תפריט עמוד

הואנקאיה, פרו: המדריך לתרמילאי

מטורף מטורף מטורף! הכפר הנידח הואנקאיה - Huancaya, נמצא כ 8-10 שעות נסיעה מלימה, פרו, והוא ממוקם בתוך עמק עצום כשהחלק המדהים הוא נהר rio Cañete שיוצר לגונות ומפלים, אחרים מכל מה שראיתם. לא לפספס

מטורף מטורף מטורף! הכפר הנידח הואנקאיה – Huancaya, נמצא כ 8-10 שעות נסיעה מלימה, פרו, והוא ממוקם בתוך עמק עצום כשהחלק המדהים הוא נהר rio Cañete שיוצר לגונות ומפלים, אחרים מכל מה שראיתם.
אם יש לכם התלבטות של זמן בחלק זה בטיול ואתם שוקלים על מה לוותר, את המקום הזה אל תפספסו.

האזור מדהים ויש הרבה מה לראות, יש אפשרות לישון באוהל או לישון בהוספדחות (חדרי אירוח אצל משפחות) בכפר עצמו ובכפרים vilca ו-visit.

אפשר לראות את רוב הדברים ביום ואפשר גם ליהנות מהשקט ולהיות באזור כמה ימים.

קחו בחשבון שיש יום הגעה ויום חזרה.

המדריך לתרמילאי בדרום אמריקה
לימה, נאסקה, הואקצ'ינה – המדריך לתרמילאי
קוסקו – המדריך לתרמילאי
ארקיפה וקניון קולקה – המדריך לתרמילאי
סלקנטאי ואזנגטה, טרקים באיזור קוסקו
טרקים בהוארז – המדריך לתרמילאי

בהמשך אפרט את הסיפור-דרך שלנו אך לפני כן כמה טיפים והערות:

קפיצה אחד האגמים הצלולים

קפיצה אחד האגמים הצלולים

טיפים

  • לרוע מזלנו (או לטובתנו) נסענו ביום העצמאות של פרו ולכן היה עמוס מאוד באנשים, מצד שני היו הרבה אופציות לתחבורה מה שלא קורה בדרך כלל.
  • הצטיידו באוכל כבר בלימה, יש בכפרים מסעדות וקיוסקים אבל הם לא מציעים יותר מידי.
  • בעיקרון שיא הנופים נמצא צפונית ל-Huancaya, תגיעו ביום הראשון וסעו לכפר vilca שנמצא חצי שעה צפונית, שם יש גם מפלים ולגונה, תישנו שם ביום הראשון וביום השני תתחילו לחזור לכיוון Huancaya ותעצרו בתצפיות, היעזרו במאפס מי.
  • אם אתם לא רוצים לנסוע לכפר vilca, יש שביל שיוצא מהצד הצפוני של הכפר שמגיע לנקודה Tapa Rincón, אפשר להקים שם אוהל ליד הנהר או להמשיך עם השביל החוצה את הנהר ומגיע לפיצול, ימינה שעולה לתצפית, שמאלה ללגונה.
  • אם אתם פחות בעניין של הליכות ורוצים נטו לראות, בכיכר של Huancaya יש סוכנויות קטנות שמציעות סיורים ללגונה ושיט במפלים, לא יודע כמה זה עולה.
המפלים

המפלים

איך מגיעים מלימה

ממש ליד השוק הכחול יש טרמינל של חברת האוטובוסים civa, שימו לב מה קרה לנו – לטרמינל יש שתי כניסות, נכנסנו מהדלת הימנית ושאלנו את הפקידות מתי יש אוטובוס לכפר Huancaya הם אמרו שאין אוטובוס כזה והן לא שמעו עליו מעולם, יצאנו החוצה והלכנו לדלת השמאלית שהכניסה אותנו בדיוק לאותו חדר, מצד ימין היתה עמדה קטנה של אוטובוסים בשם rochas, שאלנו את הבחורה והיא אמרה שיש אוטובוס לשם כל יום בשעה 6:00 בבוקר… לכו תבינו את הפרואנים.

האוטובוס ישיר והוא לוקח 8 שעות בלי עיכובים (תמיד יש עיכובים), הדרך בסך הכול בטוחה והכביש סלול כמעט כל הדרך, העלות היא 60 סול שזה די  יקר, אך כשתגיעו תבינו כמה שזה נידח.

