תפריט עמוד

אטרקציות בגליל המערבי

ברגל, בסירה מהירה, ברייזר או בקאנו - הצעות לאטרקציות וטיולים מלהיבים בגליל המערבי, רובם ליד או בתוך מים, אחרים עוברים בנוף גלילי ירוק. בסיומו של יום גדוש בפעילות וריגושים בחיק הטבע, יש לנו המלצה למלון מטיילים הסמוך לחוף הכי יפה בארץ

אחד הדברים היפים בגליל המערבי הוא הגיוון שלו: האזור מציע משהו לכל אחד, בין אם אתם אוהבים טיולים רגליים ארוכים, מחפשים פינות חמד שלוות או פשוט רוצים לבלות בחוף עם המשפחה והחברים. הפעם אנחנו ממליצים על כמה אטרקציות וטיולים בגליל המערבי, רובם קשורים למים ומתאימים מאוד גם לימי הקיץ החמים, ויש עוד כמה דברים מלהיבים למי שרוצה להישאר יבש.

שייט: בסירת טורנדו

חוף אכזיב הוא אחד החופים היפים בארץ, עם מפרצים קסומים, רכסי כורכר ולגונות ובריכות רדודות. זהו מקום מושלם לבילוי של יום ים רגוע, אבל אם אתם רוצים לגוון את השהות בחוף באקשן, למה שלא תצאו לשייט מסחרר מכאן אל עבר ראש הנקרה? חברת טרק ים, הפועלת בחוף אכזיב, מציעה פעילויות מגוונות של ספורט ימי, בהן שייט בסירות טורנדו מהירות מחופי אכזיב, דרך חמשת האיים שמול החוף ועד שמורת ראש הנקרה ו"רגל הפיל" המפורסמת. השייט נמשך כחצי שעה ובמסגרתו מקבלים הזדמנות לצפות בנוף המרהיב מזווית לא שגרתית – מהצד של הים. אם רוצים להוסיף ממד נוסף של ריגוש, אפשר להצטרף לשייט המשלב עצירה לשנירקול ליד אחד האיים הקטנים, המוקפים בעולם התת ימי עשיר.

שייט בסירת טורנדו מהירה לאורך החוף מאכזיב לראש הנקרה | הצילום באדיבות רשת מלונות מטיילים

שייט בסירת טורנדו מהירה לאורך החוף מאכזיב לראש הנקרה | הצילום באדיבות רשת מלונות מטיילים

ברגל: מאכזיב לראש הנקרה

דרך אחרת לראות את הנופים היפהפיים שבין אכזיב לראש הנקרה היא מהחוף: בטיול רגלי העובר לאורך רצועת החוף הכי יפה בישראל. אורך המסלול כארבעה קילומטרים, ההליכה בו אורכת כארבע שעות (עם עצירות לרחצה, איסוף צדפים, מפגש עם שבלולי ים ודגיגים ותצפיות אל הים המופלא), והיא מתאימה לכל המשפחה. מתל אכזיב הולכים צפונה לאורך החוף, אל עבר הלגונה – מקום טוב לעצירה ראשונה ושכשוך של הרגלים במים. מכאן ממשיכים ללכת צפונה ועוזבים את סלעי הכורכר לטובת חוף חולי ורך במקום בו נחל בצת נשפך אל הים. מכאן, אחרי עוד טבילה במים, ממשיכים ברגל במשך עוד כקילומטר וחצי לאורך החוף עד לראש הנקרה. לאורך הדרך משקיפים על האיים הקטנים ועל השחפים המעופפים מעל הים.

חוף אכזיב. מכאן מתחיל הטיול הרגלי אל עבר ראש הנקרה | צילום: שאטרסטוק

חוף אכזיב. מכאן מתחיל הטיול הרגלי אל עבר ראש הנקרה | צילום: שאטרסטוק

אל המעיין: עין חרדלית

טיול בנחל כזיב יכול להיות ארוך מאוד, אבל אם אתם רוצים רק טעימה מהנופים של הנחל, כולל טבילה במים, בלי להתאמץ יותר מדי – כדאי לכם לטייל לעין חרדלית, אחד מהמעיינות של נחל כזיב. זהו מקום ירוק ורגוע, מושלם למנוחה בצל עצי הדולב והתאנה וטבילה צוננת – גן עדן של ממש ביום קיץ חם. אפשר להשתרע על אחד הסלעים או לשבת עליהם, להסתכל על הנוף ולהתענג על השקט. רק אל תשכחו להביא בגד ים ומגבת…

עין חרדלית. פינת חמד ירוקה, שופעת מים וצמחייה | צילום: מרכז להב"ה קרית מוצקין, מתוך אתר פיקיויקי

עין חרדלית. פינת חמד ירוקה, שופעת מים וצמחייה | צילום: מרכז להב"ה קרית מוצקין, אתר פיקיוויקי

איך מגיעים? נוסעים בכביש 70 בין צומת כברי לשלומי ופונים מזרחה בעקבות השילוט ליישוב מנות. חולפים על פני הכניסה ליישוב ואחרי כ-1.8 ק"מ פונים ימינה לכביש משובש המסומן בסימון שבילים ירוק. נוסעים בכביש כ-1.2 ק"מ  עד שרואים מצד שמאל רחבת חניה גדולה ליד מתקן סינון ושאיבה של מקורות. חונים בקצה הצפוני של מגרש החניה ומשם ממשיכים ברגל לכיוון העצים. תוך זמן קצר מגיעים למעיין.

