תפריט עמוד

קורסיקה: ביקור באי היופי

קורסיקה, המכונה אי היופי, מציעה למבקרים נופים מגוונים להפליא, שכוללים חופים ארוכים, ערים מבוצרות, שמורות טבע ואפילו פסגות הרים מושלגות

לא בכדי זכתה קורסיקה לכינוי "אי היופי". האי אינו גדול, אך הוא נחשב לבעל הנוף המגוון ביותר באיי אירופה. רצועת חוף יפה באורך כאלף קילומטר מקיפה את האי, ופנים הארץ עטור פסגות הרריות מושלגות. המטבח הקורסיקאי, שמשלב מסורות בישול איטלקיות וצרפתיות, מהווה אף הוא מוקד משיכה לאי. אז מה כדאי לראות באי בו נולד נפוליאון? הנה סקירה של כמה ערים ואתרים שלא כדאי להחמיץ:

אז'קסיו (Ajaccio)
בירת האי, אז'קסיו, היא עיר נמל תוססת שנמצאת בחופו המערבי של האי. נפוליאון בונפרטה נולד כאן, ופסליו מעטרים את הכיכרות. בעיר יש כמה אתרים מעניינים:

מוזיאון פש (Fesch Museum)
המוזיאון הנהדר שוכן במבנה שהוקם על ידי קרדינל פש, דודו של נפוליאון, כדי לשמש מרכז אמנויות. כיום מוצג בו אוסף רחב ידיים של ציורים איטלקיים מן המאה ה-14 ואילך.
כתובת: 50-52 Rue Cardinal Fesch
אתר אינטרנט

בית בונפרטה (Maison Bonaparte)
הוא הבית בו נולד נפוליאון ב-15 לאוגוסט 1769, ובו התגורר עד גיל תשע.
אפשר לשוטט בין חדריו ולהתרשם מהריהוט התקופתי העשיר.
כתובת: Rue Saint Charles
אתר אינטרנט

סלון נפוליאון (Salon Napoleonien)
סלון נפוליאון, השוכן בבית העירייה של אז'קסיו, אוצר בין כתליו ציורים ופסלים בדמות הקיסר המפורסם.
כתובת: Hotel de Ville, Place Foch.
טלפון: 95515262-4-33

אם לא שבעתם ממוזיאונים, הנה עוד שניים: מוזיאון קאפיטלו (Musee du Capitellu) ומוזיאון בנדרה (Musee A Bandera) שעוסקים בתולדות האי קורסיקה. מוזיאון קאפיטלו – כתובת: 18 Blvd Danielle Casanova. מוזיאון בנדרה – כתובת: 1 Rue General Levie.
חופי הרחצה בעיר נופלים מאלו בשאר חלקי האי, ועל כן כדאי לנסוע 17 קילומטר דרומה אל עיירת הנופש פורטיצ'יו (Porticcio), השוכנת לשפתו של חוף רחצה נפלא.

מפרץ אג'קסיו ובתי העיר | צילום: Jean-Pol Grandmont, cc-by-sa-3.0

פואנטה דה לה פאראטה (Pointe de la Parata)
פואנטה דה לה פאראטה הוא צוק גרניט שחור המתנוסס מעל הים, כ-12 קילומטר מערבית לאז'קסיו, ומשקיף על האיים הקטנים שלאורך החוף. המראה הנשקף ממנו בעת השקיעה מרהיב ביופיו, כי אז נצבעים האיים באדום, ומכאן גם שמם – איל סאניגר (Iles Sanguinaires) – "האיים שטופי הדם".

קארז'ז (Cargese)
כפר שהוקם ב-1774 על ידי הקהילה היוונית שהגיעה לקורסיקה במאה ה-17. קארז'ז נמצא על כף במרכז חופו המערבי של האי, בין מפרץ פרו (Golfe de Pero) למפרץ סאגון (Golfe de Sagone). בכפר יש שתי כנסיות הניצבות זו מול זו. האחת היא כנסייה רומאית קתולית, שנבנתה בשנים 1828-1825 בהשפעה ניאו-קלאסית, והשנייה היא כנסייה יוונית, שנבנתה במחצית הראשונה של המאה ה-19. סביב העיירה יש כמה חופי חול זהוב הנעימים לרחצה ולפעילויות מים שונות.

