תפריט עמוד

טיול מאכזיב לראש הנקרה

למי מתאים? לכל המשפחה

קושי:
קל

אורך המסלול
: כארבעה קילומטרים

משך המסלול:
ארבע שעות

איך להגיע?
ראשית המסלול בתל אכזיב וסיומו בראש הנקרה. יש לדאוג להעברת הרכב לנקודת הסיום. בכביש מס' 4 נהריה – ראש הנקרה, כ-4 ק"מ מצפון לנהריה נפנה לפארק אכזיב. על גבעה מבודדת ליד חוף הים בין נחל כזיב בצפון ונחל שעל בדרום – נמצא תל אכזיב. כאן נשאיר את האוטו ונצא לדרך.

זה הזמן לטייל בחוף הצפוני ביותר שלנו – מאכזיב ועד ראש הנקרה. המסלול אינו קשה, אך הוא אורך כארבע שעות. כדאי לתכנן את המסלול כך שיישאר מספיק זמן לביקור באתר הנקרות בראש הנקרה.

התל הוא שרידיה של עיר שראשיתה באלף השלישי לפני הספירה, ואשר הפכה במאה ה-18 לפני הספירה לעיר חומה מבוצרת. בימי התלמוד היה כאן ישוב יהודי, ובתקופה הצלבנית נבנה כאן מבצר. היום התל הוא גן לאומי יפה. בצפונו של הגן אתר ייחודי: "מדינת אכזיב".

כמה שנים לאחר קום המדינה התיישב בחוף אכזיב אלי אביבי, הקים בית שבסיסו אבן וראשו עץ, שניצב עד היום. אביבי הכריז על המקום כמדינה ריבונית, ואף הוציא דרכונים מטעם עצמו. אמנם המדינה לא זכתה להכרה מדינית אבל המקום הפך למוקד משיכה למטיילים, מחפשי שקט ואהבה. במשך השנים אסף אביבי ממצאים ארכאולוגיים מהים ומהחוף והקים מוזיאון יפה שניתן לבקר בו בתשלום.

מהתל נלך צפונה לאורך החוף, לעבר הלגונה, בה נפגוש את יצורי הים המקומיים – שבלולים ודגים שנהנים מהמים הרדודים בין סלעי הכורכר. לאורך החוף נזהה את שיחי העדעד היווני, זהו שיח נמוך עם עלים קטנים, וגבישי מלח שהצמח הפריש צמודים לחלק התחתון של העלים. העדעד היווני צומח מלבנון דרך אכזיב, ועד עכו בלבד.

לאחר הליכה של קילומטר בערך, נבחין בגוש סלעים בולט מהים וסביבו משטחי סלע מכוסים מים. נמשיך צפונה ונעזוב את סלעי הכורכר לטובת קטע חוף חולי ורך. זהו שפך נחל בצת אל הים. אפשר לתכנן כך שהרכב ימתין לנו בחוף המסודר שבמקום, ואם לא – נמשיך ברגל לראש הנקרה. במקביל לחוף נראים איי סלע קטנים, וההליכה על החוף נעימה מאד.

עוד קילומטר וחצי, וצוק ראש הנקרה מזדקר מולנו. חתך חצוב בסלעי הכורכר יוביל אותנו בנתיב של מסילת ברזל ישנה עד לתחילת הצוק ולמנהרת הרכבת. הביקור בנקרות מרהיב, אל תחמיצו אותו.

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל המערבי

מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל
מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל

בין המושבים היהודים אלקוש ואבן מנחם, הכפר הערבי נוצרי פסוטה, מצפה אבירים והכפר הדרוזי הגדול חורפייש נמצא אחד האזורים המרתקים ביותר בארץ ישראל בכלל ובגליל בפרט. זהו אזור של חורש ים תיכוני צפוף וקוצני, ובו בליל של שמורות ...

אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב
אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב

הגליל המערבי מציע לא רק נופים מרהיבים ואתרים היסטוריים, אלא גם מפגשים רב תרבותיים, מיזמים קולינריים, סדנאות עם בעלי מלאכה ועוד המון הפתעות. פסטיבל אביב בגליל המערבי הוא הזדמנות נהדרת להיחשף לכל העושר שיש לאזור להציע

בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי
בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי

בגליל המערבי קיימות מספר "ערים אבודות" - ישובים עתיקים והרוסים המבצבצים מהיער המקנה להן מראה מסתורי ומסקרן. יואב יעקובי לוקח אותנו לכמה מהן, לטיולים רכובים עם קטעי הליכה קצרים. מתאים גם למשפחות