תפריט עמוד

צ'אנג מאי – גן עדן למטיילים ותיקים

צ'אנג מאי בצפון תאילנד היא גן עדן למטיילים ותיקים: בעיר עצמה תוכלו לבקר במקדשים מרשימים, שווקים ססגוניים וסדנאות מיוחדות, ומחוץ לעיר אפשר לטייל לכפרים מסורתיים, חוות לשיקום פילים ושמורות טבע ירוקות

צ'אנג מאי (Chiang Mai) מוכרת לתרמילאים ולצעירים רבים כבסיס לטיולים בג'ונגלים של צפון תאילנד, אבל לעיר היפה יש המון מה להציע גם למטיילים מבוגרים. צ'אנג מאי מספקת הצצה לתרבות המסורתית ולחיים של שבטי הצפון, יש בה מקדשים, שווקים ומרכזים שבהם מתקיימות פעילויות וסדנאות שונות, כמו בישול, אמנויות ועוד. כל אלה יעשירו מאוד את הטיול שלכם בצפון תאילנד והם אינם דורשים כושר גופני או מאמץ פיזי.

בעיר עצמה או בסביבתה, לא תשתעממו לרגע בצ'אנג מאי

בעיר עצמה או סביבתה, לא תשתעממו לרגע בצ'אנג מאי

ליקטנו עבורכם כמה חוויות מיוחדות שתוכלו לחוות במהלך שבוע בצ'אנג מאי – בסוף הכתבה תמצאו הצעה לתכנית שבועית, תוכלו להשתמש בה כפי שהיא או לשלב חלקים ממנה בטיול שלכם בצפון תאילנד:

לבקר במקדשים

בצ'אנג מאי ובקרבתה יש לא פחות מ-300 מקדשים בודהיסטים. בלתי אפשרי כמובן לבקר אפילו בחלק קטן מהם בטיול אחד, אבל יש כמה מקדשים שממש לא כדאי לוותר עליהם. המפורסם מכולם הוא מקדש דוי סוטפ (Doi Suthep) שנמצא 12 ק"מ מחוץ לעיר. מהמקדש היפה, הניצב על הר הנושא את אותו שם, יש תצפית נוף מרהיבה על כל האזור. במקדש העתיק יש סטופה מצופה זהב ובו שמור, על פי המסורת, חלק מהאפר של הבודהה. כדי להגיע למקדש אפשר לטפס ביותר מ-300 מדרגות, ולמרבה השמחה יש גם רכבל שחוסך את המאמץ.

מקדש דוי סוטפ, מהמקדשים היפים באזור צ'אנג מאי

מקדש דוי סוטפ, מהמקדשים היפים באזור צ'אנג מאי | צילומים: שאטרסטוק

בעיר יש עוד הרבה מקדשים מרשימים ומרתקים, כמו מקדש פרה סינג שממוקם בלב העיר העתיקה, ומקדש צ'אנג מאן, שהוקם ב-1296 והוא העתיק במקדשי העיר.

לטפל בפילים

הפיל הוא הסמל הלאומי הרשמי של תאילנד וביערות מסביב לצ'אנג מאי יש לא מעט חוות פילים. בחלק מבחוות הפילים אולפו כדי לשעשע את המבקרים והם גם משמשים לרכיבה, ועל אלו כמובן שאיננו ממליצים. החוות שמומלץ לבקר בהן נועדו לשקם פילים שעברו התעללות, במקומות האלה מטפלים בפילים ומטפחים אותם, ובמידת האפשר מחזירים אותם לטבע.

בחוות לשיקום פילים המבקרים הופכים למטפלים הצמודים של הפיל ליום אחד

בחוות לשיקום פילים המבקרים הופכים למטפלים צמודים של הפיל ליום אחד

הביקור בחוות מהסוג הזה הוא אחד משיאי הטיול בתאילנד. בחוות השיקומיות המבקרים מאמצים פיל ליום אחד והופכים להיות המטפלים הצמודים שלו: הטיפול כולל הכנת אוכל והאכלת הפיל, משחקים וליטופים, טיולים רגליים ביער ורחצה בנהר. אחת החוות המומלצות היא Elephant Nature Park, המציעה תכניות שונות למבקרים, חלקן כוללות לינה.

ללמוד לבשל אוכל מקומי

מעט מאוד מטבחים בעולם יכולים להתחרות במטבח התאילנדי המשובח ועשיר הטעמים. צ'אנג מאי היא אחד המקומות הטובים ביותר ללמוד את רזי המטבח התאילנדי ויש בה בתי ספר רבים לבישול בהם אפשר להשתתף בסדנאות בישול יומיות (או ארוכות יותר) וללמוד כיצד להכין מנות מקומיות.  אחד מבתי הספר הפופולריים בעיר הוא May Kaidee’s Cooking School, המתמחה באוכל צמחוני וטבעוני. במקום מתקיימות סדנאות של חצי יום בהן מכירים עשבי תיבול, מכינים מנות קלאסיות, כמו מרק טום יאם, פאד תאי וקארי ירוק, מכינים קינוח של אורז דביק ומנגו ועל הדרך מתנסים בריקוד תאילנדי מסורתי.

