תפריט עמוד

רגוע בעבודה זה טוב או רע?

רגוע בעבודה היא סתירה פנימית קשה. זה הרי המקום הזה שבו מצפים מאיתנו להפגין ניצוצות של נמרצות, יצירתיות, דינמיות. מצד שני מי רוצה לעבוד עם אנשים עצבניים? הנה עוד 10 ניסיונות לעגל את הריבוע. כמה שזה מעצבן

בהנחה בסיסית שרגוע בעבודה זה דווקא טוב פנינו ליעל לוטן, מנכלי"ת חברת יחסי הציבור "לוטן תדמיות", וביקשנו הסברים. "הרגיעה בעבודה, אומרת לוטן "מגיעה מכמה דברים" ומונה אותם באופן המרגיע ביותר שאפשר לבקש:

1. חשוב לאהוב את מה שאתה עושה.

2. חשוב שתהיה לך שליטה ביעדי המשימות שלך השליטה מתייחסת לזמן הקצר, למשל יום, וגם לטווח ארוך."אני חושבת, אומרת לוטן, שאפשר לומר שההגדרה של שליטה היא פשוט להתחיל דברים ולסיים אותם. ככל שיש יותר דברים שמסתיימים ופחות מחזורי פעולה פתוחים ככה יש יותר שלווה ורוגע בעבודה. הכוונה ב"מחזור פעולה פתוח" היא לפעולות שהתחילו לעשות אותן ולא סיימו – למשל – להכין תוכנית עבודה, להפסיק באמצע את הכתיבה, לקבל טלפון ממישהו ששמבקש ממך לברר לו משהו ובאמצע להיזכר שאתה רעב וללכת לאכול; וכבר יש שלושה מחזורי פעולה פתוחים שמכניסים המון לחץ. לכן כדאי, אומרת לוטן, קודם לסיים לכתוב את תוכנית העבודה, לאחר מכן לענות לטלפון ולברר את מה שנדרש ואחרי זה לעשות הפסקת אוכל. זהו אחד מהמפתחות לרוגע בזמן העבודה."

3. סדר וארגון"כדי להיות רגוע חשוב מאוד לסדר ולארגן סביבת עבודה מסודרת ונעימה, אומרת לוטן. במידה ויש באלגן בסביבת העבודה – ערימות של ניירות, כוסות קפה, שולחן עמוס מדי, אפילו שאנחנו מנסים לא להתייחס לעניין זה מכניס ללחץ. כאשר השולחן מסודר ואסתטי ובמקום ערימות נייר יש פרחים זה משרה אווירה נעימה ונינוחה המאפשרת לעבוד באופן רגוע."

4. תנאים נוחים – "חשוב לעבוד בתנאים נוחים, אומרת לוטן. אם אתם עובדים במשרד חשוב שהכסא יהיה נוח, תומך בגב. ששולחן העבודה שלכם יהיה מותאם לגובה העיניים, המחשב והכסא. גם הבגדים שלובשים צריכים להיות נוחים לסוג העבודה שאתם עושים, אם למשל מדובר בעבודה משרדית הדורשת ישיבה ממושכת לא כדאי להגיע לעבודה עם בגדים לוחצים."

5. תדמית"כאשר אתה לובש בגדים המעבירים את המסר שלך ומייצגים אותך כך שתרגיש שלם בתפקידך, יתרום הדבר לתחושת הרגיעה שלך בעבודה, אומרת לוטן. למשל, מנכ"ל שיבוא לעבודה בטרנינג אומנם יהיה לו נוח מבחינה גופנית אולם מבחינה תדמיתית וייצוגית סביר להניח שהוא לא ירגיש רגוע."

6. גיוון "עוד דבר שיתרום לרוגע בזמן העבודה הוא להיות מסוגל לעשות מספר דברים על מנת לגוון את שיגרת העבודה. אם אתם עובדים בעבודה משרדית, כדאי לגוון וגם לעבוד מול מחשב, גם לענות לטלפונים, לתקשר ולפגוש אנשים. כל זה יעזור ויתרום להנאה בעבודה ויפחית את המתח והלחץ."

7. תקשורת"מחקרים רבים הוכיחו שככל שאדם מתקשר יותר הוא שמח יותר, רגוע יותר ומצליח יותר. גם אם העבודה היא עבודה משרדית מול מחשב, שאין איתה הרבה אינטראקציה עם אנשים, חשוב ליצור את ההזדמנויות ולתקשר כמה שיותר. לדבר על רעיונות, הצעות לייעול או אפילו שיחות חולין. כל הפעולות האלו יתרמו לתחושת הרוגע בעבודה."

8. חיוביות – "אני ממליצה, אומרת לוטן, לפרגן, לעזור, להיות נחמד, לעבוד בצוות ולהקשיב אחד לשני. מי שמגיע לעבודה ומסתכל רק על עצמו ואפילו לפעמים טורח ומביא לעבודה גם את הריב עם בן הזוג או הילדים שהיה לו על הבוקר, יהיה לו קצת קשה להרגע. אווירה נינוחה ומסבירת פנים תורמת רבות למצב הרוח ולרוגע."

9. פרודוקטיביות"ככל שאדם מייצר ופרודוקטיבי יותר ככה הוא רגוע ושמח יותר, אומרת לוטן. חשוב להיות עסוק בזמן העבודה ולא רק לחתום כרטיס, לחמם את הכסא ולהעביר ניירות מצד לצד. כדי להיות רגוע צריך לעשות באמת ולייצר באמת. כלומר- אם התפקיד הוא למשל, מדריך טיולים, זה לא מספיק לעשות דילים זולים ומבצעים, כדאי לייצר מסלולים שיראו לטיילים תרבות, גיאוגרפיה, פיזיולוגיה ועוד; כך שיאפשרו מה שיותר תכנים ולמידה על תרבות אחרת וזאת כדי ללמוד את האחר ולקבל אותו."

10. מוסר מקצועי אחת הסיבות ללחץ וחוסר רגיעה היא מעשים לא מוסריים בזמן העבודה, אומרת לוטן. רוב האנשים הם טובים ומוסריים בבסיסם אולם לעתים הם מתחילים לצבור דברים קטנים שאינם מוסריים כגון לאחר ללא הצדקה ולספר על כך שקרים לבנים, או להאריך את הפסקות הקפה על חשבון שעות העבודה. אלו דברים קטנים אמנם, אבל הם מצטברים וגורמים לאדם הרגשה לא נוחה עם הסביבה. הם יוצרים מעין מצב של רצון להרחיק את עצמם מהסביבה שבה הם לכאורה פוגעים. הצטברות של פעולות לא מוסריות כאלו תגרום לתחושות מתח, לחץ וחשש מתמיד שמא העניין יתגלה ויחשף. בעקבות התנהגות מסוג זה המורל יורד, תוצאות העבודה יורדות והאדם הופך להיות עובד מתוח, עצבני ולא רגוע."

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.