תפריט עמוד

דרום אפריקה מחוץ למסלול המוכר

חופים יפהפיים, מפלים, אתרי ספארי, נופי מדבר, מרבדי פריחה וכפרים מסורתיים - לדרום אפריקה יש המון מה להציע גם מחוץ למסלול המוכר. הנה כמה אתרים נפלאים ופחות מוכרים בדרום אפריקה

מרבית המבקרים בדרום אפריקה לא פוסחים על ביקור בקייפטאון הנהדרת, על ספארי בפארק קרוגר ועל נסיעה בדרך הגנים. אבל לדרום אפריקה יש עוד הרבה אתרים נהדרים להציע, במרביתם ניתן לטעום מהטבע הפראי והמגוון להפליא – חופים נפלאים, מדבריות, יערות גשם, מפלים, מרבדי פריחה ועולם חי מסחרר. כל המקומות האלו לא מוצפים בתיירים ואפשר לטייל בהם בשלווה. הנה כמה מקומות נהדרים שתוכלו להגיע אליהם בטיול בדרום אפריקה ונמצאים מחוץ למסלול התיירים המוכר:

החוף הפראי
החוף הפראי (Wild Coast) הוא שמה של רצועת חוף בתולית בקייפ המזרחי, הנמתחת מהעיר איסט לונדון (East London) בדרום ועד לפורט אדוארד בגבול מחוז קוואזולו נטאל בצפון. כמו שניתן להבין מהשם, זהו אזור דרמטי ולא נגוע, עם צוקים משוננים, מפרצים מבודדים וחופים יפהפיים, ולא רחוק מאזור החוף יש גבעות עגולות ויערות עתיקים בהם אפשר לראות מינים רבים של ציפורים. לאורך החוף יש כפרים קטנים ומסורתיים עם בתי בוץ בהם ניתן להתרשם מהתרבות המקומית של בני הקוסה.
בנוסף לטיולים רגליים וטיולי אופניים, אפשר לגלות את האזור ברכב שטח ואפילו על גבי סוס. החופים שבמקום חביבים במיוחד על גולשי גלים ועל צוללים, בשל עולם תת ימי עשיר וכמה ספינות טרופות. חלק מקסמו של המקום טמון בבידודו ובשל ריחוקו ממסלול התיירים הרגיל, מרבית התיירים המגיעים לכאן הם הרפתקנים ורוב הסיכויים שתמצאו את עצמכם בחופים הנפלאים לגמרי לבד.


כפר מסורתי באזור החוף הפראי | צילום: שאטרסטוק

בין מוקדי העניין הבולטים באזור ניתן למנות את מורגן ביי, אתר נופש החביב על המקומיים עם רצועת חוף יפה, צוקים ציוריים וסיכויים גבוהים לצפייה בדולפינים ולווייתנים; העיירה פורט סט. ג'ונס (Port St. Johns) אשר שוכנת במיקום נפלא בשפך נהר האומזימוובו, ובסמוך לה הרים דרמטיים ויער גשם סובטרופי, וקופי ביי, עיירה קטנה ומקסימה שנמצאת על שפך נהר מת'את'ה ובה חופים מהיפים ביותר בדרום אפריקה ותצורות סלע מרשימות. מסביב לקופי ביי יש גבעות המנוקדות בכפרים מסורתיים של בני הק'וסה. שמו של המקום ניתן לו הודות לספינה שטבעה באזור במאה ה-19 ונשאה מטען של פולי קפה. הפולים נשטפו לחוף והעניקו למקום את שמו.


קופי ביי בחוף הפראי. אחת מרצועות החוף היפות בדרום אפריקה | צילום: שאטרסטוק

הפארק הבין-גבולי קגלגדי
הפארק הבין-גבולי קגלגדי (Kgalagadi Transfrontier Park), המשותף לדרום אפריקה ולבוצוואנה השכנה, הוא הפארק הראשון מסוגו בעולם והוא הוקם במסגרת מאמץ משותף של שתי המדינות להגן על חיות הבר משני צדי הגבול. הפארק משתרע על שטח של 38,000 קמ"ר במדבר הקלהרי, ומציע מרחבים עצומים של עשב צהוב, דיונות אדומות ועולם חי עשיר.


