תפריט עמוד

בילויים במדריד: לילה לא שקט

תושבי מדריד יודעים לבלות, ומי שרוצה להצטרף יצטרך להתרגל לסדר יום ייחודי: את ארוחת הערב אוכלים בחצות, ולפנות בוקר עוברים לרקוד במועדונים ובדיסקוטקים. סיור בעיר שהולכת לישון רק בבוקר, אם בכלל

יחד עם הרודן פרנקו, נעלם גם השעמום בלילות מדריד, ובשלושים השנים האחרונות התפתחה העיר לאחד ממוקדי הבילוי ביבשת. המדרידים מבלים לפי שעון מיוחד: גם תל אביבים מושבעים יצטרכו להתרגל למועדונים שפותחים את דלתותיהם בשעה שתיים לפנות בוקר וסוגרים בחמש. אבל אין דאגה, גם כשהמועדונים נסגרים יש המשך: אפשר לשתות קפה ולהמשיך לדיסקוטקים שנפתחים בשבע בבוקר ונסגרים לעתים רק בשעות הצהריים.

שבע דקות בגן עדן
הפליטים הארגנטינאים שהגיעו למדריד בסוף שנות ה-70 היו בין חלוצי חיי הלילה והקימו סביב כיכר סנטה אנה (Santa Ana או בקיצור "Santana") אין ספור בארים, דיסקוטקים ומסעדות. בסופי שבוע זהו אחד המקומות הצפופים ביותר בעיר, אבל גם בלילות השבוע המקום הומה אדם. אחד הברים הפופולריים ביותר נקראViva Madrid , מקום עתיק מאוד שעבר תחת בעלותו של דריו באלסטר התאמה לזמננו. באלסטר, גם הוא ארגנטינאי במוצאו, יזם חידוש מרענן ומקורי לבני השלושים פלוס, שמתקשים למצוא זמן פנוי כדי לארגן לעצמם בליינד דייטים. כל יום שלישי בערב הם מוזמנים להשתתף (בתשלום, כמובן) בערב היכרות מיוחד המכונה "7 על 7 על 7": שבעה גברים ושבע נשים יכולים לשוחח זה עם זה במשך שבע דקות. האירוע השבועי הפך ללהיט החם ביותר בעיר, הרווקים והרווקות נרשמים ימים מראש וההצלחה, כך מספרים, מרשימה. (כתובת: Manuel Fernandes y Gonzales st., קרוב ל-Plaza Santa Ana).

בקצה הצפוני של כיכר סנטה אנה נמצא ה- Midnight Rose, מסעדה בעיצוב פוסט מודרני, אחת המסעדות היוקרתיות בסביבה, מפגש ליפים וליפות, ובמיוחד לעשירי ועשירות העיר. האוכל משובח, המחירים בהתאם. תצאו משם שבעים ומרוצים, אך עניים יותר בכ-100 אירו לזוג לפחות.

פלמנקו בלאס טבלס, הבר שבו מופיעים מיטב אמני הפלמנקו המקומיים

את כל היפים והיפות, שהם גם העשירים והעשירות, אפשר לפגוש החל משעה 21:00 ועד 02:30 בבר על הגג הבניין שנחשב למקום ה"איני" ביותר במדריד – Midnight Rose Penthouse בכיכר Santa Ana. מי שחיכה בסבלנות כעשרים דקות למקום במעלית, יורשה לשתות קולה תמורת 16 אירו ולבחור בין תצפית על כיכר סנטנה ההומה לבין תצפית על הצעירים היפים והאמידים שמתחככים במרפסת לצלילי מוסיקה, עם משקה מתוחכם ביד. לא נוח לכם לשבת על הספה? אפשר להזמין מיטה כפולה עם כריות גדולות, עליה אפשר לשתות וליהנות. לנוחות יש כמובן מחיר – הזמנה מינימלית היא 100 אירו לאדם.

