תפריט עמוד

חדר המלון של העתיד

חבורה של מדענים מגרמניה החליטה לשנות את חווית הלינה במלונות ויצרה חדר מלון עתידני. מחשב מדבר שעונה לפקודות האורחים, מיני-בר שמגיש לאורחים את המשקאות וחלון שהופך למסך וידאו ענק הם חלק מהחידושים הטכנולוגיים שחדר המלון ההיי-טקי מציע

כל מי שנוסע הרבה, גם הוא חובב נסיעות מושבע, יודע שהלינה בבית המלון יכולה לעורר את הרצון לזרוק את המזוודה, להישאר בבית ולא לנסוע עוד לעולם. גם במלונות היוקרתיים החדרים הם פעמים רבות משעממים, חסרי אופי ואפילו מעט מדכאים.

חבורה של מדענים מגרמניה, שכנראה מבלים הרבה בנסיעות, החליטה לשים קץ לחדרי המלון האפרוריים, שאם היית באחד מהם – היית בכולם. במכון פראונהופר להנדסה וארגון תעשייתי, פיתחו את "חדר המלון של העתיד". החדר הניסיוני הורכב במעבדה ענקית. הרעיון הוא להראות למלונות כיצד יכולה הטכנולוגיה החדשה לסייע לאורחים להירגע.

חדר המלון שפיתחו המדענים אכן לא נראה כמו שום חדר מלון שהייתם בו. למען האמת, הוא נראה יותר כמו צלחת מעופפת – הוא עגול, לבן ועמוס בזכוכית ובגאדג'טים. "אין בחדר קוים ישרים, הכל מעוגל", אומר ניקולאי דרהרוב, אחד מן המדענים, תוך שהוא מצביע על השולחנות, הכיסאות והקירות. לפי דרהרוב, מחקר שנערך הראה שקוים ישרים ופינות בחדר המלון עשויים לתרום לתחושת דכדוך אצל האורח. דבר אחד בטוח – בחדר המלון העתידני לא תחושו מדוכאים. המילה תדהמה מתארת טוב יותר את התחושה של מי ששוהה בחדר הזה.

הנה כמה מההפתעות שיצפו לשוהים בחדר המלון העתידני הזה:

– אפשר לשנות את האור השולט בחדר – מאדום, לכחול, לירוק ועוד ועוד, בלחיצת כפתור.
– המיטה, שדווקא נראית כמיטה סטנדרטית, יכולה, לאחר שהאורח פוקד על מסך המחשב התלוי על הקיר, לערסל את גופו של האורח ברכות כאילו היה תינוק בן יומו השוכב בעריסה.
– הרצפה, גם הא מסתבר לא סתם רצפה. זוהי רצפה "אינטליגנטית", המצוידת בחיישנים שמבינים לאן אתה הולך ומדליקים באופן אוטומטי את האורות על מנת לעזור לך להגיע לשם.
– בחדר האמבטיה של המלון אפשר להירגע בג'קוזי ובמקביל, בעזרת שלט רחוק, לבדוק את הדואר האלקטרוני המוקרן על מראת החדר.
– כמו בחדרי מלון רבים אחרים, גם כאן יש מיני-בר. אבל המיני-בר הזה הוא בעצם מיני-רובוט, שמגיש לאורחים את המשקאות.
– המחשב המדבר, אותו מחשב שניתן לפקוד עליו להפוך את המיטה למערסלת, יודע גם לענות לשאלות, כמו – "מה יש היום לארוחת ערב?" או "באיזו שעה מוגשת ארוחת הבוקר?"
– חלון החדר יכול, בלחיצת כפתור, להפוך משקוף לשקוף למחצה ואפילו למסך וידאו ענק, כך שאפשר לשכב במיטה ולצפות בסרטים המוקרנים על החלון.

אלו הם רק כמה מהחידושים שהמלון מציע. זה נראה כמו גימיק, אבל דרהרוב מבטיח שמדובר בעניין רציני. "הרעיון של החדר הוא להעריך טכנולוגיות חדשות ולאפשר לתעשיית האירוח לשפר את השירות הניתן לאורחיה". כעת רק נותר לקוות שבענף המלונאות ימהרו לאמץ את החידושים של חדר המלון העתידי. עד אז ניאלץ להסתפק בשטיחים מקיר לקיר ובמיני-בר שכדי לשתות מהמשקאות המאוחסנים בו צריך לכתת רגליים מהמיטה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מגרמניה

מסע עסקי – גרמניה
מסע עסקי – גרמניה

לאן נסיעת העסקים שלכם? המבורג? מינכן? ברלין? פרנקפורט? זה השוק הרביעי בגדלו בעולם מבחינת תוצר משק גלמי. הוא לא יתאים את עצמו אליכם ויש לפעול בו בתאימות לדרך המקומית, הדרך הגרמנית. לשם כך יש להבין אותה ולהכיר אותה ...

טיול בשטוטגרט: בין גבעות, יקבים ומכוניות יוקרה
טיול בשטוטגרט: בין גבעות, יקבים ומכוניות יוקרה

הגבעות שמקיפות אותה מכל עבר, הכרמים שגולשים אל העמק והבנייה הנמוכה ברובה, כל אלה הופכים את שטוטגרט לעיר ירוקה ואטרקטיבית מאוד. במרחק קצר מהכיכר המרכזית השוקקת ומדרחוב הקניות הארוך בגרמניה, תגלו טבע שופע, עם מסלולי הליכה ביער, תצפיות ...

טיול בבאדן-באדן: מרחצאות, ארמונות וגנים פורחים
טיול בבאדן-באדן: מרחצאות, ארמונות וגנים פורחים

העיירה באדן-באדן, בדרום-מערב גרמניה, היא הרבה יותר מנקודת מעבר בטיול ביער השחור. ההוד וההדר של העבר ניכרים בה גם היום בכל פינה - מבתי המידות הנאים והגנים המטופחים ועד למרחצאות והקזינו המפורסם שאירח את כל המי ומי של ...