תפריט עמוד

קיץ חם – חופשה משפחתית במלון חוף נחשולים

אם תאילנד רחוקה לכם ויוון עמוסה מדי בשבילכם, יש לנו הצעה לחופשת קיץ משפחתית על החוף הכי יפה בארץ, עם שפע פעילויות ימיות ואטרקציות רטובות, שיעסיקו את הדור הצעיר ויעניקו לכם זמן יקר של מנוחה

חשבנו לנסוע לתאילנד. אבל רק המחשבה על ההתארגנות המתישה לפני החופשה והטיסות הארוכות עם חבורה של זאטוטים צווחניים, ששעת טיסה אחת מספיקה להם כדי להבין ש"הנה אווירון" זה אכן מאורע מרגש אך מוטב לו שיתרחש אי שם למעלה בשמיים ובלעדיהם, גרמה לנו לצנוח על הספה באפיסת כוחות. אין סיכוי, חשבנו לעצמנו בייאוש תהומי, שהקיץ הזה יעבור עלינו בטיולי הכוכב הכה חביבים עליהם ספה-מקרר-מחשב, כשברקע מתנגן פסקול החופש הגדול האולטימטיבי: "אמא משעמם לי". גם יוון, שנחשבת בעינינו ליעד מושלם לחופשה, ירדה מהפרק בעקבות הנהירה הגדולה אליה של "פליטי" אנטליה, שהמציאות העגומה הרסה להם את התוכנית לחופשת חלומות שהכל כלול בה. אז זרקנו לתיק בגדי ים וחוף, קרם הגנה, כפכפים וטבלט לכל אחד, בכל זאת שעה נסיעה, ועלינו על הכביש המהיר לחיפה, בדרך למלון חוף נחשולים, או כמו שכינתה אותו א' בהברקה רגעית – הדרך אל האושר.

פעילויות ימיות ואטרקציות רטובות
זו לא הפעם הראשונה שלנו במלון חוף נחשולים. היינו שם בחורף כשסופה גדולה השתוללה בחוץ והותירה אותנו המומים אל מול יופיו של הים השוצף והנוף המרהיב של גבעות ירוקות הגולשות אל לגונות כחולות ומפרצונים קטנים. גם בימים בהם השמש יוקדת מעל והטמפרטורות מטפסות לגבהים בלתי נסבלים, המלון שבנוי כמו כפר קטן עם בתים לבנים ומדשאות מטופחות, והחוף הנהדר שלמרגלותיו, הם בחירה מצוינת לחופשה משפחתית כייפית שלא נופלת מחופשה בחו"ל – עם אפס השקעה בהכנות לנסיעה ובמרחק שעה נסיעה על קרקע מוצקה מהמרכז.


חדר באגף הבוטיק החדש | צילום: אסף פינצ'וק

לכבוד הקיץ שהגיע ולקראת תקופת החגים שתתרחש עלינו קצת אחרי החופש הגדול, הכינו במלון ובמועדון השייט נחשולים תוכנית גדושה בפעילויות ימיות ובשלל אטרקציות רטובות שיעסיקו את הדור הצעיר ויעניקו לכם אפשרות לנוח או ליהנות מפעילויות המותאמות לגילאים מבוגרים יותר. בין האטרקציות שחיכו לנו על החוף היו קיאקים, סאפים וגלשני גלים, גלשני רוח, סירות פדאלים ועוד. חברינו חובבי הצלילה שמחו לגלות שהמלון מציע גם פעילויות משותפות עם מועדון הצלילה "אקווה דור", כמו צלילות היכרות, צלילות בעקבות אוצרות אבודים וצלילות לתעודת כוכב אחד.

אם חשבנו שננוח בימים שבילינו במלון, גילינו להפתעתנו שכמו הזאטוטים שהתרוצצו בהתלהבות מדבקת על החוף בין הסירות, הגלשנים והמתנפחים, גם אנחנו לא מצליחים לוותר על כמה מהפעילויות שמציע מועדון השייט והרשמנו, בעיקר את עצמנו, בביצועים של מתחילים בחוגי גלישת רוח וגלישת גלים. אפילו בני הנוער, שרוב הזמן מתנהלים ביקום מקביל ועל פניהם מרוחה הבעת שעמום תמידית, הסכימו לצאת מגדרם ולהשתתף בחוגי סאפ ושייט. מיותר לציין שבתוך זמן קצר הפליאו המתבגרים הצעירים בביצועים מרשימים, כמו נולדו וגדלו על הים.


