תפריט עמוד

גני חיות בישראל

אין טוב מגן החיות לבלות בו יום מהנה עם הילדים במיוחד אם מוסיפים לביקור פעילויות מרתקות, סיורים מיוחדים והדרכות מעניינות • 10 גני חיות שמציעים מפגשים מופלאים עם בעלי חיים

ספארי ברמת גן
אין ספק שהספארי ברמת גן הוא ה-גן חיות בישראל והוא מזמין את המבקרים לשוטט בשטח של 1,000 דונם של טבע במרכז גוש דן. בספארי מצליחים לדמות את סביבת הסוואנה האפריקאית ומזמינים אתכם לצאת למסע מרתק בעקבות בעלי החיים שנעים באופן חופשי בעדרים גדולים. אפשר לצפות בספארי בהרגלי התזונה ובחיי החברה של בעלי החיים בשעת פעילות ובעת מנוחה, במאבקי הכוח ובתצוגות החיזור. מי שיתמזל מזלו, יוכל גם לראות הזדווגויות, לפגוש נקבות הרות ולצפות בטיפול בצאצאים.
בספארי מצוי האוסף הגדול ביותר של בעלי חיים במזרח התיכון, והוא מיוחד בעולם כולו בשל העדרים הגדולים הרועים במרחבי השטח האפריקני. הספארי גם משמש מאגר רבייה לבעלי חיים בסכנת הכחדה ושותף בפרויקטים של מחקר והשבת בעלי חיים לסביבתם הטבעית.
ברחבי הספארי תמצאו תחנות הסברה בהן תוכלו לקבל מידע והסברים על בעלי החיים, אפשר לצאת למסע ברכבת הספארי ולפגוש עופות דורסים.
לפני הביקור כדאי לבדוק באתר האינטרנט של הספארי את שעות ההאכלה של בעלי החיים השונים וללכת לצפות בהן.

הספארי מציע גם פעילויות וסיורים מודרכים שיספקו לילדים ולמבוגרים חוויה מיוחדת במינה.
סיור "ספארי על הבוקר" יוצא מוקדם מאוד בבוקר, לפני פתיחת שערי הספארי לקהל הרחב, ומאפשר הצצה אל מאחורי הקלעים של הספארי בעת הטיפול וההאכלה של בעלי החיים. בתחילתו של הסיור נוסעים ברכבת הספארי בעקבות טרקטור ההאכלה בשטח האפריקני. בעקבותיו נוהרים קרנפים, זברות ויענים. מהמים עולים ההיפופוטמים ומהשמים נוחתים אורחים נודדים. מדריך הקבוצה מתבל את הסיור בהסברים ובסיפורי בוקר. בהמשך הופכים הילדים (וגם המבוגרים) למטפלים פעילים ועוזרים בהאכלת חלק מדיירי הספארי.
שעות הסיור: 10:30-7:30. מיועד למשפחות וילדים מגיל 3 ומעלה.

סיור "ספארי לילה" מאפשר לראות מה עושות החיות לאחר רדת החשיכה. זהו סיור מרגש במיוחד. הלילה חשוך ולא צפוי והמבקרים יוצאים לחיפוש אחר בעלי החיים לאורו של פנס. הסיור מתנהל בנסיעה ברכבת הספארי הפתוחה ומזמן מפגשים מפתיעים עם דיירי המקום. סיור לילה מודרך מתקיים מדי ערב בעונה החמה (אפריל-אוקטובר) בשטח האפריקני בספארי – וכל סיור הוא יחיד ומיוחד. הסיור בלילה מעניק למשתתפיו חוויה מיוחדת, שונה לגמרי מזו השמורה למבקרי היום.
משך הסיור שעתיים והוא מותאם לילדים מגיל 5 ומעלה.

טלפון למידע והזמנות: 03-6320222
מחיר: 69 שקלים למבקר
אתר הספארי

גן החיות התנ"כי בירושלים
גן החיות הירושלמי המקסים הוא ההוכחה שגם לנו יש במה להתגאות. הוא אמנם לא יכול להתחרות בגודלם של גני החיות המפורסמים בעולם, אבל יופיו, העיצוב המשתלב עם הסביבה ומגוון החיות הופך את הביקור בו לחוויה מהנה במיוחד. הגן בנוי בסגנון מודרני והחיות בו לא מוחזקות בכלובים. קופי הסנאי והסיאמנג, למשל, שוכנים על אי, המופרד מהמבקרים בתעלות מים, בו הם חופשיים לשחק ולהשתולל. אסור להחמיץ את תצוגת הלמורים, המסתובבים גם הם חופשיים בינות לרגלי המבקרים. תצוגה מרתקת נוספת היא הצפרייה הטרופית – חממה המעוצבת כיער טרופית ובה מתעופפות בחופשיות ציפורים טרופיות כמו לורי וציפור גן עדן. אחת מהחיות הנדירות שמתגוררות בגן היא הפנדה האדומה, מין שנמצא בסכנת הכחדה. 

