תפריט עמוד

גלישה באיים הקנריים – פוארטוונטורה

האי פוארטוונטורה, רוח חזקה בספרדיתFuerteventura - , הוא אחד מששת האיים הקנריים. מיקומם של האיים באוקיינוס האטלנטי, כ-150 ק"מ מערבית לחופי מרוקו, והעובדה כי הם נמצאים בדרכן של "רוחות הסחר" הופכת אותם לאידאליים עבור גולשי רוח

יותם גוטמן

האי אינו גדול (שעתיים נסיעה מקצה אחד לשני), והוא בעיקרו וולקני ומדברי. האתר העיקרי, סוטבנטו, נמצא בדרומו.
חוף סוטבנטו הוא למעשה רצועת חופים באורך של כחמישה קילומטרים, הנמצאת בצדו הדרום-מערבי של האי. חוף חולי מדהים, פתוח לחלוטין, שהרוח נושבת בו מכיוון היבשה לים (Side Offshore), בדומה לרוח דרום-מזרחית בחופי הים התיכון.

תנאי גלישה:
הרוח היא אותה רוח שנושבת על פני כל הקנריים, אך היא מקבלת אפקט תאוצה כאשר היא חולפת בין שני הרים גבוהים. מהירות הרוח בחודשי הקיץ נעה בין 20 – 45 קשר כל יום. לא, זו לא הגזמה! הציוד הנפוץ ביותר הוא מפרשים בגדלים שבין 3.7 – 4.2, וגלשני Wave קטנים. מצב הים בדרך כלל שקט, אך מכיוון שהחוף פתוח יש לעתים גלים שנשברים בצורה רכה על החוף, ומאפשרים רמפות לקפיצות וקצתWaveride .
פרט לכך מצב המים שטוח-צ'ופי, בהתאם לכיוון הרוח באותו יום ולהיכן גולשים. מכיוון שהחוף ארוך מאוד אין צפיפות במים, וניתן לגלוש היכן שרוצים. ישנה אפשרות לגלוש ממש במקביל לחוף, בעומק רדוד, ולנסות לשבור את שיא המהירות האישי שלכם (כדאי לציין שבחוף זה נערכו בעבר תחרויות מהירות ואף נשברו כאן שיאי עולם…). ככלל, התנאים מתאימים כמעט לכל גולש פאן, החל מכאלו שאוהבים מהירות ועד לחובבי פריסטייל מושבעים.

פריסטייל:
תחרות הפריסטייל הראשונה נערכה כאן ב-1997, ומאז ה-PWA חוזר לכאן כל שנה להתחרות. זוהי תחרות עם שווי פרסים של יותר מ-70 אלף יורו, ובתור שכזאת היא מושכת אליה את הטופ של גולשי הפריסטייל בעולם. בשבועות שלפני התחרות אפשר לפגוש (בחוף ובמים) את כל הגולשים ולחזות בתצוגה מדהימה של כל התרגילים החדשים…
מבחינת התנאים, החוף מאפשר ביצוע תרגילים ברוח חזקה וים שקט – שילוב נדיר למדי בעולם. בנוסף על כך, רמת הגולשים מסביב גורמת למוטיבציה גבוהה – תמיד יש ממי ללמוד ולהשתפר.

תחרות:
נערכת כל שנה בחודשי הקיץ (השנה ביולי). מרכזת את טובי גולשי הפריסטייל בעולם לחמישה ימי תחרות. בנוסף לפריסטייל מתחרים הגולשים בקטגוריה החדשה – הסופרX – תחרות זו מרגשת מאוד לצפייה משום שהגולשים מוזנקים מהחוף, רצים למים, צריכים לעבור מסלול סללום במהירות המרבית, תוך קפיצה מעל מצופים וביצוע תרגילי חובה.

