תפריט עמוד

צוק מנרה: חופשה משפחתית

צוק מנרה שבגליל העליון מציע המון חוויות אתגריות בטבע לכל המשפחה, לצד לינה במתחם אירוח עם נוף מהיפים בארץ. החידוש - אורחי המתחם נהנים מכניסה חופשית לכל האטרקציות שבצוק. חוויות מסוף שבוע משפחתי

התושבים של קיבוץ מנרה מתעוררים בכל בוקר מול נוף מהיפים בארץ, כשעמק החולה פרוש מתחת והרי הגולן, ובראשם החרמון שבימים אלה הוא לבן במיוחד, נמצאים ממש ממול. הנוף הזה הוא אחד מהיתרונות הבולטים של חדרי האירוח מנרה לודג' שנמצאים בקיבוץ, והוא מהווה מוקד משיכה מרכזי עבור המבקרים, ישראלים ותיירים, שפוקדים את אתר צוק מנרה ומטפסים ברכבל הארוך בארץ לראש הצוק כדי לצפות בכל היופי הזה מלמעלה.

אתר צוק מנרה שוכן על רכס רמים, בגובה של יותר מ-700 מטר מעל פני הים, וחוץ מהרכבל המפורסם, שמהווה את האטרקציה המרכזית בו, יש עוד המון מה לעשות כאן. האתר, היושב בלב יער, מציע מגוון גדול של אפשרויות נופש פעיל, כשכמעט כל אחד מבני המשפחה ימצא מה לעשות כאן, מפעוטות ועד סבא וסבתא שהצטרפו לבילוי המשפחתי.

הרכבל של צוק מנרה מטפס לאורך 1,942 מטר ממבואותיה של קרית שמונה ועד קיבוץ מנרה, בגובה 742 מטר. יש לו שלוש תחנות, כשבכל תחנה מוצעות פעילויות שונות. יצאנו לסוף שבוע משפחתי – ילדה חסרת פחד בת 7, אבא ואמא בהריון שנאלצה לוותר על כמה מהפעילויות האקסטרימיות, אבל נהנתה מהנוף היפה ומהחיוך שלא ירד מפרצופה של הילדה במשך שלושה ימים. טיפ: במקום להצטופף בתורים עם ההמונים ביולי-אוגוסט, תגיעו לפה בחורף ותיהנו מנופים ירוקים, פריחה נהדרת והיעדר תורים, מה שמשנה לחלוטין את חווית הביקור. ועם קצת מזל, תזכו לראות את המקום מכוסה בשלג, ממש כפי שקרה אחרי הסערה האחרונה. 


ילדות גולשות במגלשות ההרים. אפשר לשלוט במהירות | צילום: טל גליק

התחנה התחתונה – עלייה לרכבל ומגלשות הרים
התחנה הראשונה של הרכבל נמצאת בסמוך למגרש החניה, ומהווה את נקודת המוצא לבילוי באתר. כאן תוכלו לרכוש כרטיסים לאטרקציות השונות, לקנות מזכרות (מי רוצה ספל שמנציח את פניו המבועתות במגלשת ההרים?) ואפילו לשכור מצלמת Go Pro שתלווה אתכם בזמן שתעשו סנפלינג או תגלשו באומגה. כאן גם נמצאת אחת מהאטרקציות הכי מלהיבות והכי פופולריות של צוק מנרה – מגלשות ההרים. המגלשות נוסעות במסלול מעגלי באורך 1,200 מטר, שמתחיל במורד ההר, מטפס למעלה ושוב יורד. המגלשות יכולות להגיע למהירות של 40 קמ"ש, אבל הגולשים שולטים במהירות, מה שתורם לתחושת הביטחון. בנוסף, יש בתחנה התחתונה גם טרמפולינת בנג'י דום, שבה הילדים קשורים ברתמות מיוחדות ויכולים לקפוץ עד לגובה של תשעה מטרים, כשהאמיצים שבהם עושים תוך כדי סלטות וגלגולים באוויר.


