תפריט עמוד

פריז: סוגרים שנה בעיר האורות

אווירת חג המולד והסילבסטר בפריז מעודנת ומאופקת יותר מאשר בניו יורק, אבל היא מושכת ומזמינה עד מאוד. הצעה לטיול של אוכל, שווקים, אורות וקניות בשבוע האחרון של השנה

פריז, חג המולד. צירוף המלים מעורר כל כך הרבה חוויות וחגיגיוּת שגם היהודי האדיש ביותר יימס באווירה החמימה הזו. נכון, חג המולד זה מסחרי ונכון שמשמעותו לא אומרת לנו הרבה, אבל פריז היפיפה והקסומה מתעטפת בתקופת החגים בקישוטים ובחיוך ענק, כך שגם הפאריזאים הציניים ביותר הופכים להיות טיפה יותר רכים בתקופה הזו. בכל מקרה, בשבוע שבין החג לערב השנה האזרחית הם ממילא נוסעים לבקר את המשפחה בפרובאנס, אז גם לא צריך להיתקל בהם יותר מדי ברחובות.
ביקור בפריז בתקופת חג המולד (נואל, בצרפתית) משמעו להצטרף לחגיגת הקניות והאכילה שמתקיימת כאן בחודש דצמבר. פריז אינה ניו יורק, ואווירת החג מורגשת כאן בצורה מעודנת ומאופקת יותר ועם העצב הקל ששורה תמידית על העיר. המוכרים בחנויות לא חובשים כובעי סנטה קלאוס ומזמורי החג המתקתקים לא מתנגנים בעוצמה בחנויות.

חלונות הראווה מקושטים לכבוד החג | צילום: אמלי דופונט, באדיבות לשכת התיירות של פריז

פואה גרה, ערמונים ופטריות כמהין
איפה כדאי להתחיל את סיור החג? בסן ז'רמן דה פרה כמובן. כמדי שנה, שוק חג המולד המסורתי משתרע למרגלות הכנסייה שנוסדה כבר במאה השישית לספירת הנוצרים. כמו בשאר ערי אירופה, בשוק חג המולד הקטנטן אפשר לקנות קישוטים לחג, עוגיות מסורתיות וסתם מתנות. אסור לפספס את אחד משני בתי הקפה הקלאסיים דה מגו (Deux Magots, 6 place Saint Germain des Prés) או קפה דה פלור (Café de Flore, 172, Boulevard Saint Germain). היכנסו והזמינו שוקו חם (לבקש קצפת!) במחיר מופקע, והתענגו כפית אחר כפית על הטעם המריר-מתוק של משקה הפלאים הזה. אפשר גם להמשיך כמה פסיעות צפונה, ברחוב בונאפרט, ולהיכנס במספר 21 לסלון התה של להדורה ולהזמין שם גם שוקו או להתענג על המקרונים המדהימים שלהם.
אחר כך לכו לגאלרי לאפייט ולחנות הכלבו הסמוכה פרנטן ונסו להחליט איזה מהן מקושטת יותר יפה. חג המולד הוא פסטיבל בפני עצמו עבור שתי החנויות הללו וגם אם זה קצת טיפשי לקנות שם עכשיו, כי שבוע אחרי החג יתחילו מכירות סוף העונה, זו עדיין חוויה להיכנס ולהרגיש את קדחת הצרכנות הפריזאית. אם מטיילים עם ילדים, כדאי לקחת אותם לצפות בחלונות של חנות הבונמרשה (Le Bon Marché, 22, rue de Sèvres), שמקימה מדי שנה ויטרינות עם מופעי בובות. אם בכל זאת בא לכם לעשות קניות, קחו בחשבון שבדצמבר רוב בתי הכלבו, החנויות הגדולות והבוטיקים היוקרתיים פתוחים באופן חריג גם ביום ראשון שהופך להיות, למשך חודש אחד בשנה, יום הקניות.

את חוויית החג הקולינרית והתרבותית נמשיך בטיול בגני הלוקסמבורג. יש להיכנס דרך הכניסה הראשית הצפונית, מבולבאר סן מישל, ולקנות ערמונים קלויים חמים בשקית נייר חומה או אגוזים מסוכרים חמים.

כדי לשרוף מעט מהקלוריות הרבות שצברנו אפשר ללכת להחליק על הקרח ברחבת ההוטל דה ויל | צילום: מרק ברטראן, באדיבות לשכת התיירות של פריז

ואם כבר קולינריה, בערב חג המולד נוהגים לאכול בפריז שלושה דברים: פואה גרה, ערמונים ופטריות כמהין. האזור שסובב את תחנת המטרו סן פול מציע את כל טוב הארץ: פואה גרה ובולנז'ריות, חנויות גבינה, יין ושוקולד. ערמונים כבר אכלנו בגני הלוקסמבורג, נשאר לטעום פטריות כמהין. אך זיכרו כי מדובר במעדן מאוד מאוד יקר ועדיף למצוא מסעדה טובה שתגיש לכם אותן בתוך מנה.
הקינוח המסורתי של החג הוא עוגת "בול עץ", שנקראת כך לא בשל טעמה אלא בשל צורתה – סוג של רולדה משודרגת, עתירת צבעי מאכל, שנראית כמו בול עץ. שוטטו לכם בין הבולנז'ריות הרבות שהרחוב הזה מציע עד שתגיעו לעוגה הכי יפה (בצרפתית: BUCHE). שימו לב שהמהדרין מקשטים את העוגה בפסלים קטנטנים ומצחיקים של חיות בר, עצים, נערות כפר וכמרים.

נשיקה באייפל, שמפניה בשער הניצחון
כדי לשרוף מעט מהקלוריות הרבות שצברנו אפשר ללכת להחליק על הקרח ברחבת ההוטל דה ויל (שם יש גם רחבה לילדים ולמתחילים), או לחובבי הגדה השמאלית – למרגלות מגדל מונפרנס או בשדרת צרפת ברובע ה-13, למרגלות הספרייה הלאומית על שם פראנסואה מיטראן.

בערב החג אפשר להצטרף למיסת חצות בכנסיית הנוטר דאם ולהצטלם ליד עץ חג המולד הכי גדול ומרשים של פריז | צילום: אמלי דופונט, באדיבות לשכת התיירות של פריז

בערב החג, כדי להשלים את החוויה, אפשר להצטרף למיסת חצות בכנסיית הנוטר דאם ולהצטלם לצד עץ חג המולד הכי גדול והכי מרשים של פריז. בערב ראש השנה האזרחית החדשה, אם עוד יש לכם מקום בבטן, אפשר להזמין מקום מראש במסעדה ולשלם הון תועפות על ארוחה משובחת עם תפריט סגור מראש, עתיר צדפות וערמונים. לחלופין תוכלו לקפוא מקור עם ההמון המתנשק למרגלות מגדל אייפל, או עם מאות האלפים שפותחים בקבוקי שמפניה תחת שער הניצחון.

עוד על פריז בחורף, בכתבה הבאה

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפריז

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

טיול קולינרי בפריז
טיול קולינרי בפריז

הפריזאים מתייחסים לאוכל ברצינות רבה, בין אם זאת ארוחה עם חברים, קניות בשוק מקומי או פיקניק בסוף שבוע. וגם אם אין לכם חברים מקומיים שיזמינו אתכם לארוחה ביתית, תוכלו לאכול ולשתות טוב במסעדות יוקרתיות, בבתי קפה מיתולוגיים, במסעדות ...