תפריט עמוד

שוקי חג המולד הטובים בגרמניה

בחודש שלפני חג המולד נפתחים ברחבי גרמניה המוני שוקי חג ססגוניים. באוויר נישאים ניחוחות של קינמון וזנגביל, מוזיקת חג מתנגנת ובדוכנים המקושטים מוכרים מאכלים אופייניים לאזור, יין חם ועבודות יד. הנה חמישה שוקי חג מולד מוצלחים במיוחד

בכל רחבי אירופה צצים בחודש שלפני חג המולד שווקים ססגוניים המקושטים ברוח החג, אבל אין עוד מדינה שיכולה להתחרות בשוקי חג המולד של גרמניה. יותר מ-2,500 שווקים שכאלה מוקמים ברחבי גרמניה מאמצע נובמבר והם ממלאים את האוויר בניחוחות מבושמים של קינמון, ציפורן וזנגביל, אליהם נוסף ריחם המשכר של ערמונים הנקלעים על האש. בדוכנים המקושטים אפשר למצוא מאכלים ומשקאות מיוחדים לחג, כמו יין חם (glühwein) ועוגת ג'ינג'ר (lebkuchen), לצד קישוטים לבית ולעץ חג המולד ועבודות יד.

דוכן לממכר קישוטי חג בשוק חג המולד בנירנברג | צילום: charley1965

כמעט בכל עיר או עיירה ברחבי גרמניה תמצאו בתקופה זו של השנה שוק שכזה, ועצירה בו מספקת טעמים, ניחוחות ומראות האופייניים לאזור. מתוך שוקי חג המולד הרבים מאוד בגרמניה בחרנו חמישה מוצלחים במיוחד – על השווקים הנהדרים של ברלין ומינכן נדלג הפעם, מתוך מחשבה שאם אתם מבקרים באחת הערים הללו, ודאי תעצרו בכל מקרה באחד או בכמה מהשווקים הללו:

נירנברג: יין בוער ועוגיות מתובלות
שוקי חג המולד הגרמניים נטועים במסורת ארוכת שנים, עוד מימי הביניים. השוק העתיק והמוכר ביותר הוא הקריסקינדלס מרקט בנירנברג (Nuremberg Christkindlesmarkt). האווירה בשוק הזה תחזיר אתכם מאות שנים אחורנית, עם מאכלים מסורתיים האופייניים לאזור, כשגולת הכותרת לחובבי האלכוהול הוא ה- Feuerzangenbowle("פונץ' מלקחי האש" בתרגום חופשי) הגדול בעולם. גוש סוכר ספוג ברום בוער בלהבה ענקית כשהסוכר הממוסס מטפטף אל תוך יין חם ליצירת מחזה מרשים ומשקה משמח לבבות. אל היין הבוער מצטרפים נקניקיות מטוגנות ועוגיות ג'ינג'ר מתובלות ואחרי האוכל אפשר לבקר בכנסיות ולהאזין לקונצרטים של מוזיקת חג, לשוטט ברחבות העיר ולעצור בשוקי חג המולד האחרים. לטובת הצעירים שבחבורה יש מתחם הילדים עם קרוסלה מסורתית ורכבת קיטור קטנה.

מהנאות החג: עוגיית ג'ינג'ר בשוק של נירנברג | צילום: Tourismus Zentrale Nürnberg, Steffen Oliver Riese

דרזדן: עוגת שטולן ענקית ועבודות יד
גם שורשיו של השוק של דרזדן, השטריצל מרקט (Dresden Striezelmarkt) נטועים בימי הביניים. אפשר למצוא כאן עבודת יד מסורתיות מרחבי האזור, כמו גילופי עץ מהרי האורה, הדפסי בד כחולים מלוסטיה, כלי זכוכית מלאושה וכלי קרמיקה בצבעי כחול לבן מדרזדן. אבל הדבר המאפיין יותר מכל את השוק הזה היא עוגת השטולן (stollen), עוגת פירות יבשים מיוחדת לחג, שגרסה עצומת ממדים שלה מובלת בתהלוכה חגיגית אל לב השוק. במהלך החודש בו פועל השוק בדרזדן נערכים אירועים, פסטיבלים ומופעי ריקוד באווירת חג.

