תפריט עמוד

קוסטה דל סול – חוף השמש הספרדי

קוסטה דל סול, רצועת החוף היפה בדרום ספרד, מציעה לא רק חופים נפלאים ועיירות נופש תוססות, אלא גם כפרים ציוריים ואתרי טבע. זהו גם בסיס מצוין לטיול בערים ההיסטוריות של אנדלוסיה

קוסטה דל סול, "חוף השמש" בספרדית, היא רצועת חוף שמשתרעת לאורך 200 קילומטר באנדלוסיה שבדרום ספרד. זהו יעד פופולרי לחופשות ליד הים, אבל האזור מציע הרבה יותר מחופים יפים, אתרי נופש שוקקים ואטרקציות משפחתיות. אם מתרחקים מעט מקו החוף, אפשר לבקר בכמה מהכפרים הלבנים הציוריים ולטייל ברגל בנופים הרריים מרהיבים, ובמרחק נסיעה קצרה נמצאות כמה מהערים המרתקות של אנדלוסיה, דוגמת גרנדה, סביליה וקורדובה. כל אלה הופכים את קוסטה דל סול ליעד אידיאלי לחופשה לאורך כל השנה, לא רק בקיץ.

העיר התוססת מלגה היא שער הכניסה לקוסטה דל סול, והיא מציעה מגוון גדול של אתרים היסטוריים, מוזיאונים ומקומות בילוי. רבים מהנופשים בקוסטה דל סול בוחרים כבסיס לחופשה את אחת מעיירות הנופש שבאזור, שמצטיינות בחופים שטופי שמש ומציעות מגוון גדול של מלונות ומסעדות. 

עיירות נופש בקוסטה דל סול

טורמולינוס
טורמולינוס (Torremolinos) היתה בעבר עיירת דגים קטנה ומנומנמת, אך כיום היא היא עיירת נופש הומה ושוקקת, עם חופים חוליים נקיים (Playa El Bajondillo עטור דקלים נחשב לאחד מהיפים שבהם), מגוון רחב של מלונות ומסעדות, חיי לילה תוססים והרבה אטרקציות. רק שבעה קילומטרים מפרידים בין טורמולינוס לשדה התעופה של מלגה, מה שהופך אותה ליעד אידיאלי למי שרוצה לנפוש בחופי קוסטה דל סול מבלי לבזבז זמן בנסיעות ארוכות. מלבד בילוי בחופים היפים ובטיילת, כדאי לערוך טיול רגלי על החוף לכיוון כפר הדייגים העתיק La Carihuela, שנותן מושג למה שטורמלינוס היתה פעם, לפני שפקדו אותה גדודי התיירים. בכפר יש בתים ציוריים עם חצרות פנימיות בהן פורחים שיחי בוגנוויליה. בחלק מהבתים האלה תוכלו למצוא מסעדות מלאות אווירה. המרכז התיירותי של טורמלינוס נמצא ברחוב Calle San Miguel, המשובץ בחנויות מזכרות, מסעדות וברים. בטורמולינוס יש גם מגוון אטרקציות לכל המשפחה, בהן פארק תנינים, פארק מים גדול, Aqualand Torremolinos ופארק דינוזאורים. 


חוף בטורמלינוס. כפר הדייגים המנומנם הפך לעיירת נופש שוקקת

בנלמדינה
בנמלדינה (Benalmadena) היא עיירת נופש מלאת חיים המרוחקת כ-19 ק"מ מנמל התעופה של מלגה. העיירה חביבה במיוחד על תיירים בריטים ובקיץ תשמעו פה הרבה יותר אנגלית מספרדית. גם כאן יש הרבה מלונות, מסעדות, ברים ומועדונים, לצד מגוון גדול של מוקדי עניין לכל המשפחה. בין היתר יש בבנלמדינה פארק שעשועים מטופח בשם Tivoli World, מרכז עופות דורסים (Jardin de Las aguilas), פארק פרפרים עם צמחייה טרופית, ואקווריום עם מגוון גדול של יצורים ימיים ודולפינריום, Selwo Marina, עם מופעי דולפינים והאכלה של אריות ים. הטיילת השוקקת של בנלמדינה גדושה בברים ומסעדות ומשובצת בפסיפסים יפים שאותם יצרו אמנים מקומיים. עוד מקום בילוי פופולרי הוא המרינה של העיירה. כדאי גם לטפס ברכבל לפסגת קלמורו, לתצפית יפה על העיירה וסביבתה. 