לשכת המידע לתיירים
כתובת: Rue du Dr Dragacci
אתר אינטרנט

פורטו (Porto)
עיירת חוף יפה החביבה על התיירים, הממוקמת בקצהו של מפרץ באותו שם בחוף המערבי של קורסיקה, מצפון-מזרח ללה קאלאנק ולפיאנה. מהעיירה יוצא שיט ללה קאלאנק וכן שיט בסירת זכוכית העוברת בשמורת הטבע הימית שאנדולה, ומגיעה עד לכפר הדייגים ג'ירולאטה (Girolata). בערב, לאחר שחוזרים לפורטו, אפשר לקנח בטיול של בין ערביים בחורשת האקליפטוסים המפורסמת שעל יד החוף ושפך הנהר, לבקר במגדל הגנואזי, ולצפות בשקיעה האדומה והמפורסמת לא פחות הנשקפת מכאן.

לשכת המידע למבקרים
כתובת: La Marine

שמורת הטבע שאנדולה (Scandola)
שמורת הטבע שאנדולה הוכרזה ב-1983 כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. זהו חצי אי יפהפה עם גושי סלע הנטועים בתוך מי הים, צמחייה מרהיבה ובעיקר שפע של עופות מים, חלקם נדירים, בהם עיטי דגים, שחפים וקורמורנים.

קניון ספלונקה (Gorges de Spelunca)
במרחק קילומטרים ספורים מפורטו אל פנים היבשת, נמצא קניון ספלונקה היפהפה. אל מסלולי ההליכה בו מגיעים משני הכפרים הסמוכים, אוטה (Ota) ואביסה (Evisa). הכפר אוטה נמצא במרחק של כחמישה קילומטרים מזרחה מפורטו. הבתים בו עשויים אבן ומוקפים הרים דרמטיים, והדרך ממנו אל הקניון עוברת בגשרי אבן גנואזים. הכפר היפה אביסה מוקף יערות עצי ערמון ונהנה מאוויר הרים צלול ומשפע של מסלולי הליכה בקרבתו.

קאלבי. העיר העילית מוקפת חומות וממוקמת להפליא על צוק מרשים

קאלבי (Calvi)
עיירת החוף קאלבי היא העיר החביבה על התיירים בצפון קורסיקה, ובצדק: חלקה העתיק – המצודה והעיר העילית המוקפות חומות – ממוקם להפליא על צוק מרשים בגובה שמונים מטר, המשקיף אל נוף נפלא. חופי המפרץ בו היא שוכנת יפים ומימיהם צלולים ותכולים. כתפאורה משמשים לה הרים רמים שפסגותיהם מכוסות שלג ברוב חודשי השנה. טיולי שייט יוצאים מהעיר אל שמורת שאנדולה ואל הכפר ג'ירולטה. מהעיר אפשר לנסוע לאזור לה באלאן (La Balagne) שבין הרי מונטה צ'ינטו לים, המצטיין בכפרים קטנים ויפים ונופים נאים.

לשכת המידע לתיירים
כתובת: Port de Plaisance

חצי האי קאפ קורס (Cap Corse)
חצי אי הבולט כאצבע ארוכה מחלקה הצפוני של קורסיקה. אורכו כארבעים קילומטר ורוחבו כ-15 קילומטר. כביש מתפתל בין הרים שחורי סלע מהם נשקפים נופים נפלאים של הים, עיירות דייג קטנות, מפרצים וחופים חוליים יפים.

לגונת אטאן דה ביגוליה (Etang de Biguglia)
לגונה צרה באורך של כ-11 קילומטר, השוכנת כארבעה קילומטרים דרומית לבאסטיה. זוהי שמורת טבע המאכלסת שפע של עופות מים, ובה גם חופי רחצה.