הרכבל הארוך בישראל בצוק מנרה. תצפית לעמק החולה ולחרמון המושלג | צילום: דרור ארצי


התחנה האמצעית – תחנת האקסטרים
התחנה השנייה של הרכבל היא האתגרית מכולן ושווה לעצור בה גם אם אין בכוונתכם לעשות את הפעילויות המוצעות כאן. בתחנה זו תיהנו מחורש טבעי יפה, ועכשיו בחורף, יש שם פריחה נפלאה של רקפות. גם התצפית שנשקפת מכאן נהדרת – לעבר בריכות הדגים התכולות של עמק החולה. ומה עושים פה? האטרקציה הכי רגועה בתחנה זו היא עמדה של ירי חץ וקשת. מכיוון שהגענו בסופ"ש נטול תורים, המדריך איפשר לבתנו לנסות שוב ושוב עד שהמשימה הושלמה והחץ נורה במיומנות למטרה. זה המקום לציין לטובה את המדריכים והמפעילים בצוק מנרה, שכולם היו אדיבים, סבלנים וחייכנים להפליא, ולא פחות חשוב – מקפידים מאוד על נהלי הבטיחות. יש כאן גם 
קיר טיפוס, בגובה של 7.5 מטרים, כשהמטפסים קשורים ברתמות מיוחדות. גם כאן ניכרה הסבלנות של המדריכים, שאפשרו לילדים שחששו לעלות ולרדת עד שאלה אזרו אומץ לטפס גבוה.

אבל האטרקציה המרכזית בתחנה הזאת היא האומגה הארוכה בישראל, שמציעה גלישה זוויתית על כבל באורך 200 מטר אל מול הנוף. הגולשים מאובטחים, וקטנטנים (מתחת ל-30 ק"ג) יכולים לגלוש בלווית מבוגר, כל עוד המשקל הכולל לא עולה על 100 ק"ג. את הטיפוס בחזרה למעלה עושים בג'יפ, וכשהילדה יצאה ממנו היא סיפרה בעיניים בורקות, רגע לפני שיצאה לסיבוב נוסף, שזה כיף גדול ושמלמעלה זה נראה הרבה יותר מפחיד. מי שרוצה ללכת עם האתגר עד הסוף יכול לגלוש גלישת סנפלינג מהמצוק, בגובה 42 מטר, כשהוא מחובר לרתמה ומאובטח למדריך שנשאר למעלה. בתחנה השנייה של הרכבל תפגשו גם רוכבי אופניים רבים, שמדוושים במהירות בשבילים את כל הדרך למטה. בצוק יש כמה מסלולי אופניים, כולל קטע מסינגל יער הרי נפתלי של קק"ל. 


רכיבה על אופניים במורד ההר | צילום: תומר פדר

התחנה העליונה – תצפית על הנוף
כשתצאו מהתחנה העליונה של הרכבל תגיעו למרפסת התצפית, שמציעה נוף מרהיב של עמק החולה, עם ריבועים-ריבועים של שדות בחום וירוק, בריכות דגים ואגמון החולה, לצד הרי הגולן שניצבים ממול. גם התיירים שהיו כאן, ובזמן שביקרנו היו לא מעט כאלה, השמיעו קריאות התפעלות מהנוף. בתחנה העליונה יש עוד כמה אטרקציות, שחלקן מתאימות במיוחד לילדים, כמו סדנאות יצירה וסיור ברכבת הצוק – נסיעה רגועה של כעשרים דקות במרומי הצוק, עם תצפית לעמק החולה, ללבנון ולמטעי האזור. כאן תמצאו גם מסלולי הליכה בטבע ברמות שונות, וממש השנה נחנכו גם מסלולים של הליכה נורדית. השילוב של הצועדים עם מקלות ההליכה, בקתת ההרים האלפינית שמשמשת כבית קפה והנוף המרהיב, השכיחו מאיתנו לרגע את העובדה שאנחנו נמצאים בישראל. 


תצפית על עמק החולה ממרפסת התצפית שבתחנה העליונה, ביום מושלג | צילום: דרור ארצי

מנרה לודג'
בסמוך לתחנה העליונה של הרכבל נמצאים חדרי האירוח של מנרה לודג', אליהם ניתן להגיע גם מתוך הקיבוץ. החדרים נעימים ופונקציונליים, ויש בהם כל מה שצריך לחופשה בגליל, בעיקר כזו שאת רובה מבלים באתר הצוק ובאתרי הטיול של הגליל העליון, ובהם אגמון החולה, נחל עיון, הבניאס ועוד, שכולם נמצאים במרחק נסיעה קצרה.

