תפריט עמוד

לונדון בזול

לונדון בזול? זה לא פשוט אבל זה אפשרי. ריכזנו כאן את כל הטיפים שיעזרו לכם לישון, לאכול, לבלות ולקנות בלונדון בזול בלי לפגום בהנאה

זה לא סוד שלונדון היא אחת הערים היקרות בעולם. אבל היא גם אחת הערים האהובות ביותר, ובצדק. קשה להתחרות בעיר הזו, שמציעה היצע מסחרר של אטרקציות מלהיבות, מוזיאונים משובחים, אתרים היסטוריים, ארמונות, פארקים, חיי תרבות עשירים, שופינג, אוכל משובל וקסם שאין שני לו. אז איך אפשר ליהנות מלונדון וגם לחזור אליה שוב ושוב בלי לקרוע את הכיס? אספנו כמה טיפים שיעזרו לכם להוזיל את החופשה בלונדון בכל ההיבטים.

עוד כתבות – ערוץ חיסכון בטיול

לפני הכל כדאי לדעת שהתזמון משחק תפקיד מכריע. כמו כמעט בכל מקום בעולם, יולי ואוגוסט הם החודשים העמוסים ביותר, ובהתאם, גם היקרים ביותר. חודשי החורף ינואר ופברואר לרוב פחות עמוסים וזולים יותר. נכון, בעונה הזו קר וגשום, העיר כבר לא מוארת כמו בתקופה שלפני חג המולד ולא תוכלו ליהנות משיטוט בפארקים ובשווקים הפתוחים, אבל כל האטרקציות הרבה פחות עמוסות, המוזיאונים מזמינים, בחנויות יש סיילים ואם קצת מזל תראו את השלג יורד.

בחורף המחירים בלונדון יורדים ועם קצת מזל תוכלו לראות שלג יורד

בחורף המחירים בלונדון יורדים ועם קצת מזל תוכלו לראות שלג יורד

איך לטוס ללונדון בזול?

אחד הסעיפים היקרים ביותר בחופשה בלונדון הוא כמובן הטיסות, שהתייקרו משמעותית מאז הקורונה. עם זאת, עדיין אפשר לטוס ללונדון במחירים סבירים, במיוחד אם טסים מחוץ לעונת התיירות, או לפחות מחוץ לחופשות בתי הספר. ישנן כמה חברות תעופה שטסות ללונדון. לצד הטיסות הסדירות עם אל על ובריטיש איירוייז, שהן לרוב יקרות יותר, פועלות בקו תל אביב – לונדון כמה חברות לואו קוסט, כמו איזי ג'ט, וויזאייר. כדאי לבדוק את הטיסות של וירגין אטלנטיק אשר מציעות חווית טיסה משודרגת יחסית לחברות הלואו קוסט האחרות, וגם נוחתות בנמל התעופה הית'רו שבמרכז העיר ולא בנמלי תעופה מרוחקים יותר. הטיסות המוזלות נוחתות לרוב בשדות תעופה מרוחקים, כמו לוטון, וכדאי לקחת זאת בחשבון, במיוחד אם אתם מתכננים לנסוע במונית מנמל התעופה למרכז העיר. בכל מקרה, כדאי להשוות מחירים ולבחון מה ההבדל במחיר בין טיסה עם מזוודה לטיסה בלי מזוודה. לעתים תגלו שהפער במחירי הטיסות לא משמעותי כשמכניסים את המזוודות לשקלול.

כשמזמינים טיסה ללונדון (ולכל יעד אחר) כדאי לשים לב לשעות. לרוב, הטיסות שיוצאות מישראל בשעות הערב המאוחרות הן זולות יותר, אבל מאחר והנחיתה היא באמצע הלילה תצטרכו לשלם על לילה נוסף במלון ולעתים גם על מונית, כך שהפער יתקזז.

איך להוזיל את עלויות התחבורה?

אמצעי התחבורה היקר ביותר הוא, מטבע הדברים, מוניות וכדאי להימנע מהשימוש באלה ככל האפשר, אפילו כשנוסעים מנמל התעופה ואליו. התחבורה הציבורית בלונדון מצוינת ומכל נמלי התעופה יש תחבורה ציבורית למרכז העיר. מנמלי התעופה הית'רו, גטוויק וסטנסד יש רכבות ישירות ומהירות למרכז העיר, ומכל נמלי התעופה יש שטאלים שמגיעים למרכז העיר, 24 שעות ביממה. פרטים נוספים תכלן למצוא באתרים של כל אחד מנמלי התעופה.