טלפון: 02-6750111
מחיר: 55 שקלים למבוגר, 42 שקלים לילד 
אתר גן החיות התנ"כי
 
גן החיות הלימודי בחיפה
גן החיות של חיפה ממוקם על שיפוליו הצפוניים של נחל לוטם – שמורת טבע מן היפות בכרמל וגובל ב"גן האם" שבמרכז הכרמל. שטחו הוא כ- 30 דונם. הגן מכיל יותר ממאה סוגים של בעלי חיים, חלקם נדירים, זוחלים, עופות ויונקים, המונים בסה"כ כ- 350 פרטים. לצד החיות ה"מסורתיות" כמו נמר, דוב, זאב, צבוע, קופים ממינים שונים ואוכלי עשב, יש בגן גם מגוון גדול של נחשים וזוחלים מהארץ והעולם, החיים בזוחליה ממוזגת, ובה תצוגות המעוצבות על פי סביבת מחייתם הטבעית של החיות. 

בין האטרקציות החדשות שנוספו לגן יש פינת ליטוף ותצוגות פתוחות בתוכן יכולים המקרים לשוטט ולהרגיש חלק מסביבתן הטבעית של החיות. תצוגות אלה כוללות את עופות המים, הדורסים והלמורים. האמיצים מביניכם יוכלו לבקר במערת העטלפים, מערה טבעית שהוכשרה למגורי עטלפים וחיים בה 30 עטלפי פירות.
במתחם גן החיות יש גם גן בוטני הממוקם בלב גן החיות ומציג לקהל עשרות מינים של עצים ושיחים המייצגים את צמחיית הארץ בכלל והכרמל בפרט, וכן מוזיאון הפרה-היסטוריה העוסק בתולדות האדם באזור הכרמל.

טלפון: 04-8372390
מחיר: 38 שקלים למבוגר/ילד
אתר גן החיות בחיפה
 
פארק הקופים בבן שמן
פארק הקופים נמצא ביער בן שמן ליד הכניסה לישוב כפר דניאל. המבקרים בפארק יוצאים לטיול בחורש הטבעי ויכולים לצפות באופן בלתי אמצעי בקופים ובחלק מהנקודות גם בהאכלתם.
מסע מרתק זה בעולם הקופים משמש כנקודת מוצא להבנת עולם החי ובסיס להקניית ערכי שמירה על בעלי החיים והסביבה כאחד, ערכים העומדים בראש מטרותיו של הפארק.
הסיורים בפארק מתקיימים בלווי מדריכים מקצועיים ועוברים בין מכלאות הקופים ובמהלכו גם נכנסים לתוך חלק מאזורי המחייה למפגש קרוב עם הקופים.
בפארק אפשר גם ליהנות מפעילויות כמו פינת ליטוף, מתקני ספורט אתגרי, ומתקני הרפתקאות נוספים. 

בשולי הפארק הפתוח לקהל מפעילה עמותת מקלט הקופים ביער בן שמן מרכז שיקום לקופים במצוקה. הם גם לוקחים חלק פעיל בשימור של מיני קופים בסכנת הכחדה כחברים בארגונים בינלאומיים לשימור קופים.

אתר פארק הקופים

צפארי בתל אביב
הצפארי נמצא בפארק הירקון בת אביב. זהו פארק הציפורים הגדול ביותר במזרח התיכון. הוא משתרע על שטח של כ-30 דונם ויש בו צמחייה טרופית עשירה, אגם ברבורים, נחלים ומפלי מים, וכמובן מגוון גדול וססגוני של זוחלים וציפורים מכל רחבי העולם. האטרקציות בצפארי כוללות ביתן זוחלים, פארק ציפורים, תינוקייה, פינות ליטוף והאכלה, מופע תוכים, מתקני הג'ונגה ג'ונגה (כפר הרפתקאות במתכונת כפר אפריקאי ) ופינות פיקניק המאפשרות לספוג את אווירת הטבע וליהנות מהמקום הפסטורלי על כוס קפה.

