תפריט עמוד

מלון גלי כנרת: חופשה מפתיעה בטבריה

מלון גלי כנרת, שנפתח בשנות הארבעים והיה חביב במיוחד על בן גוריון, עבר לרשת ישראל קנדה מלונות ושופץ באופן מאסיבי, תוך שמירה על המוטיבים ההיסטוריים עם פינוקים עכשוויים. בין השאר, יש בו ספא מרהיב, חוף פרטי עם סירה שלוקחת את האורחים לסיבוב בכנרת ומסעדה חדשה של אסף גרניט, שעושה הרבה כבוד למטבח הטברייני

בשנת 1946 נפל דבר בתחום הנופש בישראל: לוטה אייזנברג החליטה לפתוח על חוף הכנרת מלון בסגנון האירופי שזכרה מחופשות משפחתיות בילדותה. המלון שלה, גלי כנרת, פתח את שעריו בחורף של אותה שנה. היה זה המלון הראשון שהקום צמוד לכנרת, באזור שהיה באותם ימים במרחק לא מבוטל מבתיה של טבריה, שטיפסו ההר. העיצוב היה אירופאי למהדרין, עם שטיחים רכים באזורים  הציבוריים, ספות וכורסאות נוחות בלובי ועיטורי קרמיקה בטרקלין ובבר. חיבתה של לוטה לאמנות באה לידי ביטוי בפריטים עתיקים שמצאה ביפו ובירושלים ובאוסף האמנות שלה שקישט את קירות המלון. דלתות זכוכית גדולות הובילו מהחלל המרכזי למרפסת רחבת ידיים שהשקיפה לכנרת. למלון היה מזח פרטי ובו סירה שעמדה לרשות האורחים.

מלון גלי כנרת בשנות החמישים

מלון גלי כנרת כיום

אז והיום. מלון גלי כנרת בשנות החמישים והיום | הצילום העליון באדיבות גלי כנרת, הצילום התחתון: עמית גירון

שמו של המלון האיכותי יצא למרחקים ועד מהרה החלו להתארח בו מנהיגים מהארץ ומחו"ל, בהם זלמן שזר, חיים הרצוג, לוי אשכול, שמעון פרס, צמרת צה"ל וגם מלכים ונשיאים זרים שהגיעו לביקור בישראל. בן גוריון ורעייתו פולה נהגו להתארח בגלי כנרת דרך קבע, החדר שלהם לא היה שונה מחדרים אחרים, אלא שהותקן בו באופן מיוחד טלפון על מנת לאפשר לבן גוריון להמשיך לנהל את ענייני המדינה גם בזמן החופשה. מספרים שכאשר בן גוריון היה עולה לחדרו למנוחת צהרים, פולה נהגה לשבת על כיסא במסדרון, לפני הדלת, ולהסות את האורחים שעברו בסמוך כדי שלא ירעישו ויפריעו את מנוחתו.

עוד קצת נוסטלגיה. אורחים במלון גלי כנרת בתחילת דרכו

עוד קצת נוסטלגיה. אורחים במלון גלי כנרת בתחילת דרכו | הצילום באדיבות מלון גלי כנרת

סוויטת בן גוריון וספא חלומי

המוטיבים ההיסטוריים ניכרים גם כיום במלון גלי כנרת, שעבר לידי ישראל קנדה מלונות והושקעו בשיפוצו 70 מיליון שקלים, ולאחרונה הוא נפתח מחדש. על העיצוב הנוכחי הופקד סער צפריר, מעצב ישראלי, שפועל בעיקר בזירה הבינלאומית. בין השאר, הוא חתום על עיצוב מלונות בלונדון, אמסטרדם, בריסל וברלין. צפריר הקפיד לשמור על הקו העיצובי המקורי, והוסיף פריטים מיוחדים שמתייחסים לעבר ההיסטורי. כך, למשל, מאווררי עץ מעטרים את התקרות וצלחות חרסינה עם דוגמאות של פעם מוצגות לראווה בוויטרינות במסעדה.

שלווה על שפת הכנרת. פינת חמד במלון גלי כנרת

שלווה על שפת הכנרת. פינת חמד במלון גלי כנרת | צילום: רותם בר כהן

כמו בימים ההם, גם היום למלון יש חוף פרטי עם סירה שעומדת לרשות האורחים, שיכולים ליהנות משייט לאורך חופי הכנרת, להתנסות בסקי מים ועוד. בריכת המלון עוצבה עם מוטיבים רומאיים, זכר לעבר של טבריה, הבריכה משקיפה לנוף הכנרת והגולן, ויש גם ספא מדהים הכולל ג'קוזי ענקי מול הכנרת, סאונה יבשה ורטובה, חדר כושר ומרכז טיפולים ועיסויים ייחודיים. כדי שהאורחים יוכלו ליהנות מחופשה רגועה במיוחד, הוחלט להגביל את האירוח לגיל 16 ומעלה.

בריכת המלון משקיפה אל הכנרת

בריכת המלון משקיפה אל הכנרת | צילום: רותם בר כהן

בגלי כנרת יש 123 חדרים בשני מבנים צמודים, ששומרים על הקונספט האדריכלי המקורי, עם הקווים הישרים והמינימליסטיים. יש כמה סוגי חדרים, בהם חדרי גן עם ג'קוזי ענק במרפסת, חדרים עם מרפסת המשקיפה לכנרת, סוויטות ועוד. סוויטה מיוחדת היא זאת הנקראת על שמו של בן גוריון, ולמרות שהיא מפנקת ונוחה, גם היא שומרת על הקו העיצובי המודרניסטי והנקי. כמעט אפשר לדמיין את פולה מגרשת את האורחים שעוברים במסדרון ליד החדר….