אריה בפארק הבין גבולי קגלגדי | צילום: שאטרסטוק

לא רבים המטיילים שמגיעים לכאן, אבל זהו אחד מאתרי הספארי הטובים בדרום אפריקה, עם אריות קלהרי, נמרים אפריקאיים, צ'יטות וצבועים, וכן עדרים גדולים של אוכלי עשב כמו גנו כחול ואנטילופות ממינים שונים. חיות נוספות האופייניות לפארק הן הסוריקטות, וכן מינים שונים של עופות כמו בזים ננסיים. מוטב להימנע מביקור באזור בקיץ, בין נובמבר למרץ.


סוריקטה במדבר קלהרי | צילום: South African Tourism

הפארק הלאומי החוף המערבי
הפארק הלאומי החוף המערבי (West Coast), המרוחק כ-120 ק"מ מצפון לקייפטאון, הוא אחד מאתרי הטבע היפים בדרום אפריקה, עם רצועת חוף יפהפייה, פריחה אביבית מרהיבה ומינים רבים של ציפורים. מוקד הפארק הוא לגונת לנגבאן (Langebaan), שמימיה הצלולים ובריכות המלח שמסביב הופכים את הפארק לאתר צפרות חשוב. בפארק יש למעלה מ-200 מינים של עופות ובהם פלמינגו שחיים בבריכות המלח של הלגונה, שחפים, פינגווינים אפריקאים, סולות, שלצדפים ועוד. בנוסף לאלה, ניתן לראות בפארק מינים שונים של אנטילופות, זברות הרים, צבאים, שועלים, קרקלים ועוד.


פריחה באזור לגונת לנגבאן בחוף המערבי | צילום: שאטרסטוק

אזור פוסטברג (Postberg) מתכסה בחודשים אוגוסט וספטמבר במרבדים של פריחה אביבית בשלל צבעים. כל אלה הופכים את החוף המערבי לגן עדן לצלמים, לצפרים, לרוכבי אופניים, לחובבי הליכה, ולאוהבי הטבע. בנוסף, החופים של האזור מהווים מוקד לפעילויות ספורט ימי שונות.

מפלי אוגרביס

מפלי אוגרביס (Augrabies) הם מפלים רחבים ומלאי עצמה שנופלים מגובה 56 מטר בנהר אורנג', בפארק הלאומי מפלי אוגרביס בקייפ הצפוני. בני המקום מכנים אותם "המקום של הרעש הגדול", וכשמבקרים במקום ושומעים את קול הנפילה האדיר של המים, קל להבין מדוע, בעיקר בימים גשומים כאשר נהר האורנג' עולה על גדותיו. על אף שאינם מפורסמים כמפלי הניאגרה, בעונת הגשמים עצמת הזרימה בהם גדולה פי 3 מזו של המפלים המפורסמים שבצפון אמריקה.


מפלי אוגרביס. המקום של הרעש הגדול | צילום: South African Tourism

הפארק הלאומי שמסביב למפלים שופע צמחייה, כולל מינים האנדמיים למקום, וכן בעלי חיים רבים, ובהם אנטילופות, ראמים, זברות הרים וג'ירפות. האזור בו נופלים המפלים סלעי, עם סלעים בשלל תצורות, כשאחת האטרקציות במקום היא "סלע הירח", שטיפוס עליו חושף נופים מרהיבים של הפארק והאזור. בפארק הלאומי יש נקודות תצפית נפלאות נוספות, ובהן אורנג'קום (Oranjekom) ואררט (Ararat), מהן ניתן להשקיף על הערוץ ועל חיות הבר שבאזור. כאן ניתן להשקיף גם על הנשרים השחורים שמקננים במקום.


