תפריט עמוד

הטיול החסכוני: בואנוס איירס בחינם

טיול בבואנוס איירס לא חייב לעלות הרבה. מוזיאונים, פארקים, סיורים רגליים, בית קברות ואפילו שיעורי טנגו - הנה כמה פעילויות חינמיות שלא כדאי להחמיץ בבואנוס איירס

בואנוס איירס, היא העיר הכי אלגנטית באמריקה הלטינית, ולא במקרה היא מכונה פריז של דרום אמריקה. זוהי עיר מלאת יים עם ארכיטקטורה נהדרת, מוזיאונים מצוינים, בתי קפה קלאסיים, מסעדות נהדרות וחיי תרבות עשירים. על אף שהיא לא זולה כערי בירה אחרות בדרום אמריקה, מדובר בעיר משתלמת למדי, ובנוסף למחירי הלינה והאוכל הנוחים, היא מציעה למבקרים בה אינספור פעילויות חינמיות.

מוזיאונים
המוזיאון הלאומי לאמנויות יפות (Museo Nacional de Bellas Artes) ששוכן ברובע ריקולטה מציג אמנות אירופית מימי הביניים ועד המאה העשרים, לצד אוסף נרחב של יצירות של האמנים הארגנטינאים הכי חשובים במאה העשרים. בין היתר האוסף כולל עבודות של קנדינסקי, דגה, גוגן, ואן גוך, אנטוניו ברני, אדוארדו סיבורי ואחרים. הכניסה חופשית.
כתובת: Av. Del Libertador 1473
אתר אינטרנט

המוזיאון הלאומי לאמנות דקורטיבית (Museo Nacional De Arte Decorativo) שוכן באחוזה ניאו קלאסית מרהיבה, וכולל אוסף של למעלה מ-4,000 פריטים ויצירות אמנות, ובהם ציורים (כולל ציורים של אל גרקו ומאנה), פסלים, אוסף של אמנות ממזרח אסיה, וכן ריהוט מהמאה ה-18, אוסף מיניאטורות מרשים במיוחד ועוד. בימי שלישי הכניסה חופשית.
כתובת: Av. del Libertador 1902
אתר אינטרנט


המוזיאון הלאומי לאמנויות יפות. שוכן באחוזה ניאו קלאסית מרהיבה

מוזיאון ההיסטוריה של הלבוש ( Museo Nacional de la Historia del Traje) מציג את ההיסטוריה של האופנה בארגנטינה מהגעת הספרדים ועד 1900. האוסף כולל למעלה מ-8,000 פריטים, ויש גם תערוכות מתחלפות. הכניסה חופשית.
כתובת: Chile 832
אתר אינטרנט

סיורים בחינם
Buenos Aires מציעים סיורי הליכה סיורי הליכה חינמיים שמהווים בסיס טוב להיכרות עם העיר. הברה מציעה שני סיורים חינמיים – אחד מהם עובר בדאון טאון של בואנוס איירס, ובמהלכו מגיעים לכל האתרים החשובים בדאון טאון, כמו כיכר מאיו, בית הקונגרס, קאסה רוסאדה (הבית הורוד), מדרחוב פלורידה, הקתדרלה, תיאטרו קולון ועוד. הסיור יוצא בימים שני-שבת בשעה 11:00 מ-Plaza del Congreso ונמשך כשעתיים. הסיור השני, הסיור האריסטוקרטי, עובר בשכונות האלגנטיות והיוקרתיות של בואנוס איירס, רקולטה ורטירו. בין היתר, מגיעים המטיילים לכיכר סן מרטין הירוקה, בטורה מונומנטל, בית הקברות של רקולטה, כיכר פרניסה ועוד. הסיור יוצא בימים שני-שבת בשעה 17:00 מהצטלבות הרחובות Santa fe ו- Maipu. המדריכים משתפים את המטיילים בסיפורים ואנקדוטות ומספרים להם על ההיסטוריה והתרבות של העיר. למרות שהסיור חינמי כדאי להשאיר טיפ.
אתר אינטרנט


כיכר סן מרטין, אחת מהתחנות בסיורים החינמיים בעיר | צילום: Banfield, GFDL

פארקים וגנים
בואנוס איירס משופעת בפארקים וגנים יפים שהכניסה אליהם חופשית והם מהווים מקום מפלט רגוע מהמולת העיר. הריאה הירוקה הגדולה בעיר היא יער פלרמו (Bosques de Palermo). זהו פארק ירוק ומטופח עם למעלה מ-12,000 עצים, ובהם עצים עתיקים רבים, מדשאות רחבות ידיים, שני אגמים מלאכותיים (בהם ניתן לשוט), גן ורדים וגן פסלים. בימי ראשון בבוקר הפארק מתמלא במקומיים שצועדים בשבילי הפארק, רוכבים על אופניים ומחליקים על רולר בליידס.

