תפריט עמוד

שמורת נחל מערות בכרמל הוכרזה כאתר מורשת עולמית

ועדת המורשת העולמית של אונסק"ו, המתכנסת בימים אלו בסנט פטרסבורג, הכריזה על שמורת טבע נחל מערות בכרמל כעל אתר מורשת עולמית. בכך מצטרפת השמורה לאתרים מקומיים נוספים שזכו להכרה כאתרי מורשת עולמית: מצדה, העיר הלבנה בתל אביב, העיר העתיקה בעכו, התלים המקראיים (חצור, באר שבע ומגידו) והערים הנבטיות על דרך הבשמים. אתרי מורשת עולמית הם מקומות הראויים לשימור בזכות חשיבותם המיוחדת למורשת המשותפת לאנושות, והם נבחרים בשני תחומים – תרבות וטבע (יש גם אתרים מעורבים המשלבים בין השניים). על מנת להיכלל ברשימה על האתר להיות בעל ערך עולמי יוצא מן הכלל ולעמוד לפחות באחד מתוך עשרה קריטריונים שונים. בחירת אתרים חדשים נעשית אחת לשנה על ידי ועדה מיוחדת המורכבת מנציגים של 21 מדינות, המתחלפות ביניהן מדי כמה שנים. בכנס בסנט פטרסבורג נבחרה גם כנסיית המולד בבית לחם, ובכך הפכה לאתר המורשת העולמית הראשון ברשות הפלסטינית.

ד"ר צביקה צוק, הארכיאולוג הראשי של רשות הטבע והגנים, אמר על בחירת שמורת נחל מערות כי מחקר מדעי וארכיאולוגי, שהחל בראשית המאה שעברה, חשף לאורך עשרות שנות חפירות ממצאים מדהימים של כלי צור שונים ומגוונים, המיצגים תרבות והתפתחות של מורשת האדם מימי האדם הקדמון. בין היתר מכילות המערות עדויות למעבר מחברות של לקטים-ציידים לחיים בישוב של קבע והתבססות על חקלאות, וזהו אחד מהמקומות היחידים בעולם שבהם ניתן לראות זאת.

הצעה לטיול בשמורת נחל מערות:

נחל מערות עם ילדים: משפחת קדמוני
נחל מערות עם ילדים: משפחת קדמוני

משפחת בר כהן ממשיכה לטייל בארץ. הפעם הם נסעו לשמורת נחל מערות שבכרמל. בני המשפחה (ואורח אחד) טיפסו קצת, ראו שפני סלע, נהנו מהנוף ושמעו על חייו של האדם הקדמון

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.