זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

קזחסטן – ארץ הנוודים מתעוררת

בהדרכת אלון ויינר 11 ימים. בתאריכים: 20-30.9.18
קזחסטן, "ארץ הנוודים", מדינה במערב אסיה התיכונה. זוהי מדינה עצומה הגובלת בסין וברוסיה (התשיעית בגודלה בעולם). זאת מדינה חילונית וסובלנית עם תושבים מקומיים ידידותיים, נופים מגוונים, ערים עתידניות והיסטוריה מרתקת. הקזחים היו שבטים נודדים שנפלו לשלטון מונגולי במאה השלוש עשרה ומאז התפתחו למדינה הקזחית של ימינו.

קזחסטן – ארץ הנוודים מתעוררת

הטיול בהפקת יעדים בשיתוף עם מסע אחר

בסיום הטיול תוצג תערוכה ממיטב הצילומים של המשתתפים במסע אחר אונליין

מסלול הטיול:

ימים 1-2, 20-21.9.18: תל אביב – מוסקבה – אסטנה
ניפגש בשעות הערב בשדה התעופה בן גוריון, ונצא בטיסה דרך מוסקבה לעבר אסטנה, בירת קזחסטן. זוהי העיר השנייה בגודלה בקזחסטן והיא עיר מודרנית ומתוכננת להפליא שלאורך השנים שחלפו מאז הכרזת העצמות של קזחסטן בסוף שנת 1991, הפכה לפנינה ארכיטקטונית בזכות המבנים המודרניים והפוטוריסטיים שנשיא קזחסטן, נורסולטן נזרבאייב הורה על הקמתם. נצא לסיור פנורמי קצר בעיר ולאחר ארוחת הערב נתמקם במלון. לינה אסטנה.

יום 3, 22.9.18: אסטנה
נצא לביקור בעיר שנבנתה על המקום בו התקיים יישוב קטן בשם אקמולה. כעת היא עיר מודרנית, פוטוריסטית עם מבנים נחשבים לשיא הקדמה הארכיטקטונית, קו הרקיע של אסטנה זרוע בגורדי שחקים ומהווה ניגוד מעניין לנופי הערבה שמסביב. נפתח בביקור בכיכר החוקה (constitution square ) הכיכר שהקמתה סימלה את הפיכתה של אקמולה הקטנה לאסטנה בירת קזחסטן. לאחר מכן נעלה לתצפית על העיר מאנדרטת בלטרק (Balterek) ונבקר גם בארמון העצמאות (independence palace) בו מתקיימים אירועים רשמיים של המדינה. לינה אסטנה.

יום 4, 23.9.18: אלז'יר – אסטנה
בבוקר נצא מזרחה לכיוון אתר ההנצחה אלז'יר. המחוז של אקמולה, בו נמצאת אסטנה, היה באופן מסורתי אזור של גולאגים ומחנות עבודה סובייטים. מחנה אלז'יר היה מחנה אליו נשלחו, ללא משפט נשותיהם וילדיהם של אנשים שנשפטו, בינם מעל 850 יהודים. לאחר הביקור נשוב לאסטנה, ובין היתר נבקר בארמון השלום והפיוס- הכולל מרכז לאמנות מודרנית ואולם שממנו ניתן לצפות על העיר. בנוסף, נבקר גם במוזיאון חאס סאנט ונראה אמנות מודרנית מקומית ששורשיה נטועים עמוק בהיסטוריה של קזחסטן הנומדית. לינה אסטנה .

יום 5, 24.9.18: שמורת הטבע של אגם בורובאי
בבוקר נצא לכיוון שמורת הטבע של אגם בורובאי הנמצאת כ 240 ק"מ צפונית לאסטנה. שמורה זו נקראת הפנינה של "קזחסטן" . האגדה מספרת כי כשברא האל את העולם הוא הותיר לנוודים הקזחים רק ערבות חשופות ויבשות. וכשבאו אלו בטענות וטרוניות כלפיו, לקח האל את כל האגמים וההרים שנותרו בעולם והעביר את כולם לבורובאי". בשמורה היפייפה מעל 700 מיני צמחים ו 350 מיני בעלי חיים. נגיע לקראת הצהריים, נטייל בשמורה, נעלה לתצפית ונערוך פיקניק בפארק. ארוחת ערב ולינה במלון.

יום 6, 25.9.18: אסטנה – אלמאטי
בבוקר נשים שוב את פעמינו לאסטנה. באסטנה נאכל ארוחת צהריים ומשם נמשיך לטיסת צהרים לאלמאטי (Almaty). נגיע לקראת ערב, ונערוך סיור היכרות פנורמי עם העיר הגדולה ביותר בקזחסטן המונה כ 1.8 מליון תושבים ושימשה כבירתה של קזחסטן לאורך כל התקופה הסובייטית. ארוחת ערב ולינה אלמאטי.

