תפריט עמוד

מקומות לינה נהדרים באזורי טיול בצפון

אחרי שנתקעתם בפקקים בדרך לצימר או למלון, לפעמים כשמגיעים ליעד מתחשק פשוט להחנות את האוטו ולא להזיז אותו יותר. בדיוק בגלל זה ליקטנו הצעות למקומות לינה נהדרים בגולן ובגליל, שממש בפתח שלהם תמצאו מסלולי טיול יפהפיים

אחרי נסיעה מייגעת בפקקים בדרך צפונה אל הצימר או מלון הבוטיק, לפעמים כל מה שמתחשק זה להשאיר את הרכב במגרש החנייה ולא להיכנס אליו שוב עד סוף החופשה. זאת הסיבה שמשמח כל כך לגלות מקומות לינה נהדרים בגולן ובגליל, שנמצאים ממש בלב אזורי טיול. כל שצריך לעשות זה לצאת מפתח החדר ולהתחיל ללכת… לצד כל המלצה על מקום לינה תמצאו הצעה למסלול טיול שמתחיל בסמוך לחדר. חלק מהמסלולים האלה קלילים וקצרים, אחרים מאתגרים יותר, וכולם יספקו לכם טעימה מנופי הצפון היפים. 

מצפה השלום, כפר חרוב
מתחם הצימרים מצפה השלום בקיבוץ כפר חרוב שבדרום רמת הגולן התברך באחת מנקודות התצפית היפות בארץ: על שפת מצוק בזלת המשקיף על הכנרת ועל הרי הגליל והגולן. בכפר הנופש יש 27 בקתות עץ, שבכל אחת מהן יש חדר שינה, סלון, מטבחון מאובזר, ג'קוזי בחדר האמבטיה וגלריית שינה לילדים. הבקתות מוקפות במדשאות מטופחות ובערוגות תבלינים. במתחם סמוך יש שש סוויטות רומנטיות החצובות בסלע ומיועדות לזוגות בלבד. בסוויטות יש ג'קוזי גדול בחלל החדר, ולצדו חלון לנוף המרהיב, מערכת קולנוע ביתי, מכונת אספרסו ופינוקים נוספים. אפילו בשביל לאכול או להתפנק לא תצטרכו להיכנס לאוטו – סמוך לבקתות יש מסעדת בשרים כשרה וצמוד לסוויטות תמצאו מתחם ספא "רוח על המים" ובו בריכות ציפה חמימות החצובות בסלע.
טלפון:  04-6761767, אתר אינטרנט

סוויטה במצפה השלום. מהחלונות נשקף נוף מקסים של הכנרת | צילום: Mauro Risch

איפה מטיילים? טיילת מצפה השלום, טיילת מטופחת שמציעה תצפית נוף מרהיבה על הכנרת ועל הרי הגליל, מתחילה מרחבת התצפית הסמוכה לבקתות ונמתחת עד מבוא חמה (כשישה קילומטרים הלוך וחזור). זהו שביל סלול שההליכה בו נוחה ומתאימה לכל אחד, גם למתקשים בהליכה. מסלול קצר נוסף, שמתחיל מרחבת התצפית בכפר הנופש, יורד לשמורת הטבע מצוקי האון. המסלול, שההליכה בו אורכת כחצי שעה, עובר דרך בוסתנים של עצי תאנה, גפן וזית ובסופו יש בריכת אבן מרובעת יפה עם מי מעיין, המוצלת בעצי איקליפטוס.