גם את התחבורה הציבורית בעיר אפשר להוזיל. אחת מהדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא על ידי שימוש באויסטר קארד (Oyster Card). זהו כרטיס נטען, מעין רב-קו, אשר ניתן להשתמש בו ברכבת התחתית, ברכבת העילית, במרבית קווי הרכבת הלאומית בתוך לונדון, באוטובוסים, ברכבות משדות התעופה הית'רו וגטוויק ועוד. ניתן להטעין את הכרטיס בסכום המבוקש, כאשר מחיר הנסיעה עם הכרטיס זול משמעותית (כחצי מחיר) ממחירה של נסיעה בודדת ללא כרטיס אויסטר.

שימו לב: ילדים מתחת לגיל 11 נוסעים בחינם ברכבת התחתית, ולכן אין צורך לרכוש להם כרטיס – הם עוברים עם הנוסע המבוגר שמלווה אותם. ילדים בגיל 15-11 משלמים תעריף של 50 אחוז מתעריף מבוגר.

תחנות להשכרת האופניים פזורות ב-750 נקודות ברחבי העיר

תחנות להשכרת האופניים פזורות ב-750 נקודות ברחבי העיר

אופניים
אפשרות נוספת, בעיקר למי שרוצה לשמור על כושר ולא אוהב את הדוחק והצפיפות של הרכבת התחתית, היא רכיבה על אופניים. ברחבי לונדון פזורות כ-750 תחנות בהן ניתן לשכור אופניים במחיר מצחיק שמתחיל ב-1.65 ליש"ט לחצי שעה. אפשר גם לשכור אופניים לחודש שלם ב-20 ליש"ט.  את האופניים ניתן להחזיר בכל אחת מן התחנות. פרטים נוספים באתר האינטרנט.

לינה

לינה בדרך כלל מהווה את הסעיף היקר היותר בטיול. הלינה בלונדון לא זולה, אבל אם תחליטו לצאת מהקופסה תגלו שיש הרבה יותר אפשרויות מלבד בתי המלון היקרים. קודם כל, תמצאו בעיר הרבה הוסטלים. אם בעבר הוסטלים היו שמורים רק לתרמילאים שלא אכפת להם להתכלב, היום יש בעיר המון הוסטלים מעוצבים להפליא בהם תוכלו ללון בחדרי מעונות ואפילו בחדרים פרטיים עם מקלחת ושירותים. בין ההוסטלים המומלצים נזכיר את Generator, Wombats ו-Rest Up London.

אם אתם מעדיפים מלון, תמצאו בלונדון כמה רשתות זולות של בתי מלון, כמו Premier Inn, Ibis, Holiday Inn Express, easyHotel ו-Travelodge. כל הרשתות האלה מציעות מלונות שממוקמים טוב עם חדרים נוחים ונקיים. בעיר כמו לונדון,  בה ממילא נמצאים מחוץ לחדר כל היום, באמת שלא צריך יותר.

בריצ'מונד, אחד האזורים הירוקים והמקסימים בקרבת לונדון, תמצאו דירות להשכרה במחירים שלא יקרעו לכם את הכיס | צילום: pcruciatti

בריצ'מונד, אחד האזורים הירוקים והמקסימים בקרבת לונדון, תמצאו דירות להשכרה במחירים שלא יקרעו לכם את הכיס | צילום: pcruciatti

אם אתם רוצים קצת יותר פינוק ועדיין לא רוצים לקרוע את הכיס, תמצאו ב-Airbnb הרבה בד אנד ברקפסט מצוינים, לצד דירות להשכרה שמתאימות בעיקר למשפחות. אחת הדרכים הטובות לחסוך בהיבט הלינה, היא להתמקם בשכונות היותר מרוחקות של העיר. פעמים רבות מדובר בשכונות מלאות קסם, עם תחבורה טובה למרכז העיר, בהן המחירים הרבה יותר זולים. נסו את ריצ'מונד הירוקה, את גריניץ' שמרוחקת חצי שעה של שייט מגשר הטאואר או את שורדיץ' ההיפסטרית.