תמונה של העיר אסטנה

יום 7, 26.9.2018: אלמאטי
היום נסקור את העיר הגדולה – נתחיל בחלק המרכזי של העיר , כיכר הרפובליקה, ארמון הנשיא ואנדרטת העצמאות. משם נמשיך לאחד הפארקים הותיקים באלמאטי, פארק פנפילוב – בו ממוקם אחד ממבני העץ הייחודיים בעולם, קתדרלת זנקוב (Zenkov Cathedral) מבנה העשוי כולו מעץ, שנבנה ללא שימוש במסמרים וגובהו 56 מטרים (מבנה העץ השני בגובהו בעולם).משם נמשיך למוזיאון כלי הנגינה, שם נצפה בכלי נגינה לאומיים מקזחסטן ומאסיה התיכונה. בהמשך נעלה לתצפית יפיפייה על העיר. לינה אלמאטי .

יום 8, 27.9.18: רכס הרי טיאן שאן – מדיאו – אלמאטי
הבוקר נצא אל ההרים המקיפים את אלמאטי השייכים לרכס הרי הטיאן שאן (Tien Shan) , רכס באורך של 2900 ק"מ המתמשך מזרחה מטשקנט שבאוזבקיסטן דרך קזחסטן, קירגיזסטן וסין . בתחילה נסע אל עבר רכס מדיאו, שלידו נמצא סכר ענק המגן על העיר מפני מפולות הבוץ התכופות שהתרחשו באזור. משם נמשיך לאתר הסקי שימבולק, שם נעלה ברכבל לתצפית יפה על הסביבה. אחה"צ נשוב לאלמאטי ונבקר בשווקים ובמפעל השוקולד רחאט. לינה אלמאטי .

יום 9, 28.9.18: קניון צ'ארין – צ'ונצז'ה
בבוקר נצא לקניון צ'ארין המרוחק כ 200 ק"מ מזרחית מאלמאטי בסמוך לגבול הסיני. בדרך נבקר באחד הכפרים שבאזור ונוכל לצפות באורח החיים של האוכלוסייה המקומית. כשנגיע לקניון שאורכו 90 ק"מ, נרד אל קרקעיתו ונטיל לאורך הנהר בין תצורות אבן החול האדומה. אורכו נהר הצ'ארין הזורם בקניון כ 400 קילומטר. יופיו של הקניון נוצר מאירוזיה של מים ורוח שיצרו את תצורות האבן המרהיבות. נערוך פיקניק באיזור ולאחר הביקור נמשיך אל כפר הנופש צ'ונצז'ה. לינה: צ'ונצז'ה.

יום 10, 29.9.18: צ'ונצז'ה – אלמאטי
בבוקר נשים פעמינו אל רכס איסיק ולאגם האיסיק קול הקטן (הגדול נמצא בקירגיסטן). בדרכנו נראה תילי קבורה סקוטיים שבאחד מהם ננתגלה "איש הזהב" קבור בתל עם שיריון מוזהב. איש הזהב הפך לסמל של רפובליקת קזחסטן. נמשיך לאגם היפפיפה שנוצר לפני כ -10,000 שנים עקב גלישת קרקע מסיבית. משם נמשיך לאלמאטי לארוחת ערב והתארגנות לקרת יציאה לשדה.

יום 11, 30.9.18: אלמאטי – מוסקבה – תל אביב
בשעות הבוקר המוקדמות נעלה על טיסה לישראל דרך מוסקבה.

המחיר בטיול לקזחסטן לאדם בחדר זוגי – מינימום 16 מטיילים : 3495 $
תוספת חדר ליחיד: 650 $

המחיר כולל:
1. טיסות בינלאומיות דרך מוסקבה אל אסטנה וחזרה בחברת אירופלוט.
2. מיסי נמל בסך 178 דולר (נכונים להיום וכפופים לשינויים יעודכן ביום הכרטוס).
3. טיסת פנים בחברת התעופה הקזחית.
4. לינה במלונות / פנסיונים המפורטים בהמשך.
5. פנסיון מלא.
6. מדריך הטיול אלון ויינר ומדריכים מקומיים דוברי אנגלית בסיורים.
7. אוטובוס תיירים ממוז ונוח להעברות ולסיורים.
8. כניסות לאתרים.
9. טיפים לנותני השירותים בקזחסטן.
10. מים מינרלים – בקבוק לאדם ליום.
11. ערכות שמע למטייל.

המחיר אינו כולל:
1. ביטוח רפואי ומטען.
2. הוצאות אישיות (כביסה, תשלום עבור צילום באתרים וכו') וכל מה שאינו מופיע בסעיף "כולל".

לתשומת ליבכם:
• תרופות וחיסונים – חברתינו אינה גוף רפואי ולפיכך אינה מוסמכת לתת מידע בנושא זה. אנא פנו ללשכות הבריאות או למרפאות המטיילים הסמוכות למקום מגוריכם.
• הטיול מבוסס על מינימום 16 מטיילים.

פרטי בתי המלון – או דומיהם, לדוגמא בלבד:
Astanan – Rixos
LBuraeh – Sera Cortyard
Uletokpo – Ule Ethnic
Nubra valley – Silk route cottage
Jispa – Hotel Ibex
Manali – Manuallaya
Dharamshala – Norbu House or Serkong House
Amritsar – Holiday Inn

פרטי טיסות לדוגמא:
1 SU 507Q 13JUL TLVSVO 1255 1710
2 SU 232Q 13JUL SVODEL 1910 0330 14JUL
3 SU 235Q 30JUL DELSVO 0130 0515
4 SU 506Q 30JUL SVOTLV