הנוף הנשקף מתחילת המסלול בשמורת מצוקי האון | צילום: ד"ר אבישי טייכר

פלגי מים, אבני איתן
מתחם המכיל שלושה צימרים משפחתיים ודירת נופש גדולה במיוחד, שמתאימה לשתי משפחות, במושב הדתי אבני איתן, על גדות נחל אל על בדרום רמת הגולן. הצימרים בסיסיים למדי אך אינם יקרים ומציעים כל מה שצריך בחופשה משפחתית – מטבח מאובזר, ג'קוזי זוגי, נוף יפה וחצר עם מדשאה, פינות ישיבה, נדנדות וערסלים, פינת מנגל ומתקני משחקים לילדים. המקום מתאים במיוחד לציבור הדתי, אבל כולם יתקבלו בו בברכה.
טלפון: 054-2226470

חצר הצימרים פלגי מים | צילום: סשה אלכוב

איפה מטיילים? מושב אבני איתן מהווה נקודת מוצא מצוינת לטיול בנחל אל על, נחל איתן שבו ערוץ קניוני עמוק שלאורכו שפע של צמחייה (עצי דולב, שיחי הרדוף וקנה), בריכות ומפלי מים, ובהם המפל הלבן שנובע מבין סלעי הגיר והמפל השחור שנובע מבין סלעי הבזלת. הבריכות הן מקום נהדר לטבול בו בימים חמים. עם קצת מזל תוכלו לראות בדרך דרבנים ושפני סלע. אורכו של המסלול כ-4.5 ק"מ וההליכה בו נמשכת כארבע שעות, כולל הרחצה בבריכות.

המפל הלבן בנחל אל על

בית שלום, מטולה
מלון בוטיק מקסים ברחוב הראשונים, רחובה הראשי של מטולה. חצר בית שלום נבנתה לפני 120 שנה על ידי ראשוני המתיישבים במושבה מטולה. בבית המגורים הישן של משפחת הוד-פיין, הקים הנכד חיים הוד מסעדה, ובחקורה, החצר שיועדה לחקלאות ולחיות המשק, נבנו סוויטות מקסימות וחדרי אירוח, וביניהם – גינה גדולה ומטופחת.

במלון יש סוויטות ויחידות אירוח מרווחות, כל אחת מהן מעוצבת באופן ייחודי, תוך הקפדה על כל הפרטים, גדול כקטן. שלוש סוויטות נמצאות בבית אבן עתיק, אחרות ממוקמות במבנה מודרני. המלון מוקף בירוק וצופה לנופי החרמון, עמק החולה ועמק עיון. עוד במקום: מסעדה משובחת של השף אסף אוטולנגי, בה מוגשות ארוחות המבוססות על מוצרים טריים ותבלינים מגינת התבלינים הסמוכה למסעדה; ספא וסלון פרטי להתכנסויות של אורחים ולהרצאות. המלון מיועד לזוגות בלבד, מה שמוסיף לאווירה הרומנטית והשלווה. 
טלפון: 04-6940767, אתר אינטרנט 


מלון בוטיק בית שלום | צילום: אורן שלו


איפה מטיילים? בית שלום שוכן בלב רחוב הראשונים בראש פינה, שבו שפע של מסעדות, פאבים, חנויות ייחודיות ואווירה קסומה. מן המלון ניתן להגיע ברגל לשמורת נחל עיון. בשמורה היפה יש ארבעה מפלים – מפל עיון, מפל הטחנה, מפל האשד והמרשים מכולם – מפל התנור, שצונח מגובה 30 מטר אל בריכה עמוקה. השביל מוקף בצמחיית נחלים שופעת ולאורכו יש תצפיות נוף יפות למפלים ולעמק החולה. שלוש בריכות השכשוך שלאורך המסלול מסבות הנאה רבה למבקרים. אפשר לבחור באחד משני מסלולי טיול – מסלול קצר ונגיש לכיסאות גלגלים, שמוביל למפל התנור ומאפשר טבילה בבריכת שכשוך, ומסלול ארוך יותר, שכולל את ארבעת המפלים, והטיול בו מצריך הקפצת רכב לסוף המסלול. 