מרבייה
עיירת הנופש היוקרתית מרבייה (Marbella) חביבה במיוחד על עשירים ומפורסמים, שחקנים ובני אצולה, שרכשו כאן בית קבע או בית נופש. עדות לכך ניתן לראות במעגן הסירות של מרבייה שבו עוגנות יאכתות נוצצות מכל העולם. העיר העתיקה של מרבייה, עם רחובות צרים מסוידים בלבן, גדושה בבניינים היסטוריים, בוטיקים יוקרתיים, חנויות מיוחדות ומסעדות. מעניינת במיוחד הכיכר שבלב העיר העתיקה, Orange Square, מהמאה ה-15, שבנוסף למבנים היפים שסביבה, יש בה בה גם גן מרשים עם פרחים ועצי תפוז. כדאי לטייל גם ב-Avenida del Mar, שדרה יפה המשובצת בפסלים סוריאליסטיים של אדוארדו סוריאנו וסלבדור דאלי, ושיש בה בתי קפה, מסעדות וחנויות.


בית קפה בעיר העתיקה של מרבייה

פוארטו באנוס
בסמוך למרבייה, כשישה קילומטרים ממרכז העיר, נמצאת המרינה היוקרתית  Puerto Banus, שנחשבת למגרש השעשועים של עשירי קוסטה דל סול, מה שבא לידי ביטוי בחנויות המעצבים ובתפריטי המסעדות. אם אתם אוהבים להתחכך במפורסמים ומתרשמים ממכוניות ספורט נוצצות וחדישות – מומלץ בהחלט לבקר במקום.


יאכטות במרינה היוקרתית של פוארטו באנוס

פואנגירולה
עיירת נופש נוספת פופולרית מאוד היא פואנגירולה (Fuengirola), שגם היא היתה בעברה כפר דייגים זעיר והיום היא עיירת חוף קוסמופוליטית תוססת עם הרבה טאפאס ברים, בתי קפה, מסעדות ובוטיקים אופנתיים. רבים מהמקומות האלה מרוכזים סביב הכיכרות היפות של העיירה – Plaza Constitucion ו-La Plaza de los Chinorros. מוקד המשיכה העיקרי של פואנגירולה הוא רצועת חוף הנפלאה שנמתחת לאורך שבעה קילומטרים. בפואנגירולה יש אטרקציות לכל המשפחה, בהן Bioparc Fuengirola, גן חיות קטן, נעים ומוצלח, ופארק המים Costa, שאינו פארק מים קלאסי כי אם אוסף של מתקנים מתנפחים וצפים באחד מחופי העיר.

נרחה
נרחה (Nerja) היא עיירת חוף יפה ששוכנת בקצה המזרחי של קוסטה דל סול. העיירה מתהדרת ב-16 ק"מ של חופים יפהפיים עם חול רך ומים צלולים, והיא מוקפת בנופי הרים דרמטיים. על אף שהיא מתוירת, היא עדיין לא מוצפת בתיירים כמו העיירות האחרות סביבה, וזה חלק מסוד קסמה. המרכז העתיק של נרחה שומר במידה רבה על הקסם של פעם, עם רחובות צרים ומתפתלים, בתים הצבועים בלבן ומרפסות עמוסות באדניות פורחות. גולת הכותרת של העיירה היא הטיילת המכונה "המרפסת של אירופה" (Balcon de Europa) שנמתחת בקצהו של צוק דרמטי, במקום בו שכן בעבר מבצר מורי, ומשקיפה לנופים עוצרי נשימה של הים התיכון ושל ההרים. במרחק שלושה קילומטרים ממרכז העיירה נמצאות מערות נרחה, קבוצת מערות בהן יש ציורים בני 20,000 שנה לצד ממצאים ארכיאולוגיים נוספים. אחת מהמערות הוסבה לאולם קונצרטים בו מתקיימים בקיץ מופעי מוזיקה.


