תפריט עמוד

תענוגות אירלנד

ספא אירי בסגנון הודי-יפני
בסוף "טבעת קרי" שהיא אחד מסמלי הנוף הייחודי של אירלנד, נמצאת העיירה קנמייר (Kenmare), המצטיינת בעבודות תחרה וקרמיקה ובמלאכות יד אחרות, אבל גם במלון פארק, שקיים מאז 1897. הסוויטות המלכותיות של המלון עם הריהוט הוויקטוריאני ומיטות האפיריון משמרות את הסגנון האריסטוקרטי העתיק. המלון מוזכר בספר הכחול של אירלנד, שמדרג את העילית בתחום המלונאות והגסטרונומיה.

רבים מגיעים לבית המלון בשביל לבקר ב-Samas. כך נקרא הספא של המלון, שהמילה ספא קטנה עליו, כי הוא יותר דומה מקדש הודי-יפני לתרבות הגוף. מיד כשדרכה רגלי בשעריו, התנתקתי. הנתק המשיך בטיפול מעלף של רפלקסולוגיה.

בחדר עמום, עם מחצלת במבוק ופסל בודהה, התבקשתי להניח את רגלי באמבט חמים. המעסה ממוצא סקנדינבי דווקא, לבשה מעין קימונו, ועשתה לכף רגלי דברים, שצריך להרגיש ולא לכתוב. בדרך כלל, לחיצות בנקודות המפתח שפותחות חסימות גורמות לי בדרך כלל להתקמר כמו קיפוד, אבל הפעם פלבלו עיני אל התאורה המיוחדת שיצרה אפקט של מים. בשלב שבו רציתי רק להניח את הראש, תפסה המעסה את קרקפתי וסרקה-לשה את הפלונטרים, של מעט המחשבות שעדיין טיילו בתאים האפורים. אז היא גלשה לצווארי, שהתמסר לידיה וניסה לרמוז "אל תפסיקי". כשהיא קדה מולי וקרבה את ידיה ב"נמסטה", ירדה מעיני דמעה של התרגשות. גופי שהינו "שטח עתונאי" מתורגל לישות ומעיכות, הוקיר את הטיפול הנדיר, שבו חוויתי התעלות.
המעסה הוליכה אותי לנוח במרפסת-גן, שפונה למעגן קמר. מבטי גלש בין יער מהאגדות  לכבשים באחו למגרש גולף. תמונת אירלנד חושנית ופסטורלית כאחד. יכולתי להישאר שם לכתוב רומן או שירה קלטית. אין ספק שאחזור לשם.

לונה פארק של פינוקים
עשר דקות נסיעה מהעיר קורק (Cork), שהתפרסמה בזכות מבשלת הוויסקי "ג'יימסון", נמצא מלון האחוזה פוטה איילנד, מלון של חמישה כוכבים. מיקומו המבודד של המלון מבטיח פרטיות וניקוי ראש, והוא מיועד לחובבי גולף (יש שם מגרש עם 18 גומחות, אקדמיה למקצוענים ואף שטחי נדל"ן לקנייה, למי שהכדור זורם בעורקיהם במשך כל ימות השנה).

בכתבה שהתפרסמה ב"אינדיפנדט" האירי, דורג הספא של המלון כמוביל באירלנד בתחום של טיפולי מים – הידרותרפיה. הספא, הפונה ליער שעיצובו מזכיר קצת את "יערות הכרמל", מציע תפריט של 65 טיפולים. הטיפול באבנים חמות שניסינו היה חביב, אבל ממש אהבנו את "נהר ההליכה" – עקלתון של רצפה "מסוקסת" עם זרמי מים שמדגדגים את כפות הרגליים ומגיעים לגובה שמתחת לברכיים. צועדים הלוך ושוב ומרגישים זרמים מתחלפים בין טמפרטורה של 32 מעלות ל-18 מעלות, שעושים כיווץ והרפיה לשרירים. ההמלצה היא ללכת ב"נהר" שמונה פעמים מינימום, אבל אנחנו הסתפקנו בפעמיים.

באותו מתחם יש גם בריכה ענקית המחולקת לאגפים מקומרים, ובהם גייזרים וסילוני מים (ג'טים) לכל איבר בגוף. כשנכנסנו לבריכה לא ידענו שמחכה לנו שם לונה-פארק של הפתעות. גם השלטים לא הכינו אותנו לחוויה – שום דבר לא משתווה לוויברציות העוצמתיות (עיסוי בארבעים ידיים אולי יתקרב). הישבן הורם באוויר מעוצמת סילוני המים של הג'קוזי עד שהרגשנו שאנחנו ממש עפים, ועד מהרה האחוריים היו מכווצים כמו אחרי שעור אירובי. נדרשת שעה כדי לעבור את כל "המתקנים", ואחרי זה מומלצים רק מקלחת, תה לואיזה, ומיד לישון.

חוויה ירוקה באירלנד

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.