מפל הטחנה בנחל עיון | צילום: אודי שטיינוול, פיקיוויקי

פינה בלב, ראש פינה
מתחם צימרים במבנה אבן מסוף המאה ה-19, קרוב לאתר השחזור של ראש פינה, המשלב באופן אופטימלי בין ישן לחדש. במתחם חמש סוויטות, מעוצבות באופן ייחודי, עם קירות אבן, ויטראז'ים וחלונות מקושתים. לצד העיצוב האותנטי, הסוויטות מאובזרות בכל הפינוקים המודרניים, כמו ג'קוזי רחב ידיים עם תאורה, טלוויזית פלזמה, מכונת אספרסו, זרמי עיסוי במקלחת והפתעות נוספות. לחלק מהסוויטות יש מרפסת שמשקיפה להר כנען ועמק החולה, אחרות נהנות מיציאה לבוסתן עם עצי פרי, פינות ישיבה, ערסלים, ג'קוזי ספא ובריכת טבילה רומנטית. 
טלפון: 04-6930970 , 054-5590020, אתר אינטרנט


חצר סוויטת ירח הדבש בפינה בלב

איפה מטיילים? מתחם הצימרים מהווה נקודת מוצא לשני טיולים נהדרים, השונים מאוד זה מזה. הראשון הוא טיול בראש פינה העתיקה, אשר אפשר להתחיל מקצה רחוב החלוצים, בו נמצאים הצימרים. במעלה הרחוב יש נקודת תצפית יפה, מצפה נמרוד, ממנה נשקף נוף של עמק החולה, הגולן והחרמון. אפשר לטייל באתר השחזור, בין הרחובות המרוצפים באבן ובתי הפקידות בהם התגוררו פקידיו של הברון רוטשילד והיום משמשים כמוזיאונים, גלריות, בתי קפה ומסעדות. לא חייבים להיצמד למסלול מסומן, מומלץ פשוט לתת לרגליים להוביל אתכם. הטיול השני הוא בנחל ראש פינה, מסלול טיול מקסים בטבע, ממש בסמוך לאתר השחזור. לאורך הנחל יש עצי שקד, תאנה, רימון וכליל החורש, ובסתיו פורחות כאן חלמוניות. לאורך הדרך יש כמה מעיינות עם מים צלולים ובחורף אפשר ליהנות גם מהנחל הזורם. אורכו של המסלול כשלושה קילומטרים.

טיול בנחל ראש פינה עובר דרך בוסתנים ומעיינות

בקתיים, עמוקה
שתי בקתות העץ העונות לשם בקתיים מציעות את כל הפינוקים שרק אפשר לחלום עליהם בתום טיול רגלי באזור, וחסרונן הבולט בכך שלא בטוח שבכלל תרצו לצאת מהן לטיול. הבקתות מעוצבות בטוב טעם ומאובזרות בג'קוזי זוגי בחלל החדר, מכונת אספרסו, מערכת קולנוע ביתית עם מבחר סרטים לצפייה ועוד הרבה פינוקים קטנים. גם בפינוקים הקולינריים לא חוסכים כאן – במקרר ממתינים לאורחים פלטת גבינות, בירות, שתייה קלה וגלידות, ומחוץ לו אפשר למצוא קרקרים, עוגה ביתית, שוקולדים ובר עם אלכוהול מתוצרת חוץ לשימוש חופשי של האורחים. הכיף האמיתי נמצא דווקא מחוץ לבקתה – בצמוד לכל בקתה ובפרטיות מוחלטת נמצאת בריכת טבילה מקסימה הבנויה מאבן ומשקיפה לנוף של יער ביריה הצמוד. בנוסף, שתי הבקתות חולקות בריכת שחייה גדולה ויפה מאבן טבעית. ארוחת הבוקר המצוינת תכין אתכם לטיול ביער ביריה הסמוך.
טלפון: 04-6974776

הבריכה בבקתיים. למרות שרב הפיתוי להישאר במקום, כדאי לצאת לטיול רגלי ביער ביריה הסמוך | צילום: אלברט עדוט

איפה מטיילים? יער ביריה, שנמצא ממש בצמוד לחצר הצימר, מספק שפע של מסלולי טיול ברגל ובאופניים. זהו אחד היערות הגדולים בארץ ובו עצי אורן וארז אטלנטי, וכן חניונים, מעיינות ואתרים היסטוריים, כמו מצודת ביריה ובית הכנסת נבוריה. ביער יש שבילי הליכה רבים, בהם שביל החלמוניות היוצא מחניון עין מרגנית, מסלול הליכה מקסים, שנעים לטייל בו כל השנה, ויפה במיוחד באוקטובר ונובמבר, בעת פריחת החלמוניות. גם עין מרגנית היא פינת חמד מקסימה עם טרסות ועצי תאנה ושקד, שלמרגלותיהם שולחנות פיקניק.