טלפון: 03-6422888
מחיר: 55 שקלים למבוגר/ילד 
אתר הצפארי

חוות האלפקות במצפה רמון
במרחק כמה דקות ממצפה רמון שוכנת חוות האלפקות, שבה מגדלים כ-600 אלפקות ולָמות, ולא פוסחים גם על גמלים, סוסים וחיות משק אחרות. החוויה הפעלתנית מתאימה לאלה שבאים עם כל המשפחה, בעיקר עם הילדים, לטייל בהר הנגב, אבל גם זוגות ובודדים יכולים לבלות שעה וחצי על גב סוסים ברכיבה על שפת המכתש, מול הנוף היפהפה.

החווה, שלדברי בעליה היא הגדולה מסוגה בעולם, היא דרך כיפית ללמוד על אורח החיים של האלפקות, שהגיעו לכאן מהרי האנדים של צ'ילה הרחוקה, שם הן בעיקר מספקות צמר ומהוות מעין מדד לעושר הבעלים שלהן. האלפקה נמוכה ועדינה יותר מן הלָמָה – שלה, כך אומרים בחווה, יש פחות צמר, מה שלא מפריע לה להסתובב תמיד עם זנב מורם. ושאלת השאלות: למה הן יורקות? כי כך הן מביעות כעס ומראות לסביבתן מי הבוס.

מלבד ההדרכה וטיולי הסוסים, יכולים ילדים לרכוב על למה (מיועד לילדים קטנים ששוקלים עד 25 קילוגרם), להאכיל אלפקות מכף היד, לארוג שטיח או לצאת לחוויה לילית במדבר על גב של סוס או גמל ולצפות בזריחה.

טלפון: 08-6588047 (לפרטים, לתיאום ולהרשמה לפעילויות ולהדרכות).
מחיר: 30 שקלים למבוגר/ילד
אתר חוות האלפקות

חוות האנטילופות בערבה
חוות האנטילופות היא מעין גן חיות ליוצאות אפריקה, ולמעשה השטח כולו הוא ניסיון מוצהר להידמות לסביבה אפריקאית. אחרי הקמתה של חוות האנטילופות ב- 1985 הובאו אליה 140 אנטילופות מסוג קודו, בלסבוק, אימפאלה, וספרינגבוק. האנטילופות מרגישות בערבה בבית והעדר גדל במהרה ומונה מעל 200 פריטים. בינתיים נוספו לחווה גם בעלי חיים נוספים כמו גנו, אילנדים (האנטילופה הגדולה ביותר), ראמים, צבאי סלעים, דמליסקים וערודים, שהם קרובי משפחה פראיים של חמורי הבית.
אטרקציה נוספת בחווה הוא מבנה מרשים, דמוי תיבת נח, שבו ניתן לסייר ולצפות בבעלי חיים נוספים כמו סוריקטות, שפני סלע, ארנבות, עיזים, כבשים,פרפרים מיני עופות ציפורים ותוכים. באקווריומים גדולים אפשר לצפות בשלבים שונים של הצ'רקס לובסטר אוסטרלי, כחול. במתקן מיוחד הופכים שלשולים אדומים שאריות מזון לרקבובית (הומוס). הילדים והצעירים בנפשם יכולים ליהנות פינת ליטוף מקסימה .

בחוות האנטילופות גם אפשר להישאר ללון וזה המקום למי שמחפש חוויית לינה מיוחדת ורוצה לראות את הכוכבים ממקום משכבו בלילה. אזור הלינה מופרד בגדר מהשטח שבו מסתובבות החיות. אם לא הבאתם אוהל, אתם מוזמנים לפרוש מחצלות באחת הסככות הגדולות, לקחת מזרנים לפי הצורך מהמחסן הפתוח ולהניח על המחצלות. מעיין גופרית, שכמעט לא מדיף ריח, מפכפך בתעלות וממלא בדרך בריכות שהחונים יכולים להשתכשך בהן ביום ובלילה (יש תאורה). עוד פזורים בשטח שירותים, מקלחות, פינות מנגל ונקודות חיבור לחשמל. בנוסף יש במקום צימרים ממוזגים, הכוללים שירותים ומקלחת עם ג'קוזי, טלוויזיה, מקרר קטן ופינת קפה.

