תפריט עמוד

צ'יאנג מאי – דברים שאסור להחמיץ

בעוד שדרום תאילנד מפורסמת בחופים היפים שתיירים רבים מגיעים אליהם בעיקר לצורך בטלה מוחלטת, צ'יאנג מאי מציעה למבקרים בה אינספור אפשרויות לחופשה פעילה: אחרי או לפני הביקור באתרי החובה, אפשר לעשות קניות בשווקי העיר, ללמוד בישול תאילנדי, לעשות בפעילויות אתגריות, לחגוג עם המקומיים ואפילו לאמץ פעילים. הנה כמה חוויות שלא כדי להחמיץ בצ'יאנג מאי: 

1. לעשות קניות בשוק
האטרקציה הכי מפורסמת של צ'יאנג מאי היא שוק הלילה (Night Bazaar). השוק העצום בגודלו ששוכן במרכז העיר פועל מדי ערב מהשקיעה ועד חצות. זהו גן עדן עבור המכורים לקניות, עם דוכנים שמוכרים הכל מכל – עבודות אמנות, מלאכות יד, בגדי מעצבים ומותגים (מקוריים ומזויפים), תכשיטים, נעליים, שעונים, דיסקים – הכל במחירי מציאה, וזה עוד לפני שמתחילים להתמקח. את הקניות כדאי לשמור לסוף, מכיוון שבשוק יש גם עשרות דוכני אוכל שמציעים אוכל תאילנדי מעולה, לצד דוכנים שבהם ניתן ליהנות מעיסוי תאילנדי, ומאלה אפשר ליהנות הרבה יותר כשהידיים לא עמוסות בשקיות.


שוק הלילה בצ'יאנג מאי. אפשר למצוא כאן אוכל, מזכרות ואפילו עיסוי תאילנדי

בצ'יאנג מאי יש עוד הרבה שווקים נפלאים, ובהם השווקים של ימי שבת וראשון שפועלים בשעות אחה"צ והערב. גם בשווקים האלה אפשר למצוא הכל, אבל כדאי לשים לב במיוחד לעבודות היד המקסימות. המחירים בשווקים של שבת וראשון זולים יותר מאלה של שוק הלילה.
Sunday Walking Market
כתובת: Rajdamnoen Road , ליד שער Tha Pae

Saturday Night Market Walking Street
כתובת: Wualai Road, ליד שער Chiang Mai

אם אתם מעדיפים לעשות קניות כשיש אור בחוץ, כדאי ללכת לשוק Warorot, החביב במיוחד על המקומיים, ששוכן בצד המזרחי של העיר העתיקה, בסמוך לשוק הלילה. 

חנות לממכר מטריות בצ'יאנג מאי

2. לבקר במקדש
הביקור במקדשים הבודהיסטים הוא חלק בלתי נפרד מהטיול בצ'יאנג מאי, וישנם כמה מקדשים שהם תחנת חובה לכל תייר בעיר. המקדש הכי בולט בעיר הוא מקדש פרה טאט דוי סוטפ (Wat Phra That Doi Suthep), שניצב על גבעה שנושאת את אותו השם שמרוחקת כ-15 קילומטר ממרכז העיר. המקדש, שנבנה במאה ה-14, הוא אחד האתרים הכי קדושים בתאילנד. קשה שלא להתרשם מהסופה המצופה זהב שבמרכזו. אל המקדש ניתן באמצעות טיפוס על מאות מדרגות או בעלייה ברכבל, ומלמעלה נשקף נוף מרהיב של העיר.


מקדש פרה טאט דוי סוטפ. אחד האתרים הקדושים ביותר בתאילנד

מקדשים חשובים נוספים בעיר הם מקדש פרה סינג (Wat Phra Singh) ששוכן בלב העיר העתיקה ומאכלס את אחד מפסלי הבודהה החשובים ביותר בצפון תאילנד, ומקדש צ'יאנג מאן (Wat Chiang Man), המקדש העתיק ביותר בעיר, שנוסד ב-1296.


