. ביום חמישי בערב יוצאים לסיור לילי רגלי בבית שאן העתיקה והחדשה. בין היתר הסיור כולל ביקור בבניין הסראייה, בבית הממשל העות'מאני המפואר הבנוי מאבני בזלת, במצודה הצלבנית ובהיפודרום. ביום שישי בבוקר נוסעים למצפה שמיר בגלבוע, לתצפית על עמק המעיינות, ומשם ממשיכים לפארק המעיינות, לסיור וטבילה בעין שוקק, לצעידה בשביל הרטוב שנפרץ לזכרו של צביקה קפלן ז"ל שנהרג במבצע צוק איתן ולתצפית על הפארק מתל שוכה.

עין שוקק בעמק המעיינות | צילום: יאיר ארונשטם

עין שוקק בעמק המעיינות | צילום: יאיר ארונשטם, cc by-sa 2.0

הכנרת

אכסניית אנ"א פוריה ממוקמת באחת מתצפיות הנוף היפות בארץ, מעל הכנרת, ואפשר לבלות שעות ארוכות בצפייה במראות מרחבי הלב הנשקפים ממנה. אבל אל תישארו יותר מדי זמן במקום אחד, יש עוד המון מה לעשות בסביבה. לכמה מהאפשרויות באזור תוכלו להיחשף במסגרת החמשוש. החוויה מתחילה בסיור ערב בין האתרים ההיסטוריים של טבריה, בהם קבר הרמב"ם, בית דונה גרציה, חומות העיר ובתי הכנסת. למחרת בבוקר יוצאים לסיור בעקבות שומרים ומשוררות. הטיול מתחיל בביתניה עילית, האתר שבו נערך ניסיון ההתיישבות הראשון של השומר הצעיר. מביתניה ממשיכים לאתרים נוספים כמו ירדנית, בית המוטור – בית משאבה מראשית המאה ה-20 המשמש כמוזיאון, חצר כנרת ובית הקברות של כנרת, בו קבורים אישים מפורסמים בני העלייה הראשונה והשנייה, כמו ברל כצנלסון ואברהם הרצפלד, והמשוררות רחל ונעמי שמר.

במהלך חמשוש באנ"א פוריה מבקרים, בין השאר, בחצר כנרת

במהלך חמשוש באנ"א פוריה מבקרים, בין השאר, בחצר כנרת | צילום: דניאל ונטורה, cc by-sa 4.0

עכו

עכו היא אחת מערי הנמל העתיקות בעולם, היא שימשה כבירת ממלכת ירושלים הצלבנית במאה ה-13 ועברה ידיים רבות במהלך ההיסטוריה, כשהשליטים השונים הותירו בה את חותמם. אכסניית אנ"א עכו ממוקמת במרחק הליכה מכל האטרקציות של העיר העתיקה, על שפע אוצרותיה. במסגרת החמשוש מתקיים סיור ערב המוקדש להיסטוריה העשירה של העיר ואשר כולל תצפית מהחומות, סיור בבזאר התורכי, ביקור ברובע היהודי ובבית הכנסת הרמח"ל והמון סיפורים מרתקים. למחרת בבוקר מקבלים כרטיס כניסה למתחם אולמות האבירים ויוצאים לסיור עצמאי, הכולל את המצודה ההוספיטלרית, מוזיאון עוקשי, מנהרת הטמפלרים ומוזיאון “אוצרות החומה”.

אולמות האבירים בעכו העתיקה

אולמות האבירים בעכו העתיקה

חיפה

חיפה המרתקת והרב תרבותית מציעה שילוב של אמנות, היסטוריה, תרבות ייחודית, טבע ונוף נפלא של הר הכרמל ושל הים, שעליו אפשר להשקיף גם מאכסניית אנ"א חיפה. הודות לכל השפע הזה, האכסניה מציעה שני סוגי חמשושים. הראשון הוא חמשוש רב תרבותי, הנפתח בסיור ערב במרכז הכרמל המתחדש וכולל תצפית עוצרת נשימה על העיר, הגנים הבהאים והמפרץ מטיילת לואי, ביקור בגן האם, בתי קולנוע מיתולוגיים והרבה סיפורים ושירים מהווי החיפאי. למחרת יוצאים לסיור בגנים הבהאים,משם לבית האמנים לצפייה בתערוכות המוצגות שם ולבסוף אל סמטאות ואדי ניסנאס המקושטות באמנות רחוב. חמשוש נוסף המוצע בחיפה הוא חמשוש אמנות, הכולל סיור ערב בין בתי האבן הייחודיים של המושבה הגרמנית וסיור בוקר בין בוואדי ניסנאס ובעיר התחתית.

