תפריט עמוד

90 שנה לטיסה המסחרית הראשונה בעולם

חברת התעופה בריטיש איירווייס שחזרה ביום שלישי ה-25 באוגוסט 2009, את הטיסה המסחרית הראשונה שלה, במטוס דומה לזה בו בוצעה באוגוסט 1919.

ב-25 באוגוסט 1919 המצריא מנמל התעופה Hounslow Heath בלונדון, מטוס מדגם DeHavillans Airco 4A, שהופעל על ידי חברת Air Transport & Travel Ltd. – בריטיש איירווייס בגלגולה הראשון. המטוס ביצע את הטיסה המסחרית הסדירה הבינלאומית הראשונה בעולם.
בדיוק לפני 90 שנה הנחה הטייס, סגן ביל לאופורד (Lieutenant L.H. Bill Lawford), את מטוסו לכיוון מזרח. הוא המריא בשעה 9:10 בבוקר לטיסה שנמשכה שעתיים ושלושים דקות, בדרכה לשדה התעופה לה בורז'ה שבפריז. על סיפון המטוס היו עיתונים, משלוח של עור, כמה תרנגולים, שמנת דבונשייר ונוסע אחד שרכש כרטיס ושמו ג'ורג' סטיבנסון-ריס.

90 שנה לאחר מכן, טייס הבואינג 747 של בריטיש איירווייס, קפטן סטראטון ריצ'י, המריא במטוס הישן בעולם שעדיין בשימוש מדגם De Havilland Tiger Moth, וטס בחלק מהמסלול המקורי בשמיים של מחוז קנט באנגליה. בטוסם בתא טייס פתוח לאוויר, וברשותם רק מצפן, שעון עצר וידע ניווט מקומי, הטייסים המסחריים הראשונים בתעשיית התעופה לא יכלו אפילו לחלום עד כמה תתקדם טכנולוגיית הטיסה בתשעים השנים שיחלפו.

קפטן סטראטון ריצ'י אמר: "לטוס בשנת 1919 לבטח היה מאתגר מאד, ואנו חבים הרבה לאומץ ולרוח החלוצות של אותם טייסים ראשונים להם היה חלק בפיתוח התעופה כפי שאנו מכירים אותה כיום. אפילו במסלול טיסה קצר מלונדון לפריז, אולצו טיסות רבות לנחות מספר פעמים בדרך עקב מזג אוויר רע או בעיות טכניות. מטוס ה-Tiger Moth אותו אני מטיס לציון 90 שנה למאורע, נבנה בשנת 1933 ויש לו הרבה מהתכונות והמאפיינים של מטוס ה-De Havilland 4A משנת 1919."

"אחד ההבדלים הגדולים בטיסה בשנת 1919 לעומת 2009 הוא הדרישות שיש מהטייסים. בשנת 1919 הטייסים היו צריכים בכל שנייה במהלך הטיסה לשבת כשגופם באוויר הפתוח, ולהיאבק במזג האוויר הבריטי במיטבו," אמר קפטן סטראטון והוסיף: "בשנת 2009, לעומת זאת, מדובר יותר מכל בניהול מהלך הטיסה כחלק ממערך הטיסות העולמי של החברה, ניהול אלפי מערכות מחשב של המטוס, ולוודא כי 350 הנוסעים שיושבים מאחוריך מוטסים בבטיחות מנקודה A לנקודה B כאשר הם מעבירים את זמנם בהנאה וברוגע."

מחירה של טיסה לפריז בשנת 1919 עמד על 44.10 גינאות, ששוויים הריאלי כיום הוא כ-1706 ליש"ט. כיום בריטיש איירווייס טסה שמונה פעמים ביום מלונדון לפריז בעלות של כ-137 ליש"ט. הטיסה כיום מתבצעת במטוסים מדגם איירבס 320 ונמשכת כ-45 דקות.

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.