לחובבי הציפורים מומלץ להגיע לשמורה האקולוגית (Reserva Ecológica Costanera Sur), ששוכנת במזרח פוארטו מדרו שמושכת למעלה מ-250 מיני ציפורים שמגיעות לנוח בין העצים וצמחיית העשב. חדי העין יבחינו גם בצבי נהר ובנוטריות. השמורה היא מקום מצוין לפיקניק שכולל תצפית על קו הרקיע של פלרמו.


יער פלרמו, הריאה הירוקה הגדולה והפופולרית בעיר

הגן הבוטני (Jardín Botánico Carlos Thays) הוא גן מקסים ורומנטי עם למעלה מ-6,000 מיני צמחים ועצים מכל העולם, שבילי טיול מתפתלים, פסלים ופלגי מים. כדאי לשים לב לתצוגה המרשימה של עצי הסקויה ושל המגנוליות. יש בו גם כמה גנים נושאיים, כמו גן איטלקי, גן צרפתי וגן יפני. הכניסה חופשית. בגן מתקיימים סיורים מודרכים בשפה האנגלית, בחינם, בימי שיש בצהריים.
כתובת: Av. Santa Fe 3951,
אתר אינטרנט

בית הקברות רקולטה
הבילוי המעט מקאברי הזה הוא אחת הדרכים הטובות ביותר להכיר את בואנוס איירס ואת אופייה. בית הקברות רקולטה (Recoleta) הוא בית הקברות הכי מפורסם בעיר, בעיקר בשל האנשים החשובים שקבורים בו, שמהווים חלק חשוב מהתרבות המקומית, ובהם ספורטאים, פוליטיקאים, גנרלים ועוד. הדיירת הכי מפורסמת פה היא אוויטה פרון, ועד היום תייירים ומקומיים רבים פוקדים את אחוזת הקבר בה היא קבורה. המצבות ברקולטה מרשימות במיוחד, עם עיטורים, ציורים, חלונות זכוכית, פסלים ועוד.


בית הקברות רקולטה. אחת הדרכים הטובות להכיר את בונואס איירס ואת אופייה

טנגו
גם אם אינכם אוהבים לרקוד, במולדת הטנגו יהיה זה חטא לא להשתתף בשיעור טנגו או לפחות לצפות במופע. טנגו בבואנוס איירס יכול להיות עסק יקר למדי, אבל אפשר ליהנות ממנו גם בחינם אם רק מתכננים נכון. בימי ראשון אפשר ליהנות מהופעות טנגו בחינם בשוק הפשפשים של סאן טלמו ובמדרחוב פלורידה. נכון, אולי לא תראו את הרקדנים הכי מקצועיים בעיר, אבל במופעי הרחוב האלה יש אווירה מיוחדת שלא תמיד תמצאו כמותה באולמות הגדולים. גם ברחוב קמיניטו הצבעוני בשכונת לה בוקה מתקיימות כל יום הופעות טנגו ברחוב בחינם. אפשרות נוספת היא להשתתף במילונגה – מסיבה של טנגו ארגנטינאי. לחלק מהמילונגות אפשר להיכנס בינם, כמו לאלה שמתקיימות ב-La Glorieta בימים שישי, שבת וראשון בין 22:00-19:00. כתובת: Barrancas de Belgrano 11 de Septiembre.


זוג רוקד טנגו באחד מבתי הקפה ברחוב קמיניטו

מי שרוצה לשפר את היכולות שלו בתחום יכול להצטרף לשיעורי טנגו בחינם. שיעורים כאלה מתקיימים, בין היתר, במוזיאון בית קרלוס גרדל (El Museo Casa Carlos Gardel). במקום מתקיימים גם מופעים וקונצרטים חינמיים. כדאי להתעדכן באתר המוזיאון לגבי תכנית האירועים המלאה.

צילומים בכתבה: אייסטוק, Claudio Elias, Banfield, GFDL, פליקר – Shane R, Paloma Amori, Carlos Ortega

הרצאת וידאו: פטגוניה המסעירה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.