נוף בנרחה, אחת העיירות היפות ביותר בקוסטה דל סול

 הכפרים הלבנים
הכפרים הלבנים (Pueblos Blancos) הוא שם כולל לעשרות כפרים ציוריים הפזורים בנופים ההרריים של חבל אנדלוסיה, שהמשותף לכולם הוא הצבע הלבן הבוהק בו צבועים בתיהם. כמה כפרים נמצאים בקוסטה דל סול או קרוב מאוד וניתן לשלב בקלות את הביקור בהם עם חופשה באזור.  

הכפר מיחאס (Mijas) הוא כפר לבן טיפוסי, ששייך לקוסטה דל סול, גם אם אינו שוכן ממש על החוף אלא בגובה 428 מטר מעל פני הים. הכפר נחשב לאחת מהפנינים של האזור, ולא במקרה אמנים רבים בחרו להשתקע בו. למרות שהוא חביב מאוד על התיירים, מיחאס הצליח לשמור במידה רבה על הקסם ההיסטורי שלו ועל המסורת האנדלוסית. בלב הכפר נמצאת כיכר Plaza de la Constitucion היפה, שבימי שבת נערכים בה מופעי פלמנקו. יש כאן כמה מוזיאונים קטנים ומיוחדים, כמו המוזיאון ההיסטורי-אתנולוגי שמוקדש לחקלאות ולמלאכות המסורתיות של האזור ומוזיאון המיניאטורות המקסים שמציג עבודות אמנות זעירות. החנויות הרבות לממכר עבודות יד הן מקום מצוין להצטייד במזכרות. מסביב לכפר יש מסלולי הליכה יפים בהרים.


סמטה בכפר מיחאס

רונדה (Ronda) הוא הכפר הלבן המפורסם ביותר, אף שהמילה כפר כבר אינה תואמת את מידותיו של המקום, שהפך עם השנים לעיר בת 35,000 תושבים, מה שלא פגע בקסם המיוחד של המקום, שמוקף בנופים הרריים ירוקים. רק שעה נסיעה מפרידה בין חופי מרבייה לרונדה, מה שהופך את הביקור כאן לקל ופשוט במהלך חופשה בקוסטה דל סול. את העיר חוצה נהר הטאחו, ומעל התהום העמוקה של הנהר עובר גשר מרשים ודרמטי, הגשר החדש (Puente Nuevo), שמוחזק על ידי שלוש קומות של קשתות עצומות. הגשר הזה הוא אחד ממוקדי המשיכה הבולטים של רונדה וגם אחת הנקודות הפוטוגניות ביותר בכפר.


הגשר החדש ברונדה. אחד ממוקדי המשיכה הבולטים של רונדה

רונדה זכתה לפרסומה גם כמולדת של מלחמות השוורים, ועם האטרקציות הבולטות של רונדה ניתן למנות את פלאזה דה טורוס, זירת מלחמות השברים העתיקה שנבנתה בסוף המאה ה-18, ואת מוזיאון מלמות השוורים שמציג את התלבושות והציוד של הלוחמים. גם בלי לבקר באטרקציות מיוחדות, תענוג לטייל במבוך הסמטאות המרוצפות באבן של העיר העתיקה, עם הכיכרות היפות והבתים המרשימים, ולספוג את האווירה המיוחדת.

