תפריט עמוד

הגליל המערבי: טיולים מחוץ למסלול המוכר

בין האטרקציות ואתרי הטבע הרבים של הגליל המערבי נחבאות גם פינות חמד פחות מוכרות. הצעה לטיול בגליל המערבי, מחוץ למסלול המוכר, הכולל אתר היסטורי, נחל ומעיין, שביל הליכה קסום ביער ונקודת תצפית יפהפייה. בסופו של יום טיול, יש גם המלצות למקומות לינה מצוינים במחיר שווה לכל נפש

הגליל המערבי הוא אחד האזורים היפים והמגוונים בארץ, עם רצועת חוף יפהפייה, הרים וגבעות, נחלים וחורשות. למרות שקל לחזור שוב ושוב לאותם מקומות יפים ואהובים בגליל המערבי, כמו ראש הנקרה, נחל כזיב ומבצר המונפורט, יש באזור עוד המון פנינים מקסימות ואתרים פחות מתוירים, ששווה להכיר. הנה כמה הצעות למקומות יפים מחוץ למסלול המוכר והמלצה לשני מקומות לינה נעימים, ממש בלב אזור הטיולים, במחירים שווים לכל נפש:

עוד טיולים בישראל

חורבת געתון

את נחל געתון רבים מכירים כנחל הזורם בלבה של נהריה, אבל כדאי מאוד להכיר אותו גם מחוץ לעיר. הגעתון זורם לאורך 19 ק"מ ויש בו כמה פינות חמד מקסימות. אחת מהן היא חורבת געתון. במקום יש שרידים של יישוב שהוקם בתקופת ממלכת ישראל במאה העשירית לפנה"ס והתפתח בתקופה הצלבנית. במאה ה-19, בתקופה בה שלטו באזור התורכים, משפחת סורסוק האמידה בנתה כאן אחוזה מפוארת. לאחר מלחמת העצמאות המבנה ננטש והפך לחורבה, אם כי הפאר וההדר של פעם ניכרים בו היטב. המקום הוכרז כאתר מורשת לאומית, אך עדיין לא החלו עבודות לשיפוצו ושחזורו. מחורבת געתון כדאי לצאת לטיול רגלי קצר לאורך אפיק הנחל עד עין מירב, מעיין שמימיו נאספים לבריכה עגולה שעצי איקליפטוס מצלים עליה.

חורבת געתון, אתר מורשת לאומית שעדיין לא שופץ ושוחזר

חורבת געתון, אתר מורשת לאומית שעדיין לא שופץ ושוחזר | צילום: איתמר בבאי, cc by sa 4.0

איך מגיעים? נוסעים בכביש 89 (נהריה-מעלות) לכיוון מזרח, פונים ימינה בכביש 8833 לכיוון געתון ויחיעם. קצת לפני הכניסה לגעתון פונים שמאלה לדרך כורכר בעקבות השילוט לעינות געתון. מחנים את הרכב ליד גשרון קטן, החורבה נמצאת ממש בסמוך.

המדרגות במבנה הדרומי בחרבת געתון

המדרגות במבנה הדרומי בחרבת געתון. העבר המפואר ניכר היטב | צילום: OObner, cc by sa 3.0

גני אלמונא, ג'וליס

אחת ההפתעות הגדולות של הגליל המערבי מסתתרת בכפר הדרוזי ג'וליס, קרוב לכניסה ליישוב – גני אלמונא. את הגנים הקסומים הקים נאג'י עבאס, תושב הכפר, לזכר אמו, כמחוות אהבה מרגשת. הגנים מעוצבים בסגנון הגנים העות'מאניים, עם כמה מפלסים שבהם יש בוסתן מלבלב, תעלות מים עם גשרוני עץ, מזרקות, מפלים מלאכותיים, פסלים וכלים חקלאיים. ברחבי הגן פזורות פינות ישיבה ונדנדות. על אף שזהו גן פרטי, אין לו שער והכניסה אליו חופשית לכל המעוניין, מתוך התפיסה של נאג'י שאדם שליבו פתוח יהיה מאושר. שער אמנם אין, אבל דלתות יש: דלתות עץ גדולות ממוקמות בין מפלסי הגן ומסתירות מאחוריהן פינות חמד מפתיעות.

גן מונא בג'וליס

מצפור הר אדיר

הר אדיר, הנמצא בשטחה של שמורת הר מירון ומתנשא לגובה 1,008 מטר, הוא אחד ההרים הגבוהים בישראל, מה שמבטיח שמראשו תהיה תצפית נהדרת. ואכן, ממצפור הר אדיר יש תצפית עוצרת נשימה לעבר החרמון, הרי הלבנון והחורשות והיערות מסביב. המצפור הוקם להנצחת הנופלים במלחמת לבנון השנייה. הוא מורכב ממרפסת עץ גדולה המוקפת במעקה, שעליו יש הסברים על מהלך המלחמה וכן לוחות נחושת עם שמותיהם של 121 החיילים שנהרגו.

מצפור הר אדיר, תצפית על החרמון והרי הלבנון

מצפור הר אדיר, תצפית על החרמון והרי הלבנון | צילום: אבישי טייכר, cc by sa 3.0

איך מגיעים? נוסעים בכביש 899 בין סאסא למתת ופונים בעקבות השילוט להר אדיר. נוסעים במעלה ההר עד שמגיעים למחסום, שם משאירים את הרכב. כדי להגיע למצפור עצמו ממשיכים לעלות ברגל בשביל מסודר באורך של כ-200 מטר.

