תפריט עמוד

תורכיה: אל הרי הטאורוס וארץ האגמים

אנטליה מציעה שפע של אפשרויות לחופשה נהדרת: טיול שטח בהרי הטאורוס המרשימים, בין יערות עבותים, אגמים צלולים ונהר מצוין לרפטינג, ובסופו נופש מפנק בקלאב ליד הים

עבור רוב הישראלים אנטליה היא שם נרדף למלונות הכל כלול, שכשמם כן הם: מספקים לנופשים אינספור ארוחות, פעילויות, מופעים, ספא ועוד ועוד. זוהי חופשה נוחה ונטולת דאגות, אבל לרוב פירוש הדבר שאתם מוותרים על תורכיה שמחוץ למלון, עם הטבע המדהים שלה, הכפרים הציורים, האוכל הנהדר, האנשים מסבירי הפנים. בשביל לפגוש בכל אלה צריך לצאת אל מעבר לרצועת החוף, אל הרי הטאורוס היפהפיים. ואחרי שמסיימים את הטיול המרתק והמלהיב בהרים הגיע הזמן לפינוקים: שלושה ימים של בריכות, ים, שעשועים וכיף בקלאב של חמישה כוכבים.

למעשה, חופשה מסוג זה נותנת מענה לצרכים ושאיפות של כל אחד מבני המשפחה – בין אם זה טיול שטח, נופים ירוקים ומקסימים, אתגר וריגושים, וכמובן נופש מפנק כמו שרק אנטליה יודעת להציע. אם אתם מעדיפים להתמקד רק בטיול בטבע, גם זה אפשרי. אחרי טיול של חמישה ימים בהרי הטאורוס חוזרים הביתה מלאים בחוויות וזכרונות נעימים מהדרך. טיול בשילוב עם נופש או רק טיול – הבחירה בידיכם.

הרי הטאורוס. אוויר צלול, מבושם בריח אורנים, ונופים מהאגדות


המציאות עולה על כל דמיון

הרי הטאורוס האדירים מתנשאים במרחק נסיעה לא ארוכה מהמלונות הענקיים, והם מציעים למטיילים בהם נופים מן האגדות: פסגות הרים דרמטיות, יערות עבותים של אורנים שחורים, אגמים צלולים כבדולח, נהרות שוצפים וכפרים פסטורלים שצובעים את הטיול בהרבה צבע מקומי. כאשר נושמים את האוויר הצלול, שמבושם בריח אורנים, משכשכים רגליים במעיין צונן, שותים תה חזק ומתוק בכוסות זכוכית קטנות או אוכלים דג פורל שזה עתה נשלה מן המים – מרגישים תחושת התעלות שכמותה לעולם לא תיפגשו בתור לעוד ארוחה בעוד מלון שמנסה להיראות כמו עוד פנטזיה. המציאות עולה על כל דמיון, והיא נמצאת במרחק קצרצר מישראל.

אנטליה זה לא רק שם של חבל ארץ, זהו גם שמה של עיר מרתקת הכוללת בתוכה רובע עתיק ונמל ציורי. את הטיול כדאי להתחיל כאן, ממש בלב העיר, בשיטוט נינוח בסמטאות הצרות של העיר העתיקה ובנמל המרשים. מכאן יוצאים לדרך, בטיפוס צפונה אל עבר פסגות הרי הטאורוס. בדרך חולפים על פני כפרים אותנטיים, עוצרים לצד מפל אוצ'נסו (UCANSU, בתורכית מפל המים המעופפים), וממשיכים בדרך נופית מקסימה שמקיפה את האגם המלאכותי קראז'ואן, שמימיו הצלולים מזמינים טבילה מרעננת. אחרי השחייה אין כמו ארוחה טובה, שאותה מומלץ לאכול בחוות פורלים השוכנת על גדת נחל יפיפה בינות לעצי הדולב – אוהבי הדגים יחגגו פה, ובגדול (ומי שלא, יימצא תחליפים בשריים). לפני שמגיעים לעיירה איירידיר השוכנת לחופו של אגם עצום בגודלו, כדאי עוד לטייל ברגל בייזילי קניון (קניון הכתובות) ולהפיג את חום היום ברחצה במעיינות צוננים. את היום מסיימים באיירידיר, במסעדה שמשקיפה על האגם ובלינה במלון המציע נופי אגם יפים.

אגם איירידיר. האגם הרביעי בגודלו בתורכיה

על גדת הנהר, ובתוכו
את המים שהנעימו לנו את הלילה פוגשים מקרוב מאוד ביום המחרת. אבל עוד קודם לכן נוסעים בדרכים מתפתלות במעלה הרי הטאורוס , בתוך יערות אורנים עבותים, אל אזור קסום שזכה לכינוי "קפדוקיה הקטנה" על שום תצורות הנוף הייחודיות, שמזכירות במקצת את אזור קפדוקיה. אחרי הפסקת תה מתבקשת ומפגש עם משפחה מקומית, גולשים בחזרה למטה, אל נהר הקופרולו. ארוחת צהריים משובחת על גדת הנהר תחזק אותנו לחוויה נפלאה שלא כדאי להחמיץ: רפטינג של 14 ק"מ על הנהר. השייט לפעמים שקט ומאפשר זוויות מקסימות על הנהר וההרים, ולפעמים סוער ומסעיר, עם דילוגים מעל אשדות מים קטנים אשר מרססים את הסירה והשטים בה בגשם של מים קרים להפליא. במהלך הרפטינג כדאי לעצור מדי פעם, לטפס על גדת הנהר, להשתעשע במשחקי מים ובבודי רפטינג – גלישת גוף במורד הזרם. הרפטינג מתאים לילדים החל מגיל 6, וגם להורים שלהם (כולל כאלה שמבלים את רוב שעותיהם במשרד מול המחשב). חווייה מרעננת, מרגשת ומומלצת ביותר.

אנטליה מציעה עוד רבות ונצורות, כולל ביקור בכפרים עתיקים ובשווקים מרתקים כמו שוק של חרשי מתכת ושוק תבלינים, וכמובן היכרות מעמיקה יותר עם העיר אנטליה. ובסוף הטיול מחכה לנו דובדבן מתוק: נופש של סופשבוע בקלאב מפנק. אחרי ההיכרות עם ההרים, היערות והנהר, אין סיבה לא ליהנות מהתענוגות שמציעה רצועת החוף היפה.

כתבה פרסומית

כדור פורח בקפדוקיה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.