תפריט עמוד

דרום אפריקה: חבל טרנסקאי

בכל שבוע אנו מביאים כאן את רשמיה של איילת נעמן, כתבתנו בדרום אפריקה. והפעם, איילת מבקרת בחבל טרנסקאי המאופיין בגבעות משתפלות, בתים עגולים וחופי פרא

במדינת המחוז הקייפ המזרחי בדרום אפריקה נמצא אחד החבלים היפים והמעניינים במדינה. חבל טרנסקאי קיבל את שנו מנהר קאי הגדול המהווה את גבולו. בעבר, בתקופת החלוקה הגזעית והאפרטהייד, הופרד החבל משאר דרום אפריקה ותפקד למעשה כמדינה עצמאית. החבל אף שימש בתפקיד מרכזי בהתעוררות השחורים והמלחמה לשוויון. כמה דמויות מפתח בתנועת השחרור של השחורים בדרום אפריקה הגיעו מהאזור, והחשוב מביניהם הוא כמובן נלסון מנדלה, שגדל בכפר קונו, שמדרום לבירת החבל, העיר אומטטה. במשך שנים רבות נמנעו תושביה הלבנים של דרום אפריקה מלהגיע לאזור, אבל אחרי שחרורו של מנדלה מהכלא בשנת 1994, ביטול האפרטהייד ואיחוד המדינה תחת שלטון מרגזי אחד, החלו לגלות את יופיו וקסמו של חבל טרנסקאי על גבעותיו המוזהבות המשתפלות, בתי המקומיים העגולים והצבעוניים וחופי הפרא היפים שלו, שזכו לשם ההולם וויילד קוסט. רוב תושבי החבל הם שחורים ושייכים לקבוצת הקוסה ושפתם היא השפה המדוברת העיקרית באזור.

ישנן כמה נקודות עניין תיירותיות לאורך החוף הפראי והוא נחשב כאזור טוב לפעילויות ימיות כמו גלישת גלים וצלילה. אפשר ליהנות כאן גם ממסלולי הליכה קצרים או ארוכים בשבילים המקשרים בין הכפרים שלאורך החוף.

הכפר בולונגולה נמצא במקום בו נשפך הנהר קורה לים

נקודת העניין הראשונה היא העיירה הקטנה צינטסה השוכנת במפרץ בתולי עם חול לבן. העיירה משקיפה על לגונה מרהיבה שנשפכת אך האוקיינוס ההודי, ודיונות המזדקפות אל השמיים הכחולים. כאן תמצאו את אחת האכסניות הטובות בדרום אפריקה, בקאנירס, וזה מקום מושלם להירגע אל מול נופי הלגונה והים או ליהנות משלל פעילויות כמו טיולי אופניים, שיעורי גלישת גלים ורכיבה על סוסים.

אחרי שביליתם בצינטסה, הגיע הזמן לעזוב את המאה ה-21 לכמה ימים ולהתנסות בחיי כפר קוסה אותנטיים. הכפר בולונגולה נמצא במקום בו נשפך הנהר קורה לים. הנשים כאן צובעות את פניהן בחימר להגנה מקרני השמש, עומלות על הכנת לבני בוץ לבניית הבתים והכנת בירה מקומית, בעוד הגברים עסוקים בדיג והילדים רועים את הבקר. על הגבעות הצהובות המשקיפות אל חוף הים הוקמה האכסניה של בולונגולה בבעלות משותפת עם הקהילה המקומית. מי שיחליט להגיע לכאן צריך להיות מוכן לעזוב מאחוריו את העידן המודרני – אין כאן חשמל, טלפון או אינטרנט ולמבקרים בבלולונגולה אין ברירה אלא להתמזג עם החיים המקומיים. גם כאן אפשר ליהנות ממבחר פעילויות עמו רכיבה על סוסים, דיג, שיט קאנו בנהר קורה, ביקור בכפר או הליכה לאורך החוף. באכסניה תוכלו לרכוש בגדים, תכשיטים ומזכרות מעשה ידי הנשים המקומיות.

בקופי ביי אין הרבה מלבד חוף ים יפה לרגלי צוקים נישאים

מוכנים לחזור לציוויליזציה? הגיע הזמן לבקר בקופי ביי. אף אחד לא בטוח איך קיבל היישוב הקטנטן את שמו ומה בדיוק הקשר בין המפרץ היפהפה לקפה. אחת התיאוריות גורסת שבשנת 1863 טבעה במפרץ ספינה והמטען שעל סיפונה, שהכיל כמות גדולה של פולי קפה, נשטף אל החוף.

למרות ריחוקו של היישוב מהכביש הראשי הוא הפך ליעד תיירותי מבוקש ובעיירה, שמונה כ- 600 תושבים בסך הכל, יש מבחר של שלוש אכסניות וכמה בתי מלון. ביישוב עצמו אין הרבה מלבד חוף ים יפה לרגלי צוקים נישאים. גם כאן תוכלו ללמוד לגלוש על הגלים או לרכב על סוסים. חובבי ההליכה יוכלו ליהנות ממסלולי יום של כמה שעות או ממסלול של מספר ימים המוביל אל היישוב השכן פורט סנט ג'ונס.

למידע נוסף על טיול בדרום אפריקה

הרצאת וידאו: דרום אפריקה - יופי ועוצמה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מדרום אפריקה

הצצה לשכונות העוני והפשע בקייפטאון
הצצה לשכונות העוני והפשע בקייפטאון

ביקור בקיפטאון היפה, כמעט שלושה עשורים חלפו מאז נפילת האפרטהייד מראה כי הניסיונות לצמצם את חוסר האיזון שנוצר בין העשירים לעניים והמציאות בשכונות העוני והפשע בשולי העיר לא צלחו. קסם היופי של קייפטאון לא פג כמובן, אולם בזווית ...

מירוץ הסרדינים – ההצגה הכי טובה בטבע
מירוץ הסרדינים – ההצגה הכי טובה בטבע

בכל שנה, בין החודשים יוני לאוגוסט, מתרחשת אחת הנדידות הגדולות והמרשימות ביותר בעולם הטבע – נדידת הסרדינים, שמושכת אליה אלפי בעלי חיים רעבתנים לסעודה חגיגית ופרועה, ללא חוקים ועם ים של הפתעות. ובכל שנה, צוללים אוהבי טבע מושבעים ...

לשחות עם לווייתנים בדרום אפריקה
לשחות עם לווייתנים בדרום אפריקה

חוויה רודפת חוויה במהלך שייט בזמן נדידת הסרדינים בחוף הפראי בדרום אפריקה: קבוצות של דולפינים דוחפים את הסרדינים לכדורי ענק, עופות ימיים מצטרפים לחגיגה וכך גם הכרישים. אבל שיא השיאים הוא מפגש מתחת למים, במרחק נגיעה, עם לווייתנים ...