הגנים הבהאים בחיפה

הגנים הבהאים בחיפה | צילום: ColorMaker / Shutterstock.com

תל אביב

גם תל אביב, על המגוון התרבותי העצום שלה, מציעה שני סוגי חמשושים, שניהם יוצאים מאכסניית אנ"א בני דן הממוקמת ברחוב שקט הנושק לפארק הירקון, במרחק הליכה קצרצר לנחל הירקון, נמל תל אביב והים. החמשוש הראשון, חמשוש שביל העצמאות, מתמקד בהיסטוריה של תל אביב. בחמישי בערב יוצאים לטיול רגלי לאורך הירקון עד לנקודה בה הוא נשפך לים – הטיול מתובל בסיפורים על הנחל, על הנמל ועל יריד המזרח. למחרת בבוקר יוצאים לסיור המוקדש לתל אביב של ראשית המאה העשרים באזור שדרות רוטשילד והרחובות אלנבי ואחד העם, עם הארכיטקטורה הייחודית לאזור ואתרים היסטוריים כמו פסיפס תולדות תל אביב שיצר נחום גוטמן, הקיוסק הראשון בתל אביב, אנדרטת המייסדים, בית הכנסת הגדול ובית העצמאות בו הכריז בן גוריון על הקמת המדינה.

נחל הירקון בתל אביב

נחל הירקון בתל אביב

חמשוש אחר, חמשוש אמנות, מציע סיור ערב לאורך הירקון ואילו סיור הבוקר מתמקד בשכונת פלורנטין ובגרפיטי ואמנות הרחוב שעל קירותיה.

אמנות רחוב בשכונת פלורנטין בדרום תל אביב

אמנות רחוב בשכונת פלורנטין בדרום תל אביב | צילום: Leonard Zhukovsky / Shutterstock.com

ירושלים

בירושלים יש שתי אכסניות לבחירתכם – אכסניית אנ"א אגרון ואכסניית אנ"א רבין. אכסניית אנ"א אגרון שוכנת בבית אבן ירושלמי במרכז העיר, קרוב להכל – במרחק עשר דקות הליכה מהעיר העתיקה ושבע דקות הליכה ממדרחוב בן יהודה, מדרחוב נחלת שבעה ומדרחוב יפו. זהו בסיס מצוין לחמשוש שמתמקד בהיסטוריה של ירושלים ואשר במהלכו לא תצטרכו להיכנס כלל לרכב. החמשוש נפתח ביום חמישי עם סיור מרחוב דוד המלך עד מתחם התחנה הראשונה, כשבדרך עוברים בשכונת מחנה ישראל, ימק"א, מלון המלך דוד, משכנות שאננים וימין משה. הסיור מסתיים במתחם התחנה הראשונה על שפע החנויות, בתי הקפה והמסעדות שבו. למחרת יוצאים לטיול לא שגרתי בעיר העתיקה, המשלב ביקור באתרים מפורסמים כמו כנסיית הקבר ובאתרים הנמצאים מחוץ למסלול המוכר.

שכונת ימין משה וטחנת הרוח

שכונת ימין משה וטחנת הרוח

גם באכסניית אנ"א רבין, הממוקמת בגבעת רם, תוכלו ליהנות מחמשוש – כאן הוא מוקדש לטמפלרים, נביאים ומשיחים. ביום חמישי בערב מתקיים סיור בעקבות הטמפלרים במושבה הגרמנית, ולמחרת מטיילים בשכונה הציורית עין כרם, בין פינות החמד שבה, בהן גן קסום שרק מעטים מכירים, ושומעים סיפורים מרתקים ופיקנטיים הקשורים לעבר הרחוק והקרוב של השכונה.

שכונת עין כרם טומנת בחובה אינספור פינות חמד

שכונת עין כרם טומנת בחובה אינספור פינות חמד

ערד

ערד מהווה בסיס לטיולים באזור ים המלח ומצדה ובנוסף גם מקום מצוין לצאת ממנו לחוויות מדבריות ייחודיות קצת מחוץ למסלול. החמשוש המדברי שמציעה אכסניית אנ"א ערד הוא הזדמנות נהדרת להתוודע לחלק מהן. בחמישי בערב משתתפים בסדנה מרתקת על רפואה טבעית וצמחי מרפא מדבריים בהנחיית נטורופת והרבליסט מוסמך ולמחרת בבוקר יוצאים לטיול רגלי בנחל חסד וערוץ ארבעת הבורות, במהלכו רואים בורות מים עתיקים, לומדים על חיי נוודות, מלקטים צמחים ועושים פיקניק של בישולי שדה.

פסל סביבתי בכניסה לערד

פסל סביבתי בכניסה לערד | Vadim Petrakov / Shutterstock.com

מצפה רמון

אכסניית אנ"א מצפה רמון נמצאת באחד המקומות היפים והמיוחדים בישראל, עם נוף שישבה את לבו של כל אוהב מדבר. בחמישי בערב מתחברים אל המקום המיוחד הזה וההיסטוריה המרתקת שלו באמצעות הרצאה הנקראת "טעמים מן המזרח". במכתש רמון עברה דרך הבשמים, מדרכי המסחר החשובות בעת העתיקה, ששימשה להובלת בשמים, תבלינים, אבנים טובות ועוד. ההרצאה עוסקת בנבטים, בדרכי הבשמים ובתבלינים, והיא כוללת בישול וטעימות של אוכל הודי, אשר בהכנתו נעשה שימוש בתבלינים אקזוטיים. בשבת יוצאים לטיול הליכה נופי, בדרגת קושי בינונית, בפרסת נקרות, קטע של נחל נקרות שבו קניון קצר ויפה.

יעלים במכתש רמון

יעלים במכתש רמון

לפרטים מלאים על כל החמשושים של אנ"א, כולל תאריכים ומחירים, לחצו כאן >>

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...