תפריט עמוד

חוף גדור: שמורת טבע חדשה בין מכמורת לאולגה

הקמתה של שמורה חדשה היא תמיד בשורה טובה. כאשר השמורה החדשה תסייע לשמר נוף חוף ייחודי בין מכמורת לגבעת אולגה, מדובר בשמחה כפולה. אנשי החברה להגנת הטבע מברכים על ההחלטה.

הוועדה לשמירת הסביבה החופית אישרה השבוע את הקמתה של שמורת טבע וגן לאומי חדש – חוף גדור – בין מכמורת לגבעת אולגה, על שטח של 549 דונם.

מטרת שמורת הטבע היא לשמור על החי, הצומח והדומם במצבם הטבעי, להסדיר את ביקורי הקהל בשמורה תוך פיתוח מינימליסטי, לשמור על מצוק הכורכר, לחבר את שביל הולכי הרגל לשביל ישראל של החברה להגנת הטבע ולפתח באזור פינות ישיבה ומצפור וגידור למניעת כניסת רכבים, תוך הבטחת המעבר החופשי אל החוף ולאורכו.

קטע החוף המדובר הוא אחד הקטעים הדרמטיים ביותר בחוף הישראלי, המהווה את החזית המערבית של פארק השרון, המייצג את הנוף הקדום של השרון, יער פארק חופי, אשר אינו קיים עוד בשום מקום אחר בישראל והמשך של השמורה הימים המוכרזת חוף גדור. מהשמורה הימית עולות מדי קיץ ומטילות נקבות צבי הים החומים, מין בסכנת הכחדה, להטיל את ביציהן לאחר מסען הארוך בים, מחופיו המערביים של הים התיכון. עוד נכתב בחומר כי רכס הכורכר המלווה את חופי ישראל הוא תופעה גיאולוגית נדירה בקנה מידה עולמי וכי כאחד השטחים האחרונים בשרון, מהווה שמורת גדור מקום מפלט לחיות בר רבות כגון מכרסמים, עופות דורסים ציפורי שיר וזוחלים.

החברה להגנת הטבע: "שטחי החוף שלאורך מדינת ישראל משופעים בערכי טבע ונוף ייחודיים ויש להם חשיבות רבה מבחינה אקולוגית וסביבתית. לצערנו, בשנים האחרונות שטחים רבים נתפסים על ידי מיזמי נדל"ן, בנייה ופיתוח, ולכן מדובר בבשורה גדולה לסביבה, לטבע, לנוף ולציבור הרחב הנהנה משטחים אלה. החברה להגנת הטבע מברכת על כך שבמקרה זה לא מצאו לנכון להעמיס פיתוח על השמורה, בטענה של שמירה, בדומה לניסיון שנעשה בימים אלה בחוף הבונים וזה רק מחזק את עמדת החברה להגנת הטבע, לפיה יש להשאיר את חוף הבונים במצבו הנוכחי, ללא תוספות של בנייה ופיתוח, על מנת לשמרו טבעי ככל האפשר. אותן הסיבות שבגללן אושרה שמורת הטבע בחוף גדור הן בדיוק הסיבות שבגללן צריך לדחות את תוספות הבנייה בחוף הבונים".

לטייל עם אופניים בנגב

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...