וגם פלמנקו כמובן לא חסר בבירה הספרדית. בפלמנקו בר המדובר ביותר בעיר, Las Tablas, מציגים כל ערב מיטבי הרקדנים והנגנים של מדריד פרשנות עכשווית של הריקוד והמוזיקה הספרדית המסורתית. המופעים מתקיימים בכל ערב, החל מהשעה 22:30, כניסה ומשקה ראשון 24 אירו (Plaza de Espana פינת רחוב San Vincente, אתר אינטרנט).

בליינים במדריד בשעות הקטנות של הלילה

לאכול צ'יפס עם ביצה בחברת המלך
לא ראיתי בליינים רעבים במדריד. שפע המסעדות בעיר מסחרר ואפשר למצוא מסעדה לכל טעם ולכל כיס. הסיבה לכך פשוטה: תושבי מדריד אינם נוהגים להזמין חברים הביתה, אלא נפגשים עמם בחוץ. הסלון המדרידי הוא ברחוב – בברים ובמסעדות, שהומים אדם ברוב שעות היום, ובעיקר בלילה. מסעדות רבות במדריד מציעות את מנות הטאפס המסורתיות משודרגות, כך שהן הופכות לארוחה של ממש. צלחות גדולות גדושות בטאפאס נקראות ראסיונס (Raciones) ואפשר למצוא אותן בטברנות (Meson) סביב כיכר מאיור הגדולה. מחיר הראסיונס כמובן גבוה ממחיר מנת טאפס רגילה, בין ארבעה ל-12 אירו למנה. בדרך כלל מזמינים שתיים-שלוש מנות לאדם ומחלקים בין הטועמים, כך שכל אחד זוכה לטעום מהאומנות הקולינרית הספרדית. ברוב המסעדות אפשר להזמין גם חצי מנה.

המסעדות והבארים לא נטשו לחלוטין את הטאפס המסורתי לטובת הראסיונס הגדולים. טאפס, המאכל הלאומי הספרדי, נולד במאה ה-18, מתוך דאגת המלך לנתיניו: הפועלים נהגו לשתות משקאות אלכוהוליים בזמן הסיאסטה, ואז חזרו לעבודה. לאור תאונות העבודה הרבות שנגרמו לאחר כל סיאסטה, המלך הכריז: "לא שותים כשעובדים". אולם הציבור לא הצליח לעמוד במגבלה הזאת, והמלך מצא פתרון יצירתי לבעיה: בעלי במסעדות חיובו בחוק להגיש את קעריות המשקה עם מכסה ("טאפס"), שעליו הונחו מטעמים קטנים. הטעימות האלה מיתנו במעט את השפעת האלכוהול. התוצאה הייתה מרשימה: תאונות העבודה התמעטו, ומאכל לאומי נולד. המנות הקטנות של הטאפס הפכו כבר מזמן לחטיף גורמה, שכל מבקר בספרד נופל בקסמו. אפשר לפתוח שולחן עם אין ספור מנות טאפס קטנות של תבשילי בשר, מאכלי ים וגבינות, ירקות וסלטים בכל השילובים והאיכויות, שרק אפשר להעלות על הדעת.