השתתפות בסדנת בישול היא דרך נהדרת להיחשף לרזי המטבח התאילנדי

השתתפות בסדנת בישול היא דרך נהדרת להיחשף לרזי המטבח התאילנדי

בצ'אנג מאי יש עשרות בתי ספר שמציעים תכנית דומה למדי, חלקם כוללים גם סיור בשוק לבחירת הרכיבים, אחרים, כמו Thai Farm Cooking School, ממוקמים בחוות מקומיות בהן מגדלים את כל הירקות ועשבי התיבול המשתמשים לבישול.

רוצים לזכות בחופשה חלומית בתאילנד?

השתתפו בסקר התיירות הגדול של מוטק'ה – אתר הקהילה הוותיקה הגדול בישראל, ענו על השאלות ואולי תזכו בחופשה זוגית חלומית בתאילנד! אז למה אתם מחכים? לחצו עכשיו >>

להתארח בבית מקומי

אחת הדרכים הטובות ביותר לחוות מקום חדש היא על ידי מפגש בלתי אמצעי עם הקהילה המקומית. ואיזה מפגש יכול להיות ישיר יותר מאירוח בבית מקומי? באזור צ'אנג מאי יש כמה כפרים בהם ניתן להתארח בבתי התושבים, אחד מהם הוא הכפר הקטן מה קמפונג (Mae Kampong), שממוקם באזור הררי במרחק כשעה וחצי מצפון לצ'אנג מאי. הכפר, המוקף בצמחייה עבותה, נותר אותנטי ולא ממוסחר והשהות בו מהווה הזדמנות להכיר את צפון תאילנד המקורית.

הכפר ההררי והמיוער מה קמפונג מאפשר לחוות את תאילנד האותנטית

הכפר ההררי מה קמפונג, המוקף ביערות, מאפשר לחוות את תאילנד האותנטית

תושבים רבים במה קמפונג ישמחו לארח אתכם תמורת סכום צנוע ללינה וארוחת בוקר (לעתים גם ארוחות נוספות), הכסף שתשלמו מהווה תמיכה במשפחות העניות הללו.

לבקר בכפרים מסורתיים

בקרבת צ'אנג מאי יש כמה כפרים מקסימים שתושביהם עדיין משמרים מלאכות יד מסורתיות. אחד מהם הוא הכפר סנקפנג (Sankampang), שיש בו בתי מלאכה קטנים לייצור משי, תכשיטים, גילופי עץ ועבודות יד מסורתיות נוספות. כפר נוסף הוא בו סנג (Bo Sang), שבו מייצרים שמשיות נייר מצוירות ביד.

בכפר בו סאנג תוכלו לצפות בעבודות יד מסורתיות, כמו ציור על שמשיות נייר

בכפר בו סאנג תוכלו לצפות בעבודות יד מסורתיות, כמו ציור על שמשיות נייר

שני הכפרים הללו, כמו גם כפרים נוספים בסביבה, הם מקום נהדר להצטיידות במזכרות ובמתנות מהטיול ואף לעזור בפרנסת הקהילות המקומיות. לשניהם אפשר להגיע במסגרת סיור מודרך מצ'אנג מאי.

להתרשם מאמנות ואומנויות

אחת ההפתעות הנעימות של צ'אנג מאי היא הסצנה האמנותית הפורחת שלה. יש בה מוזיאוני אמנות, בהם המרכז לאמנויות ותרבות של צ'אנג מאי, המוזיאון לאמנות עכשווית ומוזיאון המוקדש לאמנות תלת ממד.

בצ'אנג מאי ניתן להתנסות במגוון סדנאות של מלאכות מסורתיות

בצ'אנג מאי ניתן להתנסות במגוון סדנאות של מלאכות מסורתיות

לצד אלה פועלות בעיר לצד גלריות רבות בהן אפשר לצפות בתערוכות, לראות את האמנים בעבודתם ולהשתתף בסדנאות יצירה. בין השאר, בעיר ובסביבתה תוכלו להתנסות בסדנאות לייצור נייר, אריגה, ניפוח זכוכית, הכנת פנסים ועוד.

לקנות בשווקים

צ'אנג מאי היא גן עדן לאוהבי שווקים, ולפעמים נראה כאילו כמעט בכל פינה של העיר מסתתר שוק. מעבר לקניות, הביקור בשווקים מהווה הזדמנות נהדרת לפגוש את המקומיים.