הר אדיר

הר אדיר | צילום: ד"ר אבישי טייכר, cc by sa 3.0

שביל נורמן, כפר ורדים

על גבעה ליד הכניסה לכפר ורדים, בתוך חורש ים תיכוני סבוך, מסתתרת פינת חמד אמתית – השביל של נורמן. את השביל, שאורכו 800 מטר והוא מסומן באבנים צהובות, יצר נורמן גולדנברג. בשונה משבילים אחרים, שמובילים למקום מסוים, השביל של נורמן לא מוביל לנקודה ספציפית וההנאה היא בעצם השיטוט בשביל. לאורכו תגלו הפתעות רבות, סלעים בשלל צורות ופינות שעם קצת דמיון ייקחו אתכם למחוזות האגדות והפנטזיה – נורמן נתן להם שמות כמו "מנהרת שבעת הגמדים", "מאורת הדוב" או "ארמון שלגיה". הטיול בשביל יפה בעיקר בחודשי החורף ובאביב, כשאדמת החורש מתכסה בהמון פרחי בר, כמו רקפות, כלניות, יקינתונים ועוד. שביל נורמן נמצא בהר אשכר, ואם תרצו להמשיך לטייל בטבע היפה, תוכלו להמשיך ממנו לשביל המטפס לראשו של ההר והמסומן בסימון שבילים כחול.

איך מגיעים? הכניסה לשביל נמצאת ברחבת החניה הממוקמת כ-200 מטר לפני הכניסה לכפר ורדים, מצד שמאל.

איפה ישנים?

אכסניית אנ"א שלומי

אכסניית אנ"א שלומי ממוקמת מול הנוף הגלילי המרהיב, למרגלות רכס חניתה. קשה לחשוב על נקודת מוצא טובה יותר לטיולים, כשכל האתרים הבולטים של הגליל המערבי נמצאים במרחק קצר. בסיומו של יום טיול, זהו מקום נהדר למנוחה ואגירת כוחות ליום חדש של טיולים. באכסניה יש מאה חדרים נוחים, נקיים ומאובזרים היטב, כולם ממוזגים ובכולם יש מקלחת ושירותים, מקרר מטיילים, טלוויזיה, ערכת קפה ותה ואינטרנט אלחוטי בחינם. חלק מהחדרים מתאימים לזוגות, אחרים הם חדרים משפחתיים.

אכסניית אנ"א שלומי יושבת בלבו של נוף מרהיב בלב הגליל המערבי

אכסניית אנ"א שלומי יושבת בלבו של נוף מרהיב בלב הגליל המערבי

במחיר הלינה כלולה ארוחת בוקר מגוונת ועשירה עם ביצים, סלטים, מאפים, תבשילים חמים ועוד. עוד באכסניה: מגרש כדורגל וכדורסל, בית כנסת, מרפסת נוף יפה וכיתות ואולמות לכנסים. בסופי שבוע ובחגים מתקיימות במקום פעילויות חווייתיות לכל המשפחה. לפרטים נוספים לחצו כאן >>

חדר משפחתי באכסניית אנ"א שלומי

חדר משפחתי באכסניית אנ"א שלומי

אכסניית אנ"א פקיעין

אכסניית אנ"א פקיעין שוכנת בלבו של הכפר הדרוזי הציורי פקיעין, כשמחדריה נשקפים נופי הכפר והנופים הירוקים ומרחיבי הלב של שמורת הר מירון. זהו מקום נפלא לתפוס בו שלווה אחרי יום של טיולים בגליל. באכסניה יש חמישים חדרים נוחים, נעימים וממוזגים, שבכל אחד מהם יש חדר רחצה פרטי, טלוויזיה, מקרר, ערכת קפה ותה ואינטרנט אלחוטי בחינם. בנוסף לחדרים הפרטיים, יש גם חדרי מעונות המיועדים לקבוצות.

אכסניית אנ"א פקיעין מוקפת במטעי זיתים ומשקיפה אל נופי שמורת הר מרון

אכסניית אנ"א פקיעין מוקפת במטעי זיתים ומשקיפה אל נופי שמורת הר מרון

מחיר הלינה כולל גם ארוחת בוקר טעימה עם גבינות, ביצים, סלטים, לחמים ועוד. בתוספת תשלום ובהזמנה מראש אפשר להזמין גם ארוחות צהריים ארוזות וארוחות ערב על טהרת המטבח הדרוזי. לפרטים נוספים לחצו כאן >>

פינת ישיבה נעימה וחמימה בלובי של אכסניית אנ"א פקיעין

פינת ישיבה נעימה וחמימה בלובי של אכסניית אנ"א פקיעין

צילום תמונה פותחת: Bambitz, cc by sa 4.0

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל המערבי

מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל
מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל

בין המושבים היהודים אלקוש ואבן מנחם, הכפר הערבי נוצרי פסוטה, מצפה אבירים והכפר הדרוזי הגדול חורפייש נמצא אחד האזורים המרתקים ביותר בארץ ישראל בכלל ובגליל בפרט. זהו אזור של חורש ים תיכוני צפוף וקוצני, ובו בליל של שמורות ...

אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב
אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב

הגליל המערבי מציע לא רק נופים מרהיבים ואתרים היסטוריים, אלא גם מפגשים רב תרבותיים, מיזמים קולינריים, סדנאות עם בעלי מלאכה ועוד המון הפתעות. פסטיבל אביב בגליל המערבי הוא הזדמנות נהדרת להיחשף לכל העושר שיש לאזור להציע

בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי
בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי

בגליל המערבי קיימות מספר "ערים אבודות" - ישובים עתיקים והרוסים המבצבצים מהיער המקנה להן מראה מסתורי ומסקרן. יואב יעקובי לוקח אותנו לכמה מהן, לטיולים רכובים עם קטעי הליכה קצרים. מתאים גם למשפחות