תפריט עמוד

ריינבק על המפה

החתונה של צ'לסי קלינטון, בתם של מזכירת המדינה האמריקאית והנשיא לשעבר, העלתה את ריינבוק לכותרות. ביקור בעיירה הפסטורלית במדינת ניו יורק מגלה שפרט לחתונה המדוברת יש בה גם שוק איכרים ופסטיבל כבשים

בעקבות חתונתה המתוקשרת של צ'לסי קלינטון, בתם של מזכירת המדינה האמריקאית והנשיא לשעבר, ריינבק (Rhinebeck), העיירה הניו יורקית השלווה, הפכה לשם דבר ברחבי העולם. בעוד ששאלות הרות גורל כמו מי עיצב את שמלת הכלה (ורה וונג) או מי השיא את בני הזוג (כומר ורב) העסיקו רבים, אנחנו יצאנו לסיור בעיירה הזעירה והפסטורלית ששימשה תפאורה למה שהוכתר בארצות הברית כ"חתונת השנה". הנה כמה דברים שאולי לא ידעתם על ריינבק:

1. ריינבק נמצאת באזור כפרי וירוק בעמק ההדסון שבמדינת ניו יורק, מצפון לעיר ניו יורק וסמוך לנהר ההדסון. האזור שטוח ברובו, הנקודה הגבוהה ביותר היא 61 מטר מעל פני הים.

2. בריינבק גרים 8,000 תושבים והיא מחולקת לששה אזורי מגורים. האזור הידוע ביותר, ואשר בו נערכה החתונה, הוא הכפר ריינבק (Rhinebeck Village), שבו חיים כ-3,000 תושבים, 94 אחוז מהם לבנים, רובם נשואים ובעלי הכנסה מעל הממוצעת.

מלון ביקמן ארמס. לשבת לצד האח ולהרגיש כמו חברים של הקלינטונים | צילום: Rolf Muller

3. המתיישבים הראשונים, שהגיעו בשנת 1688 מהולנד, קנו את האדמות מבני שבט האירוקווי שחיו באזור. בתחילת המאה ה-18 הוקצו כספים לסלילת דרך שתחבר את העיר ניו יורק (שבמקור נקראה ניו אמסטרדם) לאולבני בצפון המדינה. הדרך המקורית, שחוצה את העיירה גם כיום, והיא חלק מכביש 9 (U.S. Route 9) שמתחיל במדינת דלוור, חולף במדינת ניו ג'רזי ומסתיים בצפון מדינת ניו יורק.

4. שרידים לראשית ההתיישבות ניכרים בכל פינה בעיירה, שמתגאה ב-400 בתים הרשומים ברשימה הלאומית של בתים היסטוריים. האזור ההיסטורי של ריינבק – Landmark District – הוא אחד הגדולים והמשגשגים במדינה.

5. מי שרוצה להתרשם מקרוב מפיסת היסטוריה אמריקאית במיטבה (ובאותה הזדמנות להרגיש כמו חבר אישי של הקלינטונים) יכול להתארח במלון המקסים Beekman Arms. המקום, משנת 1766, מציע 73 חדרים המרוהטים ברהיטים תקופתיים, רבים עם אח עצים. כאן, באוגוסט 2008, סעדו הילארי וביל קלינטון, שאף נראו משוטטים ברחובות השלווים של העיירה לאחר הארוחה. הביקור היה כנראה נעים במיוחד, שכן שנתיים מאוחר יותר הם בחרו לערוך בעיירה את חתונת בתם היחידה, וכל חדרי המלון הוזמנו עבור חברים ובני משפחה של הזוג.

6. מלבד ישיבה נינוחה לצד האח במלון העתיק, אפשר לשוטט ברחובות העיירה, לבקר במוזיאון ההיסטורי וב- Old Rhinebeck Aerodrome המציג כלי תחבורה ישנים, בהם מטוסים מתקופת מלחמת העולם הראשונה. אם היסטוריה היא לא כוס התה שלכם, כדאי שתדעו שבכל יום ראשון בין 10:00 ל-14:00 מתקיים כאן שוק איכרים; בספטמבר נערך פסטיבל אוכל ויין, ובאוקטובר – פסטיבל הכבשים והצמר. אז אם אתם בסביבה, למה שלא תקפצו לביקור?

מידע נוסף על אתרי העיר ואירועיה אפשר למצוא באתר האינטרנט הרשמי של ריינבק; אתר אינטנרט נוסף ובו מידע על לינה, מסעדות ובילויים בעיירה.

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.