יער ביריה הצמוד לביקתיים מציע שפע של מסלולי טיול | צילום: ארכיון קק"ל

בקתות בין העננים, בית ג'אן
שמן של שלוש בקתות העץ בבית ג'אן הולם אותן: הן נמצאות באחד היישובים הגבוהים ביותר בארץ, בגובה של כ-1,000 מ' מעל פני הים, ונראה כאילו הן יושבות בלב העננים. הנוף הנשקף מכאן נפלא: הגליל העליון והתחתון, הכנרת ומפרץ חיפה. מלבד נוף יפהפה ואוויר צלול, בכל בקתה יש ג'קוזי זוגי, מטבחון מאובזר ומרפסת פרטית. ארוחת הבוקר, הכלולה במחיר האירוח, כולל פיתות דרוזיות הנאפות במקום, לבנה, שמן זית מקומי ועוד מטעמים דרוזיים. בהזמנה מראש אפשר לקבל גם ארוחת צהריים וערב, הכוללות מנסף דרוזי, מקלובה, חומוס תוצרת בית ועוד. 
טלפון: 04-9802001, 050-6368788, אתר אינטרנט

הנוף הנשקף ממרפסות בקתות בין העננים כולל גם את פסגת החרמון 

איפה מטיילים? בית ג'אן נמצאת במיקום מהיפים בארץ, בלבה של שמורת הר מירון, ואפשר לצאת מכאן לטיולים רגליים רבים. אל תחמיצו את תצפית הר ארי, שהקלישאה "מרהיבה" לא עושה לה חסד – פנורמה הנמתחת מהים התיכון ועד לכנרת, עם הרי הגליל, התבור והגלבוע מעטרים את הנוף ובימים צלולים אפשר לראות מכאן אפילו את הר גריזים שליד שכם. מסלול טיול נוסף יוצא מצפון היישוב ומחבר בין בית ג'אן לחורפיש. בעונה פריחת הדובדבן משמחת את העין ומרחיבה את הלב. סמוך לנקודת ההתחלה נמצא מרכז המבקרים של ד"ר דבור, בו תוכלו ללמוד על שיטות הייצור של קוסמטיקה טבעית משמנים וצמחי מרפא מקומיים, בהמשך הדרך תגיעו למעיין ולאחריו אנדרטת זכרון לפאדי קזאמל, בן חורפיש שנהרג באסון המסוקים. מי שרוצה להרחיב את הטיול – מחניית הרכבים לפני חורפיש אפשר לפנות ימינה (מזרחה) לשביל מסומן אדום אל נחל נריה או שמאלה (מערבה) בשביל מסומן ירוק אל נחל מורן המוביל לנחל כזיב העליון. 

עץ זית בלב הכביש – שמורת הר מירון, בדרך לאנדרטה לזכר בן חורפיש שנפל באסון המסוקים | צילום: ד"ר אבישי טייכר

מלון אמירי הגליל, אמירים
מלון אמירי הגליל הוא מלון בוטיק וספא ששוכן על הכביש שמוביל למושב אמירים, בלב חורש טבעי, ובגובה של 600 מטר, מה שמבטיח תצפית פנורמית נפלאה אל הכנרת, הרי גולן ורכסי הגליל הירוקים. במלון 17 חדרים בלבד, השוכנים במבנה בצורת חאן שבליבו עץ זית עתיק. במלון חדרים זוגיים וסוויטות שמשקיפים לנוף ומיני סוויטות עם יציאה למדשאה שבה ריהוט גן. למעשה, מרגע שתגיעו לפה, אין סיבה להתניע את האוטו. במלון יש מסעדה כשרה שמציע ארוחות בוקר עשירות וארוחת ערב בשריות עם תפריט קבוע (יש גם מנות לטבעונים), וכן ספא עם ג'קוזי ענק, סאונה ומגוון טיפולים. מהמלון עצמו יוצאים כמה מסלולי הליכה יפים בחורש הטבעי אשר מובילים למושב אמירים הסמוך.
טלפון: 04-6989815, אתר אינטרנט

