תפריט עמוד

הוארז – פנינת הטבע של פרו

העיר הוארז, ברכס הרי הקורדיירה בלנקה בצפון פרו, מהווה בסיס מצוין לטיולים באחד האזורים היפים ביותר במדינה. הנופים כוללים פסגות אדירות, קרחונים ואגמים, ומי שיגיע לפה יגלה שפרו היא הרבה יותר מאשר לימה ומאצ'ו פיצ'ו

יש מקומות שהם אתרי חובה בנתיב של כל מטייל בפרו: לימה, קוסקו ומאצ'ו פיצ'ו, אגם טיטיקקה וקווי נסקה. אבל לפרו יש עוד המון מה להציע גם מחוץ למסלול הרגיל. אחד האזורים היפים והמיוחדים בפרו הוא הוארז (Huaraz), בצפון המדינה. העיר הוארז שוכנת בגובה 3,100 מטר, בליבו של רכס הקורדיירה בלאנקה (Cordillera Blanca), שכולל פסגות מרשימות וביניהן אגמים יפהפיים שמימיהם בצבע טורקיז.

הוארז מהווה נקודת מוצא מצוינת לטרקים בטבע הפראי, מה שהופך אותה לעיירת תרמילאים מלאת חיים, אבל גם מטיילים מבוגרים יותר או כאלה שרוצים לטייל ברגל לאו דווקא במסלולים ארוכים ומאתגרים ימצאו פה מגוון אפשרויות. בנוסף, אפשר לעסוק כאן בפעילויות אקטיביות שונות – טיפוס צוקים, סנפלינג, רפטינג, טיולי אופניים ועוד. בקרבת העיר יש כמה אתרים ארכיאולוגיים מעניינים, שמעשירים את הטיול בחוויות מסוג אחר.


מנופי הוארז – פסגות מושלגות ואגמים בצבע טורקיז | צילומים: שאטרסטוק

טיולי יום קצרים באזור הוארז
אגם ווילקקוצ'ה
מסלול אגם ווילקקוצ'ה (Wilcacocha) הוא מסלול קליל של כשלוש שעות הלוך-חזור המתאים במיוחד כמסלול ההליכה הראשון בהוארז, עד שהגוף יסתגל לגובה. הגובה המקסימלי אליו מגיעים הוא 3,850 מטר. האגם עצמו אינו מרהיב כאגמים קרחוניים אחרים באזור, אבל התצפית על הקורדיירה בלנקה שתראו מכאן יפהפייה.

קרחון פסטורורי
אחד מטיולי היום היפים באזור הוארז הוא הטיול לקרחון פסטורורי (Pastoruri Glacier), הנמצא בגובה 5,250 מטר ונחשב לנגיש ביותר מבין קרחוני הרכס. הנסיעה לקרחון היא חלק מהחוויה, כשבדרך חולפים על פני נופים צחיחים מנוקדים בצמחי קקטוס עצומים. הטיפוס לקרחון אינו ארוך – כשעת הליכה לכל כיוון – אבל הגובה עשוי להקשות על הטיפוס. מתחת לקרחון יש מערת קרח יפה עם נטיפי קרח.


קרחון פסטורורי, הקרחון הנגיש ברכס

צ'אווין דה הואנטר
שרידי העיר צ'אווין דה הואנטר (Chavin de Huantar), שנבנתה במאה ה-8 לפנה"ס, מהווה שריד לתרבות הצ'אווין שהתקיימה בדרום אמריקה עוד לפני תרבות האינקה. העיר היתה למרכז הפולחני המרכזי של תרבות הצ'אווין ובאתר ניתן להתרשם משרידיו של מקדש עתיק עם מבוך של חדרים ומעברים תת קרקעיים. המקום הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.


שרידי מקדש בצ'אווין דה הואנטר

טרקים של יום אחד
לגונה 69
הטיול ללגונה 69 (Lago 69) נחשב לאחד מטיולי היום הנופיים ביותר באזור והוא מומלץ מאוד למי שאינו יכול לצאת לטרק ארוך יותר, אבל רוצה ליהנות ממיטב הנופים שיש לאזור להציע. זהו אגם קרחוני יפהפה השוכן בגובה 4,600 מטר ואשר צבע מימיו נע בין כחול, ירוק וטורקיז מהפנט. לתמונת הנוף תורמים ההרים שמקיפים את האגם, שפסגותיהם מושלגות והמפלים הנופלים למימיו. ההליכה לאגם נמשכת כשעתיים-שלוש, ועל אף שמרבית הדרך אינה קשה, לקראת סופה יש עלייה תלולה ומפותלת. הדרך חזרה נעשית באותו מסלול. לזמן ההליכה יש להוסיף כשלוש שעות נסיעה לכל כיוון מהוארז ובחזרה.


