תפריט עמוד

המלצות לטיולים בסביבת הכנרת

נקודות תצפית מרהיבות, יערות וחניונים, אתרים ארכיאולוגיים, מעיינות ונחלים - אזור הכנרת מציע שפע של מסלולי טיול ואטרקציות. הנה כמה הצעות, וגם המלצות למקומות נהדרים לישון בהם עם תצפית על האגם

הכנרת, האגם הלאומי שלנו, היא אזור נופש פופולרי שמתאים לכל מי שרוצה ליהנות מבילוי על החוף, לשחות, לעסוק בספורט מים או פשוט להשקיף על הנוף. גם מי מעדיף חופשה אקטיבית יותר עם הרבה טיולים יבוא על סיפוקו. אזור הכנרת גדוש באתרי טבע – יערות, נחלים ומעיינות, לצד אתרים ארכאולוגיים, היסטוריים ודתיים. הנה הצעות לכמה טיולים נהדרים בסביבת הכנרת והמלצות על מקומות לינה מוצלחים עם נוף חלומי ובמחירים שווים לכל נפש.

יער שווייץ

יער שווייץ, אשר משתרע בין טבריה עילית לרמת פוריה, מציע את אחת מתצפיות הנוף היפות בארץ. מגובה 400 מטר אפשר להשקיף על טבריה, הגולן, החרמון, הרי הגליל ובעיקר על הכנרת שנשקפת במלוא הדרה. את היער חוצה דרך נוף עוצרת נשימה באורך שישה קילומטרים, עם מצפורים, חניוני נופש ומתקני משחק לילדים. כדאי להגיע ליער לפיקניק בשעת אחר הצהריים, רגע לפני השקיעה, כשהשמש מאירה את הכנרת והגולן. תצפיות יפות במיוחד יש ממצפור יער שווייץ ומהמצפור הדו כיווני.

גן לאומי כפר נחום

גן לאומי כפר נחום, המרוחק כעשרים דקות מצפון לטבריה, הוא אתר היסטורי עם עתיקות, מעיינות ונוף לכנרת שנשקף מכל פינה. האתר גדוש במוקדי עניין רבים. יש בו כנסייה יוונית אורתודוקסית וכנסייה קתולית, שתיהן מושכות מאמינים נוצרים רבים. אוהבי הארכאולוגיה ימצאו כאן שרידים של כפר דייגים עתיק, ובו בתי המגורים, שרידים של בית כנסת מפואר מהמאה הרביעית לספירה ששוחזר באופן חלקי.  גם אוהבי הטבע לא יתאכזבו: באתר יש שלושה מעיינות: עין נור, שמימיו מליחים ואינם ראויים לשתייה, עין שבע ועין איוב. לאחרון מיוחסות סגולות מרפא ורבים מגיעים כדי לטבול במימיו. בסמוך לו יש מערה קטנה, שלפי המסורת איוב נהג להסתתר בה כשהגיע לרחוץ במעיין. לידו נמצא מפל איוב, שנשפך לכנרת – פינת חמד אמתית. אטרקציה מיוחדת היא המזח הצף, המאפשר לקלוט נוסעי סירות במפלסים משתנים של האגם.

שרידי בית הכנסת מהמאה הרביעית בכפר נחום

שרידי בית הכנסת מהמאה הרביעית בכפר נחום  | צילומים: שאטרסטוק

שמורת טבע ארבל

בשמורת הארבל, הנמצאת במזרח הגליל התחתון, נמצא מצוק ארבל הדרמטי, המתנשא לגובה 390 מטר מעל הכנרת. משפת המצוק יש תצפית נהדרת על הרי הגליל והגולן, בקעת הארבל, בקעת בית נטופה והכנרת. על אף שמצוק הארבל הוא גולת הכותרת של השמורה, יש בה עוד הרבה מוקדי עניין, בהם חורבות של בית כנסת קדום מהמאה הרביעית לספירה. גולת הכותרת היא מבצר המערות המרשים – במצוק פעורות מאות מערות פרהיסטוריות, אשר הפכו למבצר גדול עם מעברי נסתרים, אולמות, בורות מים ועוד. הירידה למבצר מאתגרת ונעשית בעזרת מדרגות, יתדות וכבלי מתכת.

מצוק הארבל. תצפית עוצרת נשימה על האזור

מצוק הארבל. תצפית עוצרת נשימה על האזור

שמורת המג'רסה

שמורת המג'רסה בבקעת בית צידה שבצפון הכנרת היא הטיול המושלם ליום קיץ חם. בשטח השמורה נפגשים כמה מנחלי הגולן, בהם דליות, משושים, יהודיה, שפמנון וכנף, בדרכם לכנרת. התוצאה – גן עדן שופע מים, צמחייה ובתי גידול למגוון בעלי חיים. בשמורה יש שני מסלולי טיול: הראשון הוא מסלול רטוב באורך 800 מטר הכולל הליכה במים (מתאים רק למי שיודע לשחות), והשני הוא מסלול יבש שעובר לצד המים ומאפשר ליהנות מהטבע והנופים. באיזה מסלול שתבחרו, התענוג גדול.

טיול רטוב במג'רסה. אידיאלי ליום חם

טיול רטוב במג'רסה. אידיאלי ליום חם

פארק הירדן

פארק הירדן הדרומי, המשתרע על בפינה הצפונית-מזרחית של הכנרת לצד אחד האפיקים הראשיים של הירדן, הוא מאתרי הטבע היפים בצפון. זהו פארק ירוק הגדוש בפלגי מים וצמחיית נחלים סבוכה. בפארק יש חמישה מסלולי טיול מסומנים, כולם קצרים וקלים. בין השאר, תוכלו לבחור בין המסלול הכתום שעובר בצמוד למעיין יפהפה עם דגים וצבי ביצה, שביל טחנות הקמח העובר בין טחנות קמח עתיקות, ומסלול אמות המים, הכולל הליכה באמת מים באורך של 600 מטר. בפארק נמצא גם תל בית ציידא, אחד התלים העתיקים הגדולים בארץ, אשר מראשו נשקפת הכנרת. באתר יש מתחם קמפינג והרבה פינות נפלאות לפיקניק.

