תפריט עמוד

אטרקציות במזרח הכנרת

אזור מזרח הכנרת מציע למבקרים בו שפע של אטרקציות: מאתרי ספא מפנקים, דרך תצפיות נוף מרהיבות ועד לדהירה על סוסים במרחבי דרום רמת הגולן. מדריך לאטרקציות באזור

ספא ותנינים: חמת גדר
המילה "ספא" בדרך כלל מעלה אצל רובנו אסוציאציות לבילוי רומנטי זוגי, אבל אתר המרחצאות חמת גדר משמש כאתר נופש לכל המשפחה. במתחם המעיינות שבמקום יש חמישה מעיינות תרמו-מינרליים שבוקעים מבטן האדמה, עם מיטות וכסאות ג'קוזי המעסים את כל חלקי הגוף, תותחי מים לשחרור הצוואר, בריכת בועות ומפל ענק. בזמן שהמבוגרים מתענגים על הרפיית הגוף תחת מפל המים, הילדים יכולים לשחות בבריכת השחייה ולהתגלש במגלשת המים הענקית, המכונה "ספלאש". לפני או אחרי אפשר לבקר באטרקציה המפורסמת של המקום: חוות התנינים הגדולה במזרח התיכון, בה חיים כ-200 תנינים ממינים שונים. בנוסף לתנינים יש במקום גם מיני חי בר , פינת ליטוף ואפילו מופעי תוכים. אם אתם סולדים מההמוניות ועדיין מחפשים בילוי רומנטי, מתחם הספא וילג' הוא המקום בשבילכם. הכניסה למתחם מוגבלת ל־120 איש בלבד, מגיל 16 ומעלה. במרכז הספא מוקמות בריכות של מעיינות תרמו-מינרלים, ובהן מפל מלטף ומעסה עם זרמי מים חמים. מסביב לבריכות מיטות שיזוף, סאונה יבשה וחדרים המציעים טיפולי ספא מפנקים. בין אם באים באים ובים אם באים במשפחה, זהו אחד המקומות המוצלחים ביותר לבילוי של יום חורפי מסביב לכנרת.

חמת גדר
טלפון: 04-6659965,04-6659999
אתר אינטרנט

חמת גדר. מרחצאות לכל המשפחה וחוות התנינים הגדולה במזרח התיכון

בילוי זוגי: רוח על המים, כפר חרוב
באתר הנופש מצפה השלום שבכפר חרוב הוקם אתר ספא ייחודי לבילוי רומנטי. במערה שחצובה על שפת המצוק, מול נופי הכנרת ועמק הירדן, יש שתי בריכות מיוחדות וחמאם הוליסטי. לא ניתנים כאן טיפולים, העיקר הוא ליהנות בזוג מהבריכות האינטימיות – בריכת מלח ובריכת ציפה. בכל פעם יכולים להיכנס לספא עד שישה זוגות, ואלה יכולים ליהנות מציפה במים החמימים, מהתפרקדות על משטחי השיש המחוממים, מיין, מוזיקה מרגיעה שמושמעת ברקע, וכמובן מהנוף המדהים.

רוח על המים
מצפה השלום, כפר חרוב
טלפון: 04-6761767
אתר אינטרנט

רוח על המים במצפה השלום. בריכות ציפה באווירה אינטימית אל מול נוף כנרת

תצפית: מצפה אופיר ומצפה השלום
מצפה אופיר, בגובה 450 מטר מעל הכנרת, הוא ככל הנראה אחד המקומות הכי יפים והכי רומנטיים בארץ. אמנם הוא כבר לא סוד שמור כמו בעבר, אך בשעות מסוימות של היום עדיין אפשר להגיע ולהיות כאן לבד (אך לא בזמן השקיעה). המצפה הוקם על ידי ג'ימי שעל, תושב גבעת יואב, לזכר בנו אופיר, שמת בגיל 16 בלבד. לזכרו נטועים כאן 16 עצי זית, ויש גם ספסלים שמשקיפים אל הנוף. והנוף מרהיב – אפשר לראות מכאן את כל הצד הצפון-מזרחי של ישראל, ובעיקר את הכנרת. מהמקום יוצא מסלול טיול לקרן עין גב ובעונות המתאימות יש כאן פריחה נהדרת. לא כל כך רחוק ממצפה אופיר, בכפר חרוב, נמצא מצפה נוסף, עם מסעדה, שמשקיף גם הוא על הכנרת, הרי הגליל ועל שמורת מצוקי האון – מצפה השלום. לשני המקומות ניתן להגיע דרך כביש 92, לעלות בצומת כורסי ומשם יש שילוט מסודר.

עם הילדים: הנגריה של סבא יוסי, עין גב
בקצה הנמל של קיבוץ עין גב, במבנה ששימש בעבר כלול, פתחו סבא יוסי וסבתא יוכי נגריה שהיא גם מקום מיוחד לבילוי משפחתי מהנה. בנגריה מתקיימות סדנאות של עבודה עצמית בעץ – הילדים בוחרים ערכות לבנייה עצמית (ש מטוסים, רכבות, חרוזים צבעוניים ועוד) , ובסיועם של סבא יוסי וכמובן גם של אמא ואבא מרכיבים, משייפים, מדביקים, צובעים והכי חשוב – לוקחים הביתה את התוצר המוגמר. אחרי או לפני הפעילות אפשר ליהנות מהמשחקייה שבמקום, שכוללת משחקי עץ ונדנדות, ומספינת הפיראטים – מתקן משחקים ייחודי שעשוי כולו מעץ. לסיום, אפשר לרכוש בחנות שבמקום צעצועי עץ מקסימים וערכות לעבודה עצמית בבית. נמל עין גב עם הטיילת היפה והביסטרו המזמין הוא מקום מצוין לסיים בוקר של כיף בנגריה.