פסל בודהה במקדש פרה סינג

3. ללמוד בישול תאילנדי
האוכל הוא חלק בלתי נפרד מחוויית הטיול. זה נכון להרבה מאוד מקומות אבל זה נכון במיוחד לתאילנד, ששם התיירים יכולים לאכול לא רק במסעדות אלא גם (ואולי בעיקר) ברחוב, עם דוכני אוכל מופלאים שנמצאים בכל פינה. כדי שהתיירים יוכלו להמשיך את החגיגה הקולינרית גם אחרי שהטיול נגמר, פזורים בכל רחבי תאילנד בתי ספר לבישול תאילנדי, כשריכוז גבוה במיוחד שלהם נמצא בצ'יאנג מאי. מרבית בתי הספר מציעים קורסים של שעות אחדות, שנפתחים בביקור בשוק מקומי, בו בוחרים ביחד ירקות ועשבי תיבול ולומדים על הרכיבים הנפוצים במטבח התאי. לאחר מכן ממשיכים לבית הספר, שם השף מדגים ומסביר, התלמידים מתנסים בבישול ובסוף כולם אוכלים ביחד את המטעמים שהכינו, שכוללים קלאסיקות של המטבח התאילנדי כמו  סלט פאפאיה, פאד תאי, ותבשילי קארי וחלב קוקוס. 


לומדים לבשל ב-Thai Farm Cooking School

חוויה מיוחדת מצפה למשתתפים בסדנאות הבישול של Thai Farm Cooking School, חווה אורגנית עם עצי פרי טרופיים וגן ירק ששוכנת באזור כפרי בסמוך לעיר. הסדנאות נפתחות בביקור בשוק מקומי, ומשם המשתתפים ממשיכים לחווה וקוטפים את הפירות והירקות הטריים שישמשו אותם בהמשך. אחר כך מגיע שלב הבישול – בניגוד לבתי ספר אחרים, כאן לכל אחד יש עמדת בישול משלו, עם תנור וכל האביזרים, כך שכולם לוקחים חלק בכל שלבי הבישול ולא רק מסתכלים על השף שמדגים. כל משתתף בוחר איזה מנות הוא מכין מתוך התפריט, וגם צמחונים יוכלו להרכיב לעצמם ארוחה כלבבם. אתר אינטרנט

4. להתיידד עם פיל 
הפילים הם אחד מהסמלים של תאילנד, ונדמה שרכיבה על פילים הפכה לאחת ממשימות החובה של כל תייר בצפון תאילנד. למרבה הצער, רבות מחוות הפילים התיירותיות לא מעניקות לפילים תנאים נאותים, והלב נחמץ אל מול הפילים שמאולפים על מנת לבדר את קהל המבקרים בשלל להטוטים. אבל לא כל החוות כאלה. יש בתאילנד גם חוות שבהן היצורים הגדולים והמתוקים האלה מקבלים תנאים טובים, כבוד ואהבה, ויכולים להמשיך בשגרת יומם. לא רק הפילים מרוויחים אלא גם המבקרים – אלה זוכים להיכרות אינטימית עם הפילים, ויכולים להאכיל אותם, לרחוץ אותם, להשתעשע עמם במימי הנהר ופשוט לתקשר איתם. באזור צ'יאנג מאי יש כמה חוות כאלה, שבהן מתייחסים לפילים בכבוד. אחת מהחוות האלה היא Patara Elephant Farm, שמרוחקת כ-45 דקות נסיעה מצ'יאנג מאי. בחווה מציעים תכנית מיוחדת של אימוץ פיל ליום אחד, שבמסגרתה  לכל אחד מן המבקרים מוצמד פיל, ובמהלך היום הוא לומד לתקשר איתו ולצפות את התנהגותו, מאכיל אותו, רוחץ אותו, מבריש את עורו ופשוט משתעשע איתו. במהלך היום מתקיים גם טיול רכיבה קצר, אבל בניגוד לחוות אחרות כאן הרכיבה מתבצעת ישירות על גב הפיל ולא על מושבים מיוחדים שמציקים ומכאיבים לפילים. המשתתפים לומדים איך לעלות על הפיל בצורה נכונה ויוצאים איתם לפיקניק במפל סמוך. אתר אינטרנט


חוות הפילים פטרה. לאמץ פיל ליום אחד

חווה ידידותית נוספת היא Elephant Nature Park, שמרוחקת כ-60 קילומטר מצ'יאנג מאי. החוויה דומה למדי, אם כי כאן מתנגדים לרכיבה על פילים. במקום זאת אפשר להצטרף לפילים, בהליכה, לטיול ביער. ניתן גם להישאר לישון לילה (או יותר) במחנה הפילים. אתר אינטרנט