דוכן אוכל בשוק הלילה של צ'אנג מאי

דוכן אוכל בשוק הלילה של צ'אנג מאי | צילום: Paolo Bona / Shutterstock.com

השוק הפופולרי ביותר הוא שוק הלילה, שפועל מדי ערב ובו תמצאו הכל מהכל: בגדי מעצבים ובגדים יום יומיים, שעונים, תכשיטים, עבודות יד כמו גילופי עץ ועבודות רקמה ואריגה. ולצד כל אלה תמצאו גם מגוון גדול של דוכני מזון, כמו נודלס ובננה לוטי, לצד מסעדות של מזון מהיר.

לטייל בפארק הלאומי דוי איתנון

לא חייבים לצאת לטרק מפרך בשביל ליהנות מהטבע בסביבות צ'אנג מאי. ניתן ליהנות גם מטיולי הליכה קצרים במסגרת סיורים מודרכים היוצאים מהעיר, מה שמקל על הלוגיסטיקה וההתמצאות. אחד המקומות המוצלחים לסיור בקרבת העיר הוא הפארק הלאומי דוי איתנון (Doi Inthanon), שמורת טבע מיוערת עם הרים ומפלים שבה נמצאת הפסגה הגבוהה ביותר בתאילנד, בגובה 2,565 מטר.

פגודה מרהיבה בפארק הלאומי דוי איתנון לא רחוק מצ'אנג מאי

פגודה מרהיבה בפארק הלאומי דוי איתנון לא רחוק מצ'אנג מאי

בפארק מוצעים מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות. היפה במפלי השמורה הוא Mae Ya הנופל בסדרת מדרגות. הסיורים המאורגנים שיוצאים מצ'אנג מאי כוללים לרוב תצפית מפסגת דוי איתנון, ביקור בפגודת התאומים המרשימה ובאחד המפלים וביקור אצל השבט ההררי קארן.

שבוע בצ'אנג מאי – מה כדאי לעשות?

במהלך שבוע בצ'אנג מאי תוכלו לבקר באטרקציות המרכזיות של העיר, לטייל קצת מחוץ לה ולהשתתף בכמה סדנאות ופעילויות חווייתיות נוספות. את הסיורים מחוץ לעיר עדיף לעשות בסיוע של חברת הדרכה מקומית, דבר המקל על ההתארגנות, מעניק תחושת ביטחון ומאפשר לשמוע הסברים מפי מדריך מקומי המכיר היטב את האזור. אחת מחברות הסיורים המומלצות והאמינות בצ'אנג מאי היא Travel Hub המציעה סיורים מאורגנים קבוצתיים וסיורים פרטיים שמותאמים לתחומי העניין שלכם.

הנה המלצה לשבוע בצ'אנג מאי למטיילים ותיקים:

יום 1: סיור רגלי בעיר העתיקה, שוק הלילה

יום 2: מקדש דוי סוטפ והפארק הלאומי הסובב את המקדש

יום 3: ביקור בחווה לשיקום פילים

יום 4: ביקור בכפר מה קמפונג ובמפלים הסמוכים

יום 5: בוקר: ביקור במוזיאון בצ'אנג מאי; אחר הצהריים: סדנת בישול תאילנדי

יום 6: טיול לפארק הלאומי דוי איתנון

יום 7: בוקר: ביקור בכפר סנקפנג, אחה"צ: סיור בעיר וקניות

 

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצפון תאילנד וצ'אנג מאי

פסטיבלים מיוחדים בתאילנד שלא כדאי לפספס
פסטיבלים מיוחדים בתאילנד שלא כדאי לפספס

בתאילנד לא מפסיקים לחגוג ואתם מוזמנים להצטרף למסיבה: פסטיבל פרחים, פסטיבל נרות, פסטיבל פנסים ועוד שלל אירועים וחגיגות לרוב, שמתאימים למטיילים בכל הגילים, גם לבני הגיל השלישי. הנה כמה מהפסטיבלים הייחודיים של תאילנד שלא תרצו לפספס

צפון תאילנד – מסע ללאנה לנד
צפון תאילנד – מסע ללאנה לנד

תאילנד היא לא רק בנגקוק התוססת או חופי הדרום הזהובים. אמנון גופר, שליח מסע אחר, יצא למחוז לאנה לנד בצפון תאילנד. הוא טייל בין הרים מכוסי ערפל, יערות טרופיים ושדות אורז, ביקר בכפרים קטנים, טבל במרחצאות חמים, ליטף ...

צפון תאילנד – עשרת המומלצים
צפון תאילנד – עשרת המומלצים

מקדשים מרתקים, שווקים ססגוניים, ערים עתיקות, ג'ונגלים ירוקים, שבטי הרים עם תרבות ייחודית – צפון תאילנד מציעה היצע מסחרר של אתרים ופעילויות. הנה עשרה דברים שלא כדאי להחמיץ בצפון תאילנד