בדרך לשיעור. אפילו בני הנוער שמחו להשתתף בחוגי סאפ ושייט | צילום: אסף פינצ'וק

אווירה כפרית ואוכל גורמה
מלון חוף נחשולים שוכן למרגלות הכרמל, על רצועת חוף לבנה ונדירה ביופיה עם מפרץ טבעי מעוטר בגבעות ירוקות, לגונות כחולות ואיים קטנים הסמוכים אל קו החוף. מרחבי דשא וצמחייה מטופחת פזורים בין הבתים הלבנים וחדרי הבוטיק החדשים והמפוארים הסמוכים אל קו המים, ומשווים למקום אווירה כפרית יוקרתית. העיצוב הטבעי והשלווה הפסטורלית יחד עם הקירבה לים והנוף הפראי שמסביב, גרמו לנו להרגיש כאילו אנחנו נמצאים על חוף ים חלומי בתאילנד או בריזורט מפנק על חופי יוון.


ארוחת בוקר במלון חוף נחשולים | צילום: בועז לביא

גם בגזרת האוכל השקיעו במלון מחשבה רבה וגייסו לשם כך את השף המוכשר עופר בן גיגי, שהעניק לנו חוויה קולינרית משובחת. במלון פועלות שתי מסעדות – מסעדת החוף החדשה הממוקמת על החוף במבנה יפהפה מחופה זכוכית, ומסעדת רוזמרין הוותיקה יותר. שתי המסעדות מציעות ארוחות בוקר וערב כשרות וטעימות להפליא. מסעדת החוף משרתת את אורחי חדרי הבוטיק בהם התארחנו ומוגשות בה ארוחות בופה יצירתיות ומענגות במיוחד, בהשראת מטבחי הים התיכון. בתפריט העשיר משולבים שפע של ירקות ועשבי תבלין טריים, שמן זית, גבינות צאן ובקר, קטניות ודגנים, דגים נפלאים מהים התיכון, טחינה ופירות.

טיולי לגונות ואוצרות באזור
הבילוי על החוף ובשטח המלון בהחלט סיפק אותנו, אבל החלטנו לנצל את ההזדמנות ולהצטרף לטיול רגלי קליל ומהנה על קו החוף לעבר עתיקות תל דור, בהדרכת דוקטור קורט רווה, היסטוריון וארכיאולוג ימי. חברינו לחופשה יצאו למסע תת קרקעי באווירה רומית בפארק אלונה וחזרו עמוסי חוויות. הפארק משתרע ממושב עמיקם ועד בת שלמה ומציע מסע מרתק באתר הארכיאולוגי "מי קדם", אתר ירוק ויפה ובו מסלול הליכה בתוך ניקבת מים עתיקה. בדרך חזרה למלון עצרנו במוזיאון המזגגה – מוזיאון לארכיאולוגיה ימית וסביבתית השוכן במבנה אבן מרשים, שנבנה על ידי הברון רוטשילד ושימש בית חרושת לבקבוקי זכוכית עבור יינות יקבי הברון. כיום מוצגים בו אוצרות שנדלו מהים מתקופות רחוקות.


מי קדם, מסלול הליכה בתוך נקבת מים | צילום: אסף פינצ'וק

לפני שנפרדנו לשלום קפצנו לראות מה חדש בסטודיו למיחזור "יש מאין", בו הופכת האמנית דלית יהב ג'אנק לעבודות אמנות – תריסי עץ ישנים הופכים למחזיקי מכתבים וקופסאות ישנות לעציצים צבעוניים. את החופשה הקצרה אך הגדושה בפעילויות מהנות סיימנו בביקור בגלריה של יענק'לה בן ששון, בה מוצגות תמונות מרהיבות של תל דור במגוון סגנונות וטכניקות. הדרך חזרה הביתה עברה כל כך מהר, עד שאפילו הקטנטונת שלא מפסיקה לשאול מתי מגיעים, שאלה בפליאה: "כבר הגענו?".

מלון חוף נחשולים. טלפון: 04-6399533, אתר אינטרנט

הכותבת היתה אורחת מלון חוף נחשולים

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.