 ערי אנדלוסיה

גרנדה
גרנדה (Granada) היא עיר מרתקת עם עבר מפואר, שהביקור בה הוא חובה לכל מי שמתעניין בהיסטוריה ואדריכלות. תקופת הזוהר של העיר היתה בתקופת השלטון המוסלמי, בעיקר בתקופת השושלת הנאסרית, מ-1232 ועד 1492. מתקופה זו נותרו בעיר מבנים מוסלמיים מרשימים, כשגולת הכותרת והסיבה המרכזית להגיע לכאן היא מתחם האלהמברה. זהו מתחם מבוצר של מצודות, ארמונות וגנים מרהיבים, שבו אפשר להתרשם מהאדריכלות האיסלאמית במיטבה, עם חצרות פנימיות, קשתות, כיפות, אריחים ססגוניים וסימטריה מושלמת. בגנים הסימטריים של האלהמברה יש מזרקות מים ובריכות צלולות. מלבד מתחם האלהמברה יש עוד הרבה מה לראות ולעשות בגרנדה – אפשר לטייל ברובע אלבייסין, הרובע המוסלמי העתיק של העיר, שבו ארכיטקטורה מורית מרשימה; לבקר בקתדרלה הגותית מהמאה ה-16, שלה מזבח מרהיב במיוחד ולבלות באחד מן הטאפאס ברים המצוינים שבעיר.


הגנים של אלהמברה הם גנים ירוקים וסימטריים עם מזרקות מים ובריכות צלולות 

סביליה
סביליה (Sevilla), בירת חבל אנדלוסיה והעיר הרביעית בגודלה בספרד, היא עיר תוססת עם עבר מפואר במיוחד. במהלך השנים היא היתה העיר הראשית של האימפריה הרומית באיבריה, ולאחר מכן שגשגה תחת שלטון המוסלמים. סביליה מהווה עד היום מרכז כלכלי, תרבותי ואדריכלי חשוב, ויש בה שפע של פנינים ארכיטקטוניות לצד אתרים מרתקים. אל תחמיצו ביקור בקתדרלה המפוארת, הקתדרלה הקתולית הגדולה בעולם, שבנויה בסגנון גותי עם השפעות מוריות, ובה אחד ממזבחות העשירים והמרשימים בעולם. מראש מגדל הפעמונים של הקתדרלה נשקפת תצפית יפה על העיר. בצמוד לקתדרלה נמצא ארמון אלקאסר המרשים, אשר בנוי באדריכלות מורית טיפוסית ומוקף בגנים מרהיבים.


מבט לילי על הקתדרלה של סביליה

קורדובה
קורדובה (Cordoba), שאף היא עברה תחת ידיהם של הרומים, המוסלמים והמורים, היתה בתקופת השלטון המוסלמי העיר הגדולה באירופה, ושגשגה כמרכז אמנות ולימוד איסלאמי. בתקופה זו שגשגה בעיר גם קהילה יהודית מפוארת, שאחד מבניה הידועים ביותר הוא הרמב"ם, שפסל שלו ניצב בעיר. מרתק לטייל בין האתרים היהודים שנותרו מהתקופה ההיא – בסמטאות השכונה היהודית, אשר רחובותיה וכיכרותיה נושאים שמות כמו כיכר יהודה הלוי וכיכר טבריה, ובבית הכנסת העתיק והמרשים ביופיו. לא רק האתרים היהודיים קורדובה מרתקים, אלא גם הקתדרלה של העיר, שנבנתה במלאה ה-13 בתוך מסגד מהמאה השמינית, ומשלבת היטב ארכיטקטורה מורית עם ארכיטקטורה רנסאנסית. כחמישה קילומטרים מהעיר נמצא אתר היסטורי מרשים במיוחד, מדינה א-זהרה, מתחם של ארמונות ואחוזות מהמאה העשירית. 

צילומים: שאטרסטוק ee. S.T, Martina Oefelein, Sami_Salmenkivi, Aitivamon, Natt Muangsiri, Nick Kenrick, HerryLaford

 

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.