החווה נמצאת ממערב לכביש הערבה (כביש 90) בין הישוב מרכז ספיר למושב צופר. הכניסה מול אבן דרך ק"מ 133 מאילת.
טלפון: 052-3666041
אתר חוות האנטילופות
 
שמורת חי בר בכרמל
אזור הכרמל היה בעבר הרחוק בית למינים רבים של בעלי חיים. במהלך השנים השתלטו בני האדם על רוב הקרקעות והשטחים באזור, הקימו יישובי קבע, ביראו יערות ואף צדו בעלי חיים. מצב אוכלוסיית חיות הבר בכרמל הדרדר מאוד וזנים רבים נכחדו. כך נולד הצורך לשמור ולהגן על מה שנותר ולשם כך הוקם החי-בר כרמל, שמטרתו להשיב את בעלי חיים שנכחדו לחורש הים תיכוני של צפון הארץ.

שמורת טבע חי-בר כרמל ממוקמת בלבה של שמורת הטבע "מבוא נחל כלח" על הכרמל ומשתרעת על שטח של כ-6,000 דונם. בשטחי השמורה חיים כיום מינים רבים של חיות בר, בהם יחמורים, עופרים, איילי הכרמל ומגוון עופות דורסים, כגון: עיטים, בזים ונשרים.

את הביקור בחי בר כדאי לשלב עם טיול באזור פארק הכרמל הטובל בחורש ים תיכוני, עצים והרבה פרחים (בחורף). אפשר לטייל בשבילים ובמסלולים היפים, לערוך פיקניק באחד החניונים ובעונת החורף והאביב, ליהנות מהפריחה הצבעונית שמקשטת את הכרמל.

טלפון: 04-8320648
מחיר: 22 שקלים למבוגר, 10 שקלים לילד
אתר שמורת חי בר

גן גורו בעמק חרוד
גן גורו הוא המקום היחיד בארץ שבו אפשר לצפות במגוון בעלי חיים אוסטרליים. אל גן גורו הובאו שבעה מינים של קנגורו: קנגורו אפור, קנגורו אדום, קנגורו סלעים (וולרו), קנגורו חולדה (בטונג), וולבי פזיז, וולבי ביצות וכן וולבי אדום צוואר. חלק מן המינים חיים בכלובים, וחלקם משוטטים בחופשיות בשטח ירוק רחב ידיים, ומותר להלך ביניהם ולצפות בהתנהגותם. מי שרוצה ללטף קנגורו יכול, אך עליו לעמוד מן הצד ולא מולו, כדי לא לאיים עליו, ולא ללטפו על הראש.
בנוסף למיני הקנגורו אפשר לראות בגן גורו מגוון ציפורים אוסטרליות מיוחדות כמו אמו, קזואר, קקדו ושועלים מעופפים. וכמובן גם, איך אפשר בלי, קואלות מתוקות.
מלבד הצפייה בבעלי החיים המרתקים, אפשר להשתתף בפעילות המאפשרות הכרות עם תרבותם של האבוריג'ינים, התושבים המקוריים של אוסטרליה. המשתתפים בפעילות לבונים חניתות וצ'ורינגות, לומדים להפיק צבעי אדמה ומציירים ציורי פנים ולבסוף משתתפים בטקס אבוריג'יני עם שירה וריקודים.

אל גן גורו מגיעים מכביש 71 שעובר בין עפולה לבית שאן, וממנו פונים דרומה לכביש מספר 669 המוביל לגן השלושה.
מחיר: 46 שקלים לאדם.
שימו לב: אסור להכניס כלבים לגן גורו 
אתר גן גורו

עולם הזוחלים של גולן בגליל
עולם הזוחלים של גולן נמצא בקיבוץ מצובה ומיועד למי שאינו נרתע מבעלי חיים כמו נחשים וחרקים. המבקרים בחווה (הן בקבוצות והן כבודדים) יכולים לעמוד מקרוב אחר אורח החיים המרתק של הזוחלים, כולל צפייה בהאכלת נחשים. ניתן לבוא במגע ישיר עם הנחשים, להחזיקם, ללטפם ואף להצטלם איתם. הביקור בחווה הדרכה מקיפה והפעלות לילדים בנושאים הקשורים לזוחלים בהן אפשר ללמוד כיצד מגדלים אותם, ממה הם ניזונים, איך הם מתרבים, מהי הסביבה המועדפת עליהם, איך מטפלים בזוחל חולה, איך מזהים זוחל בריא, כיצד לשמור על זוחלי ארצנו ועוד.

טלפון: 052-4797972
אתר עולם הזוחלים

לטייל עם אופניים בנגב

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...