הלובי של מלון אמירי הגליל, שבמרכזו צומח עץ זית

איפה מטיילים? מן המלון ניתן לטייל ברגל בשביל היער, שביל שנפרץ בחורש הטבעי ומקשר בין המלון לבין מושב אמירים, כשלאורכו נשקף נוף מרהיב של הכנרת. בתוך היער גדלים עצי אורן קנרי, קטלב, אלון, זית, אשחר ועוד. ההליכה בשביל נמשכת כ-25 דקות לכל כיוון, ובסופה מגיעים לאמירים, שם יש כמה מוקדי עניין. גן הפסלים ששוכן בתוך חורשה ומציג אוסף של 20 פסלים של אמנים מקומיים ובינלאומיים, מצפה מנחם שבמזרח המושב שבו אנדרטה לזכרו של הטייס מנחן קשטן, ומצפה כנרת, שכפי שניתן להבין משמו, משקיף לנוף מרהיב של הארבל והכנרת. 

בית אמיתי, מצפה מתת
שתי בקתות עץ חמימות המסתתרות בתוך חורש טבעי של אלונים ואלות. הירידה לבקתות נדמית כירידה לתוך יער קסום ומלא בהפתעות, והבקתות עצמן מרוחקות מספיק זו מזו ומוסתרות היטב בחורש כך שהאורחים נהנים מפרטיות מלאה. הבקתות בנויות על כלונסאות ויש להן מרפסת תלויה מעל הנוף המרהיב, ולצד כל בקתה יש ערסלים וגינת צמחי תבלין. בקתה אחת, עם גלריית שינה, מתאימה למשפחות, והאחרת מתאימה לזוגות. שתיהן חמימות ונעימות, גם אם לא מפוארות, ומאובזרות בג'קוזי באמבטיה ובאח עצים.
טלפון: 04-9870890, 052-8714155, אתר אינטרנט

מרפסת עם נוף – בית אמיתי במצפה מתת

איפה מטיילים? ממש מפתח הבקתה התחתונה יוצא מסלול טיול מקסים בשמורת נחל מתת. זהו מסלול קל וקצר שעובר בחורש ים תיכוני שופע צמחייה, עם שיחי לוטם וצתרנית משובלת ומינים רבים של סחלבים ודבורניות. המסלול מוביל לעץ קטלב גדול ממדים ומרשים, שתחתיו יש ספסל מגזע איקליפטוס המשקיף לנופי הגליל המערבי. בהמשך המסלול רואים קטלבים נוספים ואם מתבוננים היטב מגלים מאורה של דרבנים. מי שימשיך ללכת במסלול יגיע למטע זיתים, לבריכת חורף יפה, ליער אלונים ולאחו ירוק ופורח. מרבית הסיכויים שתיהנו מכל היופי הזה בבדידות מזהרת.

מרפסת מהסיפורים, מצפה הילה
בקתה ייחודית, שמשלבת בין צימר לקמפינג משודרג. הבקתה שוכנת בלב יער אלונים ירוק, בבדידות מוחלטת, כששום בית לא נראה באופק, והיא מחופה ביריעות בד, שאותן ניתן להרים כדי לתת ליער להיכנס פנימה. בחלל הגדול יכולים ללון עד שמונה אורחים בנוחות על גבי מזרנים ומחצלות. יש כאן גם מטבחון מאובזר, שירותים, מקלחת ותנור חימום לימים הקרים. אין כאן טלוויזיה, מה שהופך את השהות לרגועה ושלווה במיוחדבחוץ יש פינת ישיבה בלב היער, שלידה ניתן להדליק מדורה. במקום יש אפשרות לינה נוספת, "דום מהסיפורים" – אוהל עגול קטן בלב היער המתאים ללינה של שלושה-ארבעה אנשים. 
טלפון: 050-7405367 ,054-6645622, אתר אינטרנט

