תפריט עמוד
47% מבני הנוער נוהגים לקטוף פרחי-בר. כך עולה מסקר שפרסמה היום (א') החברה להגנת הטבע. עוד עולה כי 80% מהנשאלים בסקר סבורים ששיא עונת הפריחה הוא באביב (בעוד שהוא חל דווקא בחורף) ומרבית הנשאלים לא הצליחו לנקוב ביותר משלושה שמות של פרחי-בר, למרות שבארץ קיימים כ-2,700 מינים של צמחי בר. על קיומו של החצב, ידעו 5% מבני הנוער בלבד.

הסקר, שנערך במכון "מרקט ווטש", בחן את היכרות הציבור בישראל עם פרחי הבר, ואת רמת מודעות הציבור לשמירה על פרחי-הבר, המעוגנת בחוק. הסקר כלל 255 מרואיינים בוגרים בגילאי 19 ומעלה, ו-145 מרואיינים בגילאי 18-12.

בשנות ה-60 ערכו החברה להגנת הטבע ומשרד החינוך את קמפיין "צא לנוף ואל תקטוף", שנועד לחזק את המודעות לאיסור קטיפת פרחי בר. לאור ממצאי הסקר סבורים בחברה להגנת הטבע כי יש לחדש את פעילות ההסברה בקרב בני הנוער בנוגע לאיסור קטיפת פרחי הבר.

החשש הוא שבמידה ולא תעשה פעילות הסברתית שכזו, תפחת או אף תעלם פריחת הבר בישראל.

הכלנית. הפרח האהוב על הישראלים | צילום: באדיבות החברה להגנת הטבע

הכי פופולרי: כלנית
64% מהבוגרים ו-54% מבני הנוער בקרב הנשאלים הזכירו את הכלנית כפרח הנפוץ ביותר. 22% מהבוגרים ו-23% ציינו כי הכלנית היא הפרח האהוב עליהם. פרחים נוספים שהוזכרו הם רקפת, נרקיס וסביון. האירוס, הפרג, החצב, הצבעוני והנורית – כמעט לא הוזכרו על ידי הנשאלים.

אבל יש סיבה לאופטימיות: ממצאי הסקר מצביעים על נכונות, בעיקר בקרב המבוגרים, לנסוע ולראות את הפריחה. 39% מהבוגרים אף מוכנים לנסוע למעלה משעתיים לטובת העניין. בחברה להגנת הטבע מציינים שבמרחק נסיעה קצר מכל מקום בארץ ניתן לראות סוגים רבים של פריחה.

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...