אקשן יבשתי: טיולי רייזרים

אם אתם מעדיפים בילוי יבש יותר, טרקטורוני הצפון במושב יערה מציעים מסלולי שטח בלב הטבע הגלילי הירוק. יש שלושה מסלולים שונים: הקצר שבהם אורך כשעה ויוצא מהמושב דרך יערות הגליל המערבי אל עבר חוף אכזיב.  המסלול הבינוני, שאורך כשעתיים, עובר בחורש ים תיכוני אל עין עקודים, שם יש מסלול הליכה יפה ותצפית מגבוה על אגם המונפורט. המסלול הארוך ביותר, שנמשך כשלוש שעות, עובר דרך ישובי האזור, בהם מצובה, לימן וגשר הזיו, אל עבר חוף אכזיב וממשיך בנסיעה לאורך החוף עם תצפיות עוצרות נשימה ושקיעות מדהימות.

אטרקציות באגם מונפורט

אגם מונפורט, ממזרח למעלות, הוא אגם מלאכותי בשטח של 51 דונם, המוקף במדשאות רחבות ידיים. זהו מקום נהדר למי שרוצה לחתור בסירות פדלים או לשוט בקיאק לצד הברווזים, לטייל סביבו ברגל וליהנות מפיקניק ליד המים. מעבר לכך, סביב האגם יש שפע של אטרקציות המציעות משהו לכל אחד. יש כאן הרבה אטרקציות פעילות, חלקן באוויר הפתוח, אחרות מקורות ומתאימות לכל מזג אוויר. במתחם יש היכל החלקה על הקרח חצי אולימפי, מרכז מבקרים ללימוד מורשת שמן הזית ומתחם Ijump – פארק טרמפולינות מקורה.

מתחם Ijump באגם מונפורט

מתחם Ijump באגם מונפורט

בנוסף, בפארק האגם יש בריכת שחייה קיצית, מסלול מכוניות קרטינג (מתאים לגיל 12 ומעלה), פארק אקסטרים עם מתקני חבלים וטיפוס בגובה ארבע קומות, סיורי סגווי סביב האגם (מגיל 16) וסיורי שטח ברייזרים. ואם לא הבאתם ארוחת פיקניק, סביב האגם יש כמה מסעדות. פרטים נוספים באתר.

מבט-על על אגם מונפורט והסביבה | צילום: אופק

מבט-על על אגם מונפורט והסביבה | צילום: אופק

איפה ישנים?

מלון מטיילים גשר הזיו, מרשת מלונות מטיילים, נמצא במיקום מושלם בגליל המערבי: ליד חוף אכזיב  ובמרחק נסיעה קצרה מכל האתרים המוזכרים כאן. זהו מלון כפרי ונעים, שכיף לחזור אליו בסופו של יום טיול, לשבת עם בן או בת הזוג או עם חברים באחת מפינות הישיבה המטופחות ולתת לילדים להתרוצץ במדשאות שמסביב. המלון, שבו 28 חדרים, מעוצב בסגנון של כפר יווני, עם מבנים מסוידים בלבן ודלתות כחולות. העיצוב היווני, השואב השראה מהים הסמוך, ממשיך גם בחדרים, עם צבעי כחול ולבן, עוגנים וגלגלי הצלה התלויים על הקירות ואלמנטים ימיים נוספים, כמו ציורי דגים וכוכבי ים.

מלון מטיילים גשר הזיו. עיצוב המלון סופג השפעה מיוון ומהים הסמוך

מלון מטיילים גשר הזיו. עיצוב המלון סופג השפעה מיוון ומהים הסמוך

במלון יש ארבע דירות נופש מרווחות למשפחות, שמונה חדרים זוגיים ו-16 חדרי סטודיו. כל החדרים ממוזגים ומאובזרים בטלוויזיה בכבלים, מיני בר, ערכת קפה ומיקרוגל, ומכולם יש יציאה לרחבה פתוחה או לדק עם פינות ישיבה. מסביב יש שבילים יפים מוקפים במדשאות, ערוגות פרחים ועצים, פינות ישיבה ונדנדות התלויות על ענפי העצים. האורחים נהנים מארוחת בוקר עשירה וכשרה, Wi-Fi בחינם וכניסה לבריכת הקיבוץ ולמגרשי הטניס של הקיבוץ. כמעט בכל שבת יוצא טיול מודרך מטעם המלון בליווי מורה דרך מקצועי. הטיול אורך כשלוש שעות ובמהלכו מטיילים במקומות לא מוכרים באזור הגליל המערבי, דוגמת העיר האבודה, חרבת דנעילה, נחל באר ועוד. ההשתתפות בטיול בחינם לאורחי מלון מטיילים גשר הזיו, לשאר המטיילים באזור – 50 שקל לרכב.

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל המערבי

מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל
מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל

בין המושבים היהודים אלקוש ואבן מנחם, הכפר הערבי נוצרי פסוטה, מצפה אבירים והכפר הדרוזי הגדול חורפייש נמצא אחד האזורים המרתקים ביותר בארץ ישראל בכלל ובגליל בפרט. זהו אזור של חורש ים תיכוני צפוף וקוצני, ובו בליל של שמורות ...

אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב
אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב

הגליל המערבי מציע לא רק נופים מרהיבים ואתרים היסטוריים, אלא גם מפגשים רב תרבותיים, מיזמים קולינריים, סדנאות עם בעלי מלאכה ועוד המון הפתעות. פסטיבל אביב בגליל המערבי הוא הזדמנות נהדרת להיחשף לכל העושר שיש לאזור להציע

בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי
בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי

בגליל המערבי קיימות מספר "ערים אבודות" - ישובים עתיקים והרוסים המבצבצים מהיער המקנה להן מראה מסתורי ומסקרן. יואב יעקובי לוקח אותנו לכמה מהן, לטיולים רכובים עם קטעי הליכה קצרים. מתאים גם למשפחות