אטרקציות

לונדון אמנם יקרה להחריד, אבל יש בה שפע של אטרקציות חינמיות כך שאפשר לבלות בה שבועות ארוכים מבלי להוציא פני על אטרקציות. בנוסף לאינספור הפארקים והגנים הנפלאים שהכניסה אליהם חופשית, יש בעיר עוד המון דברים נפלאים שאפשר לעשות בחינם: לצפות בטקס חילופי משמר המלכה,  ליהנות מתצפית על העיר מהקומה ה-43 של מגדל Sky Garden, לבקר בספריה הבריטית הגדושה באוצרות, לטייל בין התעלות בוונציה הקטנה, לבלות בכיכרות המפורסמות כמו כיכר פיקדילי וכיכר טרפלגר, לחצות את גשר הטאואר, לראות מופעי רחוב בקובנט גרדן ועוד. אם לא די בכך, אחת ההפתעות הנעימות ביותר של לונדון היא שהכניסה למרבית המוזיאונים חופשית. כך תוכלו לבקר בחינם במוזיאון הבריטי, במוזיאון הטבע, במוזיאון המדע, במוזיאון הימי הלאומי, במוזיאון ויקטוריה ואלברט, בגלריה הלאומית, בטייט מודרן ובעוד דורה ארוכה של מוזיאונים.

עוד פעילויות שאפשר לעשות בלונדון בחינם תמצאו כאן

פינץ חמד בהייד פארק. בלונדון יש המון פארקים נפלאים שהכניסה אליהם חופשית

פינץ חמד בהייד פארק. בלונדון יש המון פארקים נפלאים שהכניסה אליהם חופשית

לצד האטרקציות החינמיות, יש בלונדון הרבה אטרקציות נהדרות בתשלום. אם אתם מתכננים לבלות בהרבה אטרקציות כאלה, כדאי לשקול רכישה של הלונדון פס. הכרטיס מקנה כניסה בחינם לכתשעים אטרקציות בולטות בלונדון, ובהן מצודת לונדון, כנסיית ווסטמינסטר, התצפית מראש מגדל השארד, גן החיות, טירת ווינדזור, גני קיו, ארמון המפטון, אצטדיון צ'לסי ועוד. ניתן לרכוש את  הכרטיס ל-7-1 ימים או לעשרה ימים. מחיר הכרטיס ליום אחד – 71 ליש"ט, ואילו לשבוע  – 145 ליש"ט. ילדים נהנים מהנחה משמעותית. פרטים נוספים באתר האינטרנט.

אם רכישה של הלונדון פאס אינה משתלמת עבורכם, מומלץ לתכנן את האטרקציות בהן תרצו לבקר ולרכוש כרטיסים מראש. זה יכול לחסוך לא רק עמידה בתורים אלא גם כסף. אטרקציות רבות, כמו הלונדון איי, מציעות הנחה של כעשרה אחוזים למי שרוכש כרטיסים מראש.

טקס חילופי המשמר בארמון בקינגהאם, אחד הדברים שאפשר לראות בעיר בחינם | צילום: David Steele, שאטרסטוק

טקס חילופי המשמר בארמון בקינגהאם, אחד הדברים שאפשר לראות בעיר בחינם | צילום: David Steele, שאטרסטוק

אוכל

כיאה לעיר גדולה יש בלונדון מבחר עצום שמתאים כמעט לכל כיס. אם תרצו לאכול ממש בזול, תוכלו לרכוש ארוחות ארוזות של כריכים, סלטים או מנות חמות כמו מרקים או מקרוני וגבינה באחת מהרשתות המתמחות בכך כמו Pret A Manger. ביום יפה, הכי כיף לקחת את הארוחה לפארק הסמוך וליהנות מפיקניק בשמש.

אפשרות נוספת היא לקנות אוכל רחוב באחד משווקי האוכל הרבים. יש המון שווקים שמתמחים באוכל רחוב, כמו שוק רחוב Berwick שם תמצאו דוכנים של אוכל אסייתי, יווני, אפגני, איטלקי, מקסיקני ומזרח תיכוני. גם בשוק  Brixton Village ובשוק Lower Marsh תמצאו אוכל רחוב מכל העולם. הנה כמה פוד טראקס מוצלחים במיוחד שפזורים בעיקר בשווקי המזון בעיר: דוכן הוופלים Waffle On שנמצא בשוק Maltby street בימי שבת וראשון ובשוק Broadway בשבתות, דוכן הבורגרים הטבעוניים Biff's Jack Shack עם מגוון מיקומים ברחבי העיר, תבשילים מגאנה בדוכן  Spinach & Agushi שאפשר למצוא בשווקים Exmouth, Broadway ו-Portobello Road Market  ופיצות משובחות של WanderCrust שניתן להשיג בשווקים ברחבי העיר.

