תפריט עמוד

אתונה: מקדש לאלכוהול

בר ברטוס ברובע פלאקה שבאתונה התחיל את דרכו כמזקקת אוזו בתחילת המאה הקודמת. כיום פועל בבניין הישן בר מלא קסם שבו תוכלו לטעום סוגים שונים של אוזו, ברנדי וליקרים, כאלה שלא תמצאו בשום מקום אחר. ואחרי ששתיתם יש גם המלצות למסעדות נחמדות בסביבה

בין שלל המקדשים העתקים שבהם התברכה אתונה, נמצא גם מקדש קטן מסוג אחר, שנבנה הרבה יותר מאוחר. בשנת 1909 ייסד מיכאל ברטוס (Michael Brettos) מזקקה באחד הבתים הישנים שברובע פלאקה. על פי הידוע לנו, זוהי המזקקה הוותיקה ביותר באתונה ואחת הוותיקות באירופה, שנייה ביבשת כולה אם להאמין לדברי העובדים במקום.

אדון ברטוס זיקק ענבים לאוזו ולברנדי וייצר כמה סוגים של ליקרים בנוסח הטעמים הקלאסיים משכבר הימים. הוא השתמש במתכונים משפחתיים ישנים, שבהם רקחו בני המשפחה משכקאות אלכוהוליים עוד בשבתם באיזמיר וקיווה לטוב. הלקוחות שלו אכן נהנו מאוד והעסק שגשג.

ברטוס. הבר פועל בחנות הקטנה של המזקקה הישנה | צילומים: יעקב שקולניק

ברטוס. הבר פועל בחנות הקטנה של המזקקה הישנה | צילומים: יעקב שקולניק

כאשר הבין ברטוס שהביקוש למוצריו עולה על ציפיותיו האופטימיות ביותר, החליט להגדיל את המזקקה ולשם כך נאלץ להעביר אותה לשכונת Kallithea שממערב לאקרופוליס. אבל ברטוס, שכנראה ניחן גם בחוש מסחרי בריא, לא נטש את החנות הקטנה שבמזקקה הישנה והפך אותה לבר שבו מבלים שעה קלה תיירים ומקומיים חובבי אלכוהול.

חלפו יותר ממאה שנה מאז החלה המזקקה לפעול, אבל נדמה כי המקום מצליח לשמור על אווירה של ימים רחוקים. זה לא קשה כשהמוסד שוכן במבנה בן יותר מ-200 שנה, כשאת הברנדי והאוזו מוזגים היישר מתוך החביות שבמקום וכשמתקן ישן לזיקוק אוזו מעטר את הכניסה. מושכים את העין במיוחד מאות בקבוקי ליקר צבעוניים, המוצבים על המדפים שמכסים את הקיר שמול הכניסה מהרצפה עד לתקרה. נורות חשמל מאירות אותן בשלל צבעים ויוצרות מסך ססגוני ונעים לעין. גם המוזיקה השקטה בהחלט מתאימה לאווירה של המקום.

מאות בקבוקי הליקר שמכסים קיר שלם יוצרים מסך ססגוני ונעים לעין

מאות בקבוקי הליקר שמכסים קיר שלם יוצרים מסך ססגוני ונעים לעין

הבר קטן, אבל אינו דחוס. יש בו בסך הכל כ-20 מקומות ישיבה, כך שלכול מבלה יש מרחב מחיה ראוי.

בין שתי חביות תלוי צילום של המייסד מיכאל ברטוס. ניסינו לצלם, אבל הבקבוקים שבקיר הנגדי השתקפו בצילום. במבט ראשון זה נראה כמו בעיה. במבט שני, כנראה שזה בדיוק מה שברטוס היה רוצה.

תמונת המייסד, מיכאל ברטוס, ובקבוקי הליקר המשתקפים בה

תמונת המייסד, מיכאל ברטוס, ובקבוקי הליקר המשתקפים בה

תוכלו לבחור בין שלושה סוגי אוזו, לפי מספר הזיקוקים שעברו וליהנות משלושה סוגי ברנדי – שלושה, חמישה ושבעה כוכבים. יש גם כ-35 סוגים של ליקר, כולם מתוצרת הבית וכולם נמכרים רק כאן ולא בשום מקום אחר. תוסף הטעם של אחד מהם מופק משרף של אלת המסטיק. מכינים כאן גם קוקטיילים משובחים ויש מבחר של בירות מקומיות ובקצרה – מקום שכל חובב אלכוהול לא ירצה להחמיץ.

שתיתם משהו שמצא חן בעיניכם? תוכלו, אם תרצו, לרכוש כאן גם את הבקבוק ולקחת הביתה. את האווירה בבית תצטרכו כבר לייצר בעצמכם.

מתי בפעם האחרונה שתיתם אוזו או ברנדי מהחבית?

מתי בפעם האחרונה שתיתם אוזו או ברנדי מהחבית?

Brettos, כתובת: Kidathineon 41, אתונה. אתר אינטרנט

טיפ קטן על מסעדות בפלאקה

המלצה על מסעדה בפלאקה? נשמע כמו משהו לא אחראי, אבל אני מוכל להסתכן. יש זן אחר של מסעדות, קצת יותר נחבאות, שונות לגמרי מזן המסעדות ששולחות לרחוב לוכד תיירים כדי למשוך אותן אליהן. אדרבא, כדי להגיע אליהן צריך לרדת בגרם מדרגות קצר ולהגיע למפלס שמתחת לרחוב. כאן תמצאו אוכל יווני מסורתי שאינו מתייפייף, אווירה ידידות ומחירים הוגנים ביותר. המסעדות האלה עוברות במשפחה מדור ולדור ונראה כי המפעילים שלהן באמת רוצים שתיהנו מהאוכל ולא מתכוונים לתחמן אתכם בשום צורה שהיא. רבים מהלקוחות הם תושבים מקומיים.

קבלו המלצות לשתי מסעדות כאלה. אחת המסעדות נמצאת, הפלא ופלא, במבנה שבו פועל בר ברטוס. השנייה באחת הרחובות הסמוכים. בתיאבון.

Bakaliarakia, 41 kidathineon, Plaka, Athens

Saita Bakalario, 19 kidathineon, Plaka, Athens

המנזרים התלויים של מטאורה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.