לגונה 69. אגם קרחוני יפהפה עם מים בצבע טורקיז מהפנט

לגונה צ'ורופ
אגם יפה נוסף הוא צ'ורופ (Laguna Churup), הנמצא למרגלות ההר צורופ, בגובה 4,450 מטר. נקודת ההתחלה של המסלול נמצאת ב-Pitec, בגובה 3,850 מטר, ומשם מטפסים טיפוס מאומץ למדי במעלה הרכס עד לאגם. מאה המטרים האחרונים תלולים במיוחד, אבל המראה בסוף הדרך מפצה על המאמץ. ההליכה נמשכת כחמש-שש שעות הלוך-חזור.


טרק לגונה צ'ורופ, אחד מטיולי היום הפופולריים בהוארז

טרקים של כמה ימים
טרק סנטה קרוז
אחד הטרקים הפופולריים בהוארז הוא טרק סנטה קרוז (Santa Cruz), מסלול מעגלי שמטפס דרך עמק סנטה קרוז, חוצה את מעבר פונטה יוניון בגובה 4,750 מטר ומשקיף על נופים עוצרי נשימה של פסגות הקורדיירה בלנקה המושלגות, נהרות ואגמים קרחוניים. בעונת הטרקים האזור מכוסה בפריחה שופעת. זהו טרק של ארבעה ימים, ברמת קושי בינונית, שבמהלכו הולכים כחמישים ק"מ. נקודת המוצא היא הכפר Cashapampa בגובה 2,900 מטר.


מטיילים בטרק סנטה קרוז, אחד מהטרקים הפופולריים בהוארז

טרק הוואי וואש

טרק הוואי וואש (Huayhuash) נחשב לאחד הטרקים הטובים בעולם. זהו טרק ארוך (165-142 ק"מ), מאתגר ועתיר נופים, שנמשך בין 12-8 ימים ודרגת הקושי שלו נעה מבינונית לקשה. חלק ניכר מהמסלול עובר בגובה של מעל 4,000 מטר, דבר המוסיף למידת הקושי. יש מטיילים שבוחרים לעשות חלק מהמסלול או את כולו על גבי פרדות. במהלך הטרק חוצים מעברי הרים, הולכים לצד נהרות שוצפים, מפלים ואגמים ונהנים מזריחות ושקיעות מרהיבות.


מחנה אוהלים בטרק הוואיוואש

טרק אלפמאיו
הר האלפמאיו (Alpamayo), המתנשא לגובה של 5,947 מטר, נחשב לאחד היפים בעולם הודות לצורת הפירמידה המושלמת של פסגתו. טרק האלפמאיו הוא מהיפים והמאתגרים באזור הקורדיירה בלנקה, ומהווה מתחרה רציני לטרק הוואי וואש, על אף שאינו זוכה לאותה מידה של פופולריות. הטרק נמשך שבעה ימים וכולל חציית מעברי הרים ונופים חלומיים. אחד משיאי הטרק מגיע ביום הרביעי, עם תצפית מדהימה במיוחד על ההר.


פסגת האלפמאיו, שצורתה פירמידה מושלמת

 

 

פרו: קונדורים מעל קניון קולקה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפרו

מנקורה, טרוחיו, צפון פרו – המדריך לתרמילאי
מנקורה, טרוחיו, צפון פרו – המדריך לתרמילאי

מנקורה היא עיירת חוף הנמצאת בצפון פרו, כשעתיים דרומית לגבול אקוודור. מוקדי העניין המרכזיים בעיירה הם חוף הים לאוהבי גלישת הגלים וקייטסרפינג. טרוחיו היא עיר גדולה שקרוב אליה נמצאת צ'אן צ'אן, עיר הבוץ

טרקים בהוארז – המדריך לתרמילאי
טרקים בהוארז – המדריך לתרמילאי

העיר הוארז היא המקום המושלם לאוהבי טרקים, טיפוס הרים, טיולי יום וספורט אתגרי. היא שוכנת בצפון פרו לרגלי "קורדיליירה בלנקה" - הרכס הלבן, וסביבה יש אינספור הרים מושלגים, קירות טיפוס טבעיים, לגונות, שבילי הליכה, מסלולי רכיבה על אופניים ...

לימה, נאסקה, הואקצ'ינה – המדריך לתרמילאי
לימה, נאסקה, הואקצ'ינה – המדריך לתרמילאי

בלימה מזג האוויר בדרך כלל אפור. רוב המטיילים רק חולפים בה בדרכם ליעדים אחרים אך לא חסר מה לעשות בעיר עצמה ובעיקר סביבה. פירטנו כאן על מסלול בעיר וכן על האתרים הואקצ'ינה וקווי נאסקה - מחוץ לעיר