כמובן שיש התרסקויות לרוב, להנאת הקהל! כל מינהלת התחרות (כולל חדרי עיתונאים וטלוויזיה, רחבת ריקודים ומסעדה) מרוכזים באוהל ענקי, באורך של  70 מטר, שנבנה על החוף לצורך מטרה זו. באוהל זה גם מאוחסן ציוד המתחרים. באוהל נערכות מסיבות, שמושכות צעירים וצעירות מכל רחבי האי, ובמיטב המסורת הספרדית הן נגמרות בשעות הבוקר המוקדמות… התחרות מתחילה שוב רק בשעות הצהריים, כך שיש מספיק זמן לנוח ולצבור כוח. בסיום התחרות מתקיים טקס הענקת פרסים, ובסופו מסיבה שממומנת על ידי יצרן בירה מקומי…

ציוד:
כאמור, יש לקחת בחשבון שהרוח תהיה חזקה. גלשן Wave או פריסטייל קטן, מפרשים בגדלים 3.7 – 5.0 הם חובה. ניתן להשכיר ציוד במקום- על כך בהמשך. בשאר חלקי האי ישנם כמה חופים נוספים, חלקם מתאימים לגלישתWave , אך הרוח בהם חלשה יותר. חופים כמו Glass ,Flag  ו- – Punta Blanca מציעים לגולש המנוסה גלים בין 0.5 – 5 מטרים, תלוי בעונה. בכל מקרה, הרוח בשאר האי אינה כה חזקה ויש לקחת ציוד Wave גדול יותר( מפרש 5.5 – 5.7, גלשן 85 ליטר).

השכרת ציוד:
בסוטבנטו נמצא מועדון הגלישה הגדול בעולם – Rene egli . המועדון מנוהל על ידי הגרמני רנה, ומחזיק יותר מ-300 מערכים וגלשנים מוכנים לשימוש, בשלושה מקומות שונים על החוף. הציוד חדש לגמרי, וכולל גלשני JP ומפרשי Neilpride. השכרת הציוד לא זולה – שווה לברר את המחיר המדויק באינטרנט:www.rene-egli.com .
רוב הנופשים באתר הם גרמנים.

כשבוע לפני התחרות מתקיים באתר מחנה פריסטייל שלJP . במחנה הגולשים מקבלים הדרכות מכוכבי ה- team של JP – ג'וש סטון, ריקרדו קמפלו ועוד. בסוף המחנה יש תחרות ששני המקומות הראשונים בה זוכים בכרטיס כניסה לתחרות המקצוענית. מחיר המחנה: 400 יורו (כולל ציוד וארוחות).

טיסות:
נכון לכתיבת שורות אלו, אין טיסות ישירות מישראל לפוארטוונטורה. יש לטוס למדריד ומשם לקחת טיסת המשך לאי. כרטיס פתוח לחודש יעלה בסביבות 600$. מילת אזהרה- לא לטוס עם חברת איבריה! הם ייקחו ממכם סכומי עתק על ציוד הגלישה, ללא קשר למשקלו.

לינה:
בחוף עצמו יש שני מלונות, ברמת מחירים גבוהה. רוב הגולשים לנים בעיירה הסמוכה קוסטה קלמה, מרחק שלושה קילומטרים מהחוף (הליכה של כחצי שעה). העיר נראית כמו העתק של כפר גרמני, וזו גם השפה המדוברת בה ביותר. ניתן להשכיר חדרים לקבוצות במחיר של 200 יורו לשבוע. שווה להסתובב בעיירה ולחפש מחיר זול, למרות שלקראת עונת השיא רוב החדרים מושכרים מראש…

אוכל:
אין מציאות גדולות. יש מספר סופרים וחנויות מכולות – יש מטבח בכל יחידת דיור. יש כמה מסעדות ופיצריות, והאוכל אינו זול במיוחד.

רכב:
ניתן להשכיר רנו טווינגו עם גגון במחירים משתנים- 200 יורו+ לשבוע. הרכב מקל מאוד על ההגעה לחוף, ומאפשר נסיעות לחופים אחרים באי. יש שני תחנות דלק בתוך העיירה.

חיי לילה:
לא סוערים במיוחד. בזמן התחרות יש כאמור מסיבה על החוף בכל לילה. פרט לכך יש רשת של פאבים שנקראת
Furete action ומנוהלת על ידי אותו רנה ממועדון הגלישה. בפאבים אלה מבלים רוב הגולשים, ובכל ערב מוקרנים בהם סרטי גלישה.
שאר חיי הלילה באי מתקיימים בעיירה הצפונית יותר, קוטילו.

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.