באסטיה (Bastia)
עיר נמל ומרכז מסחרי באווירה איטלקית, בדרום חופו המזרחי של קאפ קורס. שם העיר לקוח מהמצודה (באסטיליה) הגנואזית מהמאה ה-15. המצודה, הנקראת גם טרה נובה (Terra Nova), השכונה העתיקה טרה וקיה (Terra Vecchia) והנמל הישן (Vieux Port) הם מוקדי העניין העיקריים, ביניהם ניתן לטייל ברגל. לבעלי רכב משמשת באסטיה בסיס טוב לטיולי בקאפ קורס.

לשכת מידע לתיירים
כתובת: Place Saint Nicolas.
טלפון: 95542040-4-33

הנמל הישן של באסטיה. אחד ממוקדי העניין בעיר | צילום: Greudin, GFDL

בוניפאצ'ו (Bonifacio)
העיירה בוניפאצ'ו ידועה בעיקר בזכות הסיטאדל (Citadelle, מצודה) שלה שנבנתה בשנת 830, ומתנוססת בראש צוקי גיר לבנים הצונחים אל הים הכחול מגובה חמישים-שישים מטר. מתחם הסיטאדל, הקרוי גם העיר העילית (Ville Haute), משופע בסמטאות, בתי אבן, חומות, שערים וכנסיות, ומקושר אל המרינה בגרם מדרגות תלול. מבני העיר העילית יוצרים כעין חומה על סף הצוקים, ומראה העיר מכיוון הים מרשים במיוחד. החופים באזור זה של קצהו הדרומי של האי מקסימים. החופים המפורסמים הם סנטה מנזה
(Santa Manza), קאנטו (Canetto) ורונדינרה (Rondinara), אך אין מחסור באזור בחופים קטנים ושקטים יותר. מהעיירה אפשר לצאת לסיורי צלילה ולסיורי שיט אל שמורת הטבע של איי לאבצי (Lavezzi) ואל מערות הים המרשימות, ובהן מערת סדרגונטו (Grotte du Sdragonato) היפהפייה.

לשכת מידע לתיירים
כתובת: 2 Rue Fred Scamaroni
אתר אינטרנט

סארטן (Sartene)
סארטן מכונה "הקורסיקנית בערי קורסיקה". בנייניה, מאבן צהבהבה, בוקעים מבין עצי יער המכסה צלע גבעה. סמטאותיה צרות ומרוצפות אבן, ומעוטרות בקשתות המחברות את הקירות משני צדדיהן. במרכז העיירה שוכן המוזיאון לפרהיסטוריה של קורסיקה (Musée de préhistoire Corse), המציג ממצאים מ-6,000 לפני הספירה ועד המאה השנייה לספירה.

מרכז המידע למבקרים
כתובת: Rue Borgo

אתר העתיקות פיליטוזה (Filitosa)
אתר עתיקות פרהיסטורי בדרום מערב האי מהתקופה הניאוליתית המאוחרת. זוהי אסופה מרשימה של מגליתים (אבני ענק), מנהירים ופסלים, שהוכרזה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. לצד העתיקות פועל מוזיאון קטן.

קורטה (Corte) וסביבתה
קורטה שימשה בירת קורסיקה במשך ארבע שנות עצמאותו של האי, אך עד היום היא מהווה מעין בירה רוחנית. העיר הקטנטנה והמבוצרת שוכנת בפנים היבשת ומוקפת הרים נישאים. בין אתריה המעניינים: המצודה העתיקה, הארמון הלאומי (Palazzu Naziunale), אוניברסיטת פסקואלה פאולי (Universita di Corsica Pasquale Paoli) ומוזיאון קורסיקה, המציג תערוכות אודות הפולקלור, הכלכלה, האנתרופולוגיה, האמנות ותחומי חיים נוספים באי.

לשכת המידע לתיירים
כתובת: La Citadelle
אתר אינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.