לגביי החזרה יש שתי אופציות, או שתבררו מתי יש אוטובוס שחוזר ישירות ללימה, או שתיקחו מיני-וואן מהכפר עצמו לעיירה שנקראת Cañete (היא נמצאת על קו החוף) וממנה יש כל חצי שעה אוטובוס ללימה.

אם אתם מגיעים להואנקאיה מכיוון דרום ולא מלימה ניתן להגיע ל Cañete  ומשם לקחת וואן להואנקאיה.
כדאי להשאיר ציוד באיזה הוסטל ב Cañete ולא לקחת אתכם את כל הציוד.

הרבה מים... לייד העיירה vilca

הרבה מים… לייד העיירה vilca

סיפור דרך

הגענו לטרמינל בשעה 6:00 בבוקר, יצאנו ב 6:30 והגענו ל Huancaya בשעה 16:00 לאחר דרך ארוכה.

הכפר Huancaya מאוד קטן ויש בו כמה הוספדחות וקיוסקים קטנים, ניסינו לקבל מידע מכמה מקומות שם אך לא כל כך עזרו לנו.

התחיל להחשיך והחלטנו שפשוט נמצא מקום יפה לשים את האוהל, התחלנו ללכת על הכביש היוצא מהצד השני של הכפר, הנהר והמפלים הקטנים כבר מרשימים!

לאחר כמה הסתבכויות החלטנו לחזור לכיוון הכפר, בדרך חזרה מצאנו טרמפ משמיים שלקח אותנו עד לכפר vilca שם הקמנו את האוהל ליד המפלים מחוץ לכפר.

בדרך בין הואנקאיה ל-vilca

בדרך בין הואנקאיה ל-vilca

ביום השני תפסנו שוב טרמפ לתצפית Carhuayno (מאפס מי) ממנה אפשר לראות את המפלים העצומים, מהתצפית יורד שביל אל המפלים, לאחר ארוחת צהריים במפלים השביל ממשיך ללכת ל-Laguna Huallhua שבה אפשר לצאת לשייט למפלים הנוספים הנשפכים אל הלגונה, השיט אורך שעה בערך והוא עולה 10 סול לאדם.

לאחר השייט חזרנו באותו שביל שבאנו ממנו, ובמקום לעלות חזרה לתצפית יש פיצול ימינה (גשר מעץ, קשה לפספס) שמוביל לצד השני של הנחל, יש שילוט עם השם tapa, שימו לב ששביל זה הולך בתוך המים (גובה ברך). לאחר שחצינו הקמנו את האוהל ליד הנהר, אחלה מקום לקמפינג.

ביום השלישי חזרנו לצד הנחל עד ל-Huancaya ושם חיכינו לאוטובוס ללימה.

מפת האזור

פרו: קונדורים מעל קניון קולקה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפרו

פרו מחוץ למסלול
פרו מחוץ למסלול

פרו היא גן עדן למטיילים. מלבד אתריה המוכרים והמתויירים, כמו מאצ'ו פיצ'ו, אגם טיטיקקה וקווי נאסקה, יש לה עוד המון אתרין מרתקים להציע, הרחק מהמוני התיירים: עיר אינקה אבודה ולא מתויירת, ג'ונגלים סבוכים, תצורות גאולוגיות ייחודיות, קניונים ומפלים. ...

מנקורה, טרוחיו, צפון פרו – המדריך לתרמילאי
מנקורה, טרוחיו, צפון פרו – המדריך לתרמילאי

מנקורה היא עיירת חוף הנמצאת בצפון פרו, כשעתיים דרומית לגבול אקוודור. מוקדי העניין המרכזיים בעיירה הם חוף הים לאוהבי גלישת הגלים וקייטסרפינג. טרוחיו היא עיר גדולה שקרוב אליה נמצאת צ'אן צ'אן, עיר הבוץ

טרקים בהוארז – המדריך לתרמילאי
טרקים בהוארז – המדריך לתרמילאי

העיר הוארז היא המקום המושלם לאוהבי טרקים, טיפוס הרים, טיולי יום וספורט אתגרי. היא שוכנת בצפון פרו לרגלי "קורדיליירה בלנקה" - הרכס הלבן, וסביבה יש אינספור הרים מושלגים, קירות טיפוס טבעיים, לגונות, שבילי הליכה, מסלולי רכיבה על אופניים ...