תפריט עמוד

רוכבים על הירח – קפדוקיה באופניים

את נופי קפדוקיה משווים לעתים קרובות לנופי הירח. תצורות הסלע המוזרות, הנקבות, הצוקים והצבעים המיוחדים. אבל האם חשבתם פעם לרכוב באופניים על הירח? בסוכות הקרוב – עם טיסות ישירות של MEDRAFT – יש לכם הזדמנות חד פעמית.

התגובה של רוכבים שדהרו בעבר על המסלול הזה מלמדת הרבה: "יש כאן סינגלים מטריפים בנוף ירח ייחודי, שלא רואים בשום מקום אחר בעולם". ההסכמה הכללית היא שמדובר בחוויית רכיבה שונה ועמוקה יותר מכפי שכולנו מכירים.

מסלול הטיול של MEDRAFT בקפדוקיה כולל ארבעה ימי רכיבת שטח ומשלב ברמה הגבוהה ביותר נופים מיוחדים במינם עם חופשת אופניים בתנאים מפנקים. כל זה בחסותו של צוות ליווי ולוגיסטיקה מקצועי, שמכיר היטב את השטח ואת המקומות הכי יפים, שכל אחד רוצה להגיע אליהם.

המסלול המיוחד מוביל בטיסה ישירה לנוושהיר, בירת האזור וממנה בהעברה קצרה, שנמשכת רק 45 דקות אל ליבה של קפדוקיה. מכאן – הכל חוויה נטו, רכיבה ארוכה ומאושרת.

כראשונה בין התחנות אותן פוקד הטיול אפשר למנות את אורטהיסאר: המצודה המרכזית של הכפר, מין צוק סלע ענק ומנוקב במאות מחילות חפורות ומערות וכוכי מגורים, מכונה בפי תושבי הכפר "בית הדירות הראשון בעולם". התצפית על העמק ועל אוצ'יסאר קצת לפני הכניסה לכפר מרשימה, בייחוד אם זו הזדמנות ראשונה לראות את "ארובות הפיות", הכינוי הרווח לעמודי הסלע שמזדקרים מן האדמה.

בהמשך נפקוד את אורגופ ואת עיר המחילות קאימקלי – במהלך הביקור במקום יורדים לעומק שלושים וחמישה מטרים מתחת לפני האדמה. רוב הזמן צועדים המבקרים מעט שפופים, כיוון שגובה המחילות כמטר וחצי. רובן די צרות, אם כי מדי פעם הן מתרחבות לאולמות, חדרים, מחסנים ושטחי מחייה מרשימים. המבוך נדמה כאינסופי ומנהלי המקום טוענים שרק חמישית מן המחילות פתוח עתה לביקור. רוב המחילות נחפרו במאה השישית, כדי לשמש כמקלט בעת מתקפה על תושבי הכפר. ההערכה היא שתושבי רוב הכפרים באזור חפרו בסלע סבך מחילות כדי שיוכלו להסתתר בהן.

בהמשך המסלול נחווה רכיבה טכנית לכיוון גרמה. האתר הבולט ביותר בסביבה הוא המוזיאון הפתוח שהוכרז כנכס מורשת עולמי של אונסק"ו. 300 כנסיות עתיקות, שנחפרו במערות, נבנו וצוירו בין המאות העשירית לחמש עשרה פזורות ברחבי קפדוקיה. יותר מאלפיים קפלות קטנות התגלו באזור. המוזיאון הפתוח משמר ומאפשר לבקר בתנאים נוחים ב-14 כנסיות. כולן חפורות במעמקי הסלע הלבנבן והרך, שמאפשר לתושבי קפדוקיה להתחפר בהרים.
ביום שלאחר מכן רוכבים בגבהים של 1800 מטר וחולפים בכפרי אנטוליים יפים. שיאו של יום זה הוא הביקור והרכיבה בקניון איכלרה: הליכה לאורכו של העמק היא אחד המסלולים היפים והמפורסמים ביותר באזור. צמחים אנדמיים (ייחודיים לאזור זה) התגלו בעמק אילארה. הנוף, זרימת המים, עצי הצפצפה ועצי הפרי הפורחים משרים על ההליכה הזו שלווה גדולה. ביום זה רוכבים 35 קילומטרים עם 650 מטר עליות מצטברות.

בהמשך המסלול החווה רכיבה בין חרוטי הטוף בנופי הירח, והעמקים הקסומים, שלעיתים יזמנו לנו חווית רכיבה ייחודית בשילוב של רכיבה על שבילי הליכה צרים (Single Tracks). נעלה לתצפית לכפר אוצ'היסטר ומשם נרד בירידה מלהיבה לכפר גורמה. נבקר בכנסיות עתיקות מהתקופה הביזנטית ונעצור בכפרים המקומיים. ביום זה נרכב בסינגל המפורסם של העמק האדום.

חובבי אופניים, נופים ואתגרים יתקשו שלא ללקק את האצבעות בתום חוויה כזו. אבל הבשורה המשמחת היא, שגם רוכבים לא מנוסים יכולים ליהנות מרכיבה על אופניים בנופיה הנפלאים של קפדוקיה. טיולי האופניים של מדרפט בקפדוקיה פופולריים מאוד גם בקרב רוכבים מתחילים ואפילו משפחות. טיול אופניים משפחתי בקפדוקיה הוא הזדמנות מצויינת לנצל את חופשת הסוכות לחוויה מגבשת שתיזכר לאורך שנים רבות.

כדור פורח בקפדוקיה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.