5. להשתתף בחגיגות
תאילנד ידועה בפסטיבלים ובחגיגות הססגוניות שלה, כשרבים מסכימים שבצ'יאנג מאי נערכות כמה מהחגיגות היפות ביותר במדינה. את ראש התאילנדי, למשל, חוגגים בכל רחבי תאילנד, אבל החגיגות בצ'יאנג מאי נחשבות לשמחות ולצבעוניות מכולן, והן גם ארוכות יותר מאשר בשאר אזורי המדינה ונמשכות שישה ימים לפחות. את ראש השנה, הסונגקראן, חוגגים בתאילנד בחודש אפריל, בחגיגות רטובות במיוחד, כשהעוברים ושבים משפריצים זה על זה מים מזרנוקים, אקדחי מים, בלוני מים, שקיות ומכל הבא ליד.


פסטיבל לוי קראטונג בצ'יאנג מאי

אירוע נוסף שמקבל נופך חגיגי במיוחד בצ'יאנג מאי הוא לוי קראטונג, במהלכו התאילנדים מגיעים בליל ירח מלא בחודש נובמבר לנהר, ומשיטים בו סירות קטנות עשויות מעלי בננה שבתוכן מונחים נרות ופרחים, מתנה לאלת המים. בצ'יאנג מאי החגיגות נמשכות שני לילות, כשבלילה השני יש תהלוכות צבעוניות, מרוצי סירות ותחרות יופי, ובשמיים מרחפים פנסי ענק דמויי כדור פורח.

החגיגה המפורסמת ביותר בצ'יאנג מאי היא פסטיבל הפרחים שמתקיים מדי שנה בחודש פברואר, אז אזור צפון תאילנד מתכסה בפריחה מרהיבה. במהלך הפסטיבל מתקיימת תהלוכת פרחים ססגונית, עם במות נעות שמקושטות בפסלי פרחים ונערות מקומיות שרוקדות ריקודים תאיים מסורתיים. בנוסף, בתקופת הפסטיבל רחובות מרכז העיר והפארק העירוני מתקשטים בפסלי פרחים עצומים בגודלם של מקדשים מפורסמים, בעלי חיים וסצנות מהמיתולוגיה ההודית.  

בתמונה הפותחת: ילדים-נזירים חולפים על פני מקדש בצ'יאנג מאי

מפת צ'יאנג מאי:

לחצו להגדלה

צילומים בכתבה: שאטרסטוק, Patara Elephant Farm ,Thai Farm Cooking School Slaps

 

 

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצפון תאילנד וצ'אנג מאי

צ'אנג מאי – גן עדן למטיילים ותיקים
צ'אנג מאי – גן עדן למטיילים ותיקים

צ'אנג מאי בצפון תאילנד היא גן עדן למטיילים ותיקים: בעיר עצמה תוכלו לבקר במקדשים מרשימים, שווקים ססגוניים וסדנאות מיוחדות, ומחוץ לעיר אפשר לטייל לכפרים מסורתיים, חוות לשיקום פילים ושמורות טבע ירוקות

פסטיבלים מיוחדים בתאילנד שלא כדאי לפספס
פסטיבלים מיוחדים בתאילנד שלא כדאי לפספס

בתאילנד לא מפסיקים לחגוג ואתם מוזמנים להצטרף למסיבה: פסטיבל פרחים, פסטיבל נרות, פסטיבל פנסים ועוד שלל אירועים וחגיגות לרוב, שמתאימים למטיילים בכל הגילים, גם לבני הגיל השלישי. הנה כמה מהפסטיבלים הייחודיים של תאילנד שלא תרצו לפספס

צפון תאילנד – מסע ללאנה לנד
צפון תאילנד – מסע ללאנה לנד

תאילנד היא לא רק בנגקוק התוססת או חופי הדרום הזהובים. אמנון גופר, שליח מסע אחר, יצא למחוז לאנה לנד בצפון תאילנד. הוא טייל בין הרים מכוסי ערפל, יערות טרופיים ושדות אורז, ביקר בכפרים קטנים, טבל במרחצאות חמים, ליטף ...