מרפסת מהסיפורים. להתנתק מהמחשב והטלוויזיה לטובת השלווה של היער | צילום: איילת בר-מאיר

איפה מטיילים? מעבר לשלווה המושלמת של היער המקיף את מרפסת מהסיפורים, אפשר לצאת מכאן למגוון טיולים רגליים לאתרי טבע יפהפיים. למעשה, גם אם תשהו כאן כמה ימים, לא תתקשו למצוא מסלול טיול שונה ובכל יום: המרפסת נמצאת במרחק הליכה מנחל כזיב, מהמונפורט, מנחל שעל ומצוק הנשרים במעיליא. עופר, בעלי המקום ומדריך טיולים במקצועו, ישמח לייעץ ולעזור בבחירת מסלולי טיול רגליים באזור. 

נחל כזיב. שלווה מושלמת | צילום: יעל מגרי, פיקיוויקי

שאטו פרסטיז', עין יעקב
מתחם הצימרים שוכן במושב עין יעקב ומציע שלוש סוויטות יוקרתיות שמיועדות לזוגות וסוויטה חדשה עם כמה חדרי שינה שנמצאת במתחם פרטי (נפרד מהסוויטות האחרות), והיא יכולה להתאים לכמה זוגות או למשפחה עם עד חמישה ילדים. הסוויטות מאובזרות בכל הפינוקים האפשריים – ג'קוזי זוגי, מערכת קולנוע ביתית, חדר רחצה מרווח, מטבח מאובזר הכולל מכונת אספרסו, מתקן מים, יין ושוקולדים, מרפסת פרטית עם שולחן וכסאות ועוד. בחצר יש בריכת שחייה מחוממת, ג'קוזי עצום ממדים המשקיף אל הנוף, פינות ישיבה, נדנדות והכל מוקף במדשאות וגינות. 
טלפון: 050-2245246, 050-7633453, אתר אינטרנט


ג'קוזי מול הנוף בשאטו פרסטיז'

איפה מטיילים?
יוצאים מחלקו הצפוני של המושב אל שביל עפר מסומן בכחול. כאן אפשר לבחור באחת משתי אפשרויות: אם פונים עם השביל לכיוון מזרח (ימין) מגיעים לאחר כקילומטר וחצי לנחל מרווה, העובר דרך חורש ים תיכוני סבוך בשוליה של שמורת מרווה ונשפך לנחל געתון. אם תפנו לכיוון מערב בשביל המסומן כחול תגיעו, מקץ כשלושה קילומטרים, אל נחל געתון אשר שמו הערבי, ואדי אלעיון – "נחל המעיינות" מעיד על המעיינות הרבים שנובעים בו.


נחל געתון. מי שמכיר אותו רק מנהריה, יופתע מחלקיו האחרים | צילום: ערן געש, המשרד להגנת הסביבה 

 

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל המערבי

מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל
מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל

בין המושבים היהודים אלקוש ואבן מנחם, הכפר הערבי נוצרי פסוטה, מצפה אבירים והכפר הדרוזי הגדול חורפייש נמצא אחד האזורים המרתקים ביותר בארץ ישראל בכלל ובגליל בפרט. זהו אזור של חורש ים תיכוני צפוף וקוצני, ובו בליל של שמורות ...

אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב
אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב

הגליל המערבי מציע לא רק נופים מרהיבים ואתרים היסטוריים, אלא גם מפגשים רב תרבותיים, מיזמים קולינריים, סדנאות עם בעלי מלאכה ועוד המון הפתעות. פסטיבל אביב בגליל המערבי הוא הזדמנות נהדרת להיחשף לכל העושר שיש לאזור להציע

בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי
בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי

בגליל המערבי קיימות מספר "ערים אבודות" - ישובים עתיקים והרוסים המבצבצים מהיער המקנה להן מראה מסתורי ומסקרן. יואב יעקובי לוקח אותנו לכמה מהן, לטיולים רכובים עם קטעי הליכה קצרים. מתאים גם למשפחות