מסלול טחנות הקמח בפארק הירדן | צילום: ארתור שמונק

מסלול טחנות הקמח בפארק הירדן | צילום: ארתור שמונק

איפה ישנים?

אכסניית אנ"א פוריה שוכנת באחד המיקומים היפים בארץ, מעל הכנרת, כשהמראה של האגם הכחול, הנשקף מכל פינה, משמח את העין ומרחיב את הלב. האכסניה מורכבת מבניין עם 36 חדרים נעימים ומעוצבים בטוב טעם ו-22 בקתות עץ המשתלבות בנוף ההררי ומקנות אווירה של מתחם צימרים גלילי. כל הבקתות והחדרים ממוזגים ובכולם יש חדר רחצה פרטי, טלוויזיה, מקרר, קומקום חשמלי, ארון בגדים ושולחן כתיבה. בחדרים יש מרפסת שמשקיפה לנופי הכנרת.

מבט מלמעלה על אכסניית אנ"א פוריה והנוף הנשקף ממנה

מבט מלמעלה על אכסניית אנ"א פוריה והנוף הנשקף ממנה

את הכנרת אפשר לראות גם מהמדשאה הירוקה שבחוץ ומפינות הישיבה הפזורות בה. ארוחת הבוקר, הכלולה במחיר הלינה, כוללת סלטים, פירות, ביצים, לחם, גבינות, דגנים ותבשילים חמים. ניתן להזמין ארוחות ערב וכן ארוחות צהריים ארוזות לטיול. עוד באכסניה: מתקני משחק לילדים, אינטרנט אלחוטי. האכסניה מציעה מגוון פעילויות משפחתיות לכל בני המשפחה בכל הגילאים בסופי שבוע יחד עם צוותי הפעלה שידאגו לחוויה משפחתית מהנה במיוחד. יש לוודא מול האכסניה על מועדי הפעילויות.
לפרטים נוספים לחצו כאן

בקתה באכסניית אנ"א פוריה

בקתה באכסניית אנ"א פוריה

אכסניית אנ"א כרי דשא חייבת את יופייה, בין היתר, למיקומה על שפת הכנרת, כשמסביב נשקפים נופי האגם וההרים. האכסניה בנויה סביב חצר פנימית יפהפייה עם עצי דקל והיא מוקפת במדשאות מטופחות. המיקום, הנוף, העיצוב והמחירים הנוחים הופכים את האכסניה לאידיאלית עבור מי שרוצה חופשה שלווה ונטולת דאגות לצד הכנרת.

אכסניית כרי דשא. מיקום מושלם שפת הכנרת

אכסניית כרי דשא. מיקום מושלם שפת הכנרת

באכסניה מאה חדרי אירוח נעימים, בהירים וממוזגים, חלקם מתאימים לזוגות וחלקם לארבעה או שישה אורחים. בכל החדרים יש טלוויזיה, מקרר מטיילים, חדר רחצה פרטי ופינת קפה. ארוחת הבוקר העשירה, הכלולה במחיר, תשאיר אתכם שבעים לשעות ארוכות. היא כוללת בחר סלטים ישראליים, פירות, דגנים, ביצים ומגוון תבשילים חמים. בהזמנה מראש אפשר ליהנות מארוחות נוספות, כולל ארוחות צהריים ארוזות.

חדר משפחתי באכסניית אנ"א כרי דשא

חדר משפחתי באכסניית אנ"א כרי דשא

חוף הכנרת שמזמין לשכשוך נמצא במרחק נגיעה ובמגרש הכדורסל שבאכסניה אפשר לפרוק עוד קצת אנרגיות בתום יום טיולים מהנה. האכסניה מציעה מגוון פעילויות משפחתיות לכל בני המשפחה בכל הגילאים בסופי שבוע יחד עם צוותי הפעלה שידאגו לחוויה משפחתית מהנה במיוחד. יש לוודא מול האכסניה על מועדי הפעילויות

לפרטים נוספים לחצו כאן

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהכנרת וטבריה

ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית
ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית

התגלות האלוהים בדמות אדם נחגגה בסוף השבוע הקודם בטקס האפיפניה שהתקיים הפעם באתר הטבילה "הירדנית" סמוך לכנרת. לידתו של ישוע היתה ההתגלות הפיזית שלו, אך ההתגלות השנייה והחשובה ביותר בנצרות, היתה באותם הרגעים בהם ירד ישוע כנער לטבול ...

פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית
פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית

הפסטיבל, אשר ייפתח בחמישי 23.3, ייערך בבית גבריאל ויתפרש על פני ארבעה ימים. בין השאר יכלול הפסטיבל סדנאות אמן, הרצאות, הצגות, סיורים ייעודיים, מופעים מיוחדים והופעות חיות. שילוב מושלם של נופש, טבע ותרבות

סיור סוף חורף באזור הכנרת
סיור סוף חורף באזור הכנרת

אוהבי היציאה לטבע מתחלקים לשתי קבוצות – אלו העומדים בפקקים בדרך לחרמון כדי לתפוס שאריות אחרונות של שלג ואלו העומדים בפקקים בדרך לדרום האדום מכלניות יפהפיות.  אנחנו בחרנו לצאת לטיול לכיוון אחר ואז לעמוד פחות בפקקים - יצאנו ...