במדריד מתחילים את הלילה לקראת חצות ומסיימים אותו עמוק אל תוך הבוקר

סביב לכיכר מאיור תמצאו הרבה מאוד תיירים, לא רק תיירים זרים, אלא בעיקר תיירות ספרדית. מסעדה פופולרית במיוחד בין מבקרי העיר נמצאת במרתפים של בניין מהמאה ה-15, שהתפתח לצורתו הנוכחית במאה ה-16. על רקע צלילי מוזיקה ספרדית חיה אפשר להתענג על צלחות ראסיונס בטברנת Rincon de la Cava הממוקמת ב-Calle Cava de San Miguel 17, אותו רחוב ארוך ששמו משתנה כמה פעמים עד שהוא הופך ל-Calle Cava Baja, האלדורדו של הבליינים במרכז מדריד. שם, עם קצת מזל, תוכלו לפגוש אפילו את המלך חואן קרלוס נהנה בחברת משפחתו מארוחה טובה בשעות הקטנות של הלילה בטברנה החביבה עליו, Los Lucio (כתובת: Calle Cava Baja 30, אתר אינטרנט), שמתמחה ב-Los Huevos – צ'יפס מצופים בביצה. נשמע עממי? תשאלו את המלך, הוא יסביר לכם על נפלאות הטעם. במידה ששומרי הראש המלכותיים חוסמים את הכניסה לטברנה הזאת, תוכלו לסטות לטברנה השכנה הלא פחות מומלצת, La Camarilla בבניין מס' 21 באותו הרחוב.

היצירתיות הקולינרית הספרדית הולידה ילדי פלא לא רק בתחום האוכל אלא גם בתחום השתייה: דוגמא לכך הוא משקה הקיץ ששמו בספרד Tinto de Verano, המכיל יין אדום, קרח וספרייט. אבל גם מי שלא אוהב ספרייט לא יישאר צמא. אפשר לנסות Calimocho, תערובת של יין וקולה – המשקה המועדף על צעירי מדריד.

חגיגות אלכוהול לכבוד מרים הקדושה
מי שמזדמן למדריד בשבועיים הראשונים של אוגוסט יחווה חגיגה מיוחדת בשם La Paloma: עלייתה של מרים הקדושה לשמיים מהווה תירוץ מקובל לחגיגות שתיית אלכוהול עד שעות הבוקר הקטנות. לכבוד מרים הקדושה מוכנים תושבי רחוב Cava Baja לסלוח לבעלי הטברנות שממוקמים בקומת הקרקע ולאפשר להם להוציא את הבר לרחוב. בתוך הטברנה עדיין אפשר לאכול, אבל החגיגה הגדולה מתקיימת ברחוב – מול כל טברנה מוקם באר משקאות ורמקולים שמרעישים את האזור משעות הערב המוקדמות יחסית עד למחרת בבוקר. חגיגה של ממש, שאסור להחמיץ. החגיגה נמשכת באזור La Latina , בכיכרות הצמודות זו לזו. רועשות במיוחד הכיכרותCaro ו-Paja בסביבת כנסיית סן אנדרס, שם אפשר לפגוש את הצעירים שמנצלים האישור מטעם המשטרה שניתן רק פעם בשנה, לכבוד מרים הקדושה – להביא בקבוקי שתייה מהבית ולשבת על רצפת הכיכר עד שכמות השתייה משכיבה אותם על הקרקע.

חגיגת רחוב רוויה באלכוהול לציון עלייתה לשמים של מרים הקדושה

מי שרוצה להמשיך לבילוי לילי סוער באחד מהדיסקוטקים של מדריד, יכול לעשות זאת החל מהשעה 02:00 לפנו בוקר. נחשבים במיוחד הדיסקוטקים Garamond ב-Calle Claudio Coello 10, ו-New Garamond ב-Calle Rosario Pino 14. מי שלא פגש את המלך בטברנה, יימצא אולי את ילדיו בדיסקוטק Gabana 1800 ברחוב Velasques ברובע היוקרתי Salamanca. דיסקוטק אלטרנטיבי, גם מבחינת הקהל וגם מבחינת המוזיקה, הוא Siroco ברחוב San Dimas 3. רשימת הדיסקוטקים המובילים משתנה כל הזמן, אבל בין המפורסמים הם Kapital (Atocha st.), Joy Eslava (Sol sq.), Gabana (Velazques st.). מועדונים ודיסקוטקים רבים נמצאים בשכונות Moncloa ו-Arguelles באזור האוניברסיטה, וכצפוי אפשר למצוא בהם בעיקר בליינים צעירים. אזור Santa Barbara פופולרי במיוחד בקרב בני העשרים.

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.