הנגריה של סבא יוסי
נמל עין גב
טלפון: 04-6658195, 054-5658821

הנגריה של סבא יוסי. מרכיבים, משייפים, מדביקים, צובעים והכי חשוב – לוקחים הביתה את התוצר המוגמר | צילום: עומר שביט


אתגרי: טיול ג'יפים עם פלגי בזלת
איזור מזרח הכנרת מציע נופים מדהימים וטבע מפראי. אם אינכם חובבי הליכה מושבעים, תוכלו להגיע לחלק מהמקומות רק ברכב שטח. חברת פלגי בזלת מציעה מגוון מסלולים ברכב שטח באזור, עם הדרכה צמודה. ניתן לנסוע בג'יפ פתוח או סגור, ובחברה ממליצים על האפשרות הראשונה למי שרוצה להרגיש את הטבע. המפונקים, או אלה שרגישים במיוחד לחום, יכולים לנסוע בג'יפ סגור וממוזג. המסלולים מגוונים ומותאמים לקהל היעד – אפשר להצטרף לטיולי זריחה או שקיעה, טיול ג'יפים לילי שמאפשר תצפית על שועלים, תנים, עופות לילה וחזירי בר, טיולים רומנטיים מלווים בפיקניק בשטח, טיולי זריחה ועוד. החורף, כך מסתבר, הוא עונה טובה במיוחד לטיולי ג'יפים – אפשר לצאת לטיולי בוץ, לראות מפלים ונחלים שוצפים ועם קצת מזל לנסוע בשלג.

פלגי בזלת
מושב רמות
טלפון: 054-2325206, 052-2417852, 04-6734855
אתר אינטרנט

ספורטיבי: רכיבה על סוסים בחוות עמק הבוקרים
אחת הדרכים הטובות ביותר ליהנות מנופי דרום רמת הגולן היא על גבו של סוס. חוות עמק הבוקרים מציע מגוון מסלולי רכיבה מול הנוף. אפשר להצטרף לסיור משפחתי קליל שנמשך כשעה ומתאים גם לילדים, או לסיורים ארוכים יותר לרוכבים מנוסים. אפשר להצטרף גם לזוריק, בעל החווה, כשהוא מאלף סוס. את הטיול כדי לקנח במסעדת הבשרים המצוינת שבמקום.

עמק הבוקרים
בני יהודה
טלפון: 04-6923604, 052-2419966

חוות עמק הבוקרים. טיול רכיבה מול נופי הגולן והכנרת | צילום: אן וסרמן

רטוב: שייט קיאקים באבוקייק
פארק הירדן הדרומי הוא אחת מפינות החמד המקסימות ביותר שאפשר למצוא באזור מזרח הכנרת. כאן הירדן נח וזורם לו בעצלתיים באפיקים קטנים שביניהם נחים איים קטנים המכוסים בסבך צפוף של צמחייה. במקום יש שלושה מסלולי טיול קלים, אבל אם אתם מגיעים באביב או בקיץ (ממרץ ועד נובמבר), מומלץ במיוחד להצטרך לשיט קיאקים של אבוקייק. השיט מתחיל בפארק הירדן ומסתיים במבואות הכנרת. זהו שיט רגוע ושליו, שמתאים יותר לזוגות או למשפחות עם ילדים קטנים (מגיל ארבע) מאשר לחובבי האקסטרים. השיט נמשך כשעה עד שעה וחצי. יש הסדר לפיו מי שרוכש את שירותי הקייקים מקבל בחזרה את דמי הכניסה לפארק הירדן.

אבוקייק
פארק הירדן הדרומי
טלפון: 04-6921078
אתר אינטרנט

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהכנרת וטבריה

ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית
ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית

התגלות האלוהים בדמות אדם נחגגה בסוף השבוע הקודם בטקס האפיפניה שהתקיים הפעם באתר הטבילה "הירדנית" סמוך לכנרת. לידתו של ישוע היתה ההתגלות הפיזית שלו, אך ההתגלות השנייה והחשובה ביותר בנצרות, היתה באותם הרגעים בהם ירד ישוע כנער לטבול ...

פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית
פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית

הפסטיבל, אשר ייפתח בחמישי 23.3, ייערך בבית גבריאל ויתפרש על פני ארבעה ימים. בין השאר יכלול הפסטיבל סדנאות אמן, הרצאות, הצגות, סיורים ייעודיים, מופעים מיוחדים והופעות חיות. שילוב מושלם של נופש, טבע ותרבות

סיור סוף חורף באזור הכנרת
סיור סוף חורף באזור הכנרת

אוהבי היציאה לטבע מתחלקים לשתי קבוצות – אלו העומדים בפקקים בדרך לחרמון כדי לתפוס שאריות אחרונות של שלג ואלו העומדים בפקקים בדרך לדרום האדום מכלניות יפהפיות.  אנחנו בחרנו לצאת לטיול לכיוון אחר ואז לעמוד פחות בפקקים - יצאנו ...