חדר משקיף לכנרת. העיצוב מתכתב עם ימיו הראשונים של המלון

חדר משקיף לכנרת. העיצוב העכשווי מתכתב עם ימיו הראשונים של המלון | צילום: עמית גירון

לוטה, המסעדה החדשה של אסף גרניט

אוכל, כידוע, הוא חלק בלתי נפרד מהנאת החופשה, ובסעיף הזה גלי כנרת מצטיינת במיוחד. אסף גרניט פתח כאן את המסעדה החדשה שלו, לוטה, שנקראת על שמה של המייסדת, לוטה אייזנברג. התפריט נבנה לאט ובמחשבה מעמיקה במשך שבעה חודשים לפני הפתיחה. תשומת לב מיוחדת הוקדשה לכל דבר, מעיצוב הצלחות וכלי ההגשה ועד למטבח הפתוח שמאפשר לסועדים לראות את השף והטבחים עוברים בין הסירים, טועמים, מתבלים ומצלחתים את המנות.

מטבח פתוח בלוטה. הסועדים שותפים לאנרגיה שבוקעת מהמטבח

מטבח פתוח בלוטה. הסועדים שותפים לאנרגיה שבוקעת מהמטבח | צילום: רותם בר כהן

כמו במסעדות אחרות של גרניט, שהמסעדה הפריזאית שלו, "שבור", זכתה בינואר 2021 בכוכב מישלן, גם לוטה מגשרת בין ירושלים, שם נולדו המסעדות הראשונות של קבוצת מחניודה, לבין המקום בו המסעדה נמצאת – במקרה הזה טבריה. לפני בניית התפריט, נערך תחקיר מעמיק על המטבח הטברייני לאורך השנים, וכך למשל נולדה מנה שנקראת הרמב"ם – אפיו של שורש סלרי וגבעולי סלרי קונפי. עוד מנה מקומית המוגשת בלוטה היא סרדין כנרת עם סלט תורכי, קרעי לחם מחמצת איולי לימון כבוש ושמן שמיר. את הקישור לירושלים אפשר למצוא במנות כמו קיגל כרוב שמכיל פלפל שחור, שומן אווז, קרם קשיו מלוח וציר עוף.

מנת דגים מהכנרת. התפריט מדגיש את הטעמים המקומיים והבישול הטברייני

מנת דגים מהכנרת. התפריט מדגיש את הטעמים המקומיים והבישול הטברייני | צילום: רותם בר כהן

המוצרים שמרכיבים את המנות בלוטה מגיעים מאזור הכנרת, הגליל והגולן. כך, למשל, במקרר היישון תלויים נתחי בשר מרמת הגולן ובשעות הבוקר מוגשות גבינות ממחלבת ברקנית בכפר יחזקאל. המסעדה כשרה ולכן היא סגורה בשבתות. בערבים, גם אנשים מבחוץ יכולים להזמין שולחן, על בסיס מקום פנוי. אסף גרניט, ביחד עם השף אליעד דנון, הופכים את הארוחה בלוטה לחוויה שמחה ומלאת חיים, לא פחות משהיא טעימה, מה שהופך את הארוחה כאן לחגיגה של ממש.

השף אליעד דנון בפעולה

השף אליעד דנון בפעולה | צילום נעם פריסמן

• מלון גלי כנרת, רחוב אלעזר קפלן 1, טבריה. טלפון: 04-6707070, אתר. האירוח מגיל 16 ומעלה. חדר זוגי החל מ-1,215 שקל.

תמונה פותחת: הנוף ממרפסת חדר בגלי כנרת, צילום רותם בר כהן

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהכנרת וטבריה

ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית
ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית

התגלות האלוהים בדמות אדם נחגגה בסוף השבוע הקודם בטקס האפיפניה שהתקיים הפעם באתר הטבילה "הירדנית" סמוך לכנרת. לידתו של ישוע היתה ההתגלות הפיזית שלו, אך ההתגלות השנייה והחשובה ביותר בנצרות, היתה באותם הרגעים בהם ירד ישוע כנער לטבול ...

פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית
פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית

הפסטיבל, אשר ייפתח בחמישי 23.3, ייערך בבית גבריאל ויתפרש על פני ארבעה ימים. בין השאר יכלול הפסטיבל סדנאות אמן, הרצאות, הצגות, סיורים ייעודיים, מופעים מיוחדים והופעות חיות. שילוב מושלם של נופש, טבע ותרבות

סיור סוף חורף באזור הכנרת
סיור סוף חורף באזור הכנרת

אוהבי היציאה לטבע מתחלקים לשתי קבוצות – אלו העומדים בפקקים בדרך לחרמון כדי לתפוס שאריות אחרונות של שלג ואלו העומדים בפקקים בדרך לדרום האדום מכלניות יפהפיות.  אנחנו בחרנו לצאת לטיול לכיוון אחר ואז לעמוד פחות בפקקים - יצאנו ...