תצפית על מפלי אוגרביס. בעונה הגשומה עצמתם גדולה פי שלושה מזו של מפלי הניאגרה | צילום: שאטרסטוק

פריחה בחבל נמקוואלנד

חבל נמקוואלנד (Namaqualand), שבפינה הצפון-מערבית של דרום אפריקה, במרחק חמש שעות נסיעה מקייפטאון, מתאפיין בדרך כלל בנופים מדבריים צחיחים. אבל בכל שנה, באוגוסט-ספטמבר, נראים המישורים המאובקים של האזור כאילו אמן יצירתי במיוחד שפך עליהם דליי צבע בשלל צבעים. בעונה זו משתוללת במקום פריחה צבעונית מרהיבה, עם לא פחות מ-4,000 מינים של פרחים, ובהם 1,000 מינים הייחודיים לאזור.


ראם מוקף במרבדים של פריחה צבעונית בחבל נמקוואלנד | צילום: שאטרסטוק

ריכוזים מרשימים במיוחד של פריחה אפשר לראות באזור העיירות גריס (Garies), ספרינגבוק קמיסקרון (Springbok Kamieskroon) ופורט נולות' (Port Nolloth). בנוסף לפריחה הססגונית, לאזור יש עוד כמה דברים להציע: שמורת הטבע גואגפ (Goegap) היא יעד נהדר לאוהבי ציפורים, עם 92 מינים של ציפורים ובהם עיטים שחורים מרשימים; הרי קמיסברג (Kamiesberg) חביבים במיוחד על רוכבי אופניים ובפארק הבין גבולי ריכטרסוולד (Richtersveld Transfrontier Park) אפשר לטייל ברכב שטח בנופים שכנו נלקחו מהירח. בנוסף, באזור זה אפשר לצאת גם לרפטינג בנהר אורנג'.


שיט בנהר אורנג', בשקיעה | צילום: South African Tourism

בתמונה הפותחת: רצועת חוף יפה בחוף הפראי | צילום: שאטרסטוק

לקריאה נוספת:

עשרת הגדולים של דרום אפריקה
עשרת הגדולים של דרום אפריקה
מערכת מסע אחר אונליין |צילום: South African Tourism

ערים יפהפיות, אתרי ספארי מרגשים, יין משובח, חופים פראיים, מפגשים תרבותיים, דרכים מרהיבות ביופיין – הנה כמה מהמראות והחוויות שלא תרצו להחמיץ בדרום אפריקה

 

הרצאת וידאו: דרום אפריקה - יופי ועוצמה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מדרום אפריקה

הצצה לשכונות העוני והפשע בקייפטאון
הצצה לשכונות העוני והפשע בקייפטאון

ביקור בקיפטאון היפה, כמעט שלושה עשורים חלפו מאז נפילת האפרטהייד מראה כי הניסיונות לצמצם את חוסר האיזון שנוצר בין העשירים לעניים והמציאות בשכונות העוני והפשע בשולי העיר לא צלחו. קסם היופי של קייפטאון לא פג כמובן, אולם בזווית ...

מירוץ הסרדינים – ההצגה הכי טובה בטבע
מירוץ הסרדינים – ההצגה הכי טובה בטבע

בכל שנה, בין החודשים יוני לאוגוסט, מתרחשת אחת הנדידות הגדולות והמרשימות ביותר בעולם הטבע – נדידת הסרדינים, שמושכת אליה אלפי בעלי חיים רעבתנים לסעודה חגיגית ופרועה, ללא חוקים ועם ים של הפתעות. ובכל שנה, צוללים אוהבי טבע מושבעים ...

לשחות עם לווייתנים בדרום אפריקה
לשחות עם לווייתנים בדרום אפריקה

חוויה רודפת חוויה במהלך שייט בזמן נדידת הסרדינים בחוף הפראי בדרום אפריקה: קבוצות של דולפינים דוחפים את הסרדינים לכדורי ענק, עופות ימיים מצטרפים לחגיגה וכך גם הכרישים. אבל שיא השיאים הוא מפגש מתחת למים, במרחק נגיעה, עם לווייתנים ...