בלונדון יש שפע של דוכני אוכל רחוב שמציעים אוכל אסייתי

בלונדון יש שפע של דוכני אוכל רחוב שמציעים אוכל אסייתי

בשל המהגרים הרבים, בלונדון יש המון מסעדות אתניות שמאפשרות לאכול אוכל משובח בזול. בצ'יינה טאון תמצאו המון מסעדות סיניות זולות, כמו Golden Dragon שמתמחים בדים סאם זול. במזרח העיר יש גם הרבה מסעדות אסייתיות זולות, ובהן מסעדות הודיות, בנגלדשיות, מלזיות ועוד, בהן אפשר לפעמים ליהנות מארוחה טובה ומשביעה בפחות מ-10 ליש"ט.

תרבות

בלונדון יש היצע תרבותי מסחרר. קונצרטים, הופעות רוק, מחזות זמר, פסטיבלים… אפשר להוציא חלק ניכר מתקציב הטיטל רק על אירועי תרבות. אבל זה לא חייב להיות ככה. לצד הפקות ענק, יש בעיר הרבה הופעות אינטימיות יותר – מופעים מוזיקליים, הצגות פרינג', קברטים ועוד, אשר בשונה מההופעות הגדולות, המחירים שלהם שווים לכל כיס. בלונדון יש גם המון הצגות וקונצרטים בחינם. בית האופרה המלכותי, למשל, מציע מופעי אופרה חינמיים בצהריים בין החודשים ספטמבר – פברואר. פרטים נוספים ותאריכים כאן. אם אתם אוהבים ג'אז תיהנו מהופעות חינמיות בפאב The Troubadour בימים ראשון, שני ושלישי, ואילו במועדון Ain't Nothin' But Blues Bar תיהנו מהופעות בלוז חינמיות בימים ראשון-חמישי. בלונדון אפשר ליהנות גם מהמון פסטיבלים וחגיגות בחינם – ראש השנה הסינית, הקרנבל של נוטינג היל, פסטיבל הגאווה, פסטיבל המוזיקה של לונדון  – כמעט בכל מועד בו תגיעו לעיר תראו שיש סיבה לחגיגה.

ראש השנה הסינית בצ'יינה טאון של לונדון. בלונדון תמיד יש סיבבה לחגיגה | צילום: Ms Jane Campbell, שאטרסטוק

ראש השנה הסינית בצ'יינה טאון של לונדון. בלונדון תמיד יש סיבבה לחגיגה | צילום: Ms Jane Campbell, שאטרסטוק

עבור מטיילים רבים, הביקור בלונדון לא שלם בלי צפייה במחזמר. צפייה במחזמר בווסט אנד אינה עניין זול, אבל עם תכנון מקדים תוכלו לחסוך כסף רב על הכרטיסים. אם תרכשו את הכרטיסים מראש, תוכלו פעמים רבות ליהנות מהנחות גדולות. לחלופין, אם תגיעו לדוכן הכרטיסים בכיכר לייצ'סטר תוכלו לקנות כרטיסים ברגע האחרון, ביום ההצגה, במחירים מוזלים.

קניות

לונדון היא גן עדן לאוהבי קניות, ואפשר למצוא בה בגדים בכל טווחי המחירים. תיירים רבים לא מוותרים על פריימרק. חנות הדגל של הרשת משתרעת על שתי קומות ברחוב אוקספורד ומציעה אופנה לכל המשפחה במחירים שווים לכל כיס. אם אתם מעדיפים פריטים ייחודיים ומלאי אופי ולא נרתעים מיד שניה, תוכלו למצוא אותם בחנויות הווינטג' ברחבי העיר, כמו  Beyond Retro בבריק ליין, Cabbages & Frocks במרילבון, Pop Boutique בקובנט גרדן וכמובן בקמדן מרקט.

בפריימרק תוכלו לעשות קניות במחירים שווים לכל נפש | צילום: Tupungato, שאטרסטוק

בפריימרק תוכלו לעשות קניות במחירים שווים לכל נפש | צילום: Tupungato, שאטרסטוק

יש שתי תקופות בשנה בהן השופינג בלונדון הופך לאטרקטיבי במיוחד – ביולי ואוגוסט בקיץ וחורף, מסוף דצמבר ועד סוף ינואר. אלו הן תקופות הסיילים הגדולים ובהן תוכלו להשיג פריטים רבים בהנחות רבות, עד 50 אחוז הנחה.

האדריכלות המפוארת של לונדון

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.