שוק חג המולד של דרזדן | צילום: Moritz Kertzscher, DZT

דורטמונד: העץ הכי גדול
הכוכב של שוק חג המולד בדורטמונד (Dortmund) הוא עץ חג המולד הגדול בעולם. לא פחות מ-1,700 עצי אשוח שנקלעים יחדיו ליצירה מעוררת השתאות שמקושטת באלפי אורות מנצנצים. לצד העץ הענק שמיתמר מעל גגות הבתים, יש כאן גם 300 דוכנים המציעים מכל טוב. בנוסף, אפשר לטבוע כאן מטבע חג משלכם, לשלוח אגרות ברכה עם בולים וחותמות דואר מיוחדות וילדים יכולים לאפות עוגיות ולהכין מתנות לחג.


עץ חג המולד הגדול בעולם בשוק של דורטמונד | צילום: benefit of hindsight

קלן: מלאכים, אגדות וספינות 
לא פחות משישה שוקי חג מולד נפתחים ברחבי קלן: הקתדרלה המרהיבה של קלן (Kölner Dom), אחד המבנים הידועים ביותר בגרמניה, משמשת תפאורה לאחד השווקים הללו, עם 150 דוכנים. השוק החדש (Neumarkt) מכניס את המבקרים לעולמם של המלאכים, בכיכר רודולף (Rudolfplatz) נפתח שוק אגדות עבור הילדים, ליד מוזיאון השוקולד יש שוק בסגנון ימי הביניים, בגנים העירוניים, Stadtgarten, נפתח כפר חג המולד ואפשר אפילו ליהנות מאווירה חג מיוחדת על ספינות עץ עתיקות בנהר הריין. במהלך התקופה מתקיימים בעיר קונצרטים ומופעים רבים ויש גם זירה גדולה להחלקה על הקרח.

הקתדרלה של קלן משמשת תפאורה מושלמת לשוק חג מולד, אחד משישה בעיר | צילום: daisy.r

ארפורט: סיור עם אבא חג המולד
הרובע העתיק של ארפורט (Erfurt), בירת מדינת תורינגיה שבמרכז גרמניה, משמש רקע נהדר לשוק חג מולד מסורתי. השוק מתקיים למרגלות שתי הכנסיות הגדולות של העיר, שניצבות זו ליד זו – קדרלת מריה הקדושה וכנסיית סברי. במרכז השוק מתנוסס עץ אשוח מקושט בגובה 25 מ'. יש כאן גם פירמידת חג מוארת בגובה 12 מטר וסצינת הלידה של ישו עם דמויות מגולפות בעץ בגודל טבעי כמעט. את החוויה משלימות עוגות חג המולד, שנקראות כאן Schittchens. במהלך החודש לפני החג נערכים בעיר סיורים מודרכים על ידי אבא חג המולד (סנטה קלאוס כפי שהוא נקרא כאן), אשתו או אחד המלאכים.


שוק חג המולד של ארפורט, למרגלות שתי הכנסיות החשובות בעיר | צילום: 
Thüringer Tourismus

בתמונה הפותחת: שוק חג המולד באנברג-בוכהולץ, אחד מהשווקים הרבים הנפתחים בגרמניה לקראת החג
צילום: 
Stadt Annaberg-Buchholz, Dieter Dnoblauch

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מגרמניה

מסע עסקי – גרמניה
מסע עסקי – גרמניה

לאן נסיעת העסקים שלכם? המבורג? מינכן? ברלין? פרנקפורט? זה השוק הרביעי בגדלו בעולם מבחינת תוצר משק גלמי. הוא לא יתאים את עצמו אליכם ויש לפעול בו בתאימות לדרך המקומית, הדרך הגרמנית. לשם כך יש להבין אותה ולהכיר אותה ...

טיול בשטוטגרט: בין גבעות, יקבים ומכוניות יוקרה
טיול בשטוטגרט: בין גבעות, יקבים ומכוניות יוקרה

הגבעות שמקיפות אותה מכל עבר, הכרמים שגולשים אל העמק והבנייה הנמוכה ברובה, כל אלה הופכים את שטוטגרט לעיר ירוקה ואטרקטיבית מאוד. במרחק קצר מהכיכר המרכזית השוקקת ומדרחוב הקניות הארוך בגרמניה, תגלו טבע שופע, עם מסלולי הליכה ביער, תצפיות ...

טיול בבאדן-באדן: מרחצאות, ארמונות וגנים פורחים
טיול בבאדן-באדן: מרחצאות, ארמונות וגנים פורחים

העיירה באדן-באדן, בדרום-מערב גרמניה, היא הרבה יותר מנקודת מעבר בטיול ביער השחור. ההוד וההדר של העבר ניכרים בה גם היום בכל פינה - מבתי המידות הנאים והגנים המטופחים ועד למרחצאות והקזינו המפורסם שאירח את כל המי ומי של ...