במקום שלושה סוגי חדרים: חדרי פסגות הם החדרים הבסיסיים יותר, חדרי נופים ורמים משודרגים ומחודשים עם רצפות פרקט (חדרי נופים מתהדרים במרפסות גדולות מול הנוף או ביציאה למדשאות ירוקות עם מתקני ברביקיו וספסלי פיקניק). כך או כך תיהנו מהנוף המרהיב שנשקף מכל פינה. החדרים ממוזגים, אם כי גם בקיץ מזג האוויר בגבהים נעים, כך שלא בטוח שתזדקקו למזגן, ומאובזרים ברדיאטור לחימום, טלוויזיה, מקרר, מיקרוגל ואפילו מתקן לתליית אופניים, שמזכיר שהמקום ידידותי במיוחד לרוכבים. ארוחת הבוקר, המוגשת בחדר האוכל של הלודג', כוללת לחמים, גבינות, חביתות מתובלות, דגני בוקר, מעדני חלב ומבחר גדול של סלטים רעננים.


נוף מממרפסת החדר במנרה לודג' | צילום: סשה גרין

היתרון הבולט של מנרה לודג' הוא בקונספקט החדשני שהוא מציע: האירוח כולל כניסה חופשית לכל האטרקציות של צוק מנרה, ללא הגבלה, למשך כל תקופת השהות בלודג'. הילדה שלנו ניצלה זאת היטב, כשבתום כל סיבוב במגלשות או באומגה היא כבר מיהרה לעמוד בתור לסיבוב נוסף. האפשרות להתנסות שוב ושוב באטרקציות, בלי להוציא את הארנק מחדש בכל פעם, תרמה במידה רבה לחוויה. גם הקרבה לאטרקציות מהווה יתרון עצום, כשבעשר בבבוקר היינו הראשונים לעמוד בתור למגלשות. כשלוקחים בחשבון את המחיר הלא זול של בילוי משפחתי בצוק מנרה, עם תשלום נפרד לכל אטרקציה, אל מול מחירי הלינה הסבירים לחלוטין של מנרה לודג', מתקבלת חבילה משתלמת במיוחד.

כמה? לילה לזוג עם ארוחת בוקר וכניסה חופשית לכל הפעילויות בצוק מנרה – 990-485 שקל, בהתאם לסוג החדר ולעונה. תוספת לילד מגיל 3 – 200-135 שקל. פרטים נוספים באתר האינטרנט

בתמונה הפותחת: סנפלינג מול הנוף בצוק מנרה | צילום: אייל הצפון

הכותבת היתה אורחת המקום

 

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מגליל עליון ועמק החולה

צפת לקראת פסטיבל הכלייזמרים: יופי של סודות
צפת לקראת פסטיבל הכלייזמרים: יופי של סודות

הסמטאות של צפת מתמלאות בימים אלה בנגנים חדשים וותיקים, נגנים אשר גומעים קילומטרים רבים בסמטאות העיר ועושים שמח. אולם פסטיבל הכלייזמרים, לדברי המדריך, "הוא לא רק קשור לנגינה. יש בו מסר של פשטות. כולנו מוזמנים להגיע, לפשוט מעלינו ...

מהמולת "מחניודה" לאירוח אינטימי בראש פינה
מהמולת "מחניודה" לאירוח אינטימי בראש פינה

סמטה מוצלת מובילה אל הבית המוקף בבוסתן המשתלב בגינת ירק ועשבי תיבול שהשף קוטף ומלקט מהם היישר למטבח. נוף פנורמי גלילי והחרמון באופק. בבית שני חדרי אוכל מרווחים. החללים והקירות משמשים רקע לאוסף חפצי אמנות וטעם משובח. השף ...

מבוא לנדודים 48: מערות ברכס פקיעין
מבוא לנדודים 48: מערות ברכס פקיעין

"בעיצומו של קיץ, בחום יולי אוגוסט עליתי מהגליל התחתון אל הגליל העליון. הובלתי את הקרוואן בכביש הצר המטפס דרך הכפר ראמה, חלפתי על פני בית ג'אן וחרשים, ונכנסתי אל פקיעין". רונן